ik heb een beste vriendin haar zoontje is 1,5 ,mn dochter kan goed met hem overweg,spelen gaat soms,goed en soms niet,ze is wel jaloers als ik tegen damian praat,of hem vastpak,,nu gisterenmiddag was mn oude schoolvriendin er met haar dochtertje van net 1 ,,en dat ging totaal niet,,jamira was lief ,ze wilde mijn dochter aanraken en spelen,,maar mn dochter heeft alleen maar gekrijst! echt zo vervelend,,,ik heb er niet echt op gereageerd,ik heb mn dochter niet opgepakt ofzo maar het is zo moeilijk!!1 hoe ga je hier mee om en gaat het over
Ik zou haar persoonlijk wel oppakken als ze zo krijst. Of het met jaloezie te maken heeft weet ik niet. Misschien wil ze graag eerste even de kat uit de boom kijken bij jou op schoot en dan langzaam aan gaan spelen met dat andere kindje. Hier werkt dat altijd prima.....Of het over gaat...tja de ene heeft hier een periode last van, de ander wel jaren. Voor mijn gevoel hebben ze jou dan juist nodig om te wennen aan een nieuw kindje, een nieuwe situatie.
hmh ok dankje,,,dus juist wel opakken? en is het nu gelijk nodig om haar hiervoor naar de peuterspeelzaal te doen?
Dit lijkt me niet een reden om haar naar de peuterspeelzaal te doen (kan sowieso pas vanaf 2 jaar en soms zelfs 2,5, hangt er vanaf waar je woont) Gewoon even aankijken en rustig aan zulke dingen laten wennen. Sommige kindjes helpt het om naar de peuterspeelzaal te gaan, anderen kunnen dan (tijdelijk) nog meer in de stress raken als ze alleen gelaten worden. Hangt weer helemaal van je kind af. Je zou af en toe eens naar iets als Ballorig kunnen gaan en zo al spelend aan andere kinderen te laten wennen? In elk geval was het bij Merel zo dat ze dan bij me zat en langzaam toch wilde gaan spelen met een ander kind. Even aftasten en dan wordt het toch allemaal wel interessant.