drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hey meiden,

Suzanne, ik voel ze wel regelmatig maar niet de hele dag door. Maar soms houden ze inderdaad een feestje. Drie uur lang getrappel daarbinnen. :D

Mieppie, Ja ik zwem daar inderdaad. Fitniste daarvoor ook, maar zie dat niet meer zitten. Te moe en in het begin te vaak niet lekker daarvoor. Zwemmen is lekker, tijd is wat minder, maar geen reden voor mij om er mee te stoppen. Ik zwem al mee vanaf toen ik 12 weken was. Je gaat eerst een kwartiertje baantjes trekken ( op je eigen tempo) dan kwartier oefeningen ( elke week weer anderen en dan het allerlekkerste een kwartier ontspannen, met de onderwaterverlichting aan.

Mieppie en Suzanne, Hebben jullie ook het idee dat jullie maag veel kleiner is. Ik kan maar weinig achter elkaar eten. Ik dacht eerst dat het van de misselijkheid kwam, maar heb het nu nog. Avondeten splits ik vaak in tweeen.

Liefs,

Duda

2. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Duda,
    Ik eet ook kleine beetjes, een hele maaltijd past er echt niet meer in. Ik heb ook al megalast van maagzuur. Heb daar nu gisteren medicatie voor gekregen, voor het geval ik het echt niet meer volhou.

Mijn buik zit al helemaal tegen mijn ribben aan en komt er zelfs al bovenuit. Maar je ziet heel grappig aan de zijkant ook 2 kleintjes liggen. Mijn buikomvang is nu 104 cm, vorige week nog 102, gaat echt hard dus :)

Gisteren weer controle gehad en alles blijft lekker zijn gangetje gaan.
    Krijg over 2 weken wel controle ivm met mijn bloedsuiker. Ik heb zooooooooo'n dorst! Klinkt dat herkenbaar?? Ik plas ook erg vaak, soms wordt ik er wel een beetje moe van!

Mijn dochtertje is nu 20 maanden, nog klein dus. Ik heb hulp van mijn ouders en schoonouders. We gaan nu nog kijken of er mogelijkheden zijn voor gezinshulp. Weet iemand van jullie dat toevallig?? Een hele dag alleen met haar en het huishouden, dat red ik niet meer.
    Ben blij dat ik nu ook niet meer voor een paar uurtjes naar mijn werk ga, was niet vol te houden. Ik slaap nu (bijna) elke dag wel even in de middag. Ik lijk wel een oud dametje :)

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, ik ben 9 weken minder ver... maar slaap ook elke middag even (of langer dan even ;)). Ik ben nu iets minder gaan werken, dus heb vanaf deze week 's middags vrij - of in elk geval geen les. Alleen de vrijdag juist 's middags werken, maar dan ben ik de ochtend weer vrij.

Duda, ik ga binnenkort ook maar eens kijken naar het zwemmen. Heb tot het begin vd zomer gefitnest, toen een maand gereisd en daarna gelijk weer voor een behandeling naar het ziekenhuis. Op dit moment dus erg weinig lichaamsbeweging. Ik krijg vanaf volgende week ook fysiotherapie ivm een instabiele rug. Begin ik liever mee vóór ik klachten krijg.

Suzan, wat druk, ook nog een kleine van nog geen 2 erbij.. die kunnen al zoveel, maar begrijpen nog zo weinig. Ik heb wel hulp in de huishouding sinds 2 weken, maar dat betalen we zelf. Ik heb begrepen dat er verder weinig mogelijk is, maar je kan het altijd even navragen bij de gemeente/thuiszorg. Nee heb je....

Ik ben nog steeds snel misselijk, en zeker avondeten gaat niet van harte. Ik eet meestal maar 1/4 van wat ik normaal at, en dan 's avonds voor ik ga slapen nog een bakje yoghurt met lijnzaad. Als ik thuis ben 's middags eet ik wel vaak een restje van de dag ervoor - ook weer een heel kleine portie. Op het moment moet ik mezelf echt dwingen te eten. Ik heb wel honger, maar kan weinig op en niks smaakt me (behalve fruit en melk, haha).

Vanaf wanneer begonnen jullie de kleintjes te voelen?

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    sorry geen drieling mama ik breek even in

er zat een blad ouders van nu in de felicitas doos
    ook een verhaal van een 3ling mama
    zij heeft PGB toegewezen gekregen om hulp ervan in te schakelen

mssn een idee?

succes allemaal!

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Musty, weet je onder welke cluster ofzo dat dan valt? Het gaat toch niet om 1 kindje dat speciale hulp nodig heeft...dus zou niet weten waar je dat dan aan moet vragen.
    Dank je voor de info, kunnen we in elk geval uit gaan zoeken!!

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik zal t effe opzoeken ben zo terug

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heb t voor me zat t van de week op de toilet te lezen :)

heeft de titel schokkend onze derde is een drieling (via hormoontraject ook)

citeer : dus ga ik minder werkenen en schakel ik extra hulp in, want hoe moet ik anders de andere kinderen verzorgen? dirk van 15 mnd moet ik nog zo vaak optillen.
    Ik ga op zoek naar hulp en vind die na uren aan de telefoon.
    van de zorginstantie krijgen we een persoonsgebonden budget waarmee we hulp in kunnen huren.

en blabla effe verder na de bevalling:
    thuis begint het babybedrijf. Dat is behoorlijk pittig.
    Vooral ook omdat de hulp kort na de kraamtijd opeens wordt terug getrokken met het bericht : u heeft een gezonde man, die kan u wel bijstaan.

en dan stukkie verder: Na veel sjorren en trekken weten we de zorginstantie te overtuigen, we worden te boek gesteld als 'emotioneel ontwricht gezin'en onder die noemer zllen we nog een half jaar budget houden

--------------------------------------------------------------

klinkt een beetje drastisch zo :) maar kan me voorstellen dat je handen tekort komt! t is niet de label die je opgeplakt wilt krijgen maar alle hulp is welkom dacht ik zo :)

zit zelf in de thuiszorg nu weet ik niet hoe het in andere gemeentes gaat maar ik weet dat in de gemeente waar ik werk dat je het via de gemeente pgb moet aanvragen..... en anders gewoon de zorginstanties in je omgeving afbellen en vragen hoe en wat :)

@ miepie ....alle kids waren trouwens gezond ;)

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Meiden ik wil je allemaal van harte feliciteren. Niet 1 wondertje, maar zelfs 3 wondertjes in je buik! Heel bijzonder ook om de echo te zien.
    Ik kan me indenken dat jullie nu goed moeten nadenken over hoe ja alles moet regelen, aanschaffen, etc.

Ik kan jullie niet helpen met al jullie vragen, maar wil jullie wel veel succes wensen met alles en vooral heel veel plezier!

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Musty, dank je wel...klinkt idd nogal heftig en op het moment worden er sowieso nauwelijks pgb's uitgegeven (we hebben op mijn werk zelfs moeite er een binnen te slepen voor gediagnostiseerde autist).
    Ik ga wel even contact opnemen met de gemeente en thuiszorg...je weet maar nooit ;)

Welterusten!

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    niet geschoten is altijd mis ;)
    ik weet hoe moeilijk ze ermee doen maar de ervaring is ook als je enorm goed kan overdrijven.... ;)
    er zijn genoeg die eigenlijk geen hulp nodig hebben maar we hebben er recht op zeggen ze dan .... ja ;)

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik zit even mee te lezen maar misschien dat je een gastouder naar jou huis kan laten komen en haar ook huishoudelijke klusjes kan laten doen? Een nanny als waren maar dan niet inwonend? Volgens mij krijg je zoveel kinderopvangtoeslag dat het niet eens zo duur zou zijn met een drieling...

succes verder meiden... ik wens jullie een fijne zwangerschap toe!

