drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, en kdv geen ervaring mee natuurlijk.

Meiden sliepen hier heel lang 3x per dag, slapen nu van +- 9.30-11 en van 13-15u. A ligt dan om 17.30/18.00 weer uitgeteld op bed en die halen we er voor de laatste fles (rond 19u) weer uit. Die drinkt ze dan half slapend. N blijft wakker en krijgt rond 18u de laatste fles al en slaapt daarop door tot rond 6.30.

Met R zijn we ook erg aan het zoeken, hij kan vaak moeilijk in slaap komen en trekt het eigenlijk niet om tussen twee voedingen wakker te blijven - of valt dan tijdens de volgende voeding in slaap. Hij heeft natuurlijk nog 'gewoon' elke 3/3,5 uur een voeding... ik leg hem nu dus standaard 1.5 uur voor de volgende voeding op zijn bedje en meestal valt hij dan wel in slaap. Hij slaapt dus 4x per dag. Meestal is hij dus 2 uur wakker, anderhalf uur op bed. Maar die tijd op bed slaapt hij vaak niet de hele tijd.

Met 5 maanden, dus in juli, gingen de meiden na hun fles van 6 uur gelijk hun bed weer in, spelen, eten, weer naar bed, etc. Zo sliepen ze dus 4x per dag eigenlijk, alleen de eerste en laatste keer was het dan al wel / nog wel in pyjama met de kamer donker. Maar ze waren dan tussendoor maar zo'n anderhalf uur wakker, dus niet heel veel meer dan jouw meiden (zeker niet als je weet dat er stiekem beneden in de box ook nog wel geslapen werd ;)). Van slapen groeien ze! :)

2. adi

adi Niet meer actief

Met 5-6mnd sliepen ze hier ook veel hoor!

S ochtend na de eerste fles tot ong 8uur
    Dan na de fruit ong 1 uur
    Dan van 12 tot 15
    Vervolgens van 16.30 tot 17.30
    En dan om 20weer naar bed

Met 6mnd gingen wij over naar 4 flessen

Kdv houdt overigens hun ritme aan. Ik heb hun eet en slaapschema toien duidelijk uitgetypt per kind+ manier waarop ze gevoed moeten worden en hoe ze slapen. Dat vonden ze daar heel fijn.

3. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Super meiden, om zo snel reactie van jullie te krijgen altijd.
    Beetje gerustgesteld over het slapen wel eerlijk gezegd. Volgende wk don naar de logopedist dus dan maar eens overleggen over 4 voedingen, want fruit doen ze echt al wel 50-75 gram. En volgens mij kunnen we dan de nacht langer maken, als ik het goed begrijp, toch?!

Zometeen naar de UWV-arts ivm mijn ziekmelding aansluitend op verlof. Op e.o.a. manier vind ik dat toch spannend.....

Miepie, voel je je weer wat beter?
    En dat de meiden gaan gillen, kunnen dat geen tandjes zijn, of een speen die dicht zit? Worden ze bij mij héél driftig van... ;)

En ik vergeet nog een reactie, maar kan heel even niet meer bedenken wat. Wellicht kom ik vanmiddag nog even terug.

Fijne dag allemaal!

p.s. Ik speel steeds met de gedachten dat het wellicht leuk is om de vaste kliek hier eens te ontmoeten met kroost. Wat zouden jullie daarvan vinden?

4. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Ow jah, Duda, bedoel je een 2-speen of bedoel je wat anders met 2?

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jetje, leuk idee om eens elkaar eens in het echt te zien!

Gillen is nu denk ik van de keelpijn - na een paar slokken gillen en stukjes zijn uit den boze. Warme appelmoes/sap en thee zijn héérlijk... maar kunnen idd ook tandjes zijn - dat denk ik al bijna twee maanden, hahaha.

