Hoi Miepie, Ik stuur je even een pb over het zwemmen! Dat maagzuur heb ik ook last van gehad. Nu niet zo vaak meer. Veel zuivel drinken... Hopelijk gaat het met jou en Miepman al beter. Liefs
jeetje miepie, heb je dat er ook nog bij. Ik heb inmiddels medicatie tegen het maagzuur, dat neem ik in als het te erg wordt. Ik zal morgen even een nieuwe buikfoto maken, mensen denken al dat ik hoogzwanger ben. Het is inderdaad een drieeige drieling. Duda, die arts basseert dat op de duur van mijn vorige zwangerschap en dat de kleintjes het goed doen en ik nu nog maar weinig klachten heb, ondanks mijn grote buik. Hij heeft dus goede hoop en wij nu ook. Wel fijn dat jullie nog kunnen werken, ik hou een dag thuis zijn met mijn dochtertje al niet vol zonder hulp, laat staan dat ik nog een dag op mijn werk zou moeten zijn.... Ik heb de afgelopen dagen erg last van mijn buik, waarschijnlijk hebben de ukkies een groeispurt. en ze zijn zooooo druk, je ziet mijn buik soms wel een paar cm naar buiten komen als er eentje schopt. Fijn dat jullie nog lekker kunnen zwemmen, dat is voor mij niet prettig.Dan heb ik teveel last van mijn banden. Grappig hoe dat per persoon zo kan verschillen.
Hoi meiden. Tijd terug alweer, beetje rare weken gehad. Eerst zelf ziek geweest - bijholteontsteking, dus hard aan de paracetamol om de koorts laag te houden en daardoor maar niet beter worden. Vervolgens kreeg Miepman 2 weken geleden een klaplong en heeft daarmee 4 dagen in het zh gelegen en toen nog een week thuis. Chaos hier dus. En vorige week is de man van een forumvriendinnetje van hier waar ik ook IRL al 3 jaar regelmatig contact mee heb plotseling overleden op vakantie - zomaar een hartaanval, ineens weg, en zij blijft met de kleintjes van 2j en 7 maanden achter. Zo oneerlijk en onbegrijpelijk, dat zo'n gezonde vent van halverwege de 30 ineens weg kan zijn.... Was dus even met andere dingen bezig. Duda, bedankt voor je pb'tje! Zal zeker nog wel even contact met je opnemen! Suzanne, werken wordt hier ook lastiger hoor... en als ik dan thuis kom doe ik he-le-maal niks (op wat kleine boodschappen ofzo na). Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met een kleintje. En ik werk maar halve dagen nu, nog 3 weekjes..... Vandaag weer een echo gehad, ze doen het alledrie nog steeds heel goed gelukkig. De eenling en nr 3 lopen iets voor op termijn; nr 2 loopt 1 dagje achter op termijn, maar alledrie prima dus. En gelukkig delen nr2 en nr3 hun placenta nog eerlijk . Vorige week voor het eerst wat spulletjes wezen kopen en rondgekeken voor bedjes enzo. Leuk, maar ook wel heel eng.
Hoi meiden, Suzanne, mooi dat je nog weinig klachten heb. Ik zelf heb er ook niet veel. Moeheid blijft mijn grootste probleem en op twee staat benauwdheid. Één van de ukkies ligt hoog en dwars . Gisteren ook last gehad van mijn buik, waarschijnlijk een groeispurt. Slapen doe ik nog wel, maar wordt wel wakker om één andere houding te zoeken, omdat ii ergens last van heb. Zwemmen zorgt er bij mij juist voor dat mijn banden het gewicht even niet hoeven te dragen. Miepie, wat een toestanden bij Jou! En vooral bij je vriendin. Jeetje zo jong en plotseling een hartaanval. Ik wens je vriendin en haar kinderen veel sterkte toe! Ik wacht je berichtje af of misschien zie ik je bij zwemmen. Leuk hé dat kijken naar spulletjes. bij mij zorgde het er voor dat het echter werd. Dat ik ging beseffen dat het er 3 zijn. Vooral nu er 3 bedjes op een rij staan. ik wil toch voor de 28 weken alles in huis hebben. Ik hoef gelukkig allee maar klein spul nog te halen. Liefs, Duda
Hoi Suzanne en Miepie, Hoe gaat het met jullie? en nog alles goed met de kleintjes? Hier gaat het zijn gangetje. Nog één week werken en dan stop ik ermee. Het heen en weer reizen wordt me teveel. afgelopen week echo gehad en de jongens liggen nog op schema. Het meisje ligt iets achter. zij wordt nu beter in de gaten gehouden. Slapen gaat nu heel slecht. Elke houding zorgt wel voor ergens pijn. Jullie nog plannen met de kerst? if doen jullie het net zo a mij. Wie mij wilt zien moet maar langskomen. Liefs
Hé meiden, hoe is het? Duda, knap dat je nog werkt! Wat doe je? Ik sta voor de klas en moet van de artsen stoppen met 20 weken - nog twee dagen dus, dan kerstvakantie en dan pas in september weer verder. Afgelopen week begon het me ook zwaar te vallen; heel hard aan het groeien, veel pijn in mijn bekken en het is lastig rustiger aan te doen op school. Blij dat ik klaar ben dus... Duda, ben aan zwemmen nog niet toegekomen, elke keer iets gehad op donderdagavond. Kerst; schoonzusje is jarig, dus gaan daar even naar toe 1e kerstdag - is in de stad. Verder dan 's svonds naar mijn schoonouders en verder blijven we thuis. Miepman heeft ook vrij en er komen wat mensen helpen om de kamertjes leeg te halen en wat te klussen enzo. Gisteren van mijn stokje gegaan bij ern controle echo....aders knellen af als ik op mijn rug lig, heel bizar. Volgende week de 20w echo, dat wordt dus van zij naar zij... Suzan, jij gaat al hard richting de 30w...hoe gaat het?
