Jet, hier begonnen ze met groente. Toen dat er goed in ging (paar happen) zijn we ook fruit gaan toevoegen. We zijn toen al snel 2x per dag hapjes gaan aanbieden. In het begin aten ze wel aardig fruit en echt maar een paar hapjes groente. Ik maakte dan en lading klaar en deed dat in ijsklontjesbakjes (zo'n 15-20gr per blokje) en dan aten ze samen echt max 5 blokjes. Fruit was echt veruit favoriet, terwijl ze nu - een paar maanden later - groente heel goed eten en fruit er maar matig in gaat. En er zijn ook dagen dat ze (nou ja, Noor; Anna eet áltijd veel) nauwelijks fruit of groente eet. Zolang ze voldoende vocht binnenkrijgt vind ik het wel best. Ik heb zelf de ene dag ook meer trek dan de andere. Josagi, er helemaal uit met de namen las ik? Fijn! Nog wel even binnen houden hoor . Ben heel nieuwgierig wat jullie bedacht hebben. Hebben jullie ook meisje1, meisje2, meisje3 en jongen1, etc? Of echt combi's bedacht? Mijn man wilde ook niet weten welke geslachten het waren/zijn dus wij hadden ook 6 namen. Uiteindelijk heb ik het hem wel verteld toen het fout leek te gaan met 24/25 weken, ik wilde ze graag al bij naam kunnen noemen. (Daardoor is Noor ook Noor en Anna Anna; eigenlijk was meisje1 Anna en meisje2 Noor, maar de gyn haalde ze er andersom uit ). Jet, hoe gaat het met werken? Fijnte lezen dat T zoveel rustiger lijkt te worden - heeft dat doorgezet? En Duda, jij vandaag ook weer aan het werk? Adi, jouw kleintjes zullen inmiddels wel iets begrijpen van Sinterklaas zeker? Slapen ze nog goed ? Vera, hoe gaat het bij jou? Die moeheid had ik ook enorm. Ik ging elke middag een uur of twee slapen - ben vanaf 12 weken minder gaan werken zodat ik nog 4 halve dagen voor de klas stond en dus ook eerder naar huis kon om even te slapen. Suzanne, hoe is het daar? Met M ook naar Sinterklaas geweest zag ik? Zit er nog schot in de verkoop van jullie huis? Sabrina, weet jij eigenlijk wat de geslachten zijn? En zijn jullie al uit de namen? Hier eigenlijk weinig nieuws. R draait nu bijna op zijn buik - onderlijfje ligt helemala om, maar hij tilt zijn hoofdje nog niet op waardoor zijn schouder onder zijn lijfje blijft liggen. Heeft N ook tijden zo gedaan (en nog steeds veel). A gaat hard, ze draaide al twee kanten op, maar begint nu ook te schuiven. Tijgeren kan je het nog niet noemen, maar ze wordt een stuk mobieler. Ik moet ze nu om de haverklap uit elkaar halen omdat de een de ander in de buik of op het hoofd ligt te trappen of slaan of omdat ze elkaars ogen eruit prikken. Wij zijn zelf gisteren een mdidagje weg geweest, KiZo was hier om op te passen (toch handig, die zorgindicatie ). Ze komt nu wat minder vaak omdat ze erg vol zit en wij liever niet een 2e hulp hebben - en het eigenlijk voor R een stuk minder hard nodig is dan toen hij 2 uur over zijn voedingen deed en enorm spuugde. We houden dus veel uur over en het is fijn dat ze dan zo een hele middag/avond op alledrie wil en kan passen. Meiden hadden het alleen vertikt hun flessen van 18u te drinken, dus die hebben wij ze alsnog om 19.30 gegeven . Tijd voor een boterham!
Even snel, Vandaag met L naar de optometrist geweest vanwege scheel zien. Dat scheelzien zag ze niet. Hij heeft ook nog oogdruppels gekregen om zijn pupillen wijd te maken. Dit moest een half uurtje inwerken. Ik ben toen even naar mijn collega's gegaan en kreeg meteen te horen dat hij scheel keek. Ook twee kinderartsen (N'gein en WKZ) hadden er een opmerking over gemaakt. Na het halfuurtje zijn zijn ogen opgemeten en is de oogarts nog langs geweest om naar oogzenuw en netvlies te kijken. De oogzenuw en netvlies waren goed, maar hij heeft een enorme afwijking aan beide ogen ( rechts +8 en links tussen +7 en +8 in) Nu vond ze hem nog net te jong voor een brilletje, maar de volgende keer ( in maart) gaan ze kijken of dan wel kan. Omdat het erfelijk kan zijn, mogen I en W ook een keer langskomen. Omdat I ook af en toe loenst, mag zij de volgende keer met L mee ( ze hadden geen plek voor drie en haast heeft het niet, bij W verwacht ik geen problemen) Het verklaart wel waarom L zo achter loopt met zijn ontwikkeling en waarom hij het zo fijn vind om in zijn bed te liggen. Hopelijk binnenkort een antwoordje op jullie. Nu tijd voor warme melk en dan naar bed. Het was een vermoeiende dag.
