drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie, veel plezier vandaag!

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Kreeg van B de opmerking dat het hier zo stil is, dus ik haal het topic maar weer even omhoog :D.

Feestje was erg druk (bijna iedereen die we hadden uitgenodigd kwám ook - en allemaal tegelijk!) maar erg leuk. De kinderen zijn enorm verwend en ondanks dat ze niet hadden geslapen 's middags hebben ze zich goed gehouden - R viel wel tegen oma aan in slaap en heeft in de mc naast zijn slapende neefje een half uurtje liggen tukken.

Zondag zijn we naar het LUMC geweest, taart brengen op de afdeling waar ik vorig jaar ruim 5 weken heb gelegen én op de IC. Leuk om nog herkend te worden en ze even te showen - en heel bijzonder dat wij zelf nog weer even de IC op mochten, ook wel heel raar. Daarna thuis pannekoeken gegeten (A en R vonden het heerlijk; N had liever een boterham) en bezoek van mijn broer, schoonzus en kleine neefje uit de UK.

Hier ineens een hele rij (of zelfs 2) tanden bij A; die is in een week tijd van 2 naar 8 tanden gegaan. Bij N zijn er nu 4 echt door, en 4 op komst én ik werd eergisteren ineens met een tandje in mijn vinger gebeten door R! Zijn allereerste is dus ook eindelijk door...
    A kruipt nog steeds voornamelijk achteruit, de dames begrijpen steeds meer en roepen regelmatig gericht om mama, maar ook oma werd gisteren aangesproken met mmm-ma! R speelt meer en meer met zijn handjes met speelgoed en wordt steeds bijdehanter naar zijn zussen toe en probeert steeds zijn knietjes onder zijn lijfje te trekken - wat hem al aardig lukt. Gaat goed dus hier!

Hoe is het met jullie allemaal?

Vera, vooral benieuwd hoe het daar is!

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie, kijkt B dan ook mee? Fijn dat het feestje geslaagd was en leuk dat jullie ook bij het LUMC langs zijn geweest. Je filmpjes op FB voor hun eerste jaar waren echt prachtig. En waar je de tijd vandaan haalt?

Iedereen die minder actief is op FB, maar wel hier. We zijn van plan om een drielingmeeting te houden. Miepie, Adi, Jet, Suzanne, mama van Lizzy ( nu minder actief hier) en ikzelf willen al mee. Het idee is om 2 of 3 juni naar Kidzcity in Utrecht te gaan. En als het bevalt dan gaan we vast zeker vaker afspreken. Dus als jullie je drietal nog te klein vindt, dan kan het altijd later nog eens!'

Hier gaat het goed. Ze wisselen tussen twee slaapjes/ 1 slaapje af. Vandaag verplicht twee want om half twee komt de fysio. Gevolg een feestende L en W in bed ( en I slaapt er gewoon doorheen) Zondag hadden ze er maar eentje gehad en L en I zelfs toen nog maar 3kwartier.

W kruipt nu ondertussen echt! Al gaat hij ook nog regelmatig terug op zijn oude manier, vooral als hij snelt moet zijn. I zit nu regelmatig op handen en knieen, tilt ook haar hand op om het dan neer te leggen op iets hogers zodat ze wat hoger steunt. Ze doet alles gewoon in wat kleinere stappen dan W en vooral ook voorzichtiger. L gaat nu steeds vaker het gezelschap opzoeken van broer en zus. Fijn want tot nu toe was hij meestal een buitenbeentje.

Nu tijd om de box op te ruimen. Anders kan de fysio haar mand niet eens kwijt...

4. Vera1986

Vera1986 Lid

1 dec 2011
    34
    0
    0
    Hier gaat het allemaal goed, ben zaterdag alweer 25 weken.. de tijd gaat snel. Maandag moet ik weer op controle en voor een groeiecho dus ik ben benieuwd hoe het met de kleintjes gaat.
    Ik merk wel dat ik echt rustig aan moet doen, ik ben nu thuis van het werk, maar heb nogal de neiging om toch nog vanalles te ondernemen en dat is eigenlijk niet goed. Gister even op het werk wezen kijken, want een collega nam afscheid en alle ouders en kinderen waren er ook. Nou je kon me opvegen aan het eind van de middag:) ben er nogsteeds duf van dus vandaag lekker een dagje niks.
    Lichamelijk gaat het ook wel goed de laatste weken, alleen m'n buik gaat al behoorlijk in de weg zitten en ik moet nog zo'n poos!

