Oe, Jet, wat vervelend en vermoeiend. Anna heeft dat wel een rijd gehad, dat ze alleen maar huilde als ze wakker was, maar bij haar werkte infacol heel goed - had jij ook al geprobeerd toch? En het is geen honger? Nu ik eraan terug denk...de meiden hebben wel veel gehuild ja - heb het verdrongen, haha. Is hier dus wel goedgekomen!
Wat een rust hier. Jet, trek je het nog met je onrustige dames? Ben je overdag veel alleen met ze? Suzanne, hoe bevalt het weer te werken? Schiet de verkoop al op? Gefeliciteerd met jullie verloving, wat leuk!! Duda, iedereen weer bijna opgeknapt bij jullie zag ik? Fijn... Drinkt W ook weer goed? En hoe bevalt de thuiszorg? Adi, hoe is het met jouw drie dreumesjes? En MvL, hoe doen jouw mannetjes het? Zijn ze al thuis of heb je daar al uitzicht op? Josagi, nog echo's gehad? Gaat alles goe? Eerste mijlpaa van 12 weken komt in zicht, of niet? Hier alles goed met de meiden, Rutger blijft erg zielig. Noor heeft al een paar huilavonden achter de rug, maar ligt nu gelukkig heerlijk te slapen...Anna nam het vanavond van haar over . Ze groeien goed, eten super en zijn hard bezig met op hun zij draaien, speelgoed ontdekken en krijsen de hele boel bij elkaar als ik ze op hun buik leg om te oefenen met hun hoofdjes (maar doen het wel). Rutger doet ook over de sondevoeding nu zo'n twee uur per voeding en spuugt ook dan nog vaak en veel. Eten met een lepeltje wil ook niet heel hard; hij kokhalst als er iets in zijn mondje zit. Hij probeert wel van alles, maar kan weinig bewegen; eerste uur na de voeding moet hij sowieso blijven liggen om de boel binnen te houden en het uurtje dat an over blijft voor de volgende voeding speelt hij wel, maar moet dan vaan als hij bijv. probeert op zijn zij te rollen ook gelijk weer kokken of spugen. Echt heel naar en zielig en zitten een beetje met onze handen in het haar.... Volgende week foto's om te Kijken of er ergens een obstructie zit....en dan weer twee weken wachten tot de afspraak met de KA om de uitslagen te bespreken :S.
Jeetje, wat klinkt dat zielig Miepie. Arm wurmpie. En wat duurt dat dan lang voordat je een uitslag van onderzoek krijgt! Is dat niet eerder te regelen? Hier volop huildagen van alle 3. T krijgt te veel input, dus moeten we voor alles afschermen eigenlijk en ze moet in een puckababy slapen, maar dat wil ze natuurlijk niet..... I heeft last van krampjes en je hoort echt knallen in haar buik. Super zielig. M heeft ook krampjes, maar bleef echt ontroostbaar huilen. Volgens mij honger, honger, honger! Maar ze zaten dus al op de max. Nu bleek vandaag ook nog eens dat ze niet aangekomen was (en vorige week 500 gram!). Ik heb dus maar even met CB gebeld en zij zeggen dat ik 1 en 1 bij elkaar op mag tellen. Normaliter slaapt Madelief nl het meest van de drie. We gaan dus toch in voeding verhogen. Sterker nog: heb ik de laatste 2 voedingen al gedaan en nu huilt ze alleen en wel troostbaar als ik ook knallen in haar buikje hoor. Overigens heb ik vanav voor het eerst een magnetronknuffel geprobeerd en dat lijkt echt te werken! Jullie ervaring ermee? Op naar de laatste voeding van vandaag. Het lijkt wel een survivaltour..........
