Miepie, ik sms je wel als ik ga wandelen. Het is nu wel heel mooi weer hier, maar we gaan het weekend weg en moet nog wat dingen pakken ( naar mijn schoonouders). Gisteren kennisgemaakt met twee meiden van de thuiszorg. De ene is voor vast en de andere is inval voor als de ene ziekis/vakantie heeft. Vanaf donderdag komt ze helpen met een voeding, zodat ik uiteindelijk eerder klaar ben en dan lekker met ze naar buiten kan. Ik vind het nu een erg geregel nog. Vandaag de logopediste en die was erg tevreden over mijn kids. Dus ook over Wouter!!!! Maar hij is ook erg vooruit gegaan. Drie weken geleden was het nog drama en wilde hij de fles helemaal niet en nu drinkt hij bijna alles op. Of dat nou komt door het nexium dat weet ik niet.... Welkom Josagi, je bent de enige zwangere hier op dit moment. De laatste zwangere is net weer mama geworden. Liefs
Duda, wat fijn dat het met Wouter zo goed gaat! Rutger heeft net een deel van zijn voeding er - ruim een uur na de voeding - weer uitgegooid ....blijft zo moeilijk binnen en vind het zo zielig voor m als hij zo beroerd is. Groente gisteren bleef wel helemaal binnen, dus ik richt me nu maar op vast voedsel met hem in de hoop dat het spugen dan minder wordt. Vanmiddag weer een hapje wortel. Fijn dat de thuiszorg je komt helpen, merk in het weekend altijd hoeveel tijd ik 'over' houd als we de flessen samen doen (al zijn we met alleen Rutger toch altijd nog zo'n anderhalf uur bezig, en de meiden doe ik samen in een half uurtje incl verschonen). Ik ga denk ik vanmiddag nog even aan de wandel als het zo mooi blijft en Rutger minder spuugt na zijn voeding dan nu....
Josagi, MvL, Vrolijke Jetje, weet niet of jullie al een drielingwagen hebben, maar het soort wagen waar ik eigenlijk tweedehands naar op zoek was (want wordt niet meer gemaakt) staat - nu ik net mijn andere wagen binnen heb, haha - op marktplaats: Marktplaats.nl > Drieling wandelwagen Christiane wegener - Kinderen en Baby's - Tweelingen en Meerlingen Duda, hoe is het met Lucas? Was/is ie erg ziek, of alweer wat opgeknapt? Zo bizar, Miepman is weer een avondje weg en het is stil boven... Normaal huilen de meiden veel 's avonds en leg ik ze uiteindelijk bij mij in bed tot de fles van 22u. Maar als Miepman er niet is, is het altijd (na een paar minuutjes huilen) stil boven. Alsof ze het aanvoelen en mij ook een rustig avondje gunnen, haha.
Even een hele hartelijke zwaai, ik kom hier veel te weinig kijken , ik volg de belangrijkste dingen via hyves, en lees hier ook mee hoor! Morgen kom ik uitgebreid reageren. Duda, wij hebben ook nooit 5x 200cc erin gekregen. Rond de 5 maanden heb ik het wel aangeboden, maar dat hebben ze nooit gedronken, Die overstap hebben wij ook niet in 1x gedaan. Toen we overgingen op opvolgmelk was mijn streven om 800cc opvolgmelk te geven. Dat bood ik aan in 4 flesjes overdag (rond 6uur, 11uur, 15uur en 20uur). Wat ze niet opdronken overdag, gaf ik als laatste fles rond 23uur. Dat ben ik wel snel gaan afbouwen, wij ik merkte dat ze het niet nodig hadden. Ze werden dan wel vrij vroeg wakker voor de eerste fles en sliepen direct daarna weer verder tot 8-9 uur. Wij deden toen ongeveer: - tussen 5-6uur: fles 180/6 - rond 8 uur Aldin wakker, naar beneden wassen en aankleden; - rond 8.30uur Melisa wakker, wassen en aankleden; - rond 9uur Aldin en Melisa fruit - 9.30uur Aldin naar bed, Diyana wakker maken (die sliep altijd uit); - dan Diyana aankleden en fruit geven; - Dan Melisa naar bed voor een kort slaapje - tussen 11 en 12 weer flessen - rond 12 uur naar