drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @vera ik woon in middelburg! Ben je in vlissingen geweest? De 2 dames van de echo vind ik echt schatten! O en ze letten daar erg op TTS! Bij mij was vermoeden van en werd gelijk door gestuurd naar het LUMC

2. Nellekeb

Nellekeb Lid

24 nov 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    De date met de twee andere drielingen gisteren was erg grappig.

De eeneiige jongensdrieling zijn drie weken jonger dan mijn meiden. Ze lagen ook in het LUMC. Toen ik daar opgenomen was, hoopte ik de moeder al te ontmoeten maar helaas. Tegen de tijd dat mijn meiden op de IC lagen, waren zij al verhuist naar het kinderziekenhuis in Delft. Toen mijn meiden naar het Diaconessenhuis gingen en daar 3 weken lagen, werden opeens de jongensdrieling overgeplaats naar het Diac. Toen ontmoette ik de moeder gelukkig wel.

De eeneiige meidendrieling van 21 jaar heb ik weer ontmoet via de jongensdrieling. Ik vond het echt superleuk dat ze er waren. 1 van de meiden was op vakantie dus die kon er niet bij zijn, maar we gaan zeker nog een keer met ze afspreken. Hoe bijzonder is het om 3x een eeneiige drieling bij elkaar te hebben.

De moeder van die meiden was er ook. Ze is met 36 weken bevallen. Bijzonder hoor!

De moeder had nog wel wat tips:
    - Praat nooit over 'de drieling'. Zorg dat het individuen zijn. Wanneer bij hun een buurkindje aan de deur kwam en vroeg of de drieling thuis was, zei zij 'nee die is er niet, maar A,B en C zijn er wel.
    - Met een textielstift kleding markeren
    - Wel bij elkaar in de klas plaatsen
    - Leg ze altijd in de volgorde dat ze geboren zijn als je foto's gaat maken. Zo kan je ze niet door elkaar halen. Of leg altijd dezelfde knuffel erbij zodat je kan herkennen wie het is.

Nou ik zal ze vast nog een keer zien. Ik ben ook erg benieuwd hoe hun contact onderling is, hoe sterk is hun band. Wel vertelde ze me dat ze gek worden van mensen die ze aanstaren, maar het ook wel gewend zijn.

Vera: Mijn buik met 20 weken was niet zo heel erg groot. Van achteren zag je niet dat ik zwanger was. Toen ik met 28+3 beviel was mijn buik net zo groot als iemand die 40 wkn zwanger was.

Het is weer tijd voor een flesje, dus.............. ik ga er vandoor.

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Nelleke, wat leuk! En wat ontzettend leuk ook dat hun moeder er ook was, handig zulke tips ;).
    Ik heb de foto's van de eerste weken elke keer gelijk opgeslagen met naam - ik moet zeggen dat ik de meiden altijd goed uit elkaar heb kunnen houden, weet nu ook zonder het onderschrift wel wie wie is op 'oude' foto's. Alleen van de eerste dagen is het moeilijk, maar daar heeft Noor en beademingsslang en R en A een CPAP ;).

Morgen weer naar de KA en fysio in het ziekenhuis - ben benieuwd!

4. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Hier hebben we dat probleem minder.alleen met de eerste foto's moeten we goed kijken.dat scherlt dat het hier drieeiig is. maar het zijn zeker goede tips.wij hebben het alleen over de drieling als het over hun alledrie tegelijk gaat
    .zo van : haal jij eten voor de drieling. de drieling slaapt....is makkelijk!maar voor de rest zijn het 3 persoontjes,zeker weten

5. Vera1986

Vera1986 Lid

1 dec 2011
    34
    0
    0
    Linnepinneke: Ja ben in Vlissingen geweest, ga daar ook voor mijn cotroles naar de gynaecoloog. Vind de echoscopistes inderdaad erg aardig! Middelburg is inderdaad vlakbij:) Daar woont nog een toekomstige drielingmoeder, die is nu 33,5 week.

Nelleke: Wat leuk zeg dat je twee andere eeneiige drienlingen hebt ontmoet, lijkt me heel bijzonder!