Hoi Hier was het even erg druk, de kleintjes zijn allemaal verkouden geweest, waardoor het voeden ook niet meer zo lekker ging. Verder is het best pittig, mama zijn en werken. Op maan-, dins- en woensdag kom ik ook nergens anders aan toe. Donderdag en vrijdag heb ik tijdens hun slapen wat meer tijd. Het slapen wordt alleen minder. Na de eerste fles wordt Lucas vaak al om acht uur weer wakker, om half twaalf liggen ze dan weer op bed. Dan slapen ze tot ongeveer half twee. In de middag slapen ze nog even van half vier tot half vijf. En in de avond als we mazzel hebben ook nog een uurtje. We zitten nog steeds op vijf voedingen. Ik vind het lastig om naar vier te gaan. Wouter eet nog niet super zijn fruit en groente. Lucas wel, dat is net een vuilnisbak en een ongeduldige ook nog. Het kan hem niet snel genoeg gaan. Ilse eet redelijk maar wel heel traag. W duwt gewoon nog veel naar buiten. Elke hap kan ik tien keer geven. En vaak gaat hij andere dingen doen ( zie filmpje op hyves/fb) De fles daarentegen gaat juist hartstikke goed. Schijnbaar heeft de nexium wel effect en had hij alleen een terugval door een zere keel. De thuiszorg bevalt wel. De voeding gaat net wat sneller, waardoor we zelfs ook een keer al een flinke wandeling hebben gemaakt. Ik heb 80-100 uur gekregen van de gemeente. Per week ongeveer 2,5 uur. Het is wel nu genieten dat ze steeds meer dingen doen. Alhoewel je nu ook meer moet oppassen. Zowel Lucas en Ilse hebben al een keer lopen huilen omdat Wouter erg druk met zijn speeltje aan het spelen was ( en daarbij Lucas/Ilse goed raakte). Ook krijgen ze meer oog voor elkaar en houden ze elkaar vaak vast. Miepie, las ergens dat je donderdag voor slikfoto moest. In Utrecht zeker? Veel succes! Ik hoop dat je erachter gaat komen wat er aan de hand is. De voeding nu lijkt me erg vervelend. Van afspreken komt ook weinig... MvL, nog drie nachtjes en dan wordt het druk bij je thuis. Ik hoop dat alles goed gaat. Suzanne, gefeliciteerd. Wat leuk dat je gevraagd bent. Was het erg romantisch? Adi, wat balen dat M wat achter blijft in groei. Maar aan de andere kant is ze gewoon vrolijk en gezond. Misschien een tijdelijke stilstand en haalt ze het weer in. Josagi, lekker genieten op vakantie. Alles nog goed? Liefs
Soory Jetje vergeet ik jou. Ik had alleen dat W in het begin 's avonds een huiluurtje ( van 3 uur) had. Dat is vanzelf over gegaan. Wel lagen ze bij mij allemaal in een puckababy. Lucas lag eerst zelfs helemaal ingebakerd. Het was echt een onrustige slaper en daardoor sliep hij slecht en daardoor weer huilerig. Toen hij ingebakerd werd sliep hij een stuk beter. Nu slaapt hij alleen nog in de puckababy, maar wel met zijn armen door de ritsen. Ilse was in de puck een heel stuk minder mobiel en bleef daardoor op haar plek liggen. Nu ligt ze in een gewoon slaapzakje en vinden wij haar 's ochtends vaak op haar buik bij het voeteinde. Wouter sliep met zijn armen in de lucht en schrok telkens wakker als ze naar beneden vielen. Door de puck liggen zijn armen nu wel op de juiste manier. De magnetronknuffel ken ik niet. Wel heeft L zijn eigen knuffeldoekjes/knuffelkoe. I en W geven niet zo om knuffels in bed. W wordt wel helemaal vrolijk van een rammelaar, maar dat is niet handig in bed, want hij gaat dan met zijn armen zwaaien en stampen.
Hallo Meiden, Pff, druk weekje en totaal geen tijd om te reageren. Heb net 4 pagina's bijgelezen en zal dus een hoop vergeten om op te reageren. Alvast sorry daarvoor!! Het werken, 3 kleintjes en een peuter vraagt wel een hoop. Gelukkig was pappa een weekje vrij en heb ik even kunnen bijtanken, want ik zat er echt even doorheen. Het werken was me enorm tegengevallen. Miepie: Wat een ellende met die lange voedingen en het vele teruggeven. Je zou toch verwachten van de medische wereld anno 2011 dat ze daar wel een oplossing voor hebben. Kan die afspraak met de ka niet eerder?? Ze kunnen jullie toch niet nog langer zo laten doorgaan duda: iedereen weer verkouden af?? Kost altijd weer even een paar daagjes om dan weer lekker op de rit te zijn of heb je daar geen last van? MvL: bijna je kanjers thuis, spannend!! Jetje:Als eerste dacht ik na het lezen over jullie 'huilbaby's' : is babymassage geen optie??? Dat schijnt voor prematuurtjes enorm goed te zijn. Wij hebben een lesje kado gekregen als kraamcadeau en dat hebben we afgelopen week gedaan, ze genoten ervan en hebben daarna geslapen, ongelofelijk. Misschien voor anderen ook een leuk idee... Josagi :welkom bij ons drielingmammaschap. Jij hebt ook al een klein mannetje toch?? Hoe oud is de kleine? Stomme vraag misschien: Hoe weten jullie of jullie een twee-eiige drieling hebben of een drie-eiige?? Bij ons konden ze ons daar geen uitsluitsel over geven, dan alleen via een moeilijke dna test. Dit ook omdat er op de echo maar één eitje te zien was....maar het zijn toch echt niet 3 dezelfde baby's Bij ons werd geadviseers om de nekplooimeting te doen. Ik heb daar enorm spijt van gehad en achteraf werd ook tegen ons gezegd dat we dit nooit hadden moeten laten doen. Ik was nog jong en er was geen enkele aanleiding voor. E had een afwijkende nekplooi en we hebben daar héél veel spanning en verdriet over gehad. Ze had en kans van 1:10. We hebben besloten toen de 20 weken echo af te wachten en daar hebben ze middels een hele uitgebreide echo (2,5 uur) alles bekeken en nu hebben we vier geweldige gezonde kindjes zonder afwijkingen. Dus.... Ik zal het nooit nog een keer doen en we hebben gelukkig niks gedaan met de uitslag, stel je voor dat we E hadden laten weghalen, brrr krijg het al koud als ik eraan denk. Bij ons slapen de kids nog erg veel heb ik het idee. We zitten hier op 4 voedingen per dag van 150 a 180. Net wat ze willen.gemiddeld 2 keer per dag bv en dan 3 keer kv. Bij de avondfles doen we van die 4 maanden rijstepap. Overdag eten ze dan 1, 2 of 3 potjes fruit leeg met zijn drieen.Net hoe lekker ze het vinden. Dat laten ze duidelijk weten, haha. En de groentehap krijgen ze ook al steeds vaker. We zijn inmiddels ook begonnen met de liga, daar kunnen ze lekker op sabbelen. Wij komen al lang niet meer bij de kinderarts, dus wij letten echt op de signalen van onze kids. het eten uit onze mond kijken, steeds op hun handjes kauwen etc. Het vasthouden van elkaar is heel herkenbaar, dat doen ze hier ook. Vooral E moet iemand of iets vasthouden. Ze slapen ook alledrie met een knuffeltje op hun hoofd, zonder dat zijn ze een stuk onrustiger in bed. Misschien een tip voor iemand. De laatste gewichten waren super, weet niet of ik die al doorgegeven heb. F 5665 gr, E 6060 gr en R 7100 gr. Ik kom wel alleen buiten met de kids. Dan gaan ze in de tweelingwagen en dan eentje op mijn buik, dat gaat prima. Alleen als ik M dan ook nog bij me heb, dan is het wel wat minder ontspannen lopen, dus meestal wandelen we of met zijn allen of geniet ik even van mijn 3 moppies en is M bij pappa of opa en oma. ik ga nu even proberen een filmpje te kijken. Ik hoop weer wat vaker te reageren!! Liefs