bed, tot 15uur - 15uur weer flessen; - rond 17uur in bed leggen voor een kort slaapje - rond 17.30-18uur groente; - 20uur fles en naar bed - en dan evt een klein flesje rond 23uur Alweer een half jaar, het gaat echt snel idd! En je zult het zien, nu wordt het allemaal steeds makkelijker. Ik voelde me ineens niet meer een lopende band . ook qua bijvoeding, tussen 6 en 9 maanden zette ik ze altijd op een rij, ging ervoor zitten met een schaal fruit of groente, en gaf ieder een hapje. Tegen de tijd dat ik de 3de een hap gaf, was de eerste alweer klaar en kon ik opnieuw beginnen met happen. Zo kun je mooi 3 kinderen tegelijk eten geven, en heb je ineens zeeën tijd over . Vanaf 9 maanden hebben wij ze ook snel geleerd om zelf te eten, scheelt ook enorm veel. (totdat ze in de peuterpubertijd komen ) MvL, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontjes!!! Josagi welkom hier en van harte gefeliciteerd met je super-zwangerschap!!! Blijf maar lekker hier plakken en vraag alles wat in je opkomt, daar zijn we voor . Overigens, ik heb een 3eiïge drieling, van bijna 2, 2 meiden en 1 jongen. All: over precies een week hebben wij 3 peuters in huis (inmiddels kun je me opvegen overigens, nu we met peuterpubertijd in aanraking komen verlang ik weer naar de 'drukte' met al die voedingen en zo.. dit is veeuullll intensiever (om me maar netjes uit te drukken )
Josagi, wij hebben met 18 weken het kamertje besteld. Dat werd 7 weken later besteld, ik lag toen al in het ziekenhuis en heb het dus pas gezien toen ik thuis kwam drie weken na de bevalling.... Ik vond het heel eng om al dingen te kopen, maar ik was blij dat we rond kerst (20w) veel besteld/gekocht hadden want daarna werd het lichamelijk wel snel zwaarder en was shoppen niet echt fijn meer. Wij hebben de eerste maanden een tweelingwagen gebruikt met grote tweeling al (stond ook in de woonkamer om overdag in te slapen) en pas een week of zes geleden hebben we een drielingwagen besteld in nieuw-Zeeland. Ik heb de tweelingwagen nu achterin de auto liggen > ze passen er nog net in samen en is nu erg handig als ik met de auto met alle kids op stap ga voor controle in het zh. Mocht je straks interesse hebben om m ook een tijdje te gebruiken moet je het maar laten weten! Er zijn trouwens ook veel dingen die we pas gekocht hebben toen ze al geboren waren of zelfs pas toen ze thuis waren (tweelingbox op mp toen ze nog in het zh lagen; kinderstoelen dit weekend besteld). Adi, succes komende weken....heftig hoor, al je vaste hulp korten missen! Geen vriendinnen in het onderwijs die lang vrij zijn en kunnen helpen? Kan me voorstellen dat drie peuterpubers heftig is ja...denk dat wij nu juist in een erg rustige periode zitten met maar 15 flessen per dag en wel een uur of 5 achter elkaar kunnen slapen 's nachts. Al kosten Rutgers voedingen erg veel tijd en energie op het moment (en het lijkt allemaal niks te helpen; hij blijft spugen, drinkt weinig zelf en heeft veel pijn van het spugen - zo zielig!)
Even een kort vraagje, wat hebben jullie betaald voor de ABCAdventure buggy inclusief verzenden etc??
En een korte vraag van mij: wanneer kreeg jullie drietal krampjes en voor hoe lang? Iemand een gouden tip? De dames zijn nog geen 2 weken thuis en ik kan wel zeggen dat ik er behoorlijk doorheen zit qua energie. De nachten zijn killing: als ze niet om de beurt het uitschreeuwen doen ze het met drie tegelijk......Super zielig om te zien dat ze letterlijk verkrampen, maar ik ben inmiddels zo moe dat ik soms bijna er 'gewoon' doorheen slaap....
