Sandra, Dat is wel schrikken dat je in het ziekenhuis ligt. Ik heb zelf 5 weken in het MMC gelegen. Het is idd een super ziekenhuis met leuke en aardige verpeegkundigen. Wil je ze de groetjes doen van mij zover dat gaat. Heb je al kennis gemaakt met Cora? Hopelijk mogen ze nog een paar weken blijven zitten, ze weten daar goed wat ze doen. Ook al zit je ver weg, ik zou eerlijk gezegd lekker blijven. V van ons daar werkte de navelstreng niet goed en is geboren met 31,5 en woog 980gr. Is afgevallen naar 730gr. Ze doet het nu goed. Is nog steeds wat licht, maar is nu goed 13 maanden en weegt iets meer dan 8 kilo. Ze hebben alle drie 8 dagen in Veldhoven gelegen. Super verpleegkundigen op de NICU. Ik ben zeer lovend over het ziekenhuis. Is de nieuwe afdeling al klaar? Triple, Wat fijn te horen dat het zo goed gaat. En de gewichten zijn echt heel mooi. Hopelijk ga je de datum halen van de geplande keizersnee. Miepie gelukkig gaat het beter met de kids. De kans is wel groot dat ze waterpokken krijgen, zeker omdat de weerstand laag is. Hopelijk krijgen ze het nog niet en anders ben je er wel gelijk vanaf. Hier zijn de meiden duidelijk sneller, die staan al ruim 2 maanden en J pas sinds 2 weken, hij maakt zich niet zo druk. Hier is er verder niet een sterker qua gezondheid, daarin lopen ze ongeveer gelijk.
Oooh meiden.ik moet echt tijd gaan vrijmaken voor jullie.ik mis veel te veel.ik heb gewoon te weinig tijd. ik weet niet of ik iedereen van jullie al in mijn facebook heb staan,maar als ik iemand nog niet heb...let me know.dan voed ik je toe!!dat volg ik makkelijker even snel.heb net de foto van sabrina gezien.wow,meer kan ik niet zeggen super!!je hebt het record denk ik.... Ik ga echt mijn best doen om gauw weer mee te kletsen....
Karin, cora is idd geweldig! Ze maakte altijd allerlei lekkernijen als ze late dienst had. Suzanne, zwaai!!! Hoe gaat het met jullie?
Hoi allemaal, Weer een poosje geleden dat ik heb geschreven. Allereerst Adi, we hebben ondertussen een box zien staan bij ons vlak in de buurt op marktplaats, dus ik denk dat we die op gaan halen. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod! Sandra hoop dat alles goed gaat met je, weet je al of je in dit ziekenhuis blijft of naar Rotterdam gaat? In ieder geval veel succes en ik lees de update wel op hyves. Volgens mij is ondertussen nu iedereen op de hoogte van m'n zwangerschap dus als jullie het leuk vinden kunnen jullie me toevoegen op hyves lovelyveer of op facebook daar sta ik onder m'n eigen naam. Ik heb ondertussen trouwens ook contact met een toekomstige drielingmoeder uit Middelburg (is 4 km vandaan waar ik woon) en vernomen via via dat er in Zeeland nog 1 toekomstige drielingmama woont en twee die pas bevallen zijn. Maar die zitten denk ik allemaal niet op dit forum. Ik ben nu 15,5 week en gister weer op controle geweest bij de echoscopiste en gynaecoloog. Het zag er allemaal goed uit, netjes op groei en gewicht. Dus ben weer helemaal gerustgesteld. Is toch weer even spannend, het was vijf weken geleden dat ik ze had gezien. Af en toe voel ik ze wel, tenminste dat denk ik kleine plofjes en dwarreltjes in mijn buik. Weten jullie nog wanneer je ze voor het eerst ging voelen? Ik wens iedereen een goede jaarwisseling! Groetjes Vera
Vera, bedankt voor het doorgeven. Ik had even gewacht, maar nu zullen wij onze box ook op de marktplaats zetten. Hij staat vreselijk in weg in de garage. Fijn dat alles goed was tijdens de controle. Willen jullie straks de geslachten weten? Ik voelde de kinderen ergens rond 16-17 weken. Inderdaad als een soort fladdering in je buik, alsof iemand je van binnenuit kietelt. En dan in de onderbuik. Wat een geweldig gevoel is dat he!!!
