Hallo allemaal! De komende tijd willen mijn man en ik inspiratie gaan opdoen voor de babykamer. We hebben al een vloer en weten wat voor soort meubeltjes we willen, dus het gaat meer om de accessoires, het behang, gordijnen etc. Ik heb al van mn schoonzus gehoord dat er bij Kidsfactory in Breda en Amsterdam veel leuke voorbeeldkamertjes te vinden zijn, maar ik vroeg me af of jullie nog meer tips hebben? Mag ook online zijn, plaatjes etc (plaatjes van jullie eigen kamertjes die af zijn, zijn ook welkom! ) Alvast bedankt voor alle tips!
Hier op de site bij de babyuitzet loopt er een topic genaamd show je babykamer. Misschien kun je hier wat ideetjes opdoen. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=39071
samen met mn vriend zijn we naar van asten babystore gegaan en gekeken wat wij samen leuk vinden. van daar uit ben ik gaan zoeken op marktplaats. Nu een hele mooie kinderkamer voor maar 200 euro, harstikke goed, geen beschadegingen, en onze smaak. we hebben wel geluk gehad met deze kamer, veel op marktplaats is vaak niet zo mooi. je moet het dus echt bij houden op marktplaats. maar als inspiratie is een babyzaak een heel goede bron. succes.
Wij hebben in plaats van een schapje boven de commode .. Mandjes hangen ... Keer wat anders .. En spiegeltjes boven de commode..
In het fotoalbum staat een onderdeel 'babykamers'. Daar staan heeeeeel veel babykamertjes van anderen. Leuk om inspiratie mee op te doen.
ik heb hele veel schaapjes dingen. Knuffels, muurstickers, muziekmobiel etc. fotos staan op mn babysite
Ik zag een foto-behangetje van Eijffinger (ze hebben hele leuke en aparte dingen!) en ben van daar uit de kamer gaan inrichten. Succes!
Jij hebt het nu over meubels, maar daar is TS niet naar op zoek. Qua accessoires lijkt het me wat lastiger om via marktplaats aan de slag te gaan. Wij hebben trouwens ook behang van eijffinger, echt een aanrader! Het is wel iets duurder dan bijv. behang bij de gamma Maar het is echt super mooi. Ze hebben heel aparte design.
Ik ben zelf vanuit een paar basiskleuren beginnen te denken. Ik had nog een emmer lichtblauwe latex staan dus die hebben we op de muur gesmeerd. Dezelfde kleur als onze slaapkamer. Daarbij heb ik ook muren wit gehouden. De meubels wilde ik ook graag wit houden zodat ik met accessoires er lekker mee kon combineren qua kleurtjes. Want had toevallig een wit kastje over, het ledikantje (waar ik zelf nog in heb gelegen) is wit, dus vond dat wel gemakkelijk. Toen kwam ik een leuk limegroen lampje tegen bij de Ikea, dus heb ik nu ook wat (lime)green in de kamer verwerkt. Aankleedkussen en een rieten mand bijvoorbeeld. Ik wilde een iets meisjesachtiger tintje, dus heb ik lila rolgordijntjes gekocht en ik had nog een leuk paars kleedje van de Xenos liggen. Om weer wat warmere tintjes erbij te toen, heb ik nu een knalpaarse klamboe voor boven het ledikantje en ga ik nog wat dingetjes in de kleur bruin zoeken. De vloer zorgt ook wel voor een wat warmer geheel want die is kersenhout (laminaat). Ging eigenlijk dus een beetje vanzelf en eigenlijk heb ik nauwelijks naar andere babykamers gekeken. Ik kijk heel veel reclamefoldertjes in voor leuke spulletjes, de Xenos bijvoorbeeld. Daar heb ik ook een heel lief kroonluchtertje vandaan. In principe kan je alle combi's maken die je maar wilt!
Ik vond een hele leuke muursticker en heb de kleuren van de muren gekozen met deze sticker als uitgangspunt. Kijk maar even in mij album. Xx Juff
mischien doe je inspiratie op via onze kamer? mischien ook niet,je moet ervan houden! http://i226.photobucket.com/albums/dd17 ... euk020.jpg http://i226.photobucket.com/albums/dd17 ... euk022.jpg
Thanx voor alle tips! We zijn afgelopen weekend al wat wezen orienteren bij Kidsfactory en BabyPark. Op zich zijn we er een klein beetje uit nu, haha We willen neutrale meubeltjes en daarbij roze of aquablauwe accessoires. Dat ligt er even aan of we een zoon of dochter krijgen... Maar meer tips zijn altijd welkom!
Hebben jullie misschien ook nog tips hoe je een muurtekst zelf op je muur kunt schilderen? Met een beamer of zo?
Jazeker, je kunt het met een beamer doen en dan overtrekken en inkleuren. Wel zo makkelijk en je hoeft niet te kliederen of te fantaseren, wij gaan het ook zo doen! Ik heb onze babykamer zelf bedacht. We krijgen een wiegje als bootje dat aan het plafond komt te hangen en een kast/speelhuisje in de vorm van een strandhuisje. Op de muur zeemeeuwen, vuurtoren, schelpen enz. Geweldig, ik kan niet wachten tot het af is maar dat gaat nog wel even duren, we hebben gelukkig nog wel even de tijd! Succes met uitzoeken van alles, dat is ook al heeeeel erg leuk!