Dat is uiteraard per kindje verschillend en wat je verstaat onder doorslapen natuurlijk. Ik gaf Noa borstvoeding tot haar vijfde maand. Ze sliep door rond de derde maand. Ze kwam rond elf uur 's avonds voor een voeding en de ochtendvoeding was dan rond half zes. De nachtvoeding ging zich steeds meer verplaatsen eerst was dat twee uur in de nacht, toen vier, vijf en uiteindelijk tussen half zes en zes uur. Het is pittig he! borstvoeding geven.
[ Het is pittig he! borstvoeding geven.[/quote] Nou en of!,Ik heb er al 2 hier rondlopen,en ben echt heel erg moe... maar ik wil zo graag doorzetten!
Vooral doorzetten! Stoppen met borstvoeding is absoluut geen garantie dat je kindje dan sneller zal doorslapen. En dan is het helemaal zwaar: heb je de BV opgegeven en ben je alsnog doodmoe. Mijn ervaringen: als je BV geeft heb je overdag af en toe een verplicht 'zitmomentje', dat geeft ook een soort rust. En als je BV geeft 's nachts slaap je daarna heel snel weer in (terwijl ik nu, als ik er af en toe 's nachts uit moet, moeite mee heb om weer in te slapen), dat heeft met de borstvoedingshormonen te maken. Als je het echt niet meer denkt te trekken, moet je natuurlijk wel je gevoel volgen. Maar ik ben bang dat stoppen met BV je niet het gewenste resultaat zal opleveren. Hopelijk kan je binnenkort lekker bijslapen! Sterkte meid!
Mike sliep "door" met ongeveer 7/8 weken. Dan bedoel ik van 23:00 tot 5:00/6:00 De eerste 6 weken BV is echt het zwaarst, daarna wordt het steeds makkelijker!
Hier sliep ze door met een maand of 3,5.. Ik heb tot 3 maande bv gegeven. Nou moet ik wel zeggen dat de nachtvoeding me juist niet zo zwaar viel, daar had ik nog maanden mee door kunnen gaan. Om 23 uur maakte ik haar wakker (nog steeds trouwens) voor een laatste voeding, maar dat was even voeden, boertje en rechtopzittend viel ze dan weer bij me in slaap. Om 4/5 uur kwam ze dan zelf nog. Maar ze stond met het wiegje naast mn bed (ook nog steeds maar daar is ze nu wel bijna uitgegroeid), dus ook dan nam ik haar op, even voeden, boertje en rechtop en dan meteen weer verderslapen. Ik verschoonde dan s avonds laat en snachts niet, behalve als ze gepoept had natuurlijk, zodat ze ook niet echt erg wakker werd.
Je kan ook de late voeding vervangen door flesvoeding. Dat heb ik ook gedaan. Helaas liep de borstvoeding toen wel snel terug en kon ik niet meer volledig geven. Maar heb tot 5 maanden ook borstvoeding gegeven. Met die laatste fles sliep ze wel door. Ik had dat trouwens helemaal niet. Dat ik snel weer in slaap viel na de borstvoeding.
Ik heb 4 maanden volledige bv gegeven en ze heeft eigenlijk nooit echt doorgelsapen (nu dus ook niet). Steeds als ik dacht yes ze slaapt door dan werd ze de nacht erna weer wakker. Maar ik moet afkloppen... het gaat sinds deze week (eindelijk weer) erg goed!
Hier nog steeds geen doorslapertje, meestal gaat het als volgt; laatste avondvoeding rond 23-24u en dan is ze alweer wakker rond 2-3 uur en nadien alweer bij zonsopgang wanneer de vogeltjes gaan fluiten dus tegen 5 uur... Best vermoeiend maar het went wel... Vorige week heeft ze eenmaal van 23 tot 4 uur doorgeslapen, dan was ik al erg blij
begint nu pas een beetje door te slapen.maar ook niet iedere nacht hoor. verwacht het eigenlijk niet ook.hij is nog zo klein
Vanaf de derde week was het al half 6 daarna elke week een poosje langer Toen hij twee maand was hij rond half 8 wakker en nu alweer anderhalve maand pas om negen uur. Ik weet het: ik heb een luxebaby 8) Ships, ik zie nu pas dat jullie het over borstvoeding hebben... Dat is helaas na 10 dagen niet meer gelukt bij ons