Hoi meiden, Duda, je leest toch overal dat meisjes kleiner zijn dan jongens....dan is het niet heel erg, als ze maar groeit toch?? Miepie, wat goed van je dat je het hebt gezegd!!!Ik kan me echt goed voorstellen hoe het voelt. Wij hadden maandag bij de controle ook zo'n muts.Als ik niet zelf om het gewicht gevraagd had, dan had ze niks gezegd. Ze ging heel gehaast te werk. Ik ben gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb nu 2 cm ontsluiting( kan inmiddels al meer zijn, maar ze willen me niet teveel prikkelen, dus meten niet elke keer). Hier is het dus erg spannend!! Liefs
Suzanne wat spannend zeg!!! Ik hoop echt dat je nog een paar daagjes kunt rekken. Je bent vandaag wel net zover als ik toen ik bevallen was (30+3), ik vind het heel emotioneel om je banner nu te zien. Hou vol meid!!! (overigens heb je al een mooi termijn hoor). Zit je nu weer aan de longrijpers? Duda, YES, jullie meid is mooi gegroeid! En de 28-weken grens over, mooi meis! 900gram met 28 weken is volgens mij niet al te klein, of vinden de artsen van wel? Onze kindjes wogen toen net iets over de kilo en die lagen dan op schema van een eenling. Miepie, je hebt het wel wat te stellen met die 20w-echo zeg! Goed dat je dat aangegeven hebt bij die arts. Soms zijn het ook van die horken die totaal niet begrijpen wat voor beladen werk ze aan het doen zijn. Suzanne, ik ga nu even heel vaak spieken, laat je snel weer iets weten?
Meiden, ik wil jullie even wijzen op de site die een aantal prematurenmama's (o.a. ik) hebben gemaakt en gevuld met heel veel praktische info over het krijgen van een prematuur (of meerdere). Er zit daar ook een forum waar je al je vragen kwijt kunt, en die worden beantwoord door de ervaringsdeskundigen. We hebben deze site gemaakt omdat er op internet weinig plekken zijn waar je veel info kunt halen, maar die niet meteen heel medisch beladen is. www.kleinekanjers.nl
Suzanne, spannend zeg! Ik hoop dat ze nog even binnen blijven... zou mooi zijn. Adi, jouw kleintjes hadden ook wel een heel mooi gewicht voor de termijn toch? Bedankt voor de site. Ik ga 'm ook even doorsturen aan mijn schoonzusje. Zij is afgelopen zomer heel plotseling met 31w5d bevallen van haar 2e kindje (eerste is ingeleid met 41+3) en is nu erg bezig met dat een plekje geven. Ze wonen in Ghana, dus dat maakt het niet makkelijker (wel in NL bevallen en toen een tijd hier gewoond met haar gezin). Weer een slapeloze nacht, grr.. om 0.10 en 1.20 wakker met heel erg maagzuur, om 3 uur spugend (maagzuur) wakker geworden en het toen maar opgegeven en beneden op de bank House gaan kijken en wat gaan eten. Meestal val ik dan op de bank wel in slaap, maar nu om 5 uur maar weer naar bed gegaan. Uiteindelijk om 7 uur pas weer in slaap gevallen tot 10.30. Vanmiddag maar weer even extra slaapje dus .
Oh wat heftig zeg! Ik hoop dat ze er iets aan zal hebben, praten met 'lotgenoten' scheelt al zoveel! Hoe is de medische nazorg van prematuren in Ghana? Hoe oud is het kindje nu en hoe gaat het ermee? Phoe, zware nacht hoor, slaap vandaag maar lekker uit!
die slapeloze nachten zijn het ergste, ze duren zo lang. ik word er ook gek van. Ik heb medicatie tegen maagzuur ( omeprazol, ook wel bekend als losec) dat werkt super, ik heb het nu 2 dagen niet geslikt en heb me weer een partij last van maagzuur, ik krijg zo weer een tablet. Anders moet je daar ook om vragen, kan geen kwaad voor de kindjes. Ik slik 1 keer daags 10 mg. Ik heb net mijn 2e kuur longrijping gehad, dus de kleintjes kunnen optimaal geboren worden wat betreft hun longetjes.