Jeetje meiden, ik had al zo'n vermoeden dat werken naast de drieling zwaar zou zijn, maar als ik jullie reacties nu lees kijk ik er steeds minder naar uit. Dat terwijl ik mijn baan echt heel leuk vind. Nou ja, voorlopig is het nog niet zover gelukkig. Wanneer mag jij weer Miepie? Duda, ik heb het verhaal over thuiszorg gemist. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Onze meisjes zijn weer iets rustiger: Ze krijgen nu 5cc meer voeding en dan leng ik ook nog eens aan met 10cc water. Hierop lijken de 3 meisjes het goed te doen. Ben dus wel erg benieuwd hoe ze wel of niet gegroeid zijn volgende week. Overigens ben ik met 1 van de 3 bij de osteopaat geweest gisteren, vooral omdat zij enorm kreunt en daarbij heel gespannen is/lijkt. Hij zag meteen dat haar schedel niet symmetrisch is, dus dat er erg veel druk moet staan daarop. Daarom wil dit meisje niet op haar rug liggen en raakt ze dan overstuur, omdat de druk dan toeneemt. Daarnaast voelde hij een obstructie tussen de dunne en de dikke darm. Aan beide heeft hij aandacht besteed. Geloof het of niet: Tessa heeft goed geslapen vannacht; viel ook bijna direct in slaap. Daar waar ze er tot nu toe steeds 1 tot 1,5 uur over deed. Hij had ook gezegd dat de ontlastingskleur van donkergroen niet klopt. Moest volgens hem mosterd geel zijn. Vond ik nogal raar, aangezien alle 3 mijn babies dezelfde kleur hebben. Maar wat gebeurt er vandaag? Mosterd gele ontlasting! Echt, het kost een hoop geld, maar is het wat mij betreft dubbel en dwars waard. Ow jah: hij vertelde ook nog dat door de druk op de schedel de signalen niet goed verwerkt kunnen worden en dat het hoofd als het ware een beetje in de war raakt. Daardoor denkt het dat er meer gegeten moet worden, maar dat is dus eigenlijk niet waar. Het moeilijke daaraan is, dat je daar dus niet aan ontkomt, omdat er anders de hele dag gehuild wordt. Enfin.....we zijn op de goede weg retour als je het mij vraagt. Maandag ga ik met Madelief en dinsdag mag Isabel. Deze dames worden zichtbaar gehinderd door krampjes, dus wellicht dat hij voor hen ook wat kan betekenen! Nu ik dit zit te typen, bedenk ik me dat een osteopaat wellicht nog een idee kan zijn voor Rutger Miepie? Nou meiden, fijn weekend nog verder. Groeten, Jet
Jet, wat super dat de osteopaat zulke wonderen kan verrichten voor je meiden en dat je een goed evenwicht qua hoeveelheid eten lijkt te hebben gevonden. Ik merk aan onze meiden dat dat ook zo kan wisselen; we bieden nu gewoon 190 (ongeveer, 150+180+11 scheppen verdeeld over twee flessen voor de meiden) aan per fles en zien wel wat ze drinken . (Zelfs Anna laat nu regelmatig wat staan en bij Noor is het eigenlijk standaard dat ze 's ochtends beide flessen maar iets van 140 drinkt, en 's middags en 's avonds gaat alles schoon op). Ik heb wel nagedacht over een osteopaat, en hou het ook in mijn achterhoofd voor als er nu niks uit de onderzoeken komt, maar ben er eigenlijk best zeker van dat er in zijn lijfje iets verkeerd zit. Het is trouwens hier ook wel aan de ontlasting te zien; meiden altijd idd mosterdgeel, Rutger wisselend van mosterdgeel (heel soms) tot olijfgroen, bruin, grijs.... Duda, fijn dat iedereen er weer (bijna) bovenop is. Hier leken de meiden maandag ziek te gaan worden - snotterig en verhoging - maar met veel slapen, veel luuf en regelmatig het neusje doorspuiten en uitzuigen heeft het gelukkig niet doorgezet, al zijn ze wel iets snotterig nog. Wat fijn dat je nu zo'n ritme hebt - lijkt mij ook enorm moeilijk om naar 4 voedingen te gaan. Hier eten ze voorlopig nog te weinig groente en fruit. Ik breng de meiden nu na de fles van +-10u naar bed, en dan rond 12 uur zijn ze weer wakker en krijgen ze fruit, uur later weer een fles. Dan zelfde riedeltje na die fles; naar bed, als ze wakker zijn vaak eerst even spelen, dan groente en weer een fles en