Even een berichtje vanuit het noorden, waar ik de verjaardag van lijn nichtje (vandaag 1 jaar) en oud en nieuw vier. Ik had gisterochtend een heel berucht gezien, maar vergeten op de knop om het te versturen te drukken. Vera, met 16 weken voelde ik ze en met 20 weken voelde mijn vriend ze. En leuk dat je in de buurt een medezwangere hebt. Schelen jullie veel. Miepie en ik wonen nog dichter bij elkaar en het is nu erg leuk om elkaar en onze drielingen te zien! Als ze nog contact met meer moeders wil, kan jij haar misschien op het forum wijzen, maar contact via Facebook vind ik ook leuk. Miepie, gaat het al wat beter? Nog vanavond naar yoga? Adi, wat grappig dat afpakverhaal, maar wel vermoeiend als dat de hele dag doorgaat. Hier raakt W altijd alles kwijt. I pakt het gewoon terug of vind iets anders. L pakt het ook terug. Gaat meestal wel rustig aan toe hier. L was gisteren trouwens telkens heen en weer aan het rollen. Ben zo trots. W kan al aardig zitten nu en I kan ook een beetje zitten.
Wat gezellig hier vandaag! Duda, N en A gaan ook steeds beter los zitten, maar nog wel met een voedingskussen er omheen, want ze rollen na een minuutje ofzo vaak toch om. Fijn dat L zo lekker aan het rollen is! R heeft nog steeds moeite met terugrollen... A en N hebben het wel helemaal door, A begint te tijgeren. Ga zo idd naar yoga, nog even snel een berichtje voor ik vertrek . Vera, leuke reacties gehad? Of ook suffe? Wat lang, ze 5 weken niet zien!!!! Ik had met 5.5 weken de eerste echo, daarna met 7.2 (extra ivm bleodverlies), 7.5, 10, 12 en vervolgens elke 2 weken minimaal. Met 19-21 weken 4 echo's gehad (drie 20-weken echo's en een extra op de prenatale diagnostiek om de flow te meten ivm risico op TTS) en vanaf de 23 weken had ik er elke week minstens twee - in het ziekenhuis ook een tijd elke dag een echo gehad. Heb jij niet elke 2 weken controle? Ik dacht met 14/15 weken voor het eerst wat ploepjes te voelen - waren duidleijk niet mijn darmen. Met 18 weken voelde ik ze echt duidelijk schoppen en met 21 weken was dat aan de buitenkant ook te zien. Van 14-21 weken ben ik ook enorm gegroeid. (daarna eigenlijk ook nog wel, hahaha) Wat leuk, drielingmoeders in de buurt. Ik vind het hartstikke gezellig dat Duda hier af en toe langs komt wandelen en we elke week samen even yoga-en. Ik heb ook nog een drielingmoeder in onze vriendenkring. Ze wonen ver weg, maar we bellen en mailen regelmatig. Adi, heerlijk, zo doordacht al . Hier gaat het er nog iets minder geraffineerd aan toe, haha. Ben er vandoor, anders kom ik te laat op yoga. Fijne jaarwisseling allemaal!!!!
Fijne jaarwisseling allemaal!!! Leuk te lezen dat er zoveel drielingen op komst zijn. Voorheen had je er geen weet van en nu lijkt het wel of het regent (bij wijze van, haha). Vera, fijn dat het zo goed gaat! Ik had mijn eerste echo met 7 weken, daarna met 8, 11 en toen ongeveer om de 2 a 3 weken. Ik voelde ze bewust ongeveer met 17 weken. Dat was een hele mooie ervaring. Ik ga even snel de hond uitlaten. Hopelijk gaat J slapen, heeft er niet zo`n zin in vandaag. Heeft een paar min. in zijn stoel geslapen en vind dat dan genoeg.
Nou ik had de eerste echo met 8,5 week en toen met 9,5 week en met 10,5 week. Maar bij de controle/echo 10,5 week had ik ineens een andere gynaecoloog, die niet op de hoogte was van mijn situatie en na de controle/echo zei dat ik gewoon een intake bij de verloskundige moest hebben. De verloskundige zei vervolgens dat ik pas 4 weken later (de 29e dec dus) moest terugkomen. Gelukkig was die afspraak weer bij de gynaecoloog die ik in het begin had. Die heeft ook zijn verontschuldigingen aangeboden voor de verwarring en wil me de rest van de zwangerschap begeleiden. Ik mag nu over twee weken alweer komen en de 27e januari voor de 20 weken echo. En het blijft nu om de twee weken i.v.m. groeiecho's, maar dat vind ik fijn dan zie ik ze tenminste lekker vaak groetjes Vera
Dat is wel vervelend, zo`n fout. Maar het is wel fijn hoor om de 2 weken een echo en groeimeting. Het is echt leuk om te zien. In het begin zijn het net kleine spookjes, naarmate je verder komt in de zwangerschap worden het steeds meer mensjes. De 20 weken echo vond ik wel spannend. We duimen dat alles goed is en blijft gaan.