Poeh, Duda, dat is inderdaad een flinke afwijking aan L zijn oogjes! Verklaart het -naast de motorische achterstand op de andere twee - ook het scheelzien, of heeft dat niks met elkaar te maken? En heb je verder ook te horen gekregen of het nog zal verbeteren/slechteren? Wij moeten als R nog steeds zo loenst in januari ook naar de oogarts - maar heb het idee dat het bij hem wel minder wordt nu (of in elk geval niet erger). Slaap lekker!
Ze zag geen scheelzien, maar dacht dat door zijn brede neus het heel snel leek op scheelzien. Toch kan het met elkaar te maken hebben. Doordat hij moeilijk scherp kan stellen, kan jij scheelzien gaan kijken. Het kan erfelijk zijn of door vroeggeboorte komen. Mijn schoonzus had ook al jong een bril, dus zit wel in de familie. Mijn zwager had een lui oog en later ook een bril.
Nou, nou, ik ben er even een weekje tussenuit geweest en kijk wat er allemaal al weer gebeurd is. Het is hier ook druk geweest, mijn verjaardag, de drie zijn de afgelopen dagen ook ziek. Last van de keel, schor, hoesten, ontstoken ogen, koorts, slecht eten, eigenlijk algehele maleise. Hopelijk gaat het snel over. Ook `s nachts horen we ze, terwijl dat anders niet zo is. Hopelijk slapen ze vannacht door. Vera welkom op dit forum! Ik zit ook op fb, onder Karen Berende Wel lekker dat je nog zoveel slaapt, moe zijn is niet prettig, maar geniet van het vele slapen wat je nu nog kan en neem je rust! Ik was niet moe en had verder weinig last. Ik was redelijk actief tijdens mijn zwangerschap, ik trainde met de hond en deed er wedstrijden mee tot 26.4w toen ik het ziekenhuis in moest, omdat je naamgenood onze Vera haar placenta niet goed functioneerde. Ik luste alleen geen gewoon brood, wel geroosterd. Verder at ik eigenlijk alles. Duda, jeetje dat is wel een flinke afwijking, hopelijk verbeterd het nog als hij ouder wordt. Hier heb ik geen problemen met eten. Ze eten eigenlijk alles wat ik voor ze maak. Wat dat betreft zijn het makkelijke eters. Nu eten ze `s ochtends een bak van 600gr. fruit met z`n drieen en 300 tot 350gr. warme hap. daar zit in 400gr. groente en aangevuld met aardappels/rijst/pasta en 75gr. vlees. Het is wel leuk om te zien. Wij hebben een labrador die ze nu leuk beginnen te vinden. In het begin moesten ze er niks van hebben. Als ze al in de buurt kwam begonnen ze te krijsen. Nu proberen ze haar te aaien en gaan naar haar toe. Beginnen te kletsen als ze binnnen komt. Het heeft even geduurd, ze worden er minder bang van. Nu wordt het opletten als ze binnen is!
Hey bigmama's (in spe)! Vera, leuk weer een nieuwe mama in spe! Welkom! Hier weer eens een berichtje van mij. Ik heb vannacht mijn eerste nachtje in het ziekenhuis gelegen. Ik werd gisterenavond ineens niet goed en kreeg een raar gevoel in mijn buik. Toch maar even het ziekenhuis gebeld en ze wilde me graag zien. M'n urine bleek niet in orde te zijn (teveel afvalstoffen door weinig drinken en eten) en ook waren de baby's niet goed te monitoren met de CTG. Dat werd dus een nachtje ziekenhuis met infuus. Gelukkig was m'n bloed goed en vanmorgen was m'n urine ook weer 'normaal'. Alleen de CTG van de kinderen viel niet mee. Ze zijn ruim 3 uur bezig geweest voor 15 minuutjes CTG van alle drie de kindjes tegelijk. Wat een gedoe zeg! Maar ik ben helemaal blij dat het gelukt is, anders had ik niet naar huis gemogen. Gelukkig voel ik me nu helemaal goed en hoop ik voorlopig niet meer te hoeven logeren in het ziekenhuis. Het was wel even een schok, ik had nog niks klaar voor het ziekenhuis, en dan kom je er ineens achter wat je eigenlijk nog moet regelen... Daar gaan we dus maar snel mee aan de slag! En we zijn inderdaad uit de namen. De gynaecoloog heeft zich van de week versproken bij één van de kinderen, dus van ééntje is het geen verrassing meer. Gelukkig van de andere twee nog wel. We hebben dus 5 namen. En inderdaad van meisje 1, meisje 2 enz. Niet echt de mooiste combi's als het bijv. een m j m wordt, maar goed, de namen opzich vinden we erg leuk. En dat is toch het belangrijkste. Ik duik nu lekker m'n bedje in! groetjes, Sandra
Hoi Allemaal, Hier weer even een berichtje van mij.. ben een paar dagen niet op het forum geweest, dus moest even bijlezen Leuk om alvast te lezen over voeding etc. kan ik alvast wat van leren. Ik voel me nog steeds goed, alleen sinds maandag een beetje zeurderige rugpijn in mijn onderrug.. en aangezien ik in het verleden nogal wat rugklachten heb gehad, hoop ik niet dat het doorzet. Voor de rest nog lekker veel slapen en druk met het zoeken van allerlei spullen voor de baby's. Vonden jullie het ook zo lastig om een goede kinderwagen te vinden? Voor drielingen is er weinig keus, dus we denken er nu over om een duo en een enkele te nemen.. maar of dat dan weer zo praktisch is:S nog tips?? Groetjes Vera O ja ik heb al wat vriendenverzoeken binnen op mijn hyves van jullie, maar ik wacht nog even met jullie toevoegen omdat nog veel mensen niet op de hoogte zijn van de drielingzwangerschap.
Hoi Sandra, wel even schrikken lijkt me zo'n onverwachte ziekenhuis opname. Doe maar rustig aan. Miepie, wij weten wat het wordt. Vonden we wel zo makkelijk met de namen. Een meisje en twee jongens. Vera, wij hebben vorige week een dubbele buggy van mac laren gekocht, daar kunnen ze vanaf de geboorte in. Verder hebben we van onze eerste nog een bugaboe die we gaan gebruiken. Zodra ze kunnen zitten doen we die weg en kopen we nog een enkele buggy. Het moet tenslotte ook nog allemaal in de auto passen. Ons zoontje moet nog twee worden dus hij zit voorlopig ook nog in een kinder stoel, dus de auto is al vol zat straks. Inmiddels zijn we al een heel eind met onze spullen, de tweeling box staat al in de kamer. Ziet er best nog leuk uit. Ik ben er alleen nog niet uit welke flessen ik wil gaan kopen. Wel het liefst iets met een brede speen. Ivm. Combi borstvoeding. Vandaag kraamzorg op bezoek gehad, hebben jullie kramzorg thuis gehad toen de baby's nog in ziekenhuis lagen?
