Een vraag: onze maxicosi werd geleverd met geen voetenzak (wisten we van te voren) en wandelwageninzet werd geleverd met een grote aparte voetenzak die er nog in moest (dus geen ding wat je kan ritsen). We hebben toen een aparte voetenzak gekocht, de voering is van fleece dus veeel te warm nu ze transpireert hevig en ik denk er hard over na om de voetenzak er uit te halen omdat ze echt klam is als ik haar er uit haal. Het wordt dus een probleem om haar in de maxicosi te vervoeren. Ik kan een eindje gaan wandelen in de wandelwagen inzet maar voor auto-ritten moet ze dus in de maxi-cosi. Is het al een idee om de voetenzak er uit te halen? Wat kan ik dan voor alternatief doen?
Ik heb de voetenzak sowieso maar een maand gebruikt. Ging prima. Als het fris was dan deed ik een dekentje over haar heen. En wandelen nooit gedaan met de maxi cosi. Maar dat ga jij ook niet doen? Dan zou ik hem er gewoon uithalen.
Ik snap geloof ik het probleem niet helemaal ? Waarom is het een probleem om die voetenzak eruit te halen ? Dan kan ze toch nog steeds vervoerd worden in de maxi cosi/auto ?
Als ik de voetenzak er uit haal ligt ze gewoon op de "kale" maxi-cosi zonder iets om haar heen. Ik ben benieuwd of dat kan qua temperatuur want het wil ook nog wel ns hard waaien. In de wandelwageninzit zit een aparte voetenzak en die is veel luchtiger. Maar aangezien ze nog in de maxi-cosi vervoerd moet worden qua autoritten ben ik op zoek naar een luchtiger iets.
Oh nou ik heb nooit een voetenzak gehad. In de winter deken er om en verwarming aan. Nu zit ze in een vervolgstoel en kan er dus geen voetenzak in. Bij de kinderwagen heb ik hem sinds mei eruit. Heb altijd deken en regenkap bij me. Vind het nogal wat dat je mst die 30 graden die we even hadden een voetenzak heb gebruikt. Zo gewoon een lekkere fleece deken kopen.
??? Ik snap je niet. Ik schreef in mijn vraag dat de voetenzak van FLEECE is en nu zeg je dat ik een FLEECE deken 'moet' (dat is jouw idee) kopen ipv de voetenzak ?? Ik zoek wat luchtigers, dat lijkt mij geen fleece En wie zegt dat ik haar met 30 graden heb vervoerd? Ik zeg tijdens autoritten moet ze in de maxi-cosi. En ja dan is het warm maar dan hebben we heus de airco wel aan hoor :x
Nou airco is helemaal niet goed dus ja ik laat die achterwegen ! Een fleece deken is heel wat anders dan en rug en buik benen in een zak zitten. Een fleece deken zet je over de benen heen en een stukje buik misschien. Maar dat plakt niet achter de rug. En je haalt het dus zo van haar benen af. Ik heb gewoon een wikkeldoek over de benen heen in de kinderwagen. In de maxicosi had ik of die dubbelgevouwen of inderdaad een fleecedeken. Sinds mrt sinds ze in haar opvolgstoel dus gewoon goed aangekleed in de auto. En sinds mei dus af en toe een deken in haar wagen.
Ik denk dat ze bedoelt dat je een fleecedeken zo van je kindje af kunt halen. Een voetenzak gaat niet zomaar er snel uit . Niet meteen zo gehaaid reageren. Wij hebben de voetenzak 1,5 maand geleden er uit gehaald. Als we de maxi cosi nu gebruiken nemen we een fleecedekentje mee die we over hem heen kunnen leggen als dat nodig is . Als het hard waait gaat de regenhoes er overheen.
ik reageer niet gehaaid, ik zeg alleen maar dat ik haar niet snap omdat ik juist voor iets luchtigers zocht dan FLEECE..... op internetwinkels vind je overal voetenzakken en alles is van fleece...
Ik heb nooit een voetenzak gehad voor de maxi cosi en mijn oudste is van december. Gebruikte gewoon een dunner of dikker dekentje. Ik zou die voetenzak dus rustig achterwege laten.
Maar ikzou geen zak meer kopen, eventueel als het nodig is een dekentje eroverheen is zat. In de auto is dat nu niet eens echt nodig, zo koud is het toch niet meer. Dus buiten een dekentje en geen zak en in de auto eraf.
Wij deden soms eem los wiegdekentje over onze zoon. Die zijn gewoon van katoen. Of gewoon een vestje / jasje, dat is ook warm zat.
Dan zal ik je punctuatie verkeerd op hebben gevat . Maar dan is een fleece dekentje nog steeds koeler dan een fleece voetenzak. Dan is ook de hele rug etc fleece, bij een dekentje alleen een laagje over de benen. Anders zou je nog een katoenen deken kunnen proberen, maar dat lijkt mij wat onhandiger. Dat ligt wat stroever denk ik. Maar als het enkel is voor in de auto en af en toe een stukje wandelen (wat hier dus wel zo is, echt wandelen doen we met de bak of draagzak) zou ik voor een dekentje gaan. De auto kun je dan zo op temperatuur houden dat het warm genoeg is voor haar.
Hier een decemberkindje en nooit een voetenzak gebruikt! De eerste paar weken een wikkeldeken en afgelopen winter een keer een ledikantdekentje over z'n beentjes gelegd tijdens het wandelen. Sta er van te kijken hoe lang sommige de voetenzak gebruiken maargoed, als je het te fris vindt kan je dus toch gewoon een ledikantdekentje of lakentje meenemen om over d'r heen te leggen?!
@azucena: geeft niet, ik zal wel ff een dekentje opzoeken of kopen van katoen. De voetenzak/deken heb ik best lang gebruikt, omdat ik 's morgens al vroeg de deur uitga en het dan vaak nog kouder is. Om m dan continue er in en uit te halen... dan moet ik de gordels er in en uit halen... dat is best een vervelend werkje iedere dag.
Ik geloof dat ik het probleem niet zo goed snap het is veel te warm voor een voetenzak, dus die zou ik er lekker uit laten. Waarom zou je dan een dekentje ipv een voetenzak moeten gebruiken? Als mijn dochter niet in de voetenzak ligt en het is niet zo heel erg warm dan heeft ze gewoon een warm jasje aan en slofjes. Lijkt me warm genoeg aangezien ik regelmatig even voel of ze het nog wel warm heeft.
Hier een winterkindje en vrij lang een voetenzak van Koeka gebruikt, maar nu toch al zeker twee maanden niet meer... gewoon een jasje aan en als het idd kouder is een dekentje over (maar dat de laatste weken ook al niet meer, maar kan me voorstellen dat als je vroeg de deur uit gaat het nog behoorlijk fris is). Ik zou geen voetenzak kopen. Heb je niet nog een wiegdekentje over? Die kun je gebruiken als het toch kouder is!
Ik heb ook nooit een voetenzak gebruikt bij mijn maxi Cosi. In de winter had ik gewoon een gebreid dekentje over haar benen (had oma gebreid).
Hier ook geen voetenzak.. jij wilt nu toch ook niet onder een deken in de auto zitten? Mijn zoon ligt nu in zijn tshirt in de auto in de maxi cosi..