Miepie, wat leuk dat je langs bent geweest in het LUMC, lijkt me ook raar om daar weer terug te zijn.

Hoe is het met Sandra en Sabrina nu de kleintjes thuis zijn?

5. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    Wat een ontwikkelingen allemaal weer bij iedereen.
    Mooi dat het allemaal goed gaat.
    Ze zijn de wereld aan het vergroten/verkennen. Nu wordt het drukker, want ze kunnen steeds meer overal bij.

Nou Vera, hou je maar vast.
    Vanaf nu gaat je buik echt groeien, hopelijk gaat het nog steeds goed met het kleintje.

Hier is ook alles goed.
    Er zijn de laatste dagen wat kiezen bij J en V doorgekomen, gevolg grote poepbroeken `s ochtends en vieze pyama`s. Gelukkig hebben ze er verder weinig last van. V had wel wat koorts, maar was er niet hagerig of ziek om.
    Bij V duurt het nu echt niet lang meer denk ik voordat ze gaat lopen. Ze staat nu zonder hulp los!!! Stapjes nemen vind ze nog eng. Ben benieuwd!!

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Wat is het stil hier met bijna iedereen op fb...

7. Nellekeb

Nellekeb Lid

24 nov 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Sorry het was weer een tijdje stil van mijn kant. Ben wel actief op fb maar zie merk dat hier toch wel meer dieper ingegaan wordt op onderwerpen en de ontwikkelingen. Omdat jullie kids een stukje ouder zijn dan mijn meiden vind ik het wel interessant om te lezen wat mij allemaal nog te wachten staat. Voor het doorkomen van tandjes, daar ben ik heel benieuwd naar. Ze beginnen nu steeds meer te kwijlen, maar dat kan ook komen omdat ze meer vast voedsel krijgen.

Al 2 weken slapen ze van 18.30 tot 7.00 uur. Heerlijk om 's avonds iets te kunnen doen en vroeg te kunnen slapen als ik dat wil.

Ook proberen ze zich om te draaien van rug op buik, grijpen ze steeds meer naar speelgoed en knuffels en trappelen ze zo met de benen dat ze opeens ergens anders liggen.

Straks worden ze weer geprikt tegen het RS virus. Dat is gelukkig ook bijna voorbij. Hierna nog één prikje.

Jammer dat ik er niet bij kan zijn als jullie elkaar gaan ontmoeten. Ik ben de eerste twee weken van juni op vakantie. Mijn eerste in 2,5 jaar en dat is LANG voor iemand die in de reisbranche werkt!!!

Nou ik hoor de eerste alweer huilen. Tijd voor fruit

8. Vera1986

Vera1986 Lid

1 dec 2011
    34
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wat stil is het hier inderdaad! Facebook is ook makkelijk en sneller om even wat op te typen. Maar aan de andere kant kan iedereen daar meelezen, dus ik post toch even hier een update:)

Hier gaat het nog steeds goed allemaal. Ik ben morgen alweer 27 weken en verbaas me erover dat ik nog steeds best wel veel kan. Tenminste door mijn rug mag ik niet meer veel in het huishouden, maar verder kan ik nog wandelingetjes maken en een uurtje in de stad rondlopen lukt ook nog. Met een week of 12 dacht ik eigenlijk dat ik rond deze tijd zo'n grote buik zou hebben dat die dingen niet meer zouden kunnen. Krijg ook verschillende reacties, sommige mensen vinden dat ik maar een schappelijk buikje heb voor een drieling, anderen vragen of ik aan "de laatste loodjes" bezig ben.