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @vera, welke gyn heb je? Ik had de enige vrouw daar en toevallig had ik haar ook bij mn bevalling! Dat moet je ook maar treffen haha Is het ook de bedoeling dat je in Goes bevalt? Nog een drieling moeder in middelburg? Gezellig!!! Je werkt op een BSO toch? Bij het kow?

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Suzanne, gefeliciteerd met Esmee, Reinout en Fleur!!!!

8. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    Miepie, ben benieuwd, wat de ka van je kids vind, hopelijk is hij/zij zeer tevreden.
    Wij moeten pas 16 mrt. naar de ka.

Vera, bevalt het thuis zijn. Kan jezelf een beetje vermaken?

Hier alles goed, liggen nog lekker te slapen.
    Sinds 1 week is de avondfles eraf, wel lekker hoor!
    L heeft er wel wat moeite mee, piept even voor ze gaat slapen, maar red het makkelijk. Ze worden pas rond 8.00 uur echt wakker en liggen er om 19.00 uur in soms iets eerder. Heerlijk hoor!
    Lopen wordt steeds meer een feest. Ze pakken nu ook de stoelen om mee te lopen.
    Heerlijk straks als het mooi weer wordt en een stuk warmer, want het is nu wel heel koud. I.i.g. de wind maakt het snijdend.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Karen, wat leuk dat ze al zo goed lopen! Hebben ze nu alleen 's ochtends nog een fles? Wij zitten nu op 2 flessen ('s ochtends en een kleine 's avonds). Is samen rond de 350cc, en dan nog (soya)yoghurtdrink bij de lunch, dus moet straks wel nog wat af. Ach, ze mogen nog wel even...

Dinsdag had ik eigenlijk een afspraak met de fysio (13.45) en daarna de KA (15.45) en inentingen. Vóór de boterham naar het zh gegaan zodat ik niet teveel hoefde te haasten voor de fysio... was het niet opgenomen in de agenda van de fysio, foutje van de balie :x. Zat dus om 12.30 in het zh, en vanaf 13.45 netjes te wachten tot we gehaald zouden worden.... om 14.15 maar eens gaan vragen hoe of wat, en vervolgens dus (chagrijnig) tot 15.30 gewacht bij de kinderpoli om te wegen en meten - de inentingen konden gelukkig wel al voor de afspraak met de KA. Weinig slaap voor de kids dus (hazeslaapjes in de wagen) en N was al snotterig, nu echt flink verkouden. KA was heel tevreden. R blijft iets inlopen in de curve, zit nu tegen de -2 lijn aan (70cm/7715gr). N is volgens mij verkeerd opgemeten - ze is toch echt langer dan R en niet veel kleiner dan A, maar uit de meting kwam 71cm en 9 kilo. A is nog steeds de grootste met 74.5cm en 9240gr. Zij zitten beiden rond de middenlijn, vlakken iets af (wat heel mooi is).
    Bij R gaan we zijn nexium stoppen, kijken hoe het gaat. Tot nu toe ging dat prima, al spuugde hij vanmiddag wel flink (en zuur) - volgens mij heeft N hem aangestoken, hij lag vannacht ook te snurken en hoest/niest veel.
    Weer helemaal goedgekeurd tot mei, we hoeven pas met 12m gecorrigeerd weer te komen.

Suzanne, hoe was het Nutrilon-feestje?

10. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie, ik denk ook niet dat N 71 cm is, zo groot was W al de laatste keer toen we bij de KA was. Gelukkig is v D tevreden. Ik heb dinsdag net een afspraak gemaakt voor 12m gecorrigeerd. 27 maart weer naar de KA. Hopelijk blijft het bij R goed gaan zonder Nexium en is het spugen alleen van het ziek zijn.

Karen, goed dat ze al zo goed lopen. Lijkt me wel druk. Hier begint W net met optrekken. Hij ging gelijk staan, maar na twee keer te zijn gevallen blijft hij nu rustig op zijn knietjes zitten.

Suzanne, hoe was het feestje vandaag en komen we je kids binnenkort ook tegen in de O van Nu?