dan écht naar bed (donker + slaapzakje aan). Rutger krijgt zijn sondevoeding terwijl de meiden op bed liggen en ik bied hem wel groente en fruit aan, maar hij likt meestal alleen wat van zijn lipjes. Meiden eten heel wisselend, meestal zo'n 50-80gr per dag. O, Jet, ik ga niet weer werken . Ik stond voor de klas op een middelbare school, wilde eigenlijk van 4 naar 3 dagen toe. Maar de combinatie van maar 150 euro salaris overhouden na betalen van het kdv, niet weten hoeveel Rutger aan zijn hersenbloeding zou overhouden/ hoeveel extra verzorging hij nodig zou hebben en artsen die aangaven dat áls het een mogelijkheid is het goed is extreem prematuren het eerste jaar thuis te houden hebben mij tot het besluit gebracht er een heel schooljaar tussenuit te gaan. Ik heb ontslag genomen omdat ik sowieso van school wilde gaan wisselen en niet 100% zeker weet of ik na dit schooljaar wel weer direct ga werken - hangt ook helemaal af van hoe de kids het doen. Natuurlijk wel een enorme luxe om zo'n besluit te kunnen nemen...... en petje af voor de drielingmama's hier die het wel voor elkaar krijgen er ook nog bij te werken!! Thuiszorg; ik heb voor Rutger ook een indicatie ivm zijn sonde. Als zijn sonde eruit is bel ik Kinderzorg en die komen dan een nieuwe plaatsen. Hij heeft hiervoor 2 uur per week gekregen en die komen met sondes plaatsen nooit op, dus een keer in de paaar weken komt een kinderverpleegkundige een middagje helpen door Rutger zijn voedingen over te nemen - kan ik met de meiden even rustig aandoen en evt bijv een lange wandeling maken. KiZo zelf belde mij of ik niet meer hulp wil, zijn ze nu aan het aanvragen bij het CIW. Met een drieling op zich heb je daar geen recht op, maar wel als er bijkomende omstandigheden zijn waardoor je extra hulp nodig hebt/kan gebruiken. Bij ons wordt het feit dat Rutger 2 uur over zijn voedingen doet terwijl er nog 2 baby's in huis zijn als indicatie gezien. Suzanne, ik wist dat ze twee-eiig waren doordat wij niet spontaan zwanger kunnen worden en er twee embryootjes waren teruggeplaatst . Er is er dus ééntje doorgedeeld (en bij Jetje een zelfde verhaal als ik het goed begrepen heb - hoewel het enorm zeldzaam is). Daarnaast deelden de meiden de vruchtzak én placenta, en dat gebeurt alleen bij eeneiige tweelingen. Als het embryootje al heel vroeg gesplitst is, kunnen eeneiige tweelingen ook een eigen placenta en vruchtzak hebben, en is er dus alleen door dna-onderzoek 100% zeker aan te tonen of ze eeneiig zijn. Maar 70% is twee-eiig (bij tweelingen dan dus). Wat fijn dat M ook regelmatig bij haar opa en oma terecht kan! Eten; bedoel je niet 5 flessen (2+3=5?).... en super dat ze zo goed al vast voedsel eten. Bij ons duimen de meiden wel veel, maar verder brengen ze nog niet echt dingen naar hun mond. Voorlopig nog geen liga dus. Hoe lang slapen ze bij jou nu door, gaat dat goed? Elkaar vasthouden doen ze hier niet zo, wel veel op elkaars handjes/vingers/achterhoofden sabbelen, en regelmatig handjes vasthouden. Rutger ligt ook vaak met knuffels op de hoofdjes van zijn zussen te meppen, moeten we dus altijd goed in de gaten houden . De meiden meppen tegen van alles aan door maar gewoon te proberen; Rutger kan heel goed inschatten of iets binnen zijn bereik is en geeft er dan een heel gerichte mep tegen. Echt goed dingen vastpakken/grijpen doen ze nog niet gericht, maar alles wat in hun handje komt wordt stevig vastgehouden (incl haar, neus van mij, etc) Ze draaien alledrie op hun zij en oefenen hard met hun hoofdje omhoog doen als ze op hun buik liggen. De meiden hebben een heel groot hoofd , als ze bij ons op de borst liggen gaat het heel goed, maar plat op de buik in de box vinden ze het nog wel zwaar. Rutger valt vaak in slaap als we hem op zijn buik