Jet, Anna had er in het zh ook al wel iets last van, maar thuis werd het steeds erger. We geven nu voor elke voeding infacol (gewoon bij kruidvat te koop) en we hebben een ander kind! Best af en toe nog krampjes, net als de andere twee, vooral als er een volle luier aan zit te komen, maar niet meer alleen maar huilen als ze wakker is. En ook niet meer 's nachts gillend wakker worden . Heb ook wel goede verhalen over cinababy gehoord. Gewoon paar dagen proberen en kijken of het helpt. Krijgen ze nog volledig bv? Anders zou wisselen van voeding misschien ook kunnen helpen (en bij bv kijken of ze ergens slecht tegen kunnen als jij het eet - hier alledrie krampen als ik bloemkool op had of satesaus). Hoe zien je dagen er nu uit? Heb je nog hulp? Ik vond het erg schelen toen ik had bedacht dat ik niks hoefde te doen 'behalve' de verzorging vd kids...niet de illusie hebben nog boodschappen te kunnen doen met ze, te stofzuigen of zelfs een was in de machine doen. Ging als zij even rustig waren zelf ook gelijk op de bank liggen voor een powernap (soms met de Onrustigste op mijn buik)....maar waren zware weken ja. Suzan, de wagen zelf was iets van 921 euro, verzenden 184 en bij aflevering thuis nog 70 aan TNT moeten betalen. Je kan m trouwens evt ook als vierling wagen bestellen en dan kan merel er ook nog bij... Ik ben er erg blij mee, gisteren nog weer in de tweeling akkoord gepropt in het zh, maar dat werd toch wel erg krap. Gisteren dus weer naar het zh met Rutger, meiden ook gelijk maar weer gewogen. Meiden waren weer erg hard gegroeid (Noor 5200, Anna 4960) en Rutger op zich ook wel (van 4150 naar 4675 in 2,5 week). Maar hij blijft ook met speciale voeding veel spugen, wat volgens de kinderarts eigelijk niet kan - wel dus. Ze twijfelt nu dus aan of het alleen maar erge reflux is, dus gaat hij verder onderzocht worden of er niet ergens een obstructie zit waardOor het eten gewoon niet goed geprocessed wordt. gelukkig eindelijk dus verder onderzoek. Nu eerst weer moedermelk en nexium via de sonde, want zonder nexium heeft hij erge pijn bij het spugen. Alarm gaat hier af - tijd voor worteltjes!!
Nou, nu heb ik 2x een heel epistel getiept en wordt het niet geladen....Geen tijd meer nu. Ff kort: voeding was te weinig voor de kids (enorm te weinig), dus nu driftig ophogen. Leek vannacht een goede zet: geen gehuil of verkrampingen. Verder begint het ritme een beetje te wennen. Niet te veel willen en vooral proberen mijn rust te pakken als dat gaat. Hebben jullie veel hulp (gehad) dames? Fijn dat A, N&R zo goed groeien Miepie? Is R wel vrolijk, of heeft ie heel veel last van de reflux en wellicht wat anders? Fijn weekend allemaal, Jetje
Haha, balen is dat hè, even tijd vinden om te typen en dat dan alles weg is.... Ik heb mijn laptop geloof ik al een week nauwelijks aangeraakt, maar lees bij op mijn telefoon . Krijgen de meiden moedermelk of kv? Die van mij dronken ook altijd 'te veel' en hadden dan nog niet genoeg. Ze zitten nu al een tijd op 170 per fles (en Noor laat de laatste dagen vaak wat staan), wat prima is voor hun gewicht nu....maar dat dronken ze dus toen ze een kilo/anderhalf lichter waren ook al. Rutger krijgt juist 'te weinig' voor zij gewicht (130x5 bij 4675 gram), maar plast goed en groeit er goed op, dus hoefde van de ka ook niet omhoog (dan zou het er toch allen weer uitkomen). Hij krijgt nu weer volledig moedermelk, hoop dat ie daar net zo goed op blijft groeien als op de enfamil. Anna kreeg trouwens juist krampies van het vele drinken: zij tikt het binnen een paar