Ik zou kijken of je met het laten vallen van een fles dan wel ook een 2e hapmoment kan inlassen, dat ze ook aan het eind vd middag ofzo een hapje groente krijgen. Als ze daar (na een tijdje) ook zo'n 75gr van eten, vervangt het ook echt een fles en hoef je dus niet/niet veel op te hogen.
    Langer slapen ging hier geleidelijk; we zijn de avondfles eerst gaan vervroegen (dus voedingen iets dichter op elkaar) en hebben toen we ze vaak niet meer konden porren voor hun voedingen een fles laten vallen en de avondvoeding nog wat vervroegd. Zo zijn we nu ook weer bezig; avondvoeding was om 19u (meiden dan) en Noor krijgt die nu al om 18u en slaapt dan door (meestal - vannacht zat haar neusje verstopt en lag ze om 4 uur te roepen).
    Zou dus proberen het stap voor stap te doen, dan merk je vanzelf of ze eraan toe zijn. Als ze voor een laatste voeding echt niet meer wakker worden en die bijna slapend drinken, kan je evt. proberen wat er gebeurt als je die voeding weg laat....

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, en denk dat Duda met nr2 de melk bedoelt. Je hebt nu poedermelk nr1 en vanaf 6 maanden stap je over op nr2 ;)

7. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Jetje, met 2 bedoel ik opvolgmelk 2. Daar mochten we met 6 maanden mee beginnen. Ik vond het vanaf toen wel raar. Maanden ben je bezig om de melk te verhogen en daarna bouw je het weer af. De grootste overgang vond ik ook naar 3 flessen toe.

En een meeting met kroost lijkt me schitterend. Heel erg veel wonen we niet uit elkaar. Ik denk dat het voor Suzanne, Adi, Miepie, Jet en Duda wel mogelijk moet zijn. Zijn we toch al met zijn vijven en het lijkt met schitterend om zoveel drielingen te zien. Ik vind het al prachtig om het stel van Miepie naast die van mij te zien. Het handigst lijkt me het weekend. Tot februari draai ik nog geen diensten. Meestal zijn de weekenden bij ons ook wel leeg.

Miepie, wat gaat R vooruit zeg. Ik wordt helemaal blij van je berichtje ( terwijl ik vanochtend met drie gillende kinderen zat, waarbij niets hielp).

Verder gaat het hier goed. Ik heb volgende week vrij en dan werk ik weer hele dagen. Alleen zit ik nog niet op de MRI te werken. Ik merk dat dat gewoon een enorme struikelblok is en dat ik zelfs moeite ermee heb om alleen maar er langs te gaan.

De kinderen doen het goed, alleen zijn ze nu best lastig. L kan prima alleen spelen tegenwoordig, maar dan moet hij me niet zien. I wordt nu de hele dag mamahangerig. Dit had ze eerst alleen 's avonds, maar die kan echt in ene keer in de box aan het krijsen gaan ( ik denk dan dat W haar loopt te trappen, maar die ligt toch echt aan de andere kant van de box en hij verplaatst zich snel, maar zo snel niet). W kan nu al aardig mamamapapapadadada'en in de box, vooral als L en I aandacht krijgen, dan wil hij ook. Op de KDV heeft hij al een vriendje die hij overal volgt.

L kan tegenwoordig al een beetje zelf eten. Stukjes druif en brood stopt hij zelf in zijn mond! Hij wil het zo graag zelf dat als ik het geef zijn mondje gesloten blijft.

TIjd om de fruithap te gaan maken!

8. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    #828 gcsluimer, 20 nov 2011
    Laatst bewerkt: 20 nov 2011
    Hey, hier zijn we weer...
    Afgelopen woensdag een mooie dag gehad. Ze werden 1 jaar!
    Ze hebben een beetje van de taart geproefd een paar hapjes en toen was het genoeg. Het was een drukke dag, maar ze hebben zich heel goed gehouden. Ze vonden het geweldig tussen de neefjes en nichtjes. Ze speelden met z`n allen op het speelkleed van 3 m2, geweldig om te zien hoe ze zonder een onvertogen woord daar zich met z`n allen vermaakten (groot en klein). Goed verwend, veel puzzles en leuk speelgoed.

