krampjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamadaa, Jan 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamadaa

mamadaa Nieuw lid

Jan 19, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is nu bijna 4 weken en heeft elke dag wel een kramp aanval, ondanks dat hij nu voor elke voeding infacol krijgt.
    heeft iemand andere tips???

2. liefjuh4you

Dec 22, 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    een 24 uurs kan maken van de voeding.
    ( als je de fles schud om de poeder te mengen met het water komt er lucht bij) of geef je bv?

goed laten boeren. ( ook tijdens de flessen door )
    buikje masseren

hopelijk heb je hier al wat aan :)

3. liefjuh4you

Dec 22, 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook kan je een andere fles gebruiken........
    welke gebruik je nu?

4. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    infacol kan juist zorgen voor nog meer kramp

5. liefjuh4you

Dec 22, 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons heeft infacol super geholpen!!!
    denk dat elke baby er anders op reageerd... :)

6. misa

misa Niet meer actief

Ooh, zo naar he die krampjes..
    Wij zijn nu 2x naar een osteopaat geweest. Nog niet écht veel verbetering, maar de osteopaat had wel goed hoop.

Wij hebben ook druppels gebruikt: sab simplex. Leek niet te werken. Infacol moet dezelfde soort werking hebben. En je hebt ook nog cinababy van vsm: zou je ook nog kunnen proberen.

En als je flesvoeding geeft: nutrilon omneo zou ook moeten werken. Zeker 2 weken gebruiken voordat je kunt zeggen of er verschil is.

Succes!

7. mamadaa

mamadaa Nieuw lid

Jan 19, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij krijgt nu hypoallergeen flesvoeding (is mij aangeraden omdat ik hooikoorts heb) maar ga idd even navragen over andere voeding en denk ook maar kijken naar die druppels van VSM.
    Bedankt voor de tips!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Orthiflor Start, is mij aangeraden door osteopaat en hielp hier vanaf dag 1 dat ik het heb gebruikt :)

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

infacol deed hier helaas niets goeds, maar is voor elk kindje inderdaad weer anders.

En bij ons heeft de omneo voeding wonderen gedaan. Ze had eerst HA, maar alleen maar krampen. Toen omneo en dit is bovendien ook HA! dat wist ik dus ook niet, maar zowel de arts op het cb en de voedingsdeskundige van de nutricia hulplijn zeggen dat omneo ook hypo-allergeen is en dit staat dus niet duidelijk op de poederbus.
    Maar inderdaad 2 weken volhouden, pas toen kwam er ook verbetering in.
    Ze is nu 4 maanden en het gaat nog heel goed op de omneo. we hebben even geprobeerd om over te stappen op standaard, maar de krampen kwamen terug. Nu zit ze weer helemaal op omneo en is een hele vrolijk meid, nergens last van :)
    Dus wie weet wat puzzelen met de voeding. Succes!

10. misa

misa Niet meer actief

Wij gaven ook ha, dus ik wilde eigenlijk ook niet overstappen, nmaar wat blijkt: omneo is ook hypoallergeen! Zitten ook geknipte eiwitten in. Kijk maar eens op nutrilon.nl

11. Nureen

Nureen Actief lid

May 12, 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    #11 Nureen, Jan 20, 2011
    Last edited: Jan 20, 2011
    hier helaas een baby met veel krampjes vanaf dag 1. inmiddels 7 weken oud.
    Gulzige drinker die niet verzadigde bij hypoallergene voeding (kwam elk 2 uur, en dus weinig rust). Daarom over naar standaard voeding, met als gevolg nog meer buikkrampjes, mn 1e week, maar liet nu 3-4 uur tussen de voedingen.

Cinababy van VSM helpt bij hem niet, maar ik gebruik het wel bij huilmomenten omdat hij t wel lekker vind (lekker zoet?) en t speentje dan beter pakt.

Infacol in dubbele dosering voor elke voeding helpt bij hem super!!! Eerder moeite met scheetjes laten, ging met huilen gepaard, veel kronkelen (1uur na voeding). Nu is t met de infacol na de voeding 1-2 keer boeren, veel kleine scheetjes en meneer gaat na een uurtje zijn bed in lekker te slapen. (avonduren blijven iets lastiger...maja je kunt niet alles hebben). Ik merk dat als ik de infacol wil afbouwen/stoppen hij meer last krijgt. Dus hier blijf ik t gewoon nog gebruiken

Verder heb ik de fles van dr brown aangeschaft. Bij de avent en difrax ging t drinken supersnel en met luchtbellen. Flesvoeding roer ik met een vork.

Verder gebruik ik spa blauw water ipv kraanwater. (of t wat uitmaakt betwijfel ik, maar water was 1 dag op, ik over naar kraanwater en (toevallig?) 2 dagen meer buikkrampen waarna ik weer spa heb gekocht. Buikkrampen waren daarna minder, maar had toen de infacol ook verhoogd...dus tja waar ligt t dan aan?

Zoals je ziet een wanhopige moeder die het moeilijk vind om de kleine te zien pijn lijden...en de buikkrampen zijn zo herkenbaar, kronkelen, grommen en drukgeluiden maken.

Oja verder gebruik ik ook balyfen (karwij-olie) in de fles. helpt de stoelgang.
    in de 1e week van veranderen van voeding werd zijn ontlasting wat harder en deed ik af en toe een theelepel olijfolie in de fles. dit hielp.

Verder als ik merk dat hij wil poepen hem helpen door zij buikje te masseren of te laten zuigen aan speentje of wat kamillethee aanbieden.

Oja CB raade me nutriton aan, maar gaf ook buikkrampen, niet meteen, maar na paar dagen hele hevige!!! Ontlasting was hierbij dunnig, dus niet hard geworden. Wat mij betreft niet een aanrader

Sterkte

12. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hier zelfde verhaal. Had vanaf het begin erg last van krampjes, begonnen met infacol op aanraden van kraamhulp. Hield een week, daarna weer erg veel krampjes. Toen een tijdje lopen rommelen, maar nu al vanaf week 5 of 6 het volgende:
    - difrax flessen (had eerst avent)
    - abc omniflor poeder, 1 schepje per dag
    - voeding half standaard half omneo van nutrilon.

Het is moeilijk te zeggen wat nou precies hetgene is dat helpt, maar durf niets aan deze combinatie te veranderen :)
    En ik heb een hele blije dame, dus waarom zou ik.

En een hele blije dame

13. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    De difrax 's fles. Ietsjes warmer maken, voeding door roeren met eenmlepel en daarna even laten staan. Verdwijnt de lucht uit de voeding.
    De krampjes zijn nooit volledig weg te nemen. Helaas het is zo zielig. Onze zoon heeft tot bijna 5 maanden er last van gehad. Is nu een jaar en nergens meer kast van. Kan nu eten wat hij wil!

14. Sappie25

Sappie25 Actief lid

May 19, 2010
    386
    0
    16
    Gelijk na de geboorte kreeg mijn dochter last van krampen. Volgende de verpleegkundige in het ziekenhuis was het onmogelijk omdat ze nog geen voeding binnen had.....Maar je ziet het als moeder! Bovendien kon je haar darmen horen. Als je een hand op haar buikje legde was hij knoerthard.....en ze was zo gestrekt als een plankje! Ook huilde ze veel en was steeds rood van kleur; nee geen krampen hoor....ahum

Eenmaal thuis (na 5 dagen) begonnen met infacol. Na 4 dagen gingen de scherpe kantjes eraf maar werd niet echt veel minder. Na nog eens 3 weken over gegaan van HA naar Omneo. Het werd weer iets beter maar nog niet over.....Na lang zoeken eindelijk een fles gevonden die bij haar past (overdag de Avent met koliekring, en 's avonds de Tommee Tippee met koliekventiel) Ook lang met spenen gewisseld en nu eindelijk de juiste gevonden. Op de Avent gebruiken we de nummer twee speen en op Tommee Tippee de nr. 1 speen.

Ook hebben we drie weken Orthiflor gebruikt (de krampen werden eerst minder, maar uiteindelijk erger omdat ze er dunne ontlasting van kreeg....)

We hebben ook een kersenpitten kussentje gekocht zodat ze even iets lekker warms op haar buikje heeft. Verder helpt goed laten boeren ook een heel eind, zelfs een uur of soms zelfs twee uur na haar fles laat ze nog boeren met wat hulp (rechtop zetten en kloppen maar. Ze klinken net als die van een volwassen vent :p)

Het was even zoeken en geduld hebben, maar inmiddels heeft ze hooguit een minuut of tien last van krampen per dag. Ze is natuurlijk ook wel al bijna drie maanden en men zegt dat het dan ook gaat afnemen.....Wie weet waar het aan ligt, het gaat eens stuk beter!

Share This Page