minuten weg . Miepman is de eerste drie weken thuisgeweest en we hadden 5 dagen kraamzorg. Nu komt mijn moeder elke woensdag en schoonouders vrijdag. En af en toe komt er een buurvrouw een flesje doen midden op de dag. Schoonouders zijn nu tot half aug op vakantie, maar Miepman heeft komende weken elke week een dag vrij genomen (dus ik lig nu heerlijk gestrekt in bad, kids nog op bed en beneden wordt ontbijt voor me gemaakt, haha). We krijgen ook iets thuiszorg nu - eigenlijk voor als Rutger zijn sonde eruit is, maar daar staat twee uur per week voor en die gebruiken we niet. Dus heeft de kinderthuiszorg bedacht dat we die uren dan voor hulp bij bijv de voedingen in kunnen zetten. Heb je in elk geval wat mensen in de buurt voor noodgevallen? Hou idd in gedachten dat je niks hoeft behalve de kinderen verzorgen - en van een dagje wat minder aandacht/spelen krijgen ze ook niks . Het wordt echt beter te doen als ze straks iets langer slapen overdag en je er makkelijker twee tegelijk kan oppakken / voeden. Hier vanmorgen voor detweede dag pas om 6.15 een beetje geluid... nog geeneens gebrul om eten. Heerlijk zeg..(al was het gisteravOnd erg laat omdat Rutger erge moeite had de boel binnen te houden en we dus ruim twee uur over zijn voeding hebben gedaan - sondepomp elke keer gepauzeerd als hij begon te slikken /kokken. Hij is trouwens tussen voedingen door wel heel vrolijk hoor! En lijkt nu hij weer terug is op moedermelk + nexium ook minder pijn te hebben van het spugen ( en spuugt niet meer dan met de enfamil - wat extra vermoeden geeft van een andere oorzaak dan alleen reflux).
Goedemorgen! Gisteren weer een echo gehad, en alles zag er nog goed uit! Ze lopen alle 3 mooi op schema (8 weken) en de hartjes kloppen goed. Een enorme geruststelling aangezien we een eerdere miskraam hebben gehad met 8 weken. We moeten nu elke 2 weken terug komen in het ziekenhuis, dat vind ik nogal veel. Hadden jullie dat ook? Ik had ook verwacht dat er meer drielingen geboren zouden worden, maar in het Erasmus MC is dat er gemiddeld 1 per jaar... Maargoed, het was een fijne arts, dus dan is het ook niet erg. Over 2 weken hebben we een soort intakegesprek voor de nekplooimeting. Hebben jullie dit gedaan? Die ABC Adventure kinderwagen ziet er wel super uit! Maar komt 'tie helemaal uit Nieuw-Zeeland? Hoe zou dat dan gaan met garantie? De prijs valt ook wel mee, aangezien we nu een bugaboo hebben... alleen jammer dat je bijna 250 euro verzendkosten betaald. Ik denk dat we hem maar gaan halen dan, mooi excuus toch? Voorlopig zitten verre reisjes er denk ik toch niet in... Verder is er niet heel veel keus wat betreft drielingwagens. Welke hebben jullie allemaal? Sorrie voor al mijn vragen, maar het is ook allemaal zo anders dan bij ons zoontje... er gaat een hele nieuwe wereld voor ons open! Fijn weekend alvast!
Josagi, hoe oud is jouw zoontje? Lijkt me erg pittig, een drieling als je er Ook al een rond hebt lopen (petje af voor MvL en Suzanne!) Wij hebben naast de ABC ook een tweedehands Urbanus Jungle Duo met tweelingbak - zijn ze wel bijna uitgegroeid nu. Fijn dat de echo goed was! Ik heb uit de eerste ICSI ook twee keer een miskraam/missed abortion gehad... En uiteindelijk is ons drietal wel veel te vroeg geboren, maar wel alledrie (bijna) helemaal gezond! Elke twee weken controle had ik trouwens ook, en daar tussendoor nog regelmatig extra echo's op de prenatale diagnostiek (ivm eeneiig zijn vd meiden en 3x 20w-echo). Heb trouwens geen nekplooimeting laten doen ; hadden toch weinig gekund met de uitslag.