Hallo allemaal, Allereerst de beste wensen voor 2012. Hebben bij jullie de kids door het vuurwerk heen geslapen? Hier gelukkig wel. Overdag schrokken ze af en toe wel van het vuurwerk dus we dachten 'dat wordt wat'. Maar het viel 100% mee. Hoe kan ik jullie vinden op fb? Niet iedereen gebruikt de originele naam. Of zie ik iets over het hoofd? Zelf ben ik ook meer actief op fb. Jullie kunnen mij vinden onder nelleke bloem - den hollander. Ik voelde de meiden voor het eerst schoppen rond de 16 weken. Mijn man voelde dit pas rond 19/20 weken. Dus Vera, ik denk wel dat je ze elk moment goed kunt gaan voelen. Spannend he? Ik mis dat getrap in mijn buik soms nog wel. Het was zo gezellig. Vooral 's avonds voor het slapen gaan. Dan had ik altijd even contact met alle drie. Wij zijn over op 5 voedingen. Vandaag voor het eerst. Het gaat goed alleen drinken ze wel iets minder omdat de flesjes nu voller zitten om 1 fles te compenseren en dat drinken ze nog niet allemaal op. Zolang ze maar genoeg drinken voor hun gewicht en niet schreeuwen omdat ze honger hebben, maak ik me geen zorgen. Ik had elke week een echo met mijn zwangerschap. Dit omdat de kans op TTS erg groot was, en de navelstrengen om elkaar heen gedraaid waren. TTS heb ik wel gehad, gelukkig geen complicaties met de in elkaar gedraaide navelstrengen. De kleinste F. die 1019 gram woog bij de geboorte, is de pittigste. Zij was de enige die niet aan de beademing hoefde en had in de baarmoeder al zo'n overlevingsdrang, dat het met haar het snelst het beste ging. Ze ging alleen als laatste uit de couveuse omdat ze 2500 gram moest wegen. Eigenlijk wel gek, dat de kleinste/lichtste de sterkste is. M was het zwaarst en duidelijk verwend in de baarmoeder, die kwam een stuk langzamer op gang. Nou meiden, fijne avond nog. Groetjes, Nelleke
Even kort, Karen ik heb een pb gestuurd over Facebook en Nelleke ik heb je op facebook een vriendschapverzoek gestuurd.
Karen, nelleke, heb jullie toegevoegd! Hier gisteren weer bij de HA gezeten - nu met R. Hij is wo-zo ziek geweest en was heel moeilijk net eten/drinken (en probeer je er dan toch genoeg in te krijgen onder lichte dwang of laat je het hem bepalen - waarbij hij veel te weinig binnen krijgt?) en kreeg zijn temp niet boven de 36 graden toen de koorts eenmaal weg was en was 400gt afgevallen - nu weer hetzelfde gewicht als eind nov bij de controle bij de KA. Overlegd met de KA en toch nog maar even aankijken en anders weer tijdelijk aan de sonde. Gelukkig gaat het vandaag stukken beter....
