Ik vind het een mooie ontwikkeling.. Gun iedereen een gezond kindje en voor de kindjes lijkt het me ook fijn als zulke vreselijke ziektes niet doorgegeven hoeven te worden..
Geloofme... ik weet meer dan ik had willen weten... en ook ik vind dit veel te ver gaan... Dat ik 'toevallig' niet zwanger raakte op de manier die iedereen het liefste wil, betekent niet dat alles maar geoorloofd is en moet zijn... Er zijn grenzen..
Ik vind het een mooie ontwikkeling en zou het zelfs overwegen om dit als oplossing te zien, mocht het zo ver komen. Als je me dit 2 jaar geleden had gevraagd had ik je voor gek verklaard, zulke experimentele dingen zou ik veel te ver vinden gaan.... Maar het kan raar lopen. Wij zijn, net als anderen, ook steeds een grens over gegaan in het hele medische traject. De MMM in gaan is een 'logische' en 'onschuldige' stap voor veel stellen, maar toch ga je steeds net één stapje verder, in de hoop dat dáár je oplossing ligt. Nog alleen die ene behandeling, dan lukt het vast! Niet gelukt? Maar met de volgende stap kán het haast niet mis gaan. Weer niet. Vandaag hebben wij te horen gekregen dat de oorzaak waarschijnlijk in mijn eicellen ligt. De stap naar ECD is nog niet gemaakt, maar natuurlijk speelt het wel in mijn achterhoofd. Op dit moment ligt voor mij daar de grens. Het voelt nu niet goed om een donoreitje of zaadje te gebruiken. Ondanks dat deze behandeling nog veel meer in de kinderschoenen staat dan ECD zou het voor mij haast nog meer als een 'tussenstap' voelen dan om over te gaan op een complete donor... Maar goed, ik heb makkelijk praten, want ik sta nu (nog) niet voor die keus. Wie weet hoe ik er over denk als je me dit over 1 jaar weer vraagt...