leggen, haha. Wat een stress trouwens om die nekplooimeting, kan me voorstellen dat je dan heel onzeker wordt. Wij hebben het precies om die reden niet laten doen - hadden toch niks gekund/gedaan met de uitslag. Vonden ze heel raar in het AMC, dat wij het niet wilden.... Kijk ook vaak naar Noor met de wetenschap dat ze er bijna niet geweest was... en nu de grootste van het stel! Bizar idee dat als ze idd toen met 25/26 weken al waren gekomen Noor al direct was opgegeven omdat ze te klein was. Wat groeien die van jou ook goed zeg! Ik weeg ze pas over 3 weken weer op de poli - hoewel ik denk dat Rutger donderdag ook wel weer gewogen zal worden als ze de passagefoto's gaan maken. Als we hier met ze op de weegschaal gaan staan, komen we op zo'n 5200 van Anna en 5500 van Noor - met Rutger dit weekend niet gedaan nog. Fijn dat je even hebt kunnen bijtanken met J thuis. Knap hoe je het allemaal voor elkaar krijgt met werken, een drielingbaby en een peuter! Adi, hoe is het met jouw grote kinderen? En met jou zelf ? MvL, zal je op FB ook nog wel even replyen, maar wij (en Duda ook) hebben een drielingwagen besteld in Nieuw-Zeeland; twee naast elkaar en één er bovenop (ABC Adventure buggy). Was goedkoper incl verzendkosten dan de drielingwagens waar ze vanaf het begin in kunnen in NL en makkelijker; met drie naast elkaar ben je te breed om door deuren te gaan en met 3 achter elkaar stuurt het moeilijk en sommige van die onderstellen zijn te groot voor achterin d eauto. Eerste tijd hebben wij een tweelingwagen gebruikt en dat doen we nu nog als we met de auto op stap gaan - eerst 3 samen in de grote bak, nu 2 in de bad en 1 op de buik, net als Suzanne doet. Wandelen hier in de buurt doe ik met de drielingwagen, stuk relaxter. Josagi, alles goed daar? Hier vanmorgen om 6.30 wakker geworden... alles nog in diepe rust in de rest van het huis . En dat terwijl we de laatse fles aan het vervroegen zijn (gisteren om 21.30 begonnen, 23.30 op bed)! Miepman's wekker gaat door de week om 5.45, dus ik ga dan liever vroeg naar bed en dat we ongeveer gelijk opstaan dan dat ik drie kwartier wakker lig van zijn (snooze)wekker, wachtend tot de kinderen zich melden . Ga nu heel voorzichtig Rutger maar eens terug leggen in bed, die is net een half uur klaar met zijn voeding (die er maar voor de helft in is gebleven ), hoop dat de rest er wel in blijft. En dan even douchen en de meiden naar beneden gaan brengen... lopen alweer een uur achter op 'schema', haha... dat krijg je ervan als ze uitslapen
Vanaf de camping heb ik net alles teruggelezen op mijn smartphone. Echt leuk en leerzaam om jullie zo te volgen. Tussen de verhalen door zit zoveel info! Afgelopen donderdag zijn we weer naar het ziekenhuis geweest en alles was goed. We hebben het ook over onderzoeken en nekplooimetingen gehad, maar dat gaan we niet doen. Met die info kunnen we toch niks. Weg laten halen is geen optie. En het zullen toch geen 3 kindjes met down syndroom worden? Er was ons eerst verteld dat het een 2-eiige drieling is, nu zijn ze er van overtuigd dat het een 3-eiige drieling is, omdat ze alle 3 zo'n dikke wand (sorry, ben nog niet thuis in medische termen) hebben. Anders zou je bij de 1-eiige tweeling altijd een iets dunnere wand zien... Ze verwacht dat er nog een 'natuurlijke' zwangerschap heeft plaatsgevonden. Wel een raar verhaal... Ik moet er ook steeds aan denken. Het zal toch niet zo zijn dat na 7 jaar de mmm ik een natuurlijke zwangerschap heb? Mijn man denkt dat ze een foutje hebben gemaakt en er per ongeluk 3 hebben terug geplaatst, maar dat ze dat toch niet zullen toegeven. Ach, het maakt niet uit, daar komen we nu toch niet meer achter... Over 2 weken moeten we weer terug, dan hebben we de 12 weken grens bereikt! Fijne zondag allemaal!