Karen, fijn dat iedereen weer beter is. Slopend he, zelf niet lekker zijn en zieke kids. Bij jou ook al van die veelvraten dus . Hier gingen er net ook weer 2 bakken van ruim 300gr doorheen, gevolgd door een bak kwark van 150 gram. En dat zijn er dan maar 2 die eten . R heeft vandaag voor het eerst een hele voeding (160gr/cc) groente op - normaal deden we ongeveer 100gr gevolgd door pap omdat het hem eerder niet lukte zoveel groente te eten. Sandra, dat zal even schrikken zijn geweest! Goed voor jezelf zorgen hoor! Hier gingen de ctg's altijd behoorlijk soepel, maar kon aan de reactie van verpleegkundigen wel zien dat het vooruitzicht van een drielingCTG moeten maken niet echt leuk was . Hopelijk was het voorlopig - op controles na - ook even de laatste nacht zh. Triple, wij hadden ook al flessen en spenen gekocht, maar ik raad je aan (makkelijk praten achteraf ) daar mee te wachten tot ze geboren zijn - of in elk geval nog niet teveel te kopen. Ik had Avent gekocht (brede speen), maar dat is voor prematuren helemaal geen fijne fles. In het ziekenhuis raadden ze de S-flessen van Difrax aan en die gebruiken we nog steeds. Ook hebben we de Medelaflessen (die speciaal zijn voorkinderen die ook bv krijgen) geprobeerd, maar daar hadden ze gewoon de kracht niet voor. En ik gebruikte eerst de kleine flessen van Difrax, nu de 250cc flessen en ze hebben er per kind maar 1 (en 1 reserve) - terwijl ik dacht dat het handig was er veel te hebben. Ik heb inmiddels 3 moeders-in-spe blij gemaakt met een complete Avent-set, haha. Ze zullen hoe dan ook niet op de dag van geboorte gelijk naar huis gaan, kans is groot dat ze een paar weken in het zh liggen, dus als je 4 flessen hebt, is dat in eerste instantie zeker genoeg. Ook in de meeste ziekenhuizen verkopen ze in zo'n winkeltje flessen, dus het is heel snel bijgekocht als het nodig is. Vera, fijn dat je je op rugpijn na nog zo goed voelt! Ik heb ook al jaren rugklachten en ben achteraf (kreeg BI) erg blij dat ik al snel in de zwangerschap - ondanks dat ik toen nog geen klachten had - naar de fysio ben gegaan. Wij (en DUda ook) hebben een wandelwagen uit Nieuw-Zeeland gekocht - Prams | Strollers | Pushchairs | Buggies | Triple Pram/Buggy Voordeel is dat ze alle deuren door kunnen (smaller dan standaard deuren) en niet langer zijn dan een gewone wandelwagen. Ingeklapt kan hij bij ons achter in de auto (Touran), moeten wel de duwstang eraf klikken dan. Hij is wel behoorlijk zwaar, maar duwt heel licht. En ze kunnen er al gelijk in. Wij hebben de eerste weken een tweedehands Urban Jungle Duo gebruikt met tweelingbak. Daar konden ze met z'n drieen in (en evt 2 en 1 op de buik). Rond de 4 maanden / 4 kilo per stuk waren ze daar echt te groot voor aan het worden en zijn we de ABC gaan gebruiken. Fijne vind ik dat ik dus ook in mijn eentje met de kinderen kan gaan wandelen zonder inmiddels 8 kilo op mijn buik te hebben. Kraamzorg hebben we allemaal heel verschillende ervaringen mee. Je moet je polis er even op naslaan of je recht hebt op couveusezorg. Dan krijg je (mits je kids langer dan 1 week in het ziekenhuis hebben gelegen) 15 uur kraamzorg als ze thuis komen. Sommige polissen hebben daar dan wel een clausule in dat dat niet geldt als de kinderen langer dan 6 weken in het ziekenhuis hebben gelegen. Ik ben zelf verzekerd bij Delta Lloyd en wij kregen van hun 30 uur vergoed - dus 2x15. Moest dan wel op 5 dagen. Ik heb daar verder niet om hoeven zeuren, kreeg alleen achteraf een rekening voor de 15 uur die ik extra had gekregen, maar dat was met 1 telefoontje opgelost. Vaak kan maatschappelijk werk in het ziekenhuis je ook wel helpen om te proberen meer uren te krijgen. Toen ze in het ziekenhuis lagen kreeg ik geen kraamzorg; dat krijg je alleen als de kidneren thuis zijn. Ik ben 6 dagen na de KS ontslagen (ze hebben het nog 2 dagen kunnen rekken onder het mom van hoge bloeddruk) en ben toen naar het RonaldMcDonaldhuis in Leiden gegaan. Ik mocht van de arts nog niet elke dag 2 uur in de auto zitten om op en neer te reizen naar het ziekenhuis. Mijn man is in die eerste tijd vrij geweest en reed mij met rolstoel van en naar het ziekenhuis.
