Hallo iedereen, Ik ben opzoek naar tips voor een driewieler met duwstang. Mijn ouders willen onze dochter dat geven als ze twee word. Nu is zij gek op fietsen en dus leek ons dat een heel leuk cadeau! Maar je hebt zoveel van die dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie heeft er tips? Ik ben opzoek naar een leuke driewieler die voor ons goed te besturen is (want ik denk nog niet dat zij zelf kan sturen) en die ze later nog als driewieler los kan gebruiken. Iemand ervaringen? Do's/ dont's?
Onze meid heeft een van opa en oma gekregen voor haar eerste verjaardag. Volgens mij gewoon bij de Intertoys of Bart Smit vandaan, in de kleur rood, blauw en geel. Ze kan er nog steeds op fietsen, over twee weken wordt ze zes!
Wij hebben de paars roze va little tikes. Hij is helemaal af te bouwen tot een normale driewieler. Onze meid is er helemaal dol op en ik heb elke keer een huilend kind als ik de schuur inga maar niet haar in de driewieler zet
Puky! Ons zoontje heeft hem ook met 2 gekregen. Ze passen er heel snel op, dus duwstang niet veel gebruikt. Binnen 2 maanden fietste hij er zelf op
Ik zou er op letten dat ze er eentje kopen met luchtbandjes, geen kunststof bandjes. Dat gaat veel gemakkelijker. Ik ben zelf op zoek naar een tweedehandsje voor onze zoon, die wordt volgende week twee.
Idd luchtbandjes. Fijner voor het kind, stuitert niet zo en fietst makkelijker en fijner voor jezelf want het maakt niet zo'n pokke herrie
Heb je al een loopfiets overwogen? Dat is hier ondertussen stukken leuker dan de driewieler (sneller, minder zwaar en wendbaarder) Kinderen leren trouwens snel sturen hoor, hier kon hij met 20 maanden goed overweg met een loopautootje.
Hier ook de litlle tikes, paars roze. ze is er helemaal weg van. We kunnen hem zelf ook besturen met de duwstang en wat ik fijn vind is dat de trappers 'los' gezet kunnen worden, zodat ze als ze met haar voetjes op de trappers zit niet met haar voetje klemkomt te zitten want de trappers blijven dan stilstaan. Ook zitten er nog aparte voetenplankjes bij.
Mijn jongens hebben er echt nooit meer opgezeten na hun tweede verjaardag. Die hadden veel meer lol op de loopfiets.
Mijn zoontje kreeg voor zijn 1ste verjaardag zon 3 in 1 fietsje. van 9 maanden tot 3 jaar was die. het eerste jaar veel gebruikt. daarna vond hij er ook niet veel meer aan. en met 2,5 zat hij op een normale 12 inch fiets met zijwieltjes. op zich zijn die fietsjes heel leuk. ik ga voor mijn dochter haar 1ste verjaardag ook weer een kopen.
Het is fijn om er eentje te hebben met vrijloop zodst de trappers niet doorrdraaien als je duwt en je kleine niet zelf trapt. Wij hebben er eentje van Kettler. Die van smart trike vond ik een rotding en ze is er zelfs mee omgekiept.
Ze heeft al een loopfiets maar is er al een aantal keer er lelijk mee gevallen. Vandaar dat we nu denken aan een driewieler. Goede tips van de bandjes en de trappertjes!
Ik weet niet precies welk merk die van mij is. Volgens mij wel iets met trike haha. Hij heeft geen luchtbanden maar plastic banden met een rubber laag. Fietst ook helemaal prima. Wat ik vooral goed vind is dat ik met de duwstang het stuurtje bedien en zo met 1 hand kan sturen. Andere hebben soms echt een stang die niet stuurt en das irritant.