Nu zijn ze helaas na hun verjaardag verkouden geworden en niet zo`n klein beetje ook.
    Ze hebben flinke bellen aan hun neus hangen, eten is iets minder maar krijgen genoeg binnen.
    Volgende week op kleertjes jacht. Ze gaan in ieder geval Lise en Jelmer naar mt 80.
    Heeft iemand ideeen waar je leuke kleertjes kunt kopen voor een redelijke prijs?

Ik speelde zelf ook met de gedachte om elkaar eens te ontmoeten.
    Het lijkt mij wel erg leuk, als ik zo brutaal mag zijn om me te mengen in jullie clubje!

Karen

9. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Even snel. Ik ben nu met I op de bank aan het kamperen. Koorts, hoesten en wordt elk half uur wakker. Op deze manier slapen de mannen in ieder geval. I lijkt zo ook wel rustiger te zijn. Dacht dat ze sliep, maar ze trok aan mijn haar....

Karen , natuurlijk mag je je erin mengen. Hoe meer 3lingen hoe meer vreugd...

10. Josagi

Josagi Lid

13 jul 2011
    77
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo 'big-mama's' ;)

Hier na lange tijd weer een berichtje van een 'big-mama-in-spe'. Niet dat ik jullie niet volg, ik lees (bijna) alles, maar weet vaak niet zo goed hoe te reageren... Julllie verhalen zijn vaak nog ver-van-mijn-bed. Ik ben natuurlijk nog helemaal niet bezig met het voeden en de slaapjes (ect) van de komende drieling. Wel zie ik dat jullie veel ervaringen uitwisselen onderling en dat lijkt me voor straks ook heerlijk. Fijn om zoveel 'deskundigen' om je heen te hebben. Voor nu voel ik me nog een beetje een buitenstaander, en dat bedoel ik niet zielig, maar ik 'hoor' gewoon nog niet bij de echte 'big-mama's'!
    Dat is iets wat wel steeds dichterbij komt, ben nu 25 weken zwanger en heb sinds de laatste week echt het gevoel dat het allemaal wel heel dichtbij kan komen. Aan de ene kant kan ik het me niet voorstellen, aan de andere kant... kan het echt snel gaan gebeuren. En dat is wel iets wat ik heel spannend vind... hoe gaat het beginnen, hoe gaat het gebeuren? Allemaal vragen waar ik van te voren geen antwoord op krijg en dus echt los moet laten...
    Mijn werk ben ik nu echt aan het afronden, merk wel dat ik er een beetje 'klaar' mee ben, die laatste werkloodjes zijn echt heel zwaar, vooral omdat ik totaal niet productief ben op het werk, maar zo ook niet aan echt afronden toekom. Het koffiedrink gehalte is heel hoog, haha. Iedereen die me ziet zitten komt een praatje houden. Heel gezellig, maar zo komt het werk niet af. En ik wil het echt met een goed gevoel achter laten, dus van de week hoop ik een heel eind te komen! Dan pas kan ik echt gaan genieten van mijn lange 'vakantie';), want het is de bedoeling om 1 januari 2013 pas weer te gaan beginnen!

Van de week heb ik wel te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld. Ik moet nu 2 keer in de week zelf meten en begin december naar de internist. Als mijn waarden niet gedaald zijn, moet ik gaan spuiten. Echt iets voor mij, ik ben namelijk een hele grote snoeper, zeker met deze tijd.

Ik las over jullie 'meeting'. Graag nodig ik mijzelf ook uit, ben wel heeeeel nieuwsgierig naar de drukte die jullie met je meebrengen en wat ons te wachten staat. Al acht ik de kans ook niet zo groot dat ik erbij kan zijn, aangezien er nog een datum geprikt moet worden...

Als ik 'echt' met verlof ben, zal ik wat interactiever zijn (verwacht ik zelf)!

Groetjes, Sandra

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hé meiden, hier ook weer even een kort berichtje tussen de bedrijven door ;). Miepman zit in verweggistan, tot woensdag, en ik ben dus een paar dagen alleen met de kids. Zaterdagmiddag is wel mijn zusje komen helpen met haar vriend, maar gisteren, vandaag en morgen alleen. Ook wel eens lekker ;).

