Niet meer besmettelijk, maar wel vol met kortsjes. Toch mee naar binnenspeeltuin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door humptydumpty, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Inmiddels gaat het gelukkig weer een stuk beter met mn kleine waterpokjes meisje. Ze is weer redelijk vrolijk en alle pokjes hebben een korstje. Ze is dus in principe niet meer besmettelijk.

Nu ga ik normaal met slecht weer op dinsdagen altijd naar een binnenspeeltuin bij ons om de hoek met beide kinderen. De oudste kan erg slecht tegen de hele dag binnen zitten en kan dan even haar energie kwijt. Vinden jullie dat ik een baby met waterpokken, die weliswaar niet meer besmettelijk zijn, maar er nog wel onsmakelijk uitzien (haar hele gezichtje zit helemaal vol) gewoon mee kan nemen naar een binnenspeeltuin of is dat not done?

Aan de ene kant wil ik andere ouders niet onnodig bang maken, maar aan de andere kant wil ik ook niet twee of drie weken binnenblijven totdat alle korsten wegzijn. hmmm....

2. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn dochter heeft nu ook waterpokken, zijn gelukkig ook op z'n retour. Ik ga gewoon overal heen. We gaan nu op vakantie naar een park net binnen en buiten speeltuin/attractiepark en ik ga haar toch echt niet in het huisje houden. Ieder kind moet ze toch een keer krijgen denk ik dan maar;)

3. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Ik persoonlijk zou het niet doen, ik zelf zou heel raar opkijken als ik iemand met waterpokjes in een speeltuin zie.. Andere weten namelijk niet dat het bijna weg is..

4. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Lekker egoistisch, vind je niet?

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Op vakantie is het helemaal lastig natuurlijk. Ik snap dat je je kindje dan gewoon lekker wilt laten spelen.
    Ik vind het zo lastig. Ik snap heel goed dat andere ouders er aanstoot aannemen wanneer ze denken dat het nog wel besmettelijk is. Maar aan de andere kant is een kind maar niet naar openbatre gelegenheden laten gaan best lastig. Zeker nu het niet meer besmettelijk is, vind ik het zo zonde om haar niet lekker met haar zus te laten spelen. Ze geniet altijd zo van de babyhoek in de binnenspeeltuin.
    Misschien moet ik een kaartje op haar shirt plakken met "Ik ben niet meer besmettelijk" als tussen oplossing :).

6. naommama

naommama Lid

26 jun 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wie ben jij om dat te beslissen? Ego.

7. naommama

naommama Lid

26 jun 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou je kind gewoon lekker meenemen na de speeltuin en inderdaad een briefje op dr shirt plakken :)

8. Humava

Humava Niet meer actief

#8 Humava, 17 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2015
    Dubbele reactie..

9. Humava

Humava Niet meer actief

Het is toch zo dat iedereen het een keer moet krijgen? Ik kan me nou niet echt druk als ik een kind met waterpokken zie. Sorry als het egoïstisch over komt. Ik wil ik er nog wel even aan toevoegen dat ik mijn dochter nu op vakantie niet weg ga houden uit de speeltuin. Ik weet niet wat ik zou doen als ik thuis zou zijn.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja maar het is niet aan jou om te bepalen op welk moment mijn kind waterpokken mag/moet krijgen toch?
    Ik vind dat je -zolang ze besmettelijk zijn- dingen als een binnenspeeltuin maar even moet vermijden.

11. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik zou bij veel zichtbare waterpokken toch even een keertje overslaan. Op zich zou ik niet gelijk heel gek opkijken mocht ik in de speeltuin een kindje met waterpokken zien maar echt heel fris lijkt het me niet.
    Ook voor het kindje met de waterpokken, stel er gaat toch een korstje stuk of iets vind ik de speeltuin niet echt hygiënisch.

12. Humava

Humava Niet meer actief

Nee dat is waar. Maar je kan je kind toch ook niet overal weghouden. Ik doe dat niet iig. En zeker nu op vakantie niet.

13. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    kindjes mogen toch ook gewoon naar de kinderopvang met waterpokken? Ze zijn al besmettelijk voordat het zichtbaar is.. Als kindje er ziek van is zou ik er niet mee naar speeltuin gaan, maar als kindje goed te pas is en er zitten al korstjes op dan zou ik wel gaan..

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Mensen die niet weten dat zodra de blaasjes ingedroogd zijn, de waterpokken niet meer besmettelijk zijn, leven ergens onder een steen, geloof ik.
    Gewoon mee naar de speeltuin dus, zodra ze niet meer besmettelijk zijn en je kind zich OK voelt. Mensen die daarvan in de stress raken: lijkt me echt hun eigen probleem.

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Alsof je dat plant, wanneer je kind waterpokken krijgt. Krijgen ze het in de speeltuin niet, dan worden ze op school, kdv of psz wel besmet.
    Kom op zeg...

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Kom op zeg??? Ok.. :(

Ik zeg niet dat je nergens heen kunt gaan maar om nou willens en wetens naar een plek te gaan waarvan je weet dat veel kinderen samen komen en lichamelijk contact hebben, al dan niet indirect.. Je HOEFT niet naar een binnenspeeltuin, je kunt ook wel een keer iets anders doen lijkt mij?

17. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Kindje is niet meer besmettelijk, dus ja: kom op zeg.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik quote mezelf maar even.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou wel gewoon gaan.

Toen onze jongste ze had zo'n 3 maanden terug is ze toch ook echt mee geweest naar het afzwemmen van de oudste, richting school en winkels: ik kan moeilijk thuis blijven en ook de andere twee hun dagelijkse/wekelijkse en/of speciale momenten laten missen, omdat zij (mogelijk) besmettelijk is.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou er totaal geen probleem mee hebben. Ik ben blij als ze het gehad hebben en als het mij op een bepaald moment niet uitkomt dat mijn kind ze zou krijgen (vlak voor vakantie of belangrijke gebeurtenis dan blijf ik zelf weg met mijn kind uit speeltuinen enz. Ik vind dat niet andermans probleem

Deel Deze Pagina