Verder een drukke dag vandaag hier. I wil niet slapen overdag en heeft de jongens lekker wakker gehouden. Als ze twee keer een half uur hebben geslapen is het veel. Gelukkig merkte je niet aan ze dat ze zo weinig geslapen hebben. Zelfs L heeft lekker gespeeld. Van een collega heb ik een tafeltje gekregen met allemaal knopjes en draaidingen erboven op. Ze zijn er allemaal dol op en I en L oefenen hierdoor lekker met zitten. W besloot om maar voor de eerste keer te gaan staan (lees erover heen hangen) toen hij het ding zag. Dat deed hij daarna nog een keer, maar hij heeft geen idee hoe hij weer terug naar de grond moet, behalve door te vallen. Nu blijft hij voorzichtig op zijn knietjes zitten. Ze beginnen nu ook heel goed te eten weer. Krentenbollen en tosti's zijn hier favoriet en ook drinken uit beker en fles gaat beter.

Eten deel 2 is klaar....

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Duda, wat leuk dat W zichzelf gaat optrekken! Hoe gaat het met L nu? Wanneer mogen jullie weer naar de oogarts voor een brilletje?
    Ik denk dat het hier juist weer 3 slaapjes worden vandaag ipv 2 - de meiden wrijven alweer in hun oogjes en R ligt zelfs weer te slapen. Maar ik merk ook dat normaal de slaapjes korter werden. Waar ze 2 weken geleden echt nog 2x2 uur sliepen is het nu 2x1/1.5 uur en N slaat regelmatig haar ochtendslaap over (slaapt dan 's middags wel ruim 2 uur).

Wij zijn trowuens ook doorgestuurd naar de oogarts. Niet zozeer vanwege R (die loenst nog steeds), maar de kinderarts in het WKZ wil toch ook voor de zekerheid de oogzenuwen van de meiden doorgemeten hebben om te zien of daar niet teveel druk op staat (ze hebben erg grote hoofden). En als we dan toch gaan, laten we R zijn oogjes ook gelijk even nakijken.

N is erg verkouden, geen koorts meer; A rochelt als een verstokte roker,maar lijkt er weinig last van te hebben. R ging gistrmiddag weer spugen en heeft sinds zijn boterham gisteren niks meer binnen gehouden. Ik houd hem dus even extra in de gaten, had net geen plasluier.... als dat de volgende verschoning weer zo is toch maar even bellen met de HA. Hij is ook erg verkouden, veel slijm, maar blijkbaar gaat hij dus elke keer dat hij ziek is gelijk weer erg spugen (was vorige keer ook zo). Heel naar, want hij heeft zijn voedingsstoffen en vocht juist dan zo hard nodig én het kost elke keer weer een week om weer te leren eten..... Hoop dat hij straks zijn nexium wel binnenhoudt (we starten maar weer) en evt. geef ik straks wat ORS.

12. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    Miepie,
    Wat vervelend dat ze ziek zijn, zeker R. Hopelijk helpt Nexium en houd hij wat binnen. Eten is niet erg, maar als ze niet drinken is minder.
    Hopelijk is alles goed bij de oogarts.

Duda,
    Ik zag het op het filmpje, leuk hoor! Hij moet wat meer zekerheid krijgen en zelfvertrouwen dan gaat het snel.
    Hoe gaat het met de rietjesbeker?

Ze lopen achter een wagentje en aan de hand, nog niet los, maar dit is al aardig druk zo. De ruimte is niet zo groot en botsen overal tegen, zodat ik ze weer op pad moet helpen.
    Ze drinken hier idd alleen `s ochtends pap, verder koude thee en sap, gaat goed.
    Volgens mij moeten bij ons ook nog de oogjes gecontroleerd worden. Ik had begrepen dat het na een jaar herhaald zou worden. Nog niks gehoord, misschien zelf maar eens bellen hoe dat zit.

Nelleke,
    Was het feestje leuk?
    De taart ziet er goed uit. Hebben ze ervan gesmuld?

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    HA hier toch nog even op bezoek gehad (R sinds gister niet goed geplast) en gelukkig is wát hij binnenhoudt blijkbaar genoeg om niet uit te drogen. Nu elk uur 20cc ORS en eind van de dag probeer ik weer een beetje rijstebloem met zijn medicijnen.... Keeltje was wat ontstoken en veel slijm in zijn bronchiën, uitzieken dus. Hij ligt de hele dag al te slapen, drinkt dan weer een beetje en slaapt weer verder. Arm hoopje ellende........