Met de baby's gaat het tot nu toe ook goed. Maandag mag ik weer voor een groeiecho en op controle bij de gyn. Vorige week heb ik een glucose-onderzoek gehad (vies drankje bah) maar de uitslag was goed. Bij de laatste groeiecho was een van de twee kindjes die de placenta delen wat lichter in gewicht, liep ongeveer een week achter en degene met de aparte placenta liep juist een week voor. Ben benieuwd hoe het maandag zal zijn ik hoop dat ze weer alledrie goed gegroeid zijn.

Sandra en Sabrina leuk om steeds de foto's te zien op facebook en te lezen hoe jullie het allemaal doen met voeding etc.

Ik vraag me af ben ik op het moment nog de enige zwangere? Wie weet melden zich op facebook nog meer drielingmama's in spe.

Ik zal maandag nog even laten weten hoe de controle was.

Groetjes Vera

9. gcsluimer

gcsluimer Lid

23 jun 2011
    60
    0
    0
    Teteringen
    Dat zou leuk zijn.
    Fijn te horen dat het goed gaat. Op naar de 30 weken!!!
    Je gaat het mooie weer tegemoed, dus lekker buiten zitten of op een terrasje dat is geen straf denk ik....
    We duimen voor de 30 weken.
    Bij mij ging het ook mijn buik pas echt een beetje groeien (moeilijk te oordelen vanwege ziekenhuisopname) vanaf 28 weken.

Hier alles goed. De kids groeien lekker. De arts is tevreden. Wat wil je nog meer.
    Heerlijk wandelen met het mooie weer van de afgelopen dagen.

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Vera, wat fijn dat het zo goed gaat en je nog aardig mobiel bent. Voordat ik werd opgenomen met 24.4 was ik ook nog wel heel mobiel, kon nog wel stukken lopen (wel last van bekkeninstabiliteit, dus stilstaan moest ik niet te lang doen) en kon nog lekker op pad met de auto. Buik groeide vanaf ong 18 weken wel heel hard... Je bent geloof ik inderdaad de enige zwangere hier op het moment. Op het forum van de VOC zit wel een vrouw die ongeveer even ver is als jij (nu 29 weken).

Karen, fijn dat de controle vandaag goed was en V nu qua gewicht ook zo goed meekomt!

Nelleke, ik dacht in het najaar al dat de eerste tanden eraan kwamen. Ze waren enorm aan het kauwen op dingen, kwijlen, jengelen... maar er gebeurde niks. Ze kregen toen wel wat bultjes in hun tandvlees, dus ik denk dat toen de tandjes wel door de kaak kwamen zeg maar. Het viel idd ook wel samen met het meer vast voedsel eten...
    Daarna is het een tijdje wat minder geweest, en net voor de tanden echt doorkwamen droop het kwijl letterlijk uit de mondjes. N heeft er altijd erg veel last van, terwijl we A zelfs niet hoorden piepen toen er 6 tegelijk doorkwamen. R heeft er pas 1 - en had daar ook wel echt last van en erge poepbroeken (A en N trouwens ook). A heeft er nu 8 en N 5 en 3 op komst.
    Fijn dat ze zo lang slapen, is zelfs langer dan hier! (A en N gaan tegen 19.30 naar bed; R een kwartiertje later en ze zijn meestal tussen 6 en 7 weer wakker...).
    Fijn vooruitzicht, lekker op vakantie! Waar gaan jullie heen?

Hier gaat het allemaal rustig z'n gang - al gaan de kinderen wel heel hard ineens, zowel in groei als motoriek en interactie. A kruipt en staat en probeert zelf te gaan zitten. Ze was afgelopen week voor het eerst de 10kg voorbij, echt een zwaargewicht ;). Ze kletst een hoop, maar is nog niet verstaanbaar (behalve 'mamamama'). N gaat net een paar dagen op handen en knieën zitten en tijgert vooruit nu. Ze zit ook graag te spelen en heeft net een nieuwe klank ontdekt, dus alles is nu 'kakakaka' - alleen ik ben nog steeds 'mamama'. R babbelt altijd al veel, laat al veel klanken horen. Hij speelt nu echt veel, gebruikt zijn handjes steeds meer, schuift achteruit en eet eindelijk ook goed fruit én is eindelijk weer een zwaarder dan bij de laatste controle in het zh eind januari (hij was flink afgevallen toen hij ziek was) - nu 8kg.
    Allerleukste is dat ze steeds meer samen bezig zijn, liggen te schaterlachen om elkaar en grapjes maken. Maar daarbij hoort ook dingen van elkaar afpakken, elkaar pijn doen en hard gillen als de ander aandacht krijgt... dat wordt nog wat :D.

