Korte vraagjes over cupcakes.

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben voor het eerst cupcakes aan het maken. Nu heb ik een aantal pakjes rolfondant open. Kan ik dat gewoon bewaren?

Nog een aantal vragen:
    Kan je de figuren die je gemaakt hebt gewoon op de cupcakes leggen of moet je dat ergens mee "plakken"?

Ik heb poedersuiker gebruikt, zodat het minder plakt. Nu is het natuurlijk een beetje wittig. Wat moet ik erover heen smeren om ze mooi afgewerkt te krijgen?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je kan de rolfondant gewoon bewaren maar dan moet je ze wel weer luchtdicht afsluiten..

je kunt de figuren gewoon met een drupje water (heel klein drupje) erop plakken

en je moet nu niets meer doen aan de poedersuiker... even in de ijskast en als je ze eruit haalt dan zie je niets meer van de poedersuiker !(de volgende keer gewoon wat frituurvet op je vingers doen tegen het plakken (geen vloeibaar) )

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    eiwit plakt ook goed.
    Of anders beetje poedersuiker met water en dan poppetje er opplakken...

Als ik heel eerlijk ben denk ik iet dat je het popptje zo kan laten plakken...
    Ander ff soppen in chocolade. Plakt zeker.. Denk dat als je dat niet doet ze er afvallen. maar ben niet zeker...

Deel Deze Pagina