Suzanne, ik heb de laatste week niet kunnen slapen zonder een warme kruik in mijn rug en een slaappil. Bij ons in het zkh hadden ze zwangerschapvriendelijke slaappillen, als het echt erg wordt kun je daarnaar vragen. Krijg je nu nog controles of wachten ze totdat het vanzelf begint? Hoe ga je bevallen? ga je eerst vaginaal proberen of meteen keizersnee? Hou ze nog maar binnen meid!!
miepie ook ik ken maagzuur problemen en heb de ranitidine kan ook geen kwaad en helpt zuper!! dus meis gewoon even vragen.. ssuc6.. en susanne suc6 hoor spannende tijden bij jullie.. een niet stiekem meelezende aanstaande 2ling mama.
Suzanne, wat een fijn idee dat je de longrijpingsmeds in elk geval gehad hebt. Ben benieuwd wanneer ze gaan komen! Adi, Yippie, thanks. Ik heb een paar weken terug bij de gyn al gevraagd naar het meest onschuldige middel - gebruik sindsdien antagel. Werkte eerst heel goed, maar tegen maagzuur in deze hoeveelheden moet ik geloof ik toch iets anders hebben. Ik moet de 18e pas weer naar de gyn... misschien dat ik morgen even langs de balie loop als ik toch in het zh ben voor de 20w-echo. Ga vandaag in elk geval proberen om vroeg te eten (ga het nu opzetten) en heb de hele dag niks vets op, misschien dat dat ook wat scheelt (al heb ik er een hard hoofd in, hele dag maagzuur gehad).
het wordt bij mij sowieso een sectio. Het is nu afwachten tot de weeen doorzetten of dat mijn vliezen breken.geen pijl op de trekken dus, mijn harde buiken worden wel steeds zwaarder. ik zou ook gewoon even langs de bali lopen hoor miepie, waarom zou je ongemak hebben als het niet nodig is.ik weet dat er iig uitgebreid onderzoek is gedaan naar de losec. de nederlandse bond van de gyneacologen hebben dat als 3e optie. 1= rennie 2=antagel en 3 =losec. sterkte ermee!
Suzanne succes! Miepie tijd maakt me niet uit, als ik het maar op tijd weet. Maar ik kan me het ook voorstellen dat en mij bezoeken en het ziekenhuis dat dat één beetje veel wordt. Evt. Kunnen we het ook naar volgende week verschuiven. Liefs
Ja hoor hier alles goed! Het wordt wel steeds zwaarder. Kom nu overdag nauwelijks van de bank af. Vandaag wel mooi weer dus ga straks met vriendlief even de straat op en neer. De kleintjes zijn behoorlijk druk. Tijdens de feestdagen zijn ze ook van plek verwisseld en weet nu niet helemaal meer wie wie is. Gelukkig krijg ik nu regelmatig visite (was gezellig Miepie) en heb ik wat afleiding. Suzanne, ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik denk vaak aan je. Hoe je het nog vol?
De kleintjes zitten nog steeds veilig binnen!!!Morgen 31 weken, nooit verwacht dat we dat zouden halen!! De contracties blijven wel op de voorgrond aanwezig en zijn erg vermoeiend!!Ik kan alleen maar rustig aandoen en afwachten. Duda, lukt het nog een beetje om te lopen?? Ik red het met pijn en moeite naar het toilet! Wat goed adi, dat ze nu alledrie lopen.Weer een mijlpaal.
*inbraak* Ik moet ff melden dat ik diep respect heb voor jullie, drieling-zwangeren of drieling-mama's! Het zal 3x zo zwaar zijn, maar wellicht ook 3x zo leuk! Succes! *uitbraak*
Gefeliciteerd met je 31 weken. Morgen voor mij 29 weken. Ik ben zo blij met elke week dat ze binnen zitten.... Beetje heen en weer van bank naar keuken of toilet lukt nog. Buiten wandelen doe ik ongeveer 2x per week samen met vriendlief en 10x zo langzaam als normaal. We gaan dan ook alleen maar de straat op en neer.... Liefs
Ik ben vast niet de enige, maar ik móet elke dag gewoon even kijken hoe het met jullie gaat en of de baby'tjes zich nog een beetje gedeist houden . Ik wens jullie heel veel sterkte met al die zware loodjes en ik hoop dat alles goed mag gaan, nu en in de toekomst! Dikke hug!
Dat kan ik alleen maar beamen! Ik heb zelf een tweeling en kom al vaak handen te kort . Dus echt waar, knap hoe jullie dat allemaal klaar spelen!
Suzanne hoe gaat het met je. Kleintjes in of uit je buik? Hier wordt mijn bloeddruk telkens gecontroleerd. Is nu op het randje. Ik moet het rustig aan doen. Ik deed al niet zoveel. Als mijn bloeddruk voor de 31/32 weken stijgt dan moet ik naar het WKZ. Liefs