Ik vind dit allemaal zo bijzonder om te lezen. Een hele goede zwangerschap en dat jullie je kindjes maar zo lang mogelijk in jullie buik mogen houden!
Duda, door de spannende zwangerschap vanaf week 24 bij mij (toen al behoorlijk verkorte bmm), durfden wij pas kleertjes te kopen toen ik 28 weken was. Eigenlijk heel raar,, want het kamertje en de wagen hadden we toen allang besteld. Was meer een gevoelskwestie. Ik had volgens mij in eerste instnatie 6 setjes in maat 44 en 6 rompetjes (overslag). In het begin mochten ze alleen een rompetje aan in de couveuse, en bleek 6 te weinig te zijn (je kunt dan maar 1x verschonen). Toen hebben we nog 6 bijgehaald. Toen ze over gingen in wiegjes hebben we nog 3 setjes maat 44 bijgehaald, dat was wel genoeg, want meestal lagen ze toch alleen in een rompetje. van maat 50 had ik belachelijk veel kleren. Ik weet dat ik 55 rompetjes heb geteld . Dat is echt niet nodig. Het is natuurlijk ook afhankelijk hoe groot de kindjes zijn en hoe lang ze in één maat zitten. Kindjes voelen: Ik kon het inderdaad in het begin alleen herkennen obv de plek waar een kindje ligt. Mijn ene dochter lag helemaal in mijn zij, met haar benen in mijn ribben. Mijn zoontje lag op mijn maag, en mijn tweede dochter was vanaf het begin ingedaald en lag recht op mijn blaas. Dus alle drie HEEEL goed te voelen. Ryfo,, euuhhmm, bedankt... Miepie, nog geslaagd voor een auto?
Een heel mooi 2011 gewenst allemaal!!! Ryfo, ben dan blij dat wij 't mogen doen.... Adi, ik durf ook nog geen kleertjes in kleine maten te kopen. Heb wel een paar grotere dingen gekocht, maar eigenlijk ook maar heel heel weinig. Heb van mijn schoonzusje afgelopen week 6 rompertjes mt44 gekregen en heb zakken vol gekregen kleertjes in mt50-92 staan, maar heb verder inderdaad het idee wel te (laten) halen wat we nodig hebben als het zover is. Duda, ik ben vandaag en woensdag nog druk met werk afronden (nakijken en wat dingen leerlingbegeleiding/mentoraat overdragen). Donderdag naar de tandarts... vrijdag als we allebei een goede dag hebben? Jet, ik voel veel... maar aangezien ze bij mij elke echo anders liggen is het moeilijk te bepalen wie ik voel. Rechts boven tegen mijn rib is zeker Sjors, maar voelde gisteren ineens een knietje ofzo iets lager terwijl ze vorige week allemaal met de hoofdjes rechts lagen, dus ben benieuwd hoe ze er morgen weer bij liggen. Heb het idee dat ik Quick erg weinig voel in vergelijking met de andere twee - terwijl ik tot vorige week vooral helemaal onderin veel beweging voelde. Ga je je toch weer druk zitten maken..... hopelijk is morgen alles weer goed! (blijft spannend met elke echo). Suzanne, is het voor jou nog een beetje uit te houden? Lukt het allemaal met je dochtertje met de extra hulp? Wij zijn inderdaad geslaagd voor een auto, oudjaarsdag onze "nieuwe" Touran opgehaald. Wel even heel erg wennen, zo'n grote bak, maar hij is echt heerlijk ruim. Grootste aankopen zijn nu gedaan, over een maandje komt het kamertje, kamers voor de drieling zijn sinds afgelopen week leeg. Kan straks rustig op m'n gat gaan zitten dus .
hahaha, ik moet erg lachen om je verhaal, noem je ze al bij de naam? Willen jullie kindjes in aparte kamers of samen?
Haha. wij hebben ook voor twee een naam. Mijn meisje wordt al bij haar naam genoemd en aangezien de naam geheim is vertel ik hem niet. Ze ligt dwars en helemaal bovenin. Dus die voel ik bovenin. Junior (op een echo dat ik meteen he dat is mijn vriend en mijn moeder dacht hetzelfde) ligt met zijn hoofdje voor de uitgang. en zijn kontje linksonder. Deze twee liggen al vanaf de 20 weken echo op deze manier. De laatste heeft geen bijnaam. Meestal wordt hij B genoemd ( de naam die hij van het ziekenhuis heeft gekregen). Hij ligt van beneden naar boven aan mijn rechterzij. Zijn hoofdje ligt de ene keer beneden en de andere keer boven. Mijn kleintjes komen alledrie in 1 kamer. Eventueel kan later het meisje haar eigen kamer krijgen, maar die is niet erg groot en dan moet ik weer een nieuwe plek voor de computer zoeken...
Wij hadden de kindjes in eerste instantie ook op 1 kamer liggen. na 4 maanden was duidelijk dat mijn zoontje ECHT niet kon slapen tussen de meiden, hij slaapt enorm licht en wordt van elke kik wakker. We hebben zijn ledikant toen uit pure wanhoop in mijn werkkamer gezet en hij slaapt nog steeds tegenover een enorme boekenkast . De meiden hebben tot 14 maanden samen gelegen, sindsdien maken ze elkaar bewust wakker en worden daar niet vrolijker van. In het nieuwe huis krijgt ieder een eigen kamer. Maar ik zou wel graag willen dat meisjes straks samen slapen, lijkt me zoveel gezelliger. Ze mogen gewoon kiezen straks als ze groter zijn.
Haha, Adi, was bloedserieus hoor ! We weten nog niet wat het wordt (al heb ik wel een sterk vermoeden...) dus veel worden ze nog niet bij naam genoemd. We hebben wel "werknamen"; de twee embryootjes die terug werden geplaatst waren Quick en Flupke en de 'verstekeling' hebben we Sjors gedoopt. In het ziekenhuis heten ze nr1, 2 en 3 - da's zo saai . Duda, bij jou liggen ze dus iets rustiger, haha. Quick ligt wel al vanaf het begin onderaan, maar is wel van hoofdligging naar volledige stuit gegaan tussen wk18 en 20. Flupke en Sjors delen de bovenverdieping, maar draaien daar alle kanten op. Bij ons gaan ze samen op 1 kamer, maar we hebben wel 2 kamertjes vrij op onze eigen verdieping. Het kleinste kamertje gebruiken we als kastenkamer, en daar zet ik nog een grote luie stoel in . Als er één een heel ander slaapritme heeft ofzo kan die daar altijd nog naartoe. En bij jou, Adi, ook alledrie op 1 kamer? Of eigen kamertjes?
Hoi Meiden, Bij mij ligt A onderin, als het ware alsof je in een hangmat ligt en de andere 2 liggen links in mijn zij en rechts in mijn zij. ik voel dus erg duidelijk wie wanneer schopt, hikt etc. Er liggen er nu 2 in stuit, vorige week was dat er nog 1, maar ze hebben nog ruimte genoeg om te draaien en dat doen ze dus ook. Vandaag weer voor controle geweest en de 'situatie' is stabiel gebleven t.o.v vorige week. Goed nieuws dus. Vandaag is bij ons het eerste wiegje neergezet en onze dochter heeft daar meteen haar 3 babypoppen ingelegd, zo lief! Ze slapen bij ons op de slaapkamer omdat er verder geen ruimte meer is in huis, we merken wel hoe dat gaat. Wij hebben de outfitjes in maat 50 gekocht uit angst dat ze maatje 44 maar heel kort aankunnen omdat ze in de couveuse niks aanhebben. Straks zijn ze er al uitgegroeid voordat ze erin passen. Ze waren vandaag allemaal 1500 gram (volgens de echo), mooi gewicht dus. Ik krijg van iedereen complimentjes dat ze zo goed groeien, maar ik blijk gewoon een goede broedmachine pfff, de autojacht, daar moeten wij ook nog aan beginnen. Er moeten 6 mensen en volop baggage inpassen, geen makkelijke zoektocht. Het zal wel een familiebusje worden, want al die 7-zitsauto's hebben amper bergruimte en dat is wel handig met die wandelwagens enzo. Hoe zit dat met die touran?? Zijn jullie al aan het kijken naar geboortekaartjes?? Wij hebben nu wel een leuke in ons hoofd. We wachten wel met versturen totdat alledrie de kindjes uit de 'gevarenzone' zijn. 's nachts slapen is voor mij echt een hel, ik ben blij als ik 3 uurtjes slaap per nacht. Hoop dat dat bij jullie meevalt. Want die nachten duren dan lang hoor! Hebben jullie ook zo'n last van hartkloppingen?? Ik word er soms heel erg nerveus van. Liefs
Alleen stiekem meelezen vind ik niet zo netjes, dus hier even een eenmalige inbraak van mij in jullie topic. Af en toe lees ik hier dus eens mee, omdat ik het zo ontzettend bijzonder vind; 3 vrouwen op zp die alle3 een 3-ling verwachten. Eén kindje dragen en krijgen is al een wonder laat staan 3. Veel succes en uiteraard ook plezier met de rest van jullie zwangerschap en ik blijf jullie wat volgen (als dat ok is).
he lieve meiden.. ik zag miepie voor bij komen en dacht even lezen hoe het met je gaat.. wat bijzonder om jullie verhalen te lezen.. ik krijg wel geen 3 ling maar een 2ling en herken wel het een en ander. meiden suc6 met jullie zwanger schap en bevalling.. liefs yippie
Word ik nu verkeerd opgevat? Ik zou een moord doen voor een drieling om het simpele feit dat ik hele erge problemen heb met zwanger blijven en daardoor dus bij de 12e mk ben gestopt met tellen en na een overleden zoontje dat de navelstreng om zijn nekje had zou ik dus niks liever hebben dan 3 gezonde kindjes in mijn buik maar ik weet dat het zwaar is... Vandaar mijn opmerking: ik moet er niet aan denken. Maar ik ga jullie er niet mee lastig vallen. geniet van jullie zwangerschap en veel succes in de toekomst.
Ryfo, ik had het dan inderdaad verkeerd opgevat, sorry. Hopelijk voor jullie ook snel een wondertje dat wél mag blijven! Yippie, hoi! Sorry, lukt met even niet om alles hier bij te houden, al veel te lang niet op het verlengde wachtbankje gemeld *schaam*. Hoe is het met jouw twee kleintjes? Duda, hoe was je echo vandaag? Alles goed met je kleine meid? En de jongens? Ik moet nog terug voor een derde sessie van de 20-w echo, had vandaag een enorme muts had ik vandaag zeg... hoop paniek zaaien om (hopelijk) niks, en uiteindelijk heeft ze dus weinig meer kunnen meten/zien dan ze vorige keer al hadden. Van één van de tweeling is een hersenkamertje 1mm te groot (moet 5-10 zijn, was 11mm) en daarvoor wil ze me over 2 en over 6 weken nog weer zien. Het kan wijzen op een chromosonale afwijking - wat al is uitgesloten aangezien Flupke het niet heeft en ze eeneiig zijn - of op een virusinfectie (toxoplasmose), maar dan zouden de andere 2 er ook last van moeten hebben, óf een andere afwijking waarbij de kleine een hersenafwijking heeft en dus achter zal lopen. Heel kleine kans daarop, maar ze wil dus wel de grootte van dat kamertje nog 2x bekijken. Ben natuurlijk blij dat ze dat wil doen, maar ze heeft ook nog van alles geroepen waar je echt niks mee kan ("Heb in mijn hele carriere pas 1 keer meegemaakt dat het tussenschot bij een eeneiige tweeling kapot werd getrapt" ..... wat heb je aan die info als a.s. moeder??? behalve dat je je druk gaat maken over dat dat dus kan), dus zal voor die twee volgende afspraken op de prenatale diagnostiek wel vragen om een andere arts. Sorry, haha, ben zoals jullie merken een beetje gefrustreerd . Suzanne, fijn dat alles rustig blijft bij jou! Je bent al een heel eind nu... Wij hebben nog niet echt gekeken voor kaartjes (moet ik ook maar eens gaan doen), heb wel in mijn hoofd wat ik wil en denk dat we zelf iets moeten gaan ontwerpen. Over twee weken wordt hier het kamertje bezorgd, verder zijn we redelijk compleet geloof ik. Kraampakket werd zelfs al bezorgd vandaag. We moeten het badje nog ophalen bij een vriendin en de boxen die we lenen bij vrienden/buren. Nou ja, als het goed is heb ik ook nog wel even......
Hey meiden!!! Ik dacht moet toch even wat achterlaten ene drieling hoe bijzonder!! Ik ben zwanger van een tweeling dus hoop dat jullie t niet erg vinden als ik af en toe meelees vindt het wel intressant!! Zo las ik terug dat er een van de dames een ring geplaatst heeft gekregen(ivm dat onderzoek)Ik ben hier ook voor gevraagt maar zie het eigenlijk niet zo zitten...... Nou succes met jullie zwangerschappen liefs Sjaantje!