11. Vera1986

Vera1986 Lid

1 dec 2011
    34
    0
    0
    He!

Gister op controle geweest bij de gyn en voor een groeiecho. Ze waren alledrie goed gegroeid. De twee die een placenta delen zitten nu op ongeveer 850 gram. Een daarvoor heeft wel een klein buikje, twee weken achterstand, dus hoop wel dat dat bij de volgende controle is bijgekomen. Degene met aparte placenta zit al op ruim 1000 gram.
    Weten jullie nog welke gewichten jullie kindjes hadden rond deze tijd?
    De groeicurve zag er wel goed uit en verliep regelmatig. Zou mooi zijn als de twee kleintjes over twee weken ook op een kilo zouden zitten.

Voor de rest was mijn hb nogal laag, dus slik nu sinds gister bruistabletten met hoge dosering ijzer.. hoop maar dat ik er geen maagklachten van krijg.

Gcsluimer: Het zonnetje is inderdaad heel erg lekker, ik kreeg alleen vorige week uitslag op mn buik door mn shirt heen, dus als ik vd week in de tuin ga zitten doe ik maar een witte handoek op mn shirt leggen denk ik:)

Fijn om te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat!

Miepie wat is dat voor forum van VOC?

Groetjes Vera

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Vera, fijn dat je (en de kleintjes) weer helemala goedgekeurd bent! Het wordt steeds moeilijker ze precies goed in beeld te krijgen om op te meten en net iets een scheve hoek waaronder gemeten wordt kan al veel verschil maken... en volgens mij zijn het voor 27.3 weken heel mooie gewichten hoor! Ik heb met 26.4 een groeiecho gehad en met 28.4. Zal zo even nazoeken wat de gewichten toen waren.... maar in elk geval allemaal onder de kilo met 26.4! Noor woog dat nog nieteens bij geboorte met 29.1.... Kom zo bij je terug ;)!

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Met 26.4 > Flupke (Noor) kwam van 420 ofzo twee weken eerder, zij had het zwaar door de TTS.

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Twee weken later werd Rutger op 1150 gram geschat (maar slecht te meten omdat hij ver ingedaald lag), Anna 1208 en Noor 00. Dat was dus met 28.4. Vier dagen later werden ze geboren; Rutger was toen 1317, Anna 1190 en Noor 997.

Balen van die uitslag, handdoek op je buik is inderdaad wel een goed idee denk ik. Of evt. onder je shirt; neemt het ook goed vocht op.

Op www.couveuseouders.nl is info te vinden over de VOC. Je kan je daar ook aanmelden voor het (gesloten) forum. Je hebt pas toegang tot het forum als je je voorgesteld hebt....

15. Vera1986

Vera1986 Lid

1 dec 2011
    34
    0
    0
    Miepie: dankje voor je reactie! Volgens mij zijn het het ook wel goede gewichten. Iedere keer weer spannend hoeveel ze na twee weken zijn aangekomen!

Ik zal eens kijken op de site van het VOC..

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Duda, hoe was t gisteren bij de KA? En nog succes gehad met zoeken naar brilletjes voor L en I?

Vera, alles nog rustig daar?

Hier een drukke dag voor de boeg - onze kids moeten nog een eigen id-kaart, dus vandaag richting het gemeentehuis. Hoop dat t ook binnen een maand klaar is dan (want dan gaan we op vakantie), anders toch ook nog maar even laten bijschrijven in mijn paspoort. Mag nog net ;).

17. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    hoihoi, even snel...

Bij de KA: L, 69,5 cm en 8,4 kg, W 74 cm en 8,3 kg en I 70 cm en 7,6 kg. Kleintjes dus nog steeds. En voor de oplettende L is gekrompen. haha. Waarschijnlijk is de lengte niet goed gemeten, want hij is toch echt groter dan I en vorige keer was hij 70,5 kg. Qua fysio is er met L echt niets meer te beginnen en ook bij de ka konden ze niet zeggen hoe het ging, want hij scoorde slechter dan de vorige keer. I buigt wat af, maar afhankelijk van het volgende bezoek krijgen we thuisfysio. W gaat gewoon goed.

Brillenjacht. Nu bij twee opticiens geweest. Bij de ene een zichtzending laten komen, en bij de andere hadden ze monturen en zaten er ook leuke bij. Voor I een paarse en L een blauwe. Beide met ronde glazen. Hoekige glazen zorgde ervoor dat ze net op en om leken.

Bedtijd voor de kleintjes....

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, Duda, hier zijn ze inderdaad ook wel eens gekrompen. Blijft toch ook een rare manier van opmeten in zo'n bak... Wilde L gewoon helemaal niet meewerken? Huilen, of gewoon dwars? Maak je je er zorgen over, of niet? Want dan zou ik dat aangeven zodat je gelijk fysio kan krijgen. Aan de andere kant; ze doen het allemaal op hun eigen tempo en af en toe met enorme sprongen. Kan ook heel goed dat L en I mét brilletje de wereld ineens veel interessanter vinden en willen gaan verkennen....

Bij de oogarts moesten jouw kids eerst druppeltjes toch? En dan een half uur later pas de test? Ik moet er namelijk precies op broodtijd zijn en dacht dat het misschien dan handiger was om ze niet vooraf al de hele maaltijd te geven, maar een krentebolletje onderweg en tijdens het wachten brood - anders liggen ze te slapen als ze echt voor de test moeten ben ik bang....

We zijn niet meer naar het gemeentehuis geweest, want dat kon maar tot 12u en ik kwam er achter dat ik een verklaring van B nodig heb om het aan te mogen vragen :S. Dus maandag maar die kant op dan. En woensdag komt Jetje hier langs, gezellig!!

19. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    L heeft al fysio, en om I maak ik me nog niet druk. Ik wil ook eerst zien hoe ze het met bril gaan doen. In pricipe is de volgende afspraak in september, maar ik kan altijd eerder an de beld trekken. Vandaag heeft L weer een goede dag. Lekker aan het spelen en aan het lachen met I.

L huilt op dit moment veel. Wil alleen bij mama zijn, in bed of op het aankleedkussen ( maar aankleedkussen in de box leggen helpt niet. Ik hoop dat het gewoon een fase is of dat het door een brilletje minder wordt. Gelukkig heeft hij ook zijn goede momenten en wordt het nu wel wat minder.

Ik had geen afspraak bij de oogarts, maar de ortoptist. Daar ging ze eerst kijken, dan druppels en dan een half uur wachten en dan meten. Volgende afspraak daar hoeft alleen W gedruppeld te worden. I en L alleen een controle. L was bekaf tijdens de laatste keer meten en dat zorgde dat het vlot ging.

En Jetje bij jou op bezoek woensdag. Leuk! Hoe laat is ze er. Ik heb dan avonddienst, dus misschien kan ik ook even langswippen...

20. Vera1986

Vera1986 Lid

1 dec 2011
    34
    0
    0
    Ja hoor alles nog rustig. Zaterdag 29 weken alweer.. gaat al opschieten! Dinsdag weer op controle, spannend ben benieuwd of ze goed gegroeid zijn.
    Overdag voel ik me nog goed, maar savonds na het avondeten, vaak een zware buik (gevoel alsof hij uit elkaar knalt:)) en weinig puf om nog iets te doen. Slapen gaat ook nog best wel, wordt wel iedere keer wakker als ik om wil draaien :)

Deel Deze Pagina