Josagi, fijn dat alles goed gaat! Per ongeluk 3 terugplaatsen ipv 2 zal echt niet gebeurd zijn hoor, alles wordt echt driedubbel gecheckt. Misschien toch een deels natuurlijke zwangerschap dan? Kan misschien dat het eitje wat natuurlijk bevrucht is nu makkelijker kon innestelen omdat het zeg maar 'gesteund' werd door de andere drie? Hoe dan ook heel fijn dat ze alledrie dus een eigen vruchtzak en placenta hebben - in elk geval weer een risico minder . Suzanne, op de echo maar 1 eitje zichtbaar >> ik had bij de laatste punctie maar 7 eiblaasjes/follikels. En toch 10 eitjes gevonden... paar 'dubbeldooiers' dus blijkbaar, kan dus ook.
He meis, ik heb je hyves-bericht gelezen, maar reageer hier even. Wij hebben ook lang zitten stoeien met die voedingen, ik was ook ontzettend onzeker, en nu denk ik achteraf dat ik soms te moeilijk dacht over dingen. Als ze een half uur eerder kwamen heb ik ze op gegeven moment gewon eerder gegeven, of de fles in 2 etappes (maar dat deed ik alleen als er hulp was, alleen zit je dan met 6 flessen per voeding, onmogelijk!) Rond 40 weken zat Melisa hier rond 3.200gram, en de andere twee tussen 2.600 en 3.000gram. We mochten van Pre-voeding afstappen toen ze 3,5kilo wogen. Onze kinderarts houdt die grens aan, omdat te lang pre geven de kans op later overgewicht kan verhogen. Volgens mij gingen wij toen met 3,5kilo over op 6 voedingen, maar ik weet het niet zeker. Als ze tussen de voedingen zoveel huilen zou ik ze even laten nakijken om mogelijk reflux of andere dingen. Zo had mijn zoontje een acuute liesbreuk en gilde wekenlang alles bij elkaar. Deze was over het hoofd gezien door de kinderarts en door de huisarts! Dikke knuffel en hou vol! Je zit midden in een loodzware periode! Geloof me, het wordt steeds makkelijker!
Adi, wat zielig dat A zo lang zo'n last heeft gehad van een liesbreuk zeg! Hoe gaat het met jou verder? Jet, gaat echt beter worden hoor, zoals Adi zegt! Sterkte....erg pittige dames zo te horen. Hier trouwens ook nog voor de 3500gr van de nenatal af, met 42 weken, dus rond de 3kg was dat. Noor was toen zelfs pas 2600 geloof ik ( en is toch heel dik aan het worden, haha). Schoonzusje heeft gisteren en eergisteren foto's gemaakt van onze kleintjes, zie Facebook!
Wij zijn trouwens al klaar met de 21.30 voeding, 10 min geleden Rutger in zijn bedje gelegd! Hopen dat ze weer tot on elk geval 6 doorslapen, heb ik ook weer een lange nacht .
Wat fijn dat je echo goed was!!! Wij hebben ook een 3eiige drieling, en bij ons hebben ze ook hetzelfde gezegd. Bij de 6-weken echo zagen we 3 vruchtzakjes die heel ver van elkaar zaten, er was geen enkele verbinding, dat was voor de gynecoloog eigenlijk de beste indicatie dat ze 3-eiig zijn. En daarnaast inderdaad elke keer gekeken met die dikke en dunne wanden tussen de vruchtzakken. na de geboorte was er geen twijfel meer, mijn kinderen zijn enorm verschillend van elkaar. Ik denk eraan om ze op te geven als de meest verschillende meerling Suzanne, die eerste weken na het starten met werken zijn echt slopend, ik was ook helemaal kapot toen! Maar het went gelukkig. Fijn dat je kanjers het zo goed doen! Hoe gaat het met de verkoop, nog kijkers gehad? Duda, jullie al een beetje opgeknaptt? Miepie, wat heftig met Rutger zeg! Ik hoop echt dat ze hem kunnen helpen, het klinkt echt niet leuk wat jij schrijft. En het belemmert hem ook nog in zijn ontwikkeling, bah! Heel veel beterschap! Oh, en de meiden op de buik blijven leggen, ook al protesteren ze een beetje, Het is echt zo enorm belangrijk! Super dat ze al zo actief zijn joh, ze doen het zo enorm goed! Hier gaat alles prima, onze drietal zijn al vrolijke peuters inmiddels Ze groeien en bloeien verder, motorisch en sociaal hebben ze geen enkele achterstand meer gelukkig. Ze rennen, klimmen en klauteren naar lieve lust, en ze beginnen ook al goed te kletsen M. is alleen wat aan de kleine kant, we maken ons een beetje zorgen dat ze weinig groeit in de lengte, en we moeten haar in de gaten houden (of ja, de artsen). Ik ga haar alleen thuis nog nameten, want zo op het oog is zij even groot als Aldin, terwijl hij op papier 3cm groter zou moeten zijn. Dikke knuf allemaal! Jullie schrijven zoveel hier dat ik het haast niet bij kan houden , en ik ben al een tijdje uit de nachtvoedingen, inbakeren en slaapjes, dat ik het ook een beetje vergeten ben Oh Jetje: ik merk dat jij het nu even moeilijk hebt, ik was ook echt helemaal gesloopt in die eerste maanden hoor! Mijn zoontje had ook last van alles en nog wat en ik bleef maar tobben met zijn gezondheid, de ritmes, de huilende kindjes, mezelf, voedingen, slapen, niet slapen enz. Het is echt bikkelen, en door die eerste 6 maanden komen. Probeer voor jezelf af en toe een rustmoment in te lassen, en vergeet niet te genieten! Ik heb achteraf wel een beetje spijt van sommige dingen, en denk dat ik gewoon veel meer had moeten toegeven en gewoon op mijn bed gaan zitten met alle drie babys om me heen en zo de dagen doorbrengen. Ze zijn maar 1x zo klein. Ik merk dat ik die knusmomenten nu ga inhalen. Ik knuffel mijn peuters helemaal fijn, en ga 's avonds uitgebreid 'buidelen' met ze voor het naar bed gaan. Alleen willen zij niet meer :x heheheh
Haha, heb ik gedaan, Adi Fijn dat jouw drie enorm Verschillende kanjertjes het ook zo goed doen! Jet, sluit me aan bij Adi; af en toe gewoon meiden om je heen verzamelen met alles bij de hand en 'kamperen' op je bed of de bank. Doe ik eigenlijk alle dagen dat ik geen hulp en/of visite heb, haha. Alles bij de hand op de bank, doomoo, wippertjes en box naast me en alleen tripjes naar de wc of keuken . Hier vandaag contact gehad met de prelogopediste, die heeft onze kinderarts op vakantie in Frankrijk lastiggevallen, haha. Word morgen gebeld door een andere KA over de situatie, er worden meer onderzoeken aangevraagd (echo van zijn buikje) en waarschijnlijk dan doorgestuurd naar de gastro/endo afdeling in het WKZ. Balletje rolt nu in elk geval. Morgen met het hele stel (en mijn moeder) naar het zh voor echo's van de heupjes - ik heb zelf in een spreidbroek gezeten als baby. Heel handig, afspraken zijn precies rond etenstijd :s. Flesjes dus maar mee in de hoop ergens iets op te kunnen warmen. Zitten in een ander zh dan normaal, dus ken het er helemaal niet....als het helemaal meezit komen ze morgen weer laat en kan ik het gewoon rekken zodat ze thuis pas hun voeding krijgen (vannacht om 2 uur Anna moeten troosten, daarna tot 6 uur stil...)
Miepie ik belde in die situaties van tevoren naar de betreffende afdeling en zei dat ik met 3 kleine babys moet komen die ook nog gevoed moeten worden. We kregen dan altijd een (spreek)kamer tot onze beschikking en was een magnetron geregeld! Soms zorgde het zkh dat we meerdere afspraken na elkaar kregen (bijv fysio en ka) en dat de artsen naar onze kamer kwamen voor de afspraak ipv dat wij het hele zkh af moeten lopen.
Thanks, Adi. Denk dat ik idd morgenvroeg nog maar even bel. En anders de flessenwarmer mee . Voor iedereen die ik niet op facebook heb (heb hyves er uit gegooid):