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    .....en nu toch met R een nachtje in het ziekenhuis - ORS via de sonde en hopelijk morgenochtend weer wat eten. Kon er vandaag niet meer dan 250 in krijgen :(.

15. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie succes met en beterschap voor je kleine man. Jammer van de sonde, maar ik hoop dat hij gauw aansterkt en weer zelf gaat drinken en binnenhouden!

Karen, rietjesbeker gaat hier niet. Heb jij er eentje met of zonder antilek? En dat staan was twee keer en nu is hij wat voorzichtiger geworden. Eerst maar gewoon oefenen met op zijn knietjes te gaan zitten.

Gisteren even op en neer naar Drente geweest. Een hele onderneming, maar volgens mij ben ik er de enige die er last van had. De kleintjes vonden het in ieder geval heel leuk om mijn schoonfamilie te zien. En W heeft daar echt lopen bunkeren ( na avondeten een fruithap als toetje en daarna ook nog een krentenbol, als die vandaag niet uitslaapt). I was helaas wel vroeg wakker, heeft nu de papfles op, maar blijft er aan sabbelen in de hoop dat er nog wat uitkomt. Ze (I en L) lijken niet meer genoeg aan de pap te hebben, wat geven jullie als ontbijt?

16. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    Miepie,
    Hopelijk knapt R snel op, vervelend als ze niet drinken dat is toch belangrijk. Kan het me wel voorstellen als hij pijn in zijn keel heeft.

Duda,
    Ik heb de rietjesbeker van de Hema, deze lekken bijna niet, tenzij ze met het rietje over de tafel gaan.
    Ze eten bij ons ook nog pap `s ochtends met 7 scheppen granen, soms hebben ze er ook niet genoeg aan en dan geef ik ze nog een stukje korst. Ik vind het wel makkelijk, maar twijfel soms om over te stappen naar een boterham.

Vandaag even in Terheijden bij het ijs wezen kijken, vonden ze wel mooi. Goed ingepakt en een stukje gewandeld. De hond mee.
    Liggen nu lekker te slapen tot morgenochtend. Heerlijk!

17. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie, is R thuis of moet je hem nog langer missen. Wel toevallig dat ik je vandaag net tegenkwam.

Karen, het probleem van de antilek bij onze rietbeker is, dat ze buiten leren zuigen op een rietje ook de antilek moeten opheffen en dat lukt niet. Met een gewoon rietje in een bekertje hebben I en L het drinken wel door, maar I moet nog leren om wat kleinere slokken te nemen. Die schrikt nog weleens. W snapt echt niet wat je met een rietje moet.

18. Vera1986

Vera1986 Lid

1 dec 2011
    34
    0
    0
    Gcsluimer, het thuis zitten is goed te doen hoor, ik heb er tegenop gezien maar eigenlijk gaat de tijd harstikke snel. Ik merk ook dat de rust me goed doet en mijn buik veel rustiger en fijner aanvoelt.

Miepie, wat vervelend dat R naar het ziekenhuis moest! Is hij al weer thuis en gaat het al wat beter?

Linnepinneke, ja ik werk inderdaad op de bso ja!

Verder nog nieuws, de drieling mama uit middelburg is bevallen afgelopen zaterdag. Het zijn twee jongens (eeneiig) en een meisje en het gaat goed met ze!

Wat ik me afvroeg hebben jullie extra zorg gekregen na de geboorte van de kindjes toen ze thuis kwamen uit het ziekenhuis? Ik krijg wel veel hulp aangeboden van familie enz. maar als ik zelf nog moet herstellen van de keizersnede moet er heel de dag iemand aanwezig zijn en dat zijn nogal wat uurtjes om fam/vrienden in te zetten.
    Vanaf wanneer konden jullie alleen voor de kindjes zorgen?

Groetjes Vera

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi allemaal! R is inmiddels (sinds dinsdag) weer thuis gelukkig, heeft eergisteren ook zelf zijn sonde er al weer uitgetrokken ;). Sondepomp staat dus nog ongebruikt in de doos, hij lijkt weer bijna de oude. Meiden knappen ook op, al heeft N enórme last van 6(!!!!) tandjes die tegelijk doorkomen. Bij A zitten er ook minstens twee aan te komen zag ik... wordt een gezellig weekend voor mijn man (ik ben op stap). On top of all hebben de meiden besloten dat ze 1 slaapje per dag genoeg vinden geloof ik. Ik ben zelf ook flink te grazen genomen door de buikgriep, maar ook dat lijkt vandaag (eindelijk!) weer wat beter te gaan.

