Wij twijfelen. Voor- en nadelen van een driewieler: duwstang is voor ons een pluspunt, kunnen we zelf bijsturen. Nadeel is dat kleine man nog niet toe is aan fietsen. Het is voor hem dus wel leuk, maar hij hoeft zelf niet heel actief te zijn (behalve sturen). Gaat wel lang mee, is later een echte driewieler waar hij op kan fietsen, zonder duwstang. Voor- en nadelen loopfietsje (Kettler Sliddy of Puky Wutsch?): Gaat minder lang mee, kleine man kan nog maar net lopen en is niet zo'n "snelle". Wil wel graag, maar vindt nieuwe dingen soms best lang eng. Daarom lijkt een tweewieler me iets te hoog gegrepen. Ik zie weinig mensen buiten met kinderen van zijn leeftijd op zo'n loopfiets. Is het meer iets voor net buiten huis of kan hij er bijvoorbeeld ook mee naar duinen/winkels/bos/park? Het is dus bedoeld als een alternatief voor wandelwagen, maar dan niet te lange stukken natuurlijk. Iemand tips/ervaringen?
Mijn zoon krijgt de pukylino voor zijn eerste verjaardag. Ik hoor daar goede verhalen over. Volgens mij is die iets kleiner dan de wutsch. Maar omdat ik denk dat ie er nog niet gelijk op zijn verjaardag gebruik van kan maken (motorisch nog niet aan toe) hebben wij nu een "goedkope" driewieler, met zo'n duwstang. Ook heb ik (nog van mijn dochter) de puky loopfiets (tweewieler) in de schuur staan, maar dat duurt inderdaad nog wel écht een tijd voordat ze daar opkunnen. Dus tja, mijn zoon is goed voorzien, zullen we maar zeggen....
Met zijn eerste verjaardag heeft hij een driewieler gekregen. Ook met duwstang en een stuur dat op slot kan zodat je zelf kan sturen. Onze uk is nu 15 maanden maar kan nog niet bij de pedalen (ondanks lange benen) hij kan lopen maar zou nog niet op de loopfiets kunnen. Driewieler kun je meteen gebruiken en naar de loopfiets moeten ze op wachten al kan het snel gaan.
Hier fiets mijn zoon wel al een tijdje op de loopfiets van Puky, maar hij is motorisch wel snel. Veel kinderen kunnen rond hun tweede verjaardag geloof ik wel op de loopfiets. Ik vind driewielers echt niks. Ze bewegen bijna niet, is niet heel wendbaar en gaat langzaam. Een loopfiets is veel uitdagender en sneller. Ook de stap naar los fietsen is kleiner. Ik zou dus voor een loopfiets gaan.
Hier hebben we een pukylino (zit al jaren in de familie) en ze krijgt voor haar eerste verjaardag een wheelybug en een driewieler met duwstang (ook van puky). Verder staat haar fiets met zijwieltjes ook al in de schuur maar dat komt omdat ik m voor een prikkie nieuw kon kopen haha. Als ze er aan toe ik zal ik een loopfiets kopen voor haar, schijnt goed te zijn voor een overstap naar een fietsje.
Bedankt allemaal! We gaan voor de Puky wutsch, dat moet lukken zonder omvallen . Zoals hierboven ook al staat, met een driewieler kan hij nog zelf niet actief iets doen en dat is toch wat we wel willen. Anders kan ie net zo goed in de wandelwagen.