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik lees af en toe nog eens mee. en lees nu boven staande berichje van debby maar je krijgt pas kinderopvangtoeslag van af 10 weken omdat ze dan pas naar de kinderopvang mogen

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wat mij ook nog te binnen schoot

er zijn scholen met vervolg opleidingen bijvoorbeeld SPW
    en dan moeten ze stage lopen voor langere periode
    hier doet de school dan een oproep aan gezinnen met een 'bijzondere' situatie en daar waar er juist nog kleine kinderen zijn
    je hoeft zelf niks te betalen of iets.... mssn is dat ook nog een idee?

14. lincy40

lincy40 Lid

1 aug 2010
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    #54 lincy40, 3 nov 2010
    Laatst bewerkt: 3 nov 2010
    Hoi Dames,
    Ik kon het niet laten om even hier mee te lezen, ben zelf 20 weken zwanger maar van eentje nu.
    Ben ook mama van een drieling inmiddels van 15 jaar. En ik zie mijn zwangerschap weer echt voor me als ik jullie verhalen lees.
    Vanaf mijn vierde maand probeerde ik nog zo weinig mogelijk te doen van werk, mijn ex-man, deed het huishouden erbij na zijn werk, voor mij te besparen. Net als jullie was ik verschrikkelijk moe, en bij het minste dat ik deed moest ik overgeven dat heeft toch wel 6 maanden geduurd.
    Mensen begonnen al te vragen op 6 maanden of de baby er nog niet uit moest zijn omdat mijn buik op ontploffen stond. De laatste maanden heb ik ook half liggend half zittend geslapen omdat ik enorm veel last had van maagzuur en van een baby die tegen mijn ribben aandrukte.
    Voor de rest deed ik wel nog gezellige dingen, ging met mijn moeder naar de markt, shoppen enz. Heb dan ook tot de laatste week rondgelopen, pas in week 34 moest ik verplicht het ziekenhuis in zodat ze er snel bij konden zijn als de bevalling zich spontaan zou aanbieden, en maar goed een paar dagen later deed zich dat ook voor. Voelde zelfs niet dat ik al weeen had om de 5 minuten. Dus alles werd snel snel in orde gemaakt voor de keizersnede. Dus op 35 weken zijn mijn kinderen, twee jongens en een meisje geboren met gewichten van 2.600kg, 2.200kg en 1.800kg.
    Ik ben een Belgische en gelukkig krijgen we hier gratis hulp aangeboden voor drie jaar vanaf de moment dat de babys thuiskomen. 5d per week een halve dag een poetsvrouw en 5d per week een hele dag een kinderverzorgster. Helaas is dat voor de nederlandse dames niet zo, wel jammer. Ik vond het wel handig zodat ik ook nog tijd kon doorbrengen met mijn oudste zoontje die net drie was geworden bij hun geboorte.
    Inmiddels zijn mijn kinderen nu 18 en 15 jaar oud, en kan jullie verzekeren dat ik nog steeds heel fier ben met hun. Maar welke moeder is dat niet he?
    Even dit tussendoor, mijn twee zwangerschappen zijn op gang gekomen door middel van Clomid. Ik was onvruchtbaar verklaard, en nu 15 jaar later meldt nr 5 zich spontaan aan, dus een wondertje.

Maar dames nog heel veel succes met jullie zwangerschap en ik ga jullie zeker blijven opvolgen. Als jullie vragen zouden hebben mogen jullie ze altijd afvuren
    Groetjes

15. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat speciaal een 3ling!!! geweldig gewoon.
    Ik liep soms al kreunend door het huis met 1 kindje in mijn buik, dus respect voor jullie meiden!

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Lincy, wat leuk dat je je verhaal hier even doet! In Belgie is het een stuk beter geregeld ja... en wat bijzonder dat er nu nog een 5e kindje achteraankomt. Heel fijne zwangerschap gewenst!

Musty, gastouder is ook wel een idee ja. Wij krijgen naar verhouding maar weinig terug voor kinderopvang - in elk geval zo weinig dat het voor ons goedkoper is als ik niet werk. Ik verdien met 2.5 dag voor de klas staan minder dan dat we voor 3 dagen kinderopvang voor 3 kids kwijt zijn... Idioot, maar waar. Ik krijg wel couveuse-kraamzorg, dus nog 5 dagen x 3 uur als de kinderen thuis komen. Is in elk geval iets.

17. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Net als meerdere heb ik hier ook even meegelezen.

Wat een bijzonderheden allemaal. Gefeliciteerd met jullie 3-ling zwangerschappen!!
    Luister goed naar jullie lichamen en neem op tijd rust!

En verder natuurlijk genieten van de zwangerschap en de wondertjes die jullie straks gaan krijgen!!

18. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Wat fijn dat iedereen meedenkt. Miepie80, hoe weet je dat je coeveuse kraamzorg krijgt?? Dat is tegen mij niet gezegd en ik heb me wel aangemeld met mijn drieling. Maar volgens mij zijn ze daar niet zo snugger. ik kreeg een brief met daarin, in de 7e maand wordt je gebeld voor een intake. Dus ik bel hun met de mededeling dat die kleintjes er dan mogelijk al zijn, dus zegt die vrouw, ok, dan bellen we in januari. ( ik ben halverwege maart uitgerekend, dus dat is alsnog met 7 maanden)

Wij gaan nu via maatschappelijk werk kijken of we iets van gezinshulp kunnen regelen, ook omdat we natuurlijk al een kleine hebben.

Als ik iets meer weet, weten jullie dat ook ;)

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Dank je, Suzanne! Ik kreeg het te horen van mijn verzekeringsmaatschappij. Zit bij Delta Lloyd, met aanvullende verzekering en die man kwam er zelf mee.
    Ik heb ook zowel bij de verzekering als kraamzorg aangegeven dat ik het kraampakket/intake uiterlijk in de 6e maand wil. Als de kraamzorg daar moeilijk over gaat doen meld ik me aan bij een andere :D

Vandaag ook het UWV aan de lijn gehad vanwege mijn gedeeltelijke ziekmelding. Ze hadden staan dat dat vanwege een zwangerschap was, dus wilden weten welke klachten ik had. Ik geloof niet dat de man die ik aan de lijn had geloofde dat je van een drielingzwangerschap iets minder energie overhoudt dan bij 1, haha. Hij vond het maar raar dat ik 14 uur slaap per dag nodig heb, maar snapte dan weer wel dat 8 uur voor de klas staan geen optie is. Nou ja, zal allemaal wel....

20. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie,

Zou leuk zijn als ik je bij het zwemmen tegenkom!

Ik zat ook altijd tegen de telefoontjes van het UWV op. Ik had een man aan de lijn en die was wel wat meelevender. Wel een aanmoedig om te gaan werken. In oktober werd ik weer gebeld. Uitgelegd dat ik al halve dagen werk en aangepast werk krijg en dat ik volgens de dietist voldoende energie binnenkrijg. Toen zei hij, ja je kan er niet zoveel aan doen. En wat mijn verwachtingen waren. Morgen bellen ze weer. Ben alleen maar minder gaan werken. Heb nu ook een gesprek met de arboarts gehad. Die zei gewoon luisteren naar je lichaam ( net zoals mijn gyn en al mijn lieve collega's) en als ik drie ochtenden achter elkaar op mijn werk ben, dan doe ik weinig nuttigs.

Suzanne, ik krijg ook couveuse kraamzorg. Ik zit bij Agis met extra verzekering. Bij mij kwam de kraamzorg ermee, maar we hadden zelf ook wel gekeken wat allemaal vergoed kregen.

Ik weet niet of gastouder een oplossing is, want volgens mij mogen ze maar 2 baby's tegelijk hebben. Weet niet of dat geld als ze bijje thuiskomen.

Deel Deze Pagina