Hoi hoi, Zo eindelijk liggen ze alledrie op bed. Meestal zitten ze op dezelfde golflengte, maar vandaag loopt Wouter uit pas. Of juist Ilse en Lucas. We zijn vanochtend een uurtje langer blijven liggen en om 6 uur opgestaan ( S gaat dan eerst eten en douchen, dus hij staat wel om vijf uur op). Lucas en Ilse hadden om 9 uur het idee van het is etenstijd, terwijl Wouter dacht: ik heb pas nog gehad en sliep nog lekker door. En dat wil wat zeggen, want Lucas is op dit moment echt niet te genieten. Vanaf vrijdag hartstikke verkouden. Het begon midden in de nacht en we waren het weekend net even weg bij mijn schoonouders. Vergeten zetpillen mee te nemen ( vanwege de keelpijn, arme knul was helemaal schor). Volgende dag zetpillen gehaald en de volgende nacht heeft hij heerlijk geslapen. Fijn om te weten dat ze dat ook kunnen: slapen bij mijn schoonouders. In de loop van het weekend werd ik ook verkouden en maandag had ik geen stem meer. Dus ben ik niet gaan werken en heb Lucas ook lekker thuis gehouden. Wouter ging ondertussen ook hoesten en dinsdag en woensdag lekker met zijn vijven thuis. ( S heeft op woensdag altijd papadag en dinsdag extra vrij genomen) . Donderdag stond ik er weer alleen voor. Fysio kwam langs en de eerste keer thuiszorg. Ze heeft Ilse de fles gegeven en mijn jongens om de beurt getroost. Beide erg last van hun keeltje. Het eten gaat nu ook een stuk minder. Hopelijk ga het snel beter. Miepie. Bij mij krijgen ze kv, maar drinken nu alledrie 5x 165 cc en laten vaak wat staan ( Ilse drinkt normaal:700-750cc per dag, nu 650-700cc, Lucas dronk normaal 750-800 nu 550-650, Wouter 750-800 nu 700-750, maar wel weer slapend, want hij weigert weer de fles). Wel krijgen ze 50 gram fruit, wat er wel redelijk inkrijgen en 's avonds 50 gram groente en dat is afhankelijk van wat het is. Het lepelen gaat nu wel minder door de verkoudheid, maar niet zoveel minder als de fles. Ik vind dat jouw meiden dus echt veel drinken! Maar ja volgens mij zijn ze Ilse ook ver voorbij qua gewicht. Josagi. Ik heb ook de ABC adventure. Ik heb eerst een tijdje op marktplaats gekeken, maar daar staan vaak de urban jungle voor drie en die is echt breed. 116 cm, dan pas je echt geen duur door. Met deze kinderwagen ben ik nog maar 1 deur tegengekomen, waar we niet doorkomen ( en die is bij mijn ouders, oud huis) en dat is ook maar net niet kunnen. Volgens mij had ik in het begin elke twee weken, tot ongeveer 16 weken. Toen pas weer bij de 20 weken echo, daarna kwam ik wekelijks er. Ilse zat namelijk aan de ondergrens van de groeicurve. Later ging bij mij ook een verhoogde bloeddruk meespelen. Wij hebben geen nekplooimeting gedaan. Voor mij geen reden om een zwangerschap te beeindigen. Ik weet niet meer wanneer ik wat gekocht heb. Wel dat we na elke goede echo weer iets erbij kochten. Zo verspreidde we de kosten. Box is pas gekomen toen de kleintjes in het ziekenhuis lagen. Kinderstoelen moet ik nog kopen( welke heb jij gekocht Miepie) Adi, hoeveel gram groente en fruit aten ze met 6 maanden? en hoe heb je ze met negen maanden leren eten. Al met een lepel? Suzanne. alles goed met jou? Jet, doe het rustig aan. Je kan beter een rommelig huis hebben dan een rommelige mamma.... MvL, Alles goed? en super dat ze uit de fles drinken. Liefs