Hallo meiden, Als eerste wil ik jullie de beste wensen overbrengen voor 2012! Dat het maar weer een mooie en bijzonder jaar mag worden! Hier weer een berichtje uit Veldhoven. Ik was een paar dagen niet op het forum geweest en dan mis je gelijk een hoop. Vanmorgen heb ik weer een doplertest gehad, en die was verslechterd ten opzichte van vorige week. Het is nog geen paniek, maar het gaat wel achteruit. Wel een grote tegenvaller, want ik had zelf het idee dat ik de kleinste nu een stuk beter voelde als vorige week, maar wat bleek, de grote en kleine liggen nu een soort van ying-yang, dus het is waarschijnlijk de grootste geweest die ik zo voelde bewegen. Omdat het achteruit gegaan is, mag ik nu 3 keer per dag aan de CTG. Aan de ene kant wel geruststellend, aan de andere kant wel intensief. Omdat ze zo beweeglijk zijn, ben je elke keer minimaal 1,5 uur zoet. Maargoed, voor het goede doel doe je alles! Vrijdag hebben we weer een groeiecho, ik ben benieuwd hoe groot ze nu zijn. Het bevalt me nog steeds erg goed in het MMC. Ze zijn hier erg vriendelijk en ik heb inderdaad al een paar diensten met Cora en Willie gehad, geweldig zijn ze, net als de rest! Omdat mijn situatie nu 'verslechterd' verwacht ik wel dat ik hier mag blijven, ik hoor ze tenslotte niet meer over Rotterdam, en dan begin ik er ook niet meer over. Van het weekend heb ik oud & nieuw mogen vieren in het Ronald MacDonald huis, daar waren mijn man en zoontje en mijn ouders. Echt super, 's nachts wel in het ziekenhuis geslapen, maar wel 2 middagen (en oudjaarsavond) in het Huis doorgebracht. Dat is echt pure luxe! Heerlijk om daar even 'thuis' te komen. Omdat ik me zelf prima voel (bijna beter dan thuis, maargoed, wat doe je nou voor 'actiefs' in het ziekenhuis), mag ik best vaak weg (naar het Mac Donaldhuis). Ik ga m'n oogjes sluiten! Groetjes!
Hoi, ik heb je ook toegevoegd op FB. Dat is wel even balen dat hij zo is afgevallen en zeker bij hem. Die onder temp kost hem veel energie. Hopelijk gaat het nu weer met een stijgende lijn opwaarts.
Hoi Sandra, Wat fijn dat je in het Mac huis mocht verblijven, mooi daar he. De ctg`s drie maal per dag is zeker intensief, ik kreeg ze vanaf het begin driemaal per dag. Ik vond het wel leuk, dan begonnen ze extra te schoppen tegen de doppen en zag je mijn buik helemaal bewegen. Erg leuk was dat. Hieraan kun je zelf ook goed zien hoe het met ze gaat, ook wel eng, maar geeft je ook weer rust dat ze zo goed in de gaten worden gehouden. Hopelijk krijg je ook een geplande spoedkeizersnee, alles is dan super geregeld en erg druk in de OK, ongeveer 18 man. Houden je daar goed op de hoogte over de stand van zaken. Hopelijk hou je ze nog even bij je. Het wordt nu van dag tot dag bekijken. Succes!
Hoi Meiden, Allereerst de beste wensen voor 2012. Het ontbreekt me momenteel aan tijd om te reageren, maar ik lees alles mee. Jullie hebben ook allemaal de verkoudheden en andere ellende doorgemaakt net als wij hier. Ziek en dat dan meteen keer 3 (of 4) en dan zelf ook nog beroerd worden. miepie, je blijft wel een beetje rommelen he, hoop dat R gauw weer de oude is. Wow, de zwangeren onder ons doen het echt super!! Er worden echt records gebroken. ik was al ver met mijn 34 weken, maar dat stelt al niks meer voor Ik reageer nu niet op iedereen en op alle berichten van de afgelopen weken, want dan vul ik meteen 5 pagina's zoveel is er geschreven. leuk dat er zoveel nieuwe bij gekomen zijn, we schieten als drielingmoeders al paddestoelen uit de grond, ongelofelijk. toen ik dit forum starte was ik de enige, toen kwam ik adi tegen en moet je ons nu zien Hier gaat het lekker zijn gangetje. Reinout heeft ontdekt dat hij kan opstaan en dat doet hij dan ook het liefst de hele dag, we krijgen hem nog maar moeilijk in zit of ligpositie. Hij kan alleen staan als hij ons vasthoudt, dus dat is nog weleens lastig, haha. hij wordt boos als het niet mag Fleur gaat ook al opstaan en esmee is nog wat te slap in haar benen, maar die is wel continu aan het klimmen en zit steeds op haar knietjes, net als die andere twee. Bij ons staan de bedjes en de boxen dan ook al op de laagste stand, anders kieperen ze eruit. ik zag dat bij miepie de bedjes nog op de hoogste stand staan, vind je dat niet eng?? hoe is dat bij jullie?? ze kletsen ook al behoorlijk, pappa en mamma wordt er al volop gezegd en reinout die zwaait al en dan zegt hij dag. ook zegt hij tijdens het eten steeds klaar en dan neemt hij nog een hap, heerlijk.... kletsen de andere ook al een beetje?? ze gaan ineens zo hard, het baby gaat er steeds meer af... hoe doen de andere mamma's het met meer kinderen?? ben wel benieuwd hoe jullie ermee omgaan, met een drieling en nog een oudere uk. Het meeten met elkaar lijkt me overigens een heel leuk plan!! ik ga nu zelf even wat eten! Knuffel!!