Duda, wat naar dat I weer ziek is, arm moppie. Ze heeft nog niet eens de kans gekregen weer wat reserve op te bouwen na afgelopen keer... Hoop dat ze snel een beetje opknapt. De mannen nergens last van?
    O, heb hier trouwens inmiddels ook veel meidenkleertjes grootvallend 62 en wat 68 - en mijn schoonzusje en vriendin hebben dat voorlopig nog niet nodig ;). Zal het eens uitzoeken, je ziet het dan wel jouw kant opkomen (als je er behoefte aan hebt, anders laat ik het in de kist zitten).

Josagi, 25 weken alweer! Ik lag toen net in het ziekenhuis... Wat enorm balen dat je zwdiabetes hebt ontwikkeld, ik hoop dat het met aanpassing van je dieet in de hand gehouden kan worden. Is het nog een beetje te doen met je dikke buik en G? Hoe is het om niet meer te werken?

Jet, Karen, gezellig als jullie je ook aansluiten!

O, ik kreeg trouwens een uitnodiging van een aanstaande drielingmoeder op FB (met dezelfde voornaam als Jetje ;)) die 27 weken zwanger is - heb ik hier een zwangere gemist die wel meeleest, of heeft die mij via Duda of Josagi gevonden? (want zag dat jullie ook vriendjes zijn)

Hier gaat het met R op het moment erg goed, hij eet al 5 dagen helemaal zelf (sonde zit er nog wel in). Hij moet minstens 600cc eten voor hij bijgevoed wordt en heeft afgelopen dagen over 5 voedingen elke keer minstens 750 op (en zelfs ook 870, wat meer is dan hij normaal via de sonde krijgt ;)). Ben benieuwd wanneer de sonde eruit gaat als hij zo doorgaat - maar verwcht eigenlijk eerst nog wel een terugvalletje.

De meiden zijn om en om erg pieperig - gelukkig vooral overdag. Eergisteren A de hele dag aan het jengelen en alleen maar bij mij willen zitten en gisteren N, en die wilde na haar boterham ook niks meer eten. Ze had 's ochtends ongeveer 300cc melk op over 2 flessen, een boterham en vijf happen fruit ofzo - en wilde ook maar een paar happen warm eten en 50cc papfles. Geen koorts, hele tijd huilen/piepen. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen naast mij op bed terwijl ik met R bezig was en ik heb haar om 22u nog even uit bed gehaald voor een fles en toen dronk ze (in haar slaap) wel weer gewoon. Geen idee wat ze had - vandaag is ze weer gezellig.

Ga even een stinkende luier vervangen en wat brood uitdelen!

12. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    hoi hoi,

hier met een zieke I op schoot. gisteren koorts, vanochtend niet, maar wel gespuugd. gelukkig ben ik deze week wel vrij en heb ik nu lekker een dagje alleen mijn meisje. wat een rust ook al is ze ziek en jengelig.

josagi, ook jij bent welkom hoor!

Miepie, de 27jarige komt via josagi bij mij en dan bij jou. Ik heb haar al op dit forum gewezen. Zou leuk zijn als ze ook hier kwam.

Meeting, misschien een idee om het via mail te regelen, dan kunnen we wat vrijer praten.

13. Triple

Triple Lid

21 nov 2011
    8
    0
    0
    Operatie-assistente
    Zoelen
    Hallo allemaal

Ik ben Sabrina en ik verwacht ook een drieling. Ik ben momenteel ruim 28 weken zwanger.
    Ik heb al een paar maanden contact met sandra, maar vind het net als haar fijn om contact te hebben met moeders die al ervaring hebben met een drieling en alles wat er bij komt kijken.

Ik heb al een beetje rond gekeken op het forum en ben wel een beetje geschokken dat de meeste toch behoorlijk vroeg zijn bevallen.
    Ik was vandaag op controle en de gyn zei dat ik het zeker tot een week of 35 zou uithouden. Maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.

Maar goed, nu zijn jullie op de hoogte dat jullie nog een pottenkijker op het forum hebben.

Groetjes, Sabrina

14. Josagi

Josagi Lid

13 jul 2011
    77
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Sabrina,
    Gevonden! Hier komen de andere facebook 'big-mama's' vandaan, dus nou weten ze ook wie je bent...

