Mijn kleine meid heeft enorme last van de hik. ze heeft er wel een paar keer per dag last van en lang en hard. ze krijgt vaak de hik na een boertje. af en toe begint ze ook te huilen want het begint natuurlijk uiteindelijk zeer te doen. iemand tips tegen de hik? of zou ik het een beetje kunnen verkomen?
tussentijds boeren doe ik al. vaak krijgt ze dus de hik na het boertje. weet wel dat het geen kwaad kan maar vind het zo zielig ze ligt soms wel 20 min te hikken.
Ha, heel herkenbaar! Maar volgens mij hoef je je er geen zorgen om te maken hoor, jij hebt er meer "last" van dan zij. Kinderarts zei tegen ons dat hikken juist goed is voor het middenrif Haha, grappig, krummel begint hier ineens te hikken, dus NU, op het moment dat ik hier zit te tikken.
'Wordt ze lekker moe van!' (zei mn man...) Als ze de hik heeft leid (of lijd?) ik haar af. Zet je kindje voor de wasmachine als tie draait, of bedenk wat anders. De hik is dan zo voorbij!
Ja, heb ik ook meteen gevraagd, vond het ook zo zielig. Maar ze schijnen er zelf inderdaad geen last van te hebben, goed laten boeren inderdaad maar verder kan je helaas helemaal niets.
Ik weet wel dat als ze hikken dit een teken is dat er geen lucht meer in de maag zit, zou niet weten wat je hier tegen kunt doen...
wat ik bij de osteopaat kreeg als opdracht was haar met de rug tegen mijn buik vasthouden en een hand onder haar billen en de andere hield ik haar onder haar armen door vast tegen haar borst. en dan rondlopen zonder te schudden. dan krijgt het middenrif de ruimte om het te verwerken en je baby kan alles zien! als ze eenmaal de hik hebben is die het snelste over door ergens op te zuigen. (wat water, overgebleven melk, speen of pink) hoop dat ik je geholpen heb!
Dit deden wij ook geregeld, maar ook andersom, dus buik tegen buik. Maar het is gewoon voor beide fijn om zo bij elkaar te zijn. En ook de hik ging er hier altijd van over !