Sjaantje, gefeliciteerd! Dat van die ring ben ik, ik vind 't op zich juist wel een fijn idee - al heeft het natuurlijk geen enkele garantie - en je voelt er niks van. Maar denk dat je het alleen moet doen als je je er goed bij voelt...
Miepie80!!Thanks voor je snelle reactie moet heel eerlijk zeggen dat ik me er ook nog niet in verdiept heb hoor als het goed is wordt ik een deze dagen gebeld en dan moet je ook nog eens ingelood worden geloof ik he!! Wel fijn om te lezen dat het bij jou als positief ervaren wordt! xxxsie!
he miepie.. dat snap ik wel hoor.. je zit in een achtbaan nu.. maar was gewoon benieuwd/ nieuwsgierig hoe het met je was.. Hier gaat het geod.. ik mag niet mopperen.. de laatste loodjes hier he.. kamertje bij na klaar, verder alles op de rit. kaartjes af.. ook zelf gemaakt.. ga deze week de envelopen schrijven.. dus tja wat zou ik zeggen.. Gewoon genieten en vooral veel rusten... dat blijkt het beste te zijn.. vorige week was de 1 1500 gram en de ander 1200 dus dat is mooi.. wel buigt die van 1200 af van de onderste lijn dus de gyn gaat er de volgende keer naar kijken.. suc6 en ik lees hier wel stiekem af en toe mee.. yipipe
Jieppie mijn meisje is gegroeid. Wel blijft ze nog steeds een aandachtspunt. Maar een opluchting is het wel. En ook we zijn de 28 weken over! Gisteren bleek uit de controle dat mijn bloeddruk net op het randje te zijn. Dus urinetest en bloedtest gehad, om zwangerschapsvergifting uit te sluiten. Gelukkig was dat niet het geval. Ook heeft mijn meisje een CTG gehad en tijdens het CTG werd mijn bloeddruk nog een paar keer getest. Mijn bloeddruk was omlaag gegaan en dus was het toch goed en ook het CTG was goed. Volgende week dinsdag weer terug voor de gyn en een CTG. Het blijft wel spannend, maar ben wel een beetje gerustgesteld. Suzanne, mooie gewichten voor de kleintjes. Mijn jongens zijn nu rond de 1200 gram, mijn meisje 900gram. Mijn moeder is heel handig met kaartjes maken op de computer ( voor de rest kan ze er weinig mee). Dus samen met mijn moeder ontwerpen we de kaartjes. Dat maakt het ook makkelijker om een tweede taal erbij te voegen, aangezien er een aantal kaartjes naar Spanje gaan. Miepie, heb je na de echo dan geen gyn gesproken? vind 1 mm afwijking al erg weinig , dat kan net zo goed een meetfout zijn. Hopelijk is dat het. ik weet wel dat ze bij twijfel toch graag even door willen gaan met onderzoeken. Dat hebben ze bij mij nu een aantal keer gedaan en ik weet dat het fijner voelt dat het uitgesloten is dan een grensgeval te zijn. Al een idee voor een tijd vrijdag? Liefs
Goeiemorgen! Duda, fijn te lezen dat alles goed is met de kleine meid, zolang ze maar goed groeit is het niet zo erg dat ze iets achter loopt op de jongens toch? Yippie, spannend, succes! Ik heb net de arts gesproken die gisteren de echo deed. Ik belde om een nieuwe afspraak te maken (ze had zelf al aangegeven dat dat vandaag direct kon, maar ik wil even een dagje rust na de marathon van gisteren) en heb aangegeven dat ik heel zenuwachtig en onzeker werd van haar manier van werken... hoe moeilijk om te zeggen!! Maar ze was er eigenlijk wel blij mee dat ik het zei, want ze had er geen idee van en vond het wel goede feedback. Echo kan deze week alleen bij haar, de andere 2 artsen op de prenatale diagnostiek die meerlingervaring hebben zijn er tot eind volgende week niet.... Duda, nieuwe afspraak voor 20-w-echo deel III is vrijdag om 13.30 in A'dam; zal ik daarvoor of daarna even langswippen?