Duda, gezellig dat je kwam buurten vanmiddag!!! O, en Vera, ik heb alleen Facebook - kan je mijn naam wel even mailen. En mochten er van de 'nieuwe' drielingmama's mama's zijn die het leuk vinden te lezen op ons blog hoe het hier de eerste weken ging enzo; je kan me even pb'en (of gewoon googelen op de namen van de kinderen, dan kom je er volgens mij ook gelijk )
Heel even kort vanaf mijn tel: Kinderwagen: google even '2 en meer oplossing kinderwagen'. Wij hebben de tweelingwagen met een duobak gekocht. Eerste tijd alle drie in de bak, daarna 2 in de bak en 1 in de draagdoek (of de eenling wagen), toen ze goed konden zitten hebben we het zitgedeelte erin gezet en voorop een fietsstoeltje gemonteerd. Echt ideaal! Je past door elke deur! Kraamzorg: ik heb kraamzorg gehad in rmd-huis toen kinderen nog in t zkh lagen. Daar heb je gewoon recht op. Daarna nog 16uur couveusenazorg gehad. Duda, idd flinke afwijking. Wat kunnen ze doen? Nog zwangere mama's: ik heb hier nog een drieling-box staan, en ik wil er vanaf
Adi, kraamzorg voor als de kinderen nog in het zh liggen kon volgens zowel verzekering als kraamzorg niet meer.... Twee-en-meer winkel is eerder dit jaar gestopt, maar de oplossing die jij hebt is nog wel 2e hands te krijgen (staan af en toe op mp). Die box van jullie is super ja, veel ruimer dan onze tweelingbroeder (die we bijna alleen maar voor 1 kind gebruiken). Wij hebben een playpen, hekwerk van 2x2 met een deurtje. Fijn voor als ze wat groter zijn, maar als ze alleen nog maar liggen veel bukken om ze op te pakken en je moet erg letten op tocht over de vloer dan. Wij hebben evt nog een tweelingwagen met grote bak staan. Wel een oudje, maar doet het prima - is er een met duwstangverhoger, legergroen.
Sandra dat was wel even schrikken. Zorg goed voor jezelf, dat is wel belangrijk met drie kleintjes in je buik. Je moet veel eten en drinken. Hopelijk hoef je niet meer terug tot de bevalling. Daar gaan we voor toch! Ik vond een CTG maken toen ik in het ziekenhuis lag wel leuk. Vera en Jelmer waren altijd aan het donderjagen en Lise was makkelijk te vangen. Soms moesten ze er met een echo bijkomen omdat ze niet wisten of we ze alle drie appart hadden. Het was een leuke afwisseling in de dag. Alleen toen de weken verstreken werd het wel steeds spannender. De ziekeboeg is aan de betere hand. Eten gaat op zich goed behalve het brood. Er gaat op dit moment nog geen boterham bij ze in. Vanavond wilde ze de laatste fles ook niet helemaal meer, misschien hebben ze hem niet meer nodig? Ik verwacht dat het komt, omdat ze nog niet helemaal 100% zijn. Even afwachten hoe zich dat ontwikkeld. Miepie dat is mooi dat R ook zo goed heeft gegeten, hopelijk zet het door. Vera wij hebben een drieling wagen in een trein achter elkaar. Het is een Italiaans merk Inglesina. Kunnen ze ook snel in, de stoelen kunnen bijna plat. Hij is wel 106cm breedt! Ik vind persoonlijk de difrax flessen ideaal. Geen problemen mee gehad.
Hoi Dames, Even een korte reactie, al kan ik even niet onthouden wat aan wie: -wij hebben difrax geprobeerd, maar vonden het niets. Avent (heel lang met 1 speen) vinden wij super! Ook ondanks het feit dat ik de eerste 7 weken gecombineerd heb met borstvoeding. - wij hebben 2 (easywalker) en 1 (urban jungle) en een draagdoek. De wagens passen precies achter in de VW Caddy. - we hebben geen tweelingbox, maar 3 losse boxen. Dat heeft meer te maken met het feit dat wij split level wonen en dus 2 woonkamers hebben. In de ene woonkamer zitten we nu altijd met de dames en daar staan er dus 2. In de andere woonkamer zitten we sinds mijn zwangerschap nooit, maar hopelijk komt er een tijd dat we ook weer eens een avondje tv kijken en als er dan een kindje wakker is, kan ze lekker bij ons in de ruimte toch in een box liggen. Eerlijk gezegd was dat de achterliggende gedachte; ik denk nu dat die 3e box overbodige luxe is. Hier de eerste week 'volle' week (3 dagen) werken achter de rug en met een ziek kind al direct de eerste nacht, vond ik dat best heftig. Ben best moe nu eerlijk gezegd. En dan vanavond nog eens een 'heerlijk' een enorm beladen gesprek met mijn moeder......pfoe daar zie ik tegen op. Overigens heb ik een nieuwe werkplek omdat mijn vorige werkgever mij als 3-lingmoeder te risicovol vindt, en die werkplek is wel errug leuk! Maar goed, het weekend is begonnen en verder ga ik dus heerlijk rustigjes bijkomen. Voor de meisjes zorgen en verder niet bijzonder veel. Duda, wat een behoorlijke afwijking van de oogjes inderdaad zeg! Heeft dat alles te maken met prematuriteit, of zitten er 'slechte' ogen in jullie familie? Wel even schrikken zeker Josagi! In welk zh heb je gelegen en ga je bevallen? Goed weekend allemaal! Jetje