Hoi Miepie, Leuk om iets van je te horen. Ik ben MRI-laborant, maar ik doe al sinds half augustus aangepast werk. Ik deed een beetje administratief werk, maar ik ging er voornamelijk heen om nog contact te houden met mijn collega's. Gisteren was ik voor het laatst. Het heen en weer reizen wordt teveel. Bij 24w hebben ze bij mij glucose geprikt, dat was 6,1 niet nuchter. Precies de waarde vanaf ze gaan kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Ik heb gisteren een ORTT gehad en krijg morgen de uitslag. De 24ste krijg ik weer een groeiecho. Ik hoop dat het meisje gegroeid is. Levendig is ze in ieder geval wel. Op de rug liggen is voor mij ook moeilijk. Meestal doen ze bij de echo de rugsteun omhoog en dan gaat het wel. Vanavond is de laatste dag zwemmen, geen lessen in de kerstvakantie. Een hoop meiden zijn rond kerst uitgerekend, dus daarna zal de groep wat geslonken zijn. Ik zou het leuk vinden als je ook in de groep kwam. Of elkaar misschien buiten zwemmen zien? Succes met de 20 wekenecho! Ik duim voor je dat alles goed is! Liefs Duda
Heeeyyy, ik wist helemaal niet dat naast Suzanne nog 2 bijna-drieling mama's hier aanwezig zijn! Wat leuk zeg!!!! Ik ga deze topic nu flink in de gaten houden, wat stom dat het me nooit opgevallen is! Zal ik me maar eerst voorstellen: Ik ben Adi, 30 jaar oud, en mama van een drieeiige drieling van inmiddels 16 maanden. Mijn kindjes zijn geboren met bijna 31 weken, maar doen het nu echt super. Ze hebben een hele goede start gehad, amper complicaties en met 36 weken mochten ze naar huis. Maar als ik zie hoe actief jullie nog zijn heb ik goede hoop dat jullie het ver voorbij die 31 weken gaan halen! Ik lag namelijk met 24 weken al met volledige bedrust. Suzanne, ik hoop dat je de post hebt ontvangen inmiddels en dat je snel op mijn pb reageert, want ik begin me een beetje zorgen te maken Meiden, als jullie vragen hebben over wat dan ook, sta ik voor jullie klaar!!! Liefs, Adi
Hoi Adi, gezellig dat je er ook bij komt! Fijn, een ervaringsdeskundige . Haha, en ik voel me niet echt actief meer hoor. Ik hobbel wat heen en weer in huis, heb tot afgelopen week 50% gewerkt, maar ben blij dat ik nu klaar ben. Buik zat vd week al op 34w eenlingzwangerschap, dus begin ook flink uit te dijen. Ik hoop nog wel even een beetje mobiel te blijven zodat ik wel zelf boodschapjes kan doen en thuis een beetje kan rommelen... Fijn dat je kids het alledrie zo goed doen. Heb je de laatste tijd voor de bevalling in het zh gelegen, of thuis? Duda, dat je minder werkte wist ik ja.. wel lekker dat je op deze manier nog een tijdje een beetje buiten de deur hebt kunnen zijn, maar kan me voorstellen dat dat nu echt teveel werd. Suzanne, ik maak me ook een beetje zorgen, al zo'n tijd niks van je gehoord. Gaat alles goed met jou en de kleintjes? O, en Duda, een keer afspreken lijkt me erg leuk... ik pb je mijn gegevens wel even zo. Ik krijg trouwens ivm het ProTwinTrial maandag een bandje om mijn baarmoedermond geplaatst, ben ingeloot in de testgroep. Vind het eigenlijk wel een fijn idee. De eerste resultaten van het onderzoek lijken erop te wijzen dat het wel iets scheelt in hoe vroeg meerlingen worden geboren, en alle beetjes helpen .
Miepie, wat fijn dat je een cerclage krijgt, het kan inderdaad heel wat schelen. Ik ben zo vroeg bevallen omdat mijn baarmoedermond was verstreken. Die begon met 24 weken al te verstrijken, maar ik mocht geen cerclage, mijn gyn stond daar niet achter. Ik vind het nog steeds jammer, denk dat ik toch wat meer weken had kunnen pikken. Want de kids en ik deden het eigenlijk prima. Bij mij waren alle waardes goed tijdens de hele zwangerschap, en de kindjes groeiden tot 30 weken als een eenling. Ik heb met 24 weken 3 dagen in het zkh gelegen, en sindsdien moest ik thuis volledige bedrust houden. Met 27 weken kreeg ik weeën en ben toen met spoed overgebracht naar het ac.zkh. Daar heb ik nog 3,5 week gelegen tot de bevalling. Wanneer krijg je je 20-weken echo? Wil je de geslachten weten? Spannend, ik zal het in de gaten houden!
**breekt ff in** als eerste wow! wat geweldig en een wonder dat jullie zwanger zijn van een 3ling.. maar zat ff met een vraagje voor jullie dames wisten jullie meteen bij de eerste echo dat jullie een 3ling kregen? of wisten jullie het daarna pas? ik ben daar wel nieuwsgierig na eerlijk gezegd **breekt weer uit**
Adi, heftig hoor! Ik houd er wel rekening mee dat ik een tijd in het ziekenhuis zal liggen...kan het alleen maar meevallen . Nouvy, bij de eerste echo met 5w4d waren er alleen twee vruchtzakjes met dooiers te zien, met 7w2d drie kloppende hartjes. Ik had al heel vroeg echo's ivm ICSI en eerdere miskramen...
Nouvy, ik wist het met 6 weken al, kreeg toen een echo vanwege bloedingen bij 5 weken. We zagen toen 3 vruchtzakjes met overal een mooi vruchtje erin.
Hoi, Adi, leuk iemand met ervaring. Zo mobiel ben ik niet hoor. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was van een 3ling was, werk ik al halve dagen arbeidstherapeutisch. In het begin deed ik nog wat, maar hoe verder ik kwam hoe meer ik er alleen kwam om mijn collega's te zien. Woensdag wasijn laatste dag. Ik doe niets aan het huishouden en nu er sneeuw ligt, kan ik niet naar buiten. Maar mag verder niet klagen. Ik heb alleen maar klachten, die zwangere van 40 weken ook hebben. Gelukkig verder geen rare dingen. Miepie, ik wacht je pb af. Voorlopig kan ik niet naar buiten. Lopen gaat op dit moment erg moeilijk, vanwege pijnlijke liezen. En met de sneeuw is het helemaal niet meer te doen. Nouvy, ik had rond de 8 weken de eerste echo bij de vk. Achteraf blijkt dit 6w6d geweest te zijn. Ze zagen drie vruchtzakjes en maar 2 kloppende hartjes. Een dag later had ik een superheftige bloeding. Ik werk in het ziekenhuis en kon meteen naar de gyn. Daar zagen ze 3 kloppende hartjes. Waarom ik zo'n heftige bloeding had weten we nog steeds niet.
dussss, net 20 minuten bezig met het tikken van een bericht, verkeerd knopje, bericht weg. GRRRRR :x. poging 2. hallo meiden, Wat fijn om te lezen dat het met jullie en de kids zo goed gaat. Ook goed dat jullie nu gestopt zijn met werken en heen en weer reizen, nu eerst even aan jezelf en de kleintjes denken. Vooral rustig aandoen! Wij blijven met de kerst thuis. Ik moet wel, want ik heb volledige (bed)rust ivm een dreigende vroeggeboorte. Ik heb al longrijpingsmedicijnen moeten spuiten. Mijn baarmoedermond wordt te kort. Normaal is deze 35 mm. Bij mij is het nu 17,7 mm. Bij 15 mm gaat 95% van de vrouwen bevallen. We zitten dus op het randje. Gelukkig groeien de kleintjes nog echt heel goed en is het gewicht echt fantastisch. Er is er geen die achterloopt. dat stelt ons wel gerust. Alleen heb ik last van erg veel harde buiken en dat is heel vervelend en dat is ook de oorzaak van bovenstaand probleem. De gyneacoloog had het ook niet zien aankomen en baalde er wel erg van. Wij konden ook meedoen met het twin trial, maar wij zagen het niet zitten. Dat snapten ze ook wel, aangezien het onderzoek vooral gricht is op tweelingen en niet op drielingen. Toen wisten we ook nog niet of alle kindjes wel goed en gezond waren. 27 december hebben we weer een controle. Ik liep nu ook al 2 weken bij de fysio voor mijn rug en meiden, dat kan ik echt aanraden, WOW!! wat wordt een mens daar gelukkig van, ik had zo'n pijn, alsof iemand continu met een scherp mes in mijn rug stond te steken. dat is nu weg. heerlijk. Mijn fysiotherapeut is ook een schat, die komt van de week gewoon bij mij thuis langs.... er is nu ook de hele dag opvang voor mijn dochtertje, want die mag ik ook niet meer verzorgen nouvy, wij wisten met 6 weken dat we in ieder geval 1 baby, waarschijnlijk 2 en mogelijk 3 baby's zouden krijgen. met 8 weken was er geen twijfel mogelijk, toen waren er 3 kloppende hartjes en grote vruchtzakken. adi, ik heb je een mail gestuurd!! Liefs
Hallo meiden, Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik ik soms mee kom lezen en schrijven. Wij zijn in oktober gestart met onze 4e ICSI-behandelingen, waarbij 2 embryo's zijn teruggeplaatst. Op 21 november testte ik thuis positief, op 22 november in het zh. De eerste echo hadden we met 5 weken en 4 dagen, waarop toen 2 ingenestelde vruchtzakjes en dooierzakjes te zien waren. Bij de tweede echo met 7 weken 5 dagen, zagen we dat 1 van de embryootjes gedeeld was en dat we dus in verwachting zijn van een drieling. Ik heb nu een week kunnen wennen aan het nieuws en kan met recht denk ik zeggen dat ik begin te wennen aan het idee. De wens om een kindje te krijgen, was enorm, maar 3 tegelijk is wel een beetje veel he?! B). Maar goed, dit is geen beklag hoor: ik moest even wennen, maar begin weer te landen op aarde en probeer dus praktisch met dingen om te gaan. Wij stuiten eigenlijk op een probleem m.b.t. kinderopvang. Bij gastouders mogen nl niet meer dan 2 kinderen van 0 tegelijk aanwezig zijn. Op het kinderdagverblijf mogen er 4 van die leeftijd, maar ja, erop gokken dat er 3 plaatsen tegelijk vrijkomen..... Dan is er nog de optie gastouder aan huis, waarvoor wij het liefst zouden kiezen, maar voor zover wij kunnen achterhalen, is dit ook niet toegestaan, omdat we dan het maximum aantal van 2 overschrijden. Mag ik vragen hoe jullie e.e.a. geregeld en uitgevonden hebben? Groetjes, Jetje
Suzanne, fijn om weer iets van je te horen. Wel balen dat je bedrust hebt. Vooral omdat de gyn dat niet verwacht had. Uit he verhaal begrijp ik wel dat je thuis bent. Wel blij dat de kleintjes het zo goed doen! Ik duim voor een goede controle maandag. Jetje, welkom. Natuurlijk ben je welkom. Ik hoop dat je je goed voelt. Zijn het je eerste kindjes? Het idee went nooit echt helemaal. Ik verbaas me er ook nog steeds over dat er 3 kleintjes in mijn buik zitten. Wat betreft kinderopvang had ik mazzel. Ik had de kleine ingeschreven bij een kinderdagverblijf, toen ik nog niet wist dat het een 3ling was. Het was een nieuw kdv , dat in januari pas opengaat. Ze hadden meteen plek en toen ik een week later zei dat het er drie bleken te zijn was het ook geen probleem. Nu zijn ze wel redelijk vol,dus ik had mazzel. Liefs Duda
Hoi Jetje, Allereerst gefeliciteerd!! Het duurt nog wel even hoor, voordat je aan het idee gewend bent hoor!!Neem er de tijd voor. Je zal nog met een heleboel vragen komen en overal komt een antwoordt op. Wat betreft opvang, de opa's en oma's pasten altijd thuis op op mijn dochtertje en het idee was dat het met de tweede gewoon zo door zou gaan, maar toen verschenen nummer drie en vier ook ten tonele . Een creche is voor ons al geen optie, aangezien ik onregelmatig werk en die opvangmogelijkheden zijn erg klein. Nu wilden we een tweede oppas aan huis er bij nemen als zijnde een gastouder. Die zou dan de oma's ondersteunen, want 3 baby's en een peuter van nog geen 2 is niet te doen alleen. Maar dan ben ik mijn hele salaris kwijt aan de oppas.Dus we weten het ook nog niet helemaal. Ws ga ik nog minder werken en dan vooral de avonden en weekenden en dan dat de oma's samen oppassen. groetjes