Tot 35 weken volhouden? Nou, als dat eens zou mogen! Ik zou ervoor tekenen, als ik jou was ;)

Zijn jullie trouwens allemaal lid van de NVOM? Daar hebben ze ook leuke forums! Vooral informatief!

Ik duik nu even m'n bedje in... even van de rust genieten die G me gunt (zolang hij zelf ook slaapt)!

groetjes, Sandra

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    He Sabrina, welkom! Ik ben het vroegst bevallen, maar toen ik 28w zwanger was lag ik ook al bijna 4 weken in het ziekenhuis hoor ;) - je bent al een heel eind! Ik heb een twee-eiige drieling en de 'tweeling' had TTS en ik kreeg zelf zwangerschapsvergiftiging. En ze waren vroeg, maar onze drie kids doen het nu super hoor! Ik zou me hoe dan ook wel instellen op een paar weken ziekenhuis na de geboorte...
    Een kennis van mij is trouwens in juli bevallen van een drieling met ruim 35 weken, kan dus prima.
    Is het bij jou een drieeiige drieling? Zag op fb dat jij ook al een kindje hebt?

Josagi, het gaat voor jullie allemaal nog komen ja ;), kane voorstellen dat de voedingsschema's, tandenpijn en hoeveel ze zotten/draaien/springen je nu nog weinig zegt. Hoe voel je je? Ik Vond het rond de 22 weken ineens een stuk zwaarder worden (misschien ook door de PE).

Duda, goed idee. Op Jetje na zit iedereen volgens mij op fb. Misschien een idee het in het voorjaar/begin zomer te doen, dat de kleintjes van Josagi en Sabrina er ook bij kunnen zijn?

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, trouwens geen lid van de nvom. Wel een account op het forum (maar niet heel actief). Ik ben wel lid van de VOC ( vereniging voor ouders van couveusekinderen) en schrijf daar ook mee.
    In de volgende 'Kleine Maatjes', hun blad, staat ons verhaal!

17. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    Welkom Sabrina, leuk dat je er ook bijkomt.
    Ik ben bevallen met 31,5w en belandde in het ziekenhuis met 26.4w.
    Vera kreeg niet genoeg voeding.

Ik ben net lid geworden van de NVOM, doe niet veel op het forum. Vind het blad wel interessant.

Duda, Oh, dat is wel sneu dat Ilse nu weer ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer op.
    Hier zijn ze verkouden, maar geen koorts.

Miepie, Dat zijn goede berichten dat de zonde er misschien binnenkort uit mag van R. Hopelijk blijft hij zo goed eten.
    We zullen duimen dat het goed blijft gaan.

Vandaag zijn voor het eerst de haartjes van Jelmer en Vera geknipt. De eerste plukjes bewaard voor in hun boek. Moet ik overigens nog wel aan beginnen.

18. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    Hoi Miepie,

Hoe krijg je een foto naast je naam?

Groetjes Karen

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Karen , via 'gebruikersinstellingen' in de donkergrijze balk bovenaan en dan 'avatar' in de linkerkolom aanklinken. Je kan dan n plaatje van je computer uploaden.
    Zit jij trouwens ook op fb?

Anna eet de laatste dagen echt als een bouwvakker (in tegenstelling tot Noor die wat moeilijk eet). Vandaag: 230 melk, halve mango, boterham, 180cc, 350gr warm eten + 50gr kwark...en dan komt de papfles nog. Komt Rutger met z'n 600cc pap/groente ;).....

20. Triple

Triple Lid

21 nov 2011
    8
    0
    0
    Operatie-assistente
    Zoelen
    Hoi miepie
    Met 28 weken, lijkt me behoorlijk heftig. Bij mij zijn ze drieeiig.
    Ik heb inderdaad al een zoontje, hij wordt eind januari twee. Dat zal wel behoorlijk wennen voor hem zijn. Hij snapt er nog niet veel van.
    Mijn verlof is deze week ingegaan, dus kan nog even volop van hem alleen genieten.

Deel Deze Pagina