Wie weet dit, ik krijg zojuist een nachtregistratie formulier van het park waar wij vrijdag voor een week naartoe gaan. Het is in Belgie, nu moet ik op dit formulier onze paspoortnummers doorgeven, maar mijn dochter (nu 9 maanden) hebben we helemaal nog niet bij laten schrijven! De oudste wel maar bij onze dochter hebben we er eigenlijk helemaal nog niet aan gedacht, dom dom dom! Moet dit verplicht? Denk het wel he want Belgie is ook buitenland natuurlijk! Kan dat nog voor vrijdag? Gemeentehuis net geprobeerd te bellen is al dicht want is s middags alleen op afspraak...
Lijkt mij wel ja. Normaal duurt het een week, maar je kunt ook een spoedaanvraag doen, is wel een stukkie duurder.
Sowieso, niet alleen voor het vakantiepark, maar ze moet een geldig identiteitsbewijs hebben als ze naar het buitenland gaat. In mijn woonplaats zouden ze vanaf juni trouwens geen bijschrijvingen meer doen omdat dat binnenkort vanwege Europese regelgeving niet meer mag, maar misschien doen andere plaatsen het nog wel. Anders een eigen paspoort/IDbewijs aanvragen. Check vooraf wel even de regels: of vader/kind aanwezig moet zijn bij het aanvragen enzo (heb 't zo even niet paraat), anders sta je daar voor niks. Ik zou het wel even regelen, want stel dat je een ongeluk krijgt o.i.d. en ze belandt in het ziekenhuis, hoe ga je dan bewijzen dat ze bij jou hoort, dat je haar mee mag nemen? Stel dat ze per vliegtuig vervoerd moet worden... Even een doemscenario hoor, maar ja, een IDbewijs regelen is eigenlijk zo'n kleine moeite...
VOOR vrijdag red je dat niet meer. Ik ben pas een weekendje naar België geweest, niet helemaal afgemaakt, maar toch, mijn zoontje stond ook nog niet in mijn paspoort. Gewoon niet op het registratieformulier gezet en toen we daar waren ben ik alleen naar binnen (receptie) gegaan.
voor vrijdag kan het nog wel, maar dan moet je er spoed van laten maken en dat kost een hoop meer! even bellen met de gemeente, die kunnen je meer vertellen. Ik zou het wel doen, stel dat er wat gebeurt is het gewoon fijn en handig dat alles goed geregeld is.
Bedankt voor de reacties. Inderdaad een kleine moeite maar ik heb er gewoon nog niet aan gedacht. En we hebben nu ook pas van de week wat geboekt voor dus a.s vrijdag het was eerst ook niet de bedoeling dat we op vakantie zouden gaan. Maar ja een id bewijs heeft ze toch nodig. @mamakitty, heb het nachtregistratie formulier al ingevuld en haar erbij geschreven, heb gewoon het nummer van mijn paspoort waar ook mijn zoontje bij staat opgeschreven achter haar naam. Jij was toch diegene die naar Blauwe Meer geweest is? En controleren ze daar ook de baby's in het paspoort dat jij weet? Want ik ga ook naar een park van hun. Nou morgen toch maar als een speer naar het gemeentehuis om te vragen of ze nog iets kunnen doen.
ga je daarheen???? Oh god...sterkte Hoop dat het jou beter bevalt. Ik had mijn zoontje er niet ingezet. Mijn vriend bleef in de auto zitten met hem. Dus zij wisten niets. Denk dat ze verder niets checken. Ik ging binnen met paspoorten en ze hoefden niets te zien omdat ik het nachtregister al had ingevuld.
ik zou het toch regelen!! dan maar met een spoed iets ofzo, maar als er wat gebeurt en ze staat nergens ingeschreven... succes, vaak kan het dan binnen 2 werkdagen!
Wij zijn sinds zijn geboorte al 3 keer naar Duitsland geweest, en hij heeft ook geen ID bewijs o.i.d. eigenlijk niet bij nagedacht.
Ja ga het ook regelen. Heb een site gevonden daar staan de procedures op. Met spoedz ou het nog net moeten lukken. Hier mag een slotje op.
ik heb precies hetzelfde gehad en ik heb het via een spoedaanvraag gedaan, t was al binnen 1 dag klaar bij mij, maar hooguit 2 dagen dus. t kost wel een bom duiten maar ik vond het te risicovol om zonder ingeschreven kind op vakantie te gaan, als er iets gebeurd zit je in de penarie, stel je voor dat je naar een ziekenhuis ofzo moet. ik zou het altijd doen, gewoon uit zekerheid voor je kind en jezelf!
Heb t al geregeld, morgen kan ik het ophalen. Nogmaals hier mag een slotje op. Iedereen bedankt voor de reacties