Vera, wat leuk, een 'omgekeerde' drieling tov die van ons! Met hoeveel weken zijn ze geboren?
    Ik had (Delta Lloyd) 2x15 uur couveusezorg toen ze thuis kwamen, 5 dagen van 6 uur. Erg fijn dat ons huishouden helemaal gedaan werd, de flessen uitgekookt, etc. zodat wij helemaal aan de kinderen en hun ritme konden wennen. Mijn man had de eerste 3 weken dat ze thuis waren vrij genomen, wat erg fijn was. Tegen de tijd dat hij weer aan het werk ging hadden we wel echt een ritme te pakken.
    Wat ik heel heel fijn heb gevonden, is dat wij de eerste week helemaal geen bezoek hebben gehad thuis. Ook geen opa's/oma's of ooms/tantes van de kinderen, echt alleen wij en de kraam. Kan ik ook iedereen aanraden!

Verder heb ik al vanaf het begin elke woensdag hulp van mijn moeder en vrijdags zijn mijn schoonouders er vaak. Ook weet ik welke buren welke dag thuis zijn (veel parttimers) zodat ik bij nood altijd kan (aan)bellen. Mijn moeder is erg flexibel en komt ook wel eens een dinsdag of vrijdag ofzo als dat mij beter uitkomt. Of zoals deze week gewoon een dag extra ;).

Na de KS heb ik eerst zelf nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen, daarna 2,5 week in het RmcDHuis in Leiden en daarna heb ik thuis nog een kleine week hulp gehad van mijn zus, die reed me ook. Vier weken na de KS kon ik zelf naar het ziekenhuis en de hele dag helpen in de verzorging van de kinderen.... maar die van mij hebben natuurlijk 10 weken in het zh gelegen....

20. Triple

Triple Lid

21 nov 2011
    8
    0
    0
    Operatie-assistente
    Zoelen
    Hallo allemaal

Nu hoor ik ook officieel bij de drieling mamma's.
    Inmiddels zijn mijn kindjes al weer vier weken oud.
    11 Januari zijn ze met 35 + 5 weken geboren.
    Een meisje Sille 1900 gr
    Een jongen Mans 2350 gr
    Een jongen Jens 2180 gr
    Het is allemaal heel goed verlopen, keizersnede was een apparte ervaring. Met name omdat het op mijn eigen werkplek en met eigen collega's plaats vond. Ik had bijna geen bloedverlies wat er voor zorgde dat ik mezelf na de ok weer vrij snel fit voelde.

Jens heeft als enige een halve dag in de couv gelegen, omdat hij wat slap was. Vervolgens hebben we drie weken in het ziekenhuis gelegen, omdat ze nog sondevoeding nodig hadden.

zelf ben ik nog wel bijna een week ziek geweest dankzij een borstontsteking. Doordat de antibiotica niet aansloeg heb ik vijf dagen bijna 40 graden koorts gehad. Gelukkig hielp de tweede kuur wel en ben ik weer beter. De bv is ook weer op gang.

Inmiddels zijn we een week thuis. Het gaat eigenlijk best goed. Het is wel druk, maar ik had me op het ergste ingesteld. Gelukkig heb ik tot nu toe veel hulp. Ik heb zelfs hulp aangeboden gekregen van een gepensioeneerde verpleegkundige van de kinderafdeling. Zij komt nu een aantal dagen per week helpen.

Alleen hebben ze allemaal een huiluurtje na elkaar midden in de nacht.
    Hopelijk gaat dit snel naar overdag verschruiven.
    Maar alles bijelkaar ben ik super gelukkig hoe het allemaal gegaan is. Ik besef heel goed dat het ook anders had kunnen lopen.

Nu nog even een zeur vraag, hoe is het met jullie buiken afgelopen? Hoe lang duurde het voordat de spieren weer een beetje op de plek kwamen, als dit al gebeurd?

Gr sabrina

Deel Deze Pagina