Artis, Blijdorp of Dierenpark Amersfoort

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Martini, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hi,
    Wij willen komende week een dagje naar de dierentuin en twijfelen tussen bovenstaande dierentuinen.
    Amersfoort ben ik nog nooit geweest, Artis en Blijdorp vond ik allebei best erg groot.
    Mijn kinderen zijn het snel zat, dus ik vroeg me af of Amersfoort misschien iets compacter is dan Artis en Blijdorp.
    Wie heeft er ervaringen? En zijn er ook wat speeltuintjes tussendoor? Artis weet ik, heeft een leuke speeltuin bij het restaurant.

Alvast bedankt!

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    In mijn beleving is Amersfoort groter dan Blijdorp (Artis ken ik niet). Ik vind Amersfoort denk ik wel iets leuker dan Blijdorp, het is heel leuk opgezet voor kinderen! Er zijn bij veel dieren kinderroutes met klimmen en klauteren ipv het gewone pad lopen. Ook de grote speeltuin is erg leuk.
    Als wij naar de dierentuin gaan, gaan we meestal max 2,5 uur. Mijn kinderen zijn er dan echt wel klaar mee. We kijken van tevoren op de plattegrond om te kijken wat we wel en niet willen gaan zien, wat op de route makkelijk over te slaan is.

3. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Als je iets zoekt war wat kleiner is, en waar veel speelgelegenheden zijn, is Safaripark De Beekse Bergen ook het overwegen waard. Daar zijn continu allerlei klim en klauter mogelijkheden, en grote en kleinere speeltuinen. En je kan afwisselen tussen een bootsafari, bussafari of zelf met de auto door een deel van het park.

Zelf heb ik overigens echt een zwak voor Blijdorp. Fan van het Oceanium...

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik vind Amersfoort veruit het mooiste en leukste park. Mooi van opzet in het bos met mooie doorsluipjes en een gaaf groot klimtoestel in de speeltuin bij het restaurant. Ook een treintje dat door het park gaat. Vind het absoluut een aanrader.

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Oh 2,5 uur maar??
    Dan zijn wij net lekker op gang ha ha. Gaan elk jaar wel een paar keer en vermaken ons met gemak een hele dag. Afgelopen jaar zelfs vaak in wildlands geweest omdat we een abonnement hadden gekregen en zelfs daar vermaakten wij ons nog prima.

Amersfoort is supermooi. Dinobos erbij is ook leuk.
    Artis vind ik persoonlijk niet zo mooi (althans jaar of 5 geleden toen ik er was..) en Blijdorp nog niet geweest.
    Je zou ook misschien zooparc overloon of dierenrijk europa kunnen overwegen. Geen idee of dat in de regio is maar volgens mij zijn die wat kleiner

6. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Wij hebben ons 2 weken geleden prima vermaakt in Amersfoort, 6 uur lang rondgelopen!
    Top dierentuin, dieren waren ook lekker actief.
    Het nieuwe leeuwenverblijf is heel mooi.
    En allemaal leuke klimroutes te doen, met glijbanen erbij.

Wat mij betreft de mooiste van dit rijtje dierentuinen die je noemt.

7. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Bedankt voor de reacties! Het zal waarschijnlijk Amersfoort worden, ook omdat we er nog nooit geweest zijn. Bolderkar mee, kunnen ze daar mooi in als ze het ff zat zijn, hihi

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    de kleinste van allemaal is toch echt Artis dacht ik, ik ben er zo doorheen.

eergisteren nog geweest, er is veel vernieuwd en mooier geworden maar druk en je moet geluk hebben om een paar dieren in actie te zien zoals de leeuwen wees er zo rond 12 uur dan is het overal bijna voedertijd :) het was echt heel leuk, maar voor kindjes die het snel zat zijn is het misschien te druk.

mooie leeuw20.JPG

owly, Martini en mum2be2 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina