Toen mijn oudste ging klimmen hadden wij een andere, vrij hoge bank. Het lukte hem daardoor niet om hier op te klimmen en tegen de tijd dat dit wel ging snapte hij ook het concept 'als ik hier hard af val, dat doet dat pijn' wat beter. Hij was sowieso wel een kindje dat weliswaar alles probeerde, maar dit altijd heel voorzichtig deed en dus eigenlijk nooit echt grote brokken maakte. Mijn jongste is heel anders. Hij ruikt gevaar en vindt dat dan vooral lollig en zeker iets om te proberen! Hij klimt dus ook de hele dag overal op, erg vermoeiend. Met sinds een paar weken dus de bank als favoriet. En dan gaat hij het liefste met zijn rug naar het randje zitten en flink druk doen. Of rechtopstaan en testen hoe ver hij over de rugleuning kan hangen tot hij er over heen duikelt. En dat, onvermoeibaar, de hele dag. Ik kan dus niet eens echt meer even op mijn gemakje de vaatwasser inruimen o.i.d. Ik heb hem natuurlijk geleerd hoe hij er af moet klimmen (dat gaat prima), zeg wel 100 keer per dag dat hij niet op de bank mag staan en haal hem er consequent af als hij het blijft doen. Maar hij racet alsof hij aan een elastiekje zit weer terug. Herkenbaar? Tips? Ik verlang terug naar mijn oude bank
Haha mijne klimt as we speak op de salontafel.. Dus herkenbaar! ik probeer dr de gang te laten gaan indien verantwoord, indien niet verantwoord of ongewenst dan corrigeer ik. zit vrij weinig op vrees ik ^^
Precies dit. Hier komt hij ook op de eettafel of in de vensterbank (die is heel hoog) Denk dat terug verlangen naar je oude bank niet helpt Jullie jongste is een aapje en verzint dan wel dingen om te kunnen klimmen als het niet gaat denk ik. Hier verzint hij namelijk telkens weer nieuw dingen om ergens op te kunnen klimmen. Bijvoorbeeld: vuilnisbak voor de tafel schuiven en zo via via erop komen, boekjes stapelen om op de bank te komen, op zijn autobaan gaan staan om op de salontafel te komen, etc Blijven herhalen succes
Hier klimt zl ook overal op. Ik heb hem ook heen laten doen.. En die blauwe plekken haha.. ooit denk ik wat zullen mensen wel niet denken maja. Heel hard wat ik zeg maar als ze een x goed vallen doen ze het vaak geen 2e keer. Geniet van jullie avonturier