He meiden, ik heb nu ook FB account aangemaakt. Wil iemand mij haar naam pb-en dan kan ik jullie allemaal vinden? De beste wensen nog overigens! Suzanne, wat geweldig al die leuke ontikkelingen!
Adi, je hebt pb . Josagi, wat fijn dat je af en toe naar het RonaldMcD mag (wat een uitvinding he!), heerlijk lijkt me dat. Ik heb er destijds wel om gevraagd, maar mocht alleen de afdeling verlaten als ik op TYON was (kort verlof) en dus echt tijdelijk ontslagen werd. Ik ben met 28 weken een nachtje thuis geweest en mocht met 29+1 weer een nachtje.... maar de nacht voor ik naar huis ging werden ze geboren . Ik had eerst elke dag een echo en later (vanaf 27 weken ofzo) elke dag een CTG en 2x per week echo. Veel hoor, 3x per week.... Heb je een eigen kamer of lig je op zaal? Ik vond het wel heerlijk dat ik een privekamer had! (Zelfde als waar Jetje ook lag, is in het LUMC maar 1 kamer met een drielingCTGapparaat). Hoop dat je nog een paar weekjes kan rekken, wat ontzettend naar dat het kleintje toch wat achteruit lijkt te gaan. Was hij wel gegroeid, of hebben ze dat niet gemeten? Spannend hoor (en dan een spanning die je niet wilt). Sterkte! Karen, hier was de KS ook wel helemaal voorbereid met het team toen ze met 25 weken al leken te komen. Toen ze uiteindelijk midden in de drukste nacht tot dan toe van dat jaar spontaan leken te gaan komen was het nog een heel geregel een heel team op te trommelen om 5 uur snachts - en dat terwijl ik al volledige ontsluiting had. Hoop voor Josagi (en de andere zwangeren) dat het idd geplande KSen gaan worden.... O, en geef een camera aan een verpleegkundige! Wij hebben echt supermooie foto's van de KS en net erna! Suzan, wat gaan jouw kleintjes hard zeg! Wt leuk dat ze ook al echt gaan praten. Wel lastig dat je R de hele tijd aan je broek hebt hangen . Hier zijn ze dan wel maar 4 weken jonger, maar toch echt duidelijk wel ruim twee maanden 'jonger' hoor, in wat ze kunnen. Zelf gaan zitten doen ze echt nog lang niet - Noor kan net even blijven zitten als we haar neerzetten. Rutger nog nauwelijks in de kinderstoel, die hebben we er alleen af en toe een paar minutenin om te oefenen. Maar stond net toevallig wel boven de bedjes van de meiden te bedenken dat die binnenkort maar eens naar beneden moeten . Ook het deurtje van de box moet maar dicht, Anna begint naar buiten te kruipen (bovenlijf lukt al wel, maar ze krijgt haar knietjes nog niet over de rand - zal niet lang meer duren). Rutger is gelukkig in een dag tijd enorm opgeknapt. Hij eet alsof hij alles van afgelopen week wil inhalen, wat zijn lijfje af en toe wat moeilijk te processen vindt. Gisteren was hij voor het eerst zelfs 's nachts wakker met honger! De meiden zijn van schema verschoven, ik geef ze nu hun warme hap pas eind van de middag met nog een beetje melk als toetje tijdens Sesamstraat (neem ik op, kijken we iets later). Ze slapen nu van 9.30-11.30/12 en van 14-16 uur, heel fijn zo. Ze moesten er even aan wennen, maar gaat nu prima - en zo bouwen we langzaamaan de flessen wat af. Rutger is alweer wakker voor zijn laatste fles, ga hem maar eens wat aandacht geven. O, voor de nieuwe meiden; via FB kan je ook ons blog vinden waar we vanaf de geboorte alles hebben bijgehouden - mocht je het leuk vinden . Fijne avond!