Net een heel verhaal getypt en ineens was het weg... zucht... (jullie zullen wel denken dat ik tijd over heb, haha, al drie posts vandaag. Heb ik eigenlijk vandaag ook wel omdat Miepman thuis is ) Duda, wat naar zeg, alle kids en jijzelf ziek. Lijkt me zo naar om dan zelf zo beroerd te zijn en daar huilende zieke kinderen bij te hebben... hoop dat jullie inmiddels al een beetje opgeknapt zijn op de snotneusjes na. Hoe was de thuiszorg, heb je het idee er wat aan te hebben op langere termijn? Of gewoon fijn dat je wat eerder klaar bent met de flessenronde en daardoor zelf iets meer tijd? Balen dat Wouter gelijk weer wat terugvalt met moeilijk drinken zeg . Wij zijn trouwens vorige week op aanraden van Marga begonnen met groente zodat Rutger went aan de lepel en die hopelijk wél leuk gaat vinden . Hij lust wel worteltjes, geen bruine boontjes en appel, dus voorlopig krijgen ze gewoon worteltjes, hahaha. Rutger eet soms een paar theelepeltjes, soms niks (en als hij direct aangeeft er geen zin in te hebben stoppen we ook gelijk). De meiden mogen ook meedoen - keken het eten uit Rutger zijn mond - en zij eten nu ongeveer 25-30 gram ofzo. Anna zuigt het echt van het lepeltje af, Noor draait wild met haar tongetje rond in de hoop wat binnen te krijgen, haha. De meiden wegen nu trouwens 4960 (A) en 5200 (N), Rutger 4675. Noor drinkt de laatste dagen haar flessen vaak niet leeg (vooral 's ochtends niet), dus krijgt maar iets van 750 binnen nu - maar ze mag ook best een beetje gas terug nemen in hoe hard ze groeit, haha. In 11 weken tijd is ze bijna 3 kilo gegroeid! We hebben de tripp trapp van Stokke gekocht. Mijn ouders hadden uit een erfenis wat extra geld wat ze naar de kinderen hebben doorgesluisd, dus van dat extraatje hebben we helemaal nieuwe gekocht (was al hard aan het zoeken op MP; daar staan ze ook veel op). Voordeel van de tripp trapp vind ik dat je ze gewoon aan/onder tafel kan schuiven en dat het ook ideaal is als peuter/kleuter stoel, als ze nog net te klein zijn om gewoono op een stoel te zitten. Vond 'm compleet met babyzitje, kussentjes en riempje wel erg prijzig... maar ja, hebben ze dus eigenlijk gekregen dus toch maar zo ipv drie op MP bij elkaar zoeken. Josagi, kwam vandaag weer een drielingwagen met 2 tegenover 1 tegen op internet voor 200E... zal het linkje even opzoeken... meerlingenkoopje.nl. Die wagens worden niet meer gemaakt, dus je moet echt net geluk hebben dat er tweedehands een te koop staat. Maar kan me goed voorstellen dat jullie nog even wachten... Hoezo had jij trouwens ook zo vroeg al je eerste echo? Vermoeden van een meerling of bij het zh in behandeling? Suzanne, jullie gaan nu dus met twee wagens op stap? Dus je kan nooit alleen met de kids naar buiten? Je bent inmiddels weer aan het werk, toch? Lukt dat allemaal met de vier kids? En hoe staat het met de verkoop, al meer kijkers gehad of zelfs een koper? Je betaalt voor de ABC Adventure inderdaad wel veel verzendkosten, maar alles samen is het nog steeds goedkoper dan bijvoorbeeld de Urban Jungle Trio met reiswiegjes - en die past zoals Duda al zei door geen enkele deur. Scheelt enorm dat de dollar laag staat... maakt dingen in het buitenland bestellen toch wel erg interessant. Zo, ga even een poging doen ons blog bij te werken - eerst maar weer eens fotos van afgelopen weken op de computer zetten (en direct gaat het Anna-alarm af... benieuwd of ik er aantoe ga komen ).
bij ons was de infacol ook een uitkomst. maar inderdaad bij erge honger wordt het ook brullen . Dat klinkt niet verkeerd, die wagen. Ik ga er eens naar kijken. Miepie, gelukkig gaan ze verder kijken, want zo aanrommelen dat is ook niks. nu maar hopen dat het iets 'simpels' is en dat de oplossing nabij is. De meiden doen het in ieder geval goed! ik kom gauw verder schrijven, maar kom er niet aan toe de laatste tijd...Merel wil nu even knuffelen.
Blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft, Mijn meiden krijgen KV en 2 rondjes per dag BV. Heb de eerste tijd alleen Tessa BV gegeven en de rest verdeeld over de andere twee ivm spugen. Toen dat niet meer speelde, kreeg Isabel alleen BV en de rest verdeeld. En nu ze thuis zijn, krijgen ze dus allemaal sam sam. Jammer genoeg heb ik niet meer BV dan ongeveer 60-80 cc per kolfbeurt, dus ja, dan houdt het gauw op. De kids wegen nu 3000, 2900 en 2200 gram ongeveer en krijgen dus 75 pre en 65 pre, of 85 bv en 65 pre. Het zh in Gouda zei dat ze te veel waren aangekomen en schatte in dat de hoeveelheden die ze nu van me krijgen, dat ze die tegen 11 aug (controle moment) zouden drinken. Nou de groeten: de richtlijn is per kg 180 cc kv of 200 bv en als ik dat rekensommetje maak, krijgen ze dat toch echt nu al. Sinds ik verhoogd heb, zijn ze ook heerlijk zoetjes en slapen ze door hun eigen tijd zeg maar. Met uitzondering van vannacht dan, want toen had Tessa er niet zoveel zin in en schreeuwde werkelijk de hele buurt bij elkaar. Als ze dan bij ons op de kamer belandt en klem gelegd wordt in ons bed tussen zo'n voedingskussen, wordt ze stil en valt in slaap. Ik ben wel bang dat we kunnen verwennen, maar inmiddels zijn we zó moe dat we dat risico dus wel willen lopen, omdat we zelf bijna omvallen. Heb trouwens elke dag mijn schoonmoeder tijdens de 2e voeding van de dag, zodat ik (of zij) met één kindje kan badderen. Overigens vindt ik het voeden van alle drie geen probleem, dat lukt me best. Maar ik en zó moe dat ik er gewoon niks naast kan. Hmmm.....had op de rest willen reageren, maar Madelief meldt zich....Later!! Jet
Suzan, vIND het al knap dat je er überhaupt aan toe komt nog even te 's rijven . Hoe staat het met de verkoop van jullie appartement? Meer kijkers nu de pverdrachtsbelasting verlaagd is? Jetje, wat doen ze het goed! Wij hebben van alledrie wel te huren gekregen dat ze te hard groeiden - en dan de week erop weer dat ze niet gard genoeg groeiden :S. Ze groeien op hun eigen tempo en ik zou de hoeveelheden per kilo wat loslaten...hier dronken de meiden dan altijd 'te veel'; die zaten met het gewicht van Isabel op zo'n 420 per dag en toen ze tegen de drie kilo waren al op 660-720. Ze drinken nu al weken 850 per dag. Toen er bij ins twee vN de drie elke keer wakker gemaakt moest worden voor de voeding zijn we trouwens een voeding minder gaan geven; een week of vier na thuiskomst naar zes en een Paar weken later naar vijf.
Hebben jullie babies ook zoveel gehuild in de avonduren? Ik word er gék van. Maakt je zo machteloos....... En maar doorhuilen.....
Jet, ja .... De meiden dan. En ben bang dat dat nog steeds niet anders is. Het gebeurt wel steeds vaker dat ze na 100x speentje erin doen (Anna) of aai over de bol (Noor) in slaap vallen en voor de 22u fles wakker gemaakt moeten worden, maar vaak genoeg ga ik nadat ik zelf gegeten heb op bes liggen met de meiden naast / op me en dan slapen ze meestal binnen een kwartier.... We geven de laatste voeding sowieso bij ons op bed, dus voorlopig vind ik het prima als dit ze helpt.