Hoi dames, Bedankt voor de reacties op de kinderwagen-kwestie Die abc is wel heel mooi zeg.. maar ook wel duur, dan moeten we nog even sparen. Toevallig had ik op MP gereageerd op een duowagen van tuetonia, die z.g.a.n. te koop staat voor 75 euro. Alleen ik twijfel nog steeds 3lingwagen of duo en enkele.. zitten aan allebei voor en nadelen. De treinwagen hebben we inderdaad ook al zien staan op internet maar dan lijkt het me dat de voorste zo ver bij je vandaan ligt? Gelukkig hebben we nog wel even de tijd om tot een beslissing te komen, maar in ieder geval bedankt voor jullie tips! Miepie is goed dat je je naam in een priveberichtje stuurt dan kan ik je toevoegen op facebook. Adi wat zijn de afmetingen van de drielingbox? Ik heb trouwens m'n verzekering omgezet.. had nog een jongerenpolis en bijna nergens recht op.. nu vanaf januari 2012 ook recht op couveuze nazorg. Fijn weekend allemaal, Groetjes Vera
Hoi Vera, Wij hebben de treinwagen en ik vind het best meevallen met dat ze ver bij je vandaan liggen. Als ze kunnen zitten heb je evenveel contact als je wilt met de achterste als met de voorste. Het is een gevoel en die moet goed zijn! Maar wel lastig, ik heb niet eens nagedacht over een duowagen en nog een erbij. Leek mij totaal niet handig, kan je niet alleen met ze wandelen. Heb je altijd iemand nodig. Succes met het nemen van de beslissing. Fijn weekeinde, Karen
+/- 150cm bij 90cm, en de bodem is in het midden extra verserkt zodat ie prima 3 springende kindjes aankan. Hij kan ook in 3 standen in de hoogte. Hier een fototje met onze drietal toen ze ong 1 jaar waren (speelden nog prima met zn drieen erin):
Het is inderdaad het gevoel, ik vond het treinwagentje ook zo enorm lang uitzien. maar het kan in de praktijk zeker meevallen. Maar hoe deed je dat in het begin? Ingelsina heeft geen wiegjes, en de stoeltjes kunnen niet helemaal plat. Om die reden hebben wij die niet eens overwogen, volgens de verkoper moest je de eerste maanden een andere wagen gebruiken.
Adi: ziet er mooi uit de box. Voor hoeveel wil je hem verkopen? Leuke foto trouwens! Karen: Oke bedankt, we hebben vanmiddag een tweedehands duowagen gekocht voor in het begin dan kan er eentje bij mij in de draagzak. En zodra dat te zwaar wordt willen we voor een goede drielingwagen kijken, of wie weet komen we tegen die tijd wat op MP tegen. Kunnen we in ieder geval even sparen en hebben we tijdelijk een goede oplossing Groetjes Vera
Adi, wat een scheetjes zijn het toch... Hier hebben ze een box van 2x2 en zelfs dan klimmen ze nog over elkaar heen en weten ze altijd met hun voetjes bij het hoofd van broer/zuslief te belanden . Vera, lijkt me een prima oplossing. Houd bij het bestellen van een wagen wel rekening met de levertijd! Ik heb uiteindelijk zelfs weinig gebruik gemaakt van 1 op de buik - alleen Noor vond dat wel OK (Anna wilde al heel klein wel alles kunnen zien en Rutger ging spugen) dus vooral samen in de bak. Ik rolde ze toen ze wat groter werden gewoon een beetje op hun zij, haha. Rond de 4/5 kilo waren ze er echt wel te groot voor. Nelleke, hoe is het bij jou met je meiden? Karen, kan je er wel gewoon mee de bocht om in winkels enzo? Dat leek mij zo onhandig aan het treintje. En past ie achterin de auto? Hier gisteren een grote mijlpaal: Rutger heeft zelf 200cc uit de fles gedronken! Happen en drinken uit een bekertje doet hij sowieso erg goed (komt elke keer rond de 800 per dag uit - 2x groente, 3x pap), maar de fles zijn we heel voorzichtig mee ivm zijn aversie. Vandaag nog niet weer geprobeerd, hij moet wel heel erge honger hebben om de fles te pakken .