drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    pfff, het uwv, hou op, schei uit. Ik werd er niet goed van.
    Ik werd regelmatig gebeld en inderdaad vonden ze het maar raar dat ik niet kon werken. Dit terwijl ik spugend op bed lag en niet kon eten ( al 5 weken lang ) Ook kreeg ik brieven met daarin een datum vermeld dat ze zouden bellen en dit dan niet deden. Vervolgens werd ik dan gebeld door het uwv op een andere dag terwijl ik in het ziekenhuis zat voor controle en dus mijn mobiel niet kon opnemen. Toen kreeg ik doodleuk de volgende dag een brief: u nam uw telefoon niet op, blijkbaar heeft u geen behoeft aan ziektegeld. Dus dat werd toen stopgezet. Dus ik weer gebeld en het uitgelegd, maar wanneer ik dan weer van plan was om te gaan werken....nu 2 weken geleden had ik een vrouw aan de telefoon die het wel begreep en die zei: ik meld je ziek tot aan je verlof.

Pfff.

Wat betreft die couveusezorg, ik zal eens gaan bellen.
    Bedankt!!

2. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Kwam vandaag thuis van werken en had een voicemail. UWV dat het gesprek vanmiddag niet door kan gaan. Ik zou na het weekend weer gebeld worden. Heel handig. Want maandag 20 weken echo en dinsdag gyn. Dus UWV gebeld en toen kreeg ik uiteindelijk iemand anders aan de lijn, die alsnog mij alles gevraagd heeft. Fijn dat dat gebeurde, maar waarom niet meteen overdragen en moet ik eerst hun bellen?

Verder gaat her hier goed. Had de ukkies de laatste dagen wat minder gevoeld, maar gelukkig zijn ze weer aanwezig vandaag.

En Miepie, we wonen in een erg drielingrijk gebied. De badjuf van zwangerschapszwemmen vertelde dat ze bij her baby/peuter zwemmen afgelopen week een drieling van vijf maanden had. Haha eerst denk je dat je heel bijzonder bent met een drieling.

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Gisteren de 20 weken echo gehad en alles was goed!!!!

Moet nog wel een keertje extra komen, omdat niet alles 100% , maar 90 % goed in beeld kwam.

4. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    haha, dat hadden wij ook, het is toch lastig te zien met 3 van die kleintjes!!
    Maar super dat het er goed uitziet!!!
    Gefeliciteerd!!

5. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Lieve dames,

Wat bijzonder; een drieling!
    Allemaal een heel voorspoedige zwangerschap toegewenst!

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Super, Duda, dat alles goed was. En een keer extra kijken is ook geen ramp toch ;)?
    Bij ons hebben ze 2 uur ingepland voor de 20-w echo, bij jullie ook zo lang? Vind op m'n rug liggen nu al niet prettig... laat staan over 6 weken en 2 uur lang. Nou ja, we'll see...

Fijn te horen dat het UWV niet alleen bij mij vervelend doet ;). Ik heb ze nu nog niet weer gehoord, maar fijn te weten dat ze vast over een week of wat weer bellen.

Duda, wat bizar, nog een drieling in de buurt! Suzanne, waar woon jij? Toevallig ook omg. Utrecht?

Hoe hard zijn jullie al bezig met dingen kopen enzo? Aan de ene kant vind ik het nog veel te eng, maar aan de andere kant doe ik het liever op tijd; ben nu nog lekker mobiel.

Ga mijn bed in, moe en erg verkouden (benauwd!)... hoop dat een lange nachtrust wat zal helpen.

O, en Jetje, dank je wel!

7. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Bij mij was er 1 1/2 uur gepland, maar get duurde bijna 2 uur. De echoscopiste deed er eerst één. Dan voerde ze het in in de computer en mocht ik even wandelen. Dus het was niet constant liggen. De beelden van de kleintjes geeft ook heel veel afleiding.

Trouwens in IJsselstein is ook één drieling van één paar maanden oud. En in mijn ziekenhuis is verleden week één drieling geboren. Zo uniek zijn we dus niet.

8. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Bij mij duurde de 20 weken echo 2,5 uur. Na 30 minuten viel ik bijna flauw en de rest van de tijd heb ik op mijn zij gelegen. Toen ging het prima. Heb daarna alleen 3 dagen pijn in mijn rug gehad van het schuin liggen.

Wij hebben al wel wat spullen aangeschaft, maar we krijgen ook veel.

Ik woon in Hilversum, dus wel in de buurt van Utrecht.
    Sinds ik zwanger ben van een drieling, hoor ik alleen maar verhalen over drielingen. haha, net alsof het heel vaak voorkomt.

Bij mij is het slapen 's nachts nu al een hel, hoe is dat bij jullie??

9. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Slapen doe ik gelukkig nog goed. Ik niet er alleen 2 x uit om te plassen. Waarom slaap je niet so goed meer? Lig je niet meer lekker of houden je kleintjes je wakker? Of last van maagzuur? Dat laatste heb ik, maar ik drink veel zuivel. Dat vermindert het een hoop.

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Duda, rare vraag misschien.. maar werkt jouw vriend toevallig bij FoM??

11. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    ik kan niet meer lekker liggen, niet op mijn rug en niet op mijn zij. Het omdraaien is ook een ramp, mijn buik is al zo zwaar en zit zo in de weg. Mijn kleding die ik bij mijn dochter tot het einde aanhad, zit nu ongeveer halverwege mijn buik, haha.
    Daarnaast inderdaad ook maagzuur, hoewel dat valt de laatste dagen wel mee. En 20 x eruit om te plassen.
    Maar goed, dat hoort er allemaal bij. volhouden en niet zeuren!

12. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi Suzanne,

Ik slaap gelukkig nog wel goed. Ik heb wel een zijslaapkussen. Deze gebruik ik tussen mijn knieën en ellebogen als ik op mijn zij slaap en onder mijn knieën als ik op mijn rug slaap. Ik merk wel dat mijn buik voor slapen op mij zij nu zwaar wordt. Het ligt lekkerder als ik daar ook een dun kussentje heb liggen. Nu draai ik ook niet veel in mijn slaap, anders zijn die kussens onhandig.

Vandaag echt hele duidelijke trapjes van mijn ukkies. Mijn vriend heeft ze nu duidelijk gevoeld. Echt super!

13. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Ben maandag weer voor controle geweest.
    Alledrie groeien de kleintjes als een eenling. Ze wegen nu ieder zo'n 600 gram, dat is dus hartstikke goed!!
    Er is er niet eentje die achter loopt.
    De arts heeft ook uitgesproken dat ik een goede prognose hebt wat betreft de bevalling. Hij verwacht bij mij niet dat ze veel te vroeg gaan komen ( ook gezien mijn vorige zwangerschap) Dat stelt een mens gerust.

Alleen ik moet een uitgebreider onderzoek krijgen voor mijn bloedsuiker, deze was toch licht afwijkend.

Ze schoppen nu al zo hard dat het af en toe gewoon pijnlijk is :) .
    Je ziet mijn buik al alle kanten op gaan, zo grappig!

Duda, ik lig ook al volop in de kussens hoor, maar dat werkt niet altijd, maar ach niet lekker slapen hoort er nu eenmaal bij.

Hoe is het met jullie verder??

14. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi Suzanne,

Wat fijn dat ze als eenlingen groeien! Dat dien ze bij mij ook. Waar baseert de dokter op dat ze niet erg vroeg komen?

Ik voel de kleintjes overdag heel veel. Het doet nog geen pijn. 's nachts slapen ze lekker. Van de echo's weet ik dat er twee graag bij elkaar liggen en dat voel ik wel soms. Dat zit er echt een harde bal rechts boven in mijn buik. Dat voelt ook.erg gespannen aan.

Verder gaat het goed. Werk nog drie ochtendjes en dat is net te doen. Ik ben in ieder geval blij met de sociale contacten.

Ik merk dat de kleintjes steeds hoger komen, want ben veel sneller buiten adem.

Miepie, waar ben je? Tijd niets van je gehoord. Alles goed?

15. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow!! een 3-ling. wat zullen jullie trots zijn.

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    wauw meiden, een drieling! Wat enorm mooi en heftig! Is het via de natuurlijke manier gegaan?
    Ik ben benieuwd naar hoe groot jullie buik nu zal zijn, ik ben nu ruim 35 weken maar ik denk dat jullie mij al in hebben gehaald?

Tot wanneer werken jullie eigenlijk, je krijgt vast wel meer zw-verlof toch?

Heel veel succes met alles!

Liefs Guusje

17. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Bij mij is het natuurlijk gegaan. Je krijgt geen extra zwangerschapsverlof. Wel gaan drielingmama's in spe daarvoor al de ziektewet in.

Ik ga even kijken of het lukt om een foto van mijn buik te plaatsen. Het is een foto van 2 dagen geleden, exact 21 weken zwanger.

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0

Mooie buik hoor! Prachtig!

Ik vind het belachelijk dat je niet meer verlof krijgt...! Het is 3x zo zwaar toch? tsssss...

Liefs Guusje

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vind dat met meerlingen andere regels mogen komen

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi! Even een rare week gehad, dus vandaar even 'afwezig'. Zelf vorige week ziek geworden (erg verkouden/ontstoken holtes met koorts) en net toen ik weer iets op leek te knappen kreeg Miepman een klaplong, dus heb afgelopen dagen veel in het ziekenhuis gezeten en niet echt uit kunnen zieken... Nou ja, kleintjes doen het nog steeds goed ;).

Duda, wat een buik al... mooi hoor. Gaat hier ook ineens hard, drie weken geleden lukte het nog aardig mijn buikje onder een wijde trui te verbergen, maar dat lukt echt niet meer nu.

Suzanne, wat fijn dat de prognose goed is én dat ze het zo goed doen! 600 gram al, da's al heel mooi zeg! Is het bij jullie ook een 3-eiige drieling net als bij Duda (vast al gevraagd, maar vergeten, sorry)?

Duda, hoe laat is het zwemmen donderdag? Zit er aan te denken ook maar eens te gaan shoppen voor een badpak...

Hier met de kleintjes dus alles goed; afgelopen dinsdag weer een echo gehad en de éénling ligt drie dagen voor op schema, de tweeling precies op schema. Zoveel gegroeid in 2,5 week tijd; nu van kop tot kont al bijna 10 cm. Verklaart wel de groeispurt van mijn buik, haha. Ik blijf zelf erg moe, de misselijkheid is gelukkig wel over. Wel sinds een paar dagen erge last van maagzuur helaas. Nou ja, wen ik er vast aan, haha.

Deel Deze Pagina