Mijn zoon is nu 13,5 mnd en is altijd een heel makkelijk manneke geweest. Maar de laatste tijd is hij zo snel boos/ huilerig! Als iets niet mag en ik zeg nee dan is het meteen huilen geblazen. Ik haal hem na 2 keer waarschuwen weg, als hij iets doet wat niet mag. Maar ook als hem iets niet lukt wordt hij snel boos en gaat dan echt stampvoeten! Ik kan hem nog wel afleiden met wat anders maar dan is het 5 min later weer tijd. Overigens geloof ik niet zo in die sprongetjes, daar heeft hij nooit aan meegedaan haha. Ik hou het dan op een fase. Klinkt dit jullie bekend bij deze leeftijd?
Heel herkenbaar En hoe je het noemt - sprongetje of fase - maakt niet echt uit, komt uiteindelijk op hetzelfde neer
Daar heb je gelijk in. Maar aangezien sommige heel erg naar oei ik groei neigen... Ik niet, dus daarom dat ik het zo ff zei Maar altijd fijn om te lezen dat het herkenbaar is
Extreem herkenbaar! Mijn zoontje was tot zijn eerste verjaardag het meest makkelijke kind wat je maar voor kon stellen! En nu.....pffffffffffff........ik zal écht blij zijn als deze fase voorbij is want het duurt al maanden!
Haha, tja...wie weet duurt het bij jullie mannetje maar een paar weekjes ofzo. Mijn ventje heeft zijn eerste jaar noooooooooooit last gehad van sprongen, verlatingsangst of wat dan ook. Begreep ook nooit waar andere mama's het dan over hadden. Nou........dat heeft hij dubbel en dwars goed gemaakt!
Hier precies hetzelfde. Ons zoontje was zo'n heerlijk relaxte baby en nu een enorme driftkikker... Werkt ook niet mee dat hij nog niet loopt en pas net begonnen is met kruipen. Hele dagen is hij druk met alles wat hij eigenlijk niet mag. De wereld is 1 grote speeltuin voor hem. Het is genieten maar ook echt even afzien deze fase.
Herkenbaar. Met 14 maanden begon hij af en toe dwars te doen als iets niet mocht. Nu twee maanden later wordt hij om de geringste scheet boos. Slaat zn handje op tafel wijst met zn vingertje en roept dan nee!! Of laat zich vallen op de grond en wordt héél boos. Hier waarschuwen we twee keer op een normale en duidelijke toon. Bij de derde keer iets strenger en halen hem weg, leiden hem af. Verder is het een heel makkelijk kind en vindt alles prima dit nemen we op de koop toe
heel herkenbaar. ennuhhh hou je hart maar vast want rond de 17-18 maanden begon hier al een soort peuter puberteit. Driftbuien van heb ik me jou daar.
Bij onze oudste dochter kwamen rond die leeftijd 4 tanden en 2 kiezen door! Ze was pas weer haarzelf de dag dat ze los ging lopen. Fase/sprong, geen idee, maar zeker herkenbaar! Onze jongste is 13 maanden en opeens ook een klein driftkikkertje als ze iets aanwijst en niet mag hebben
Hij heeft er net weer 4 tanden bij, dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben. Nou zijn we de afgelopen 2 dagen veel binnen geweest omdat het alleen maar regende, hij is zo graag buiten, dan is er opeens geen driftbui meer te vinden, dus ik ben blij dat het beter weer wordt
Ja, dat steeds binnen moeten zitten speelt hier ook mee hoor. Eerst had ik nog de hoop dat het over zou zijn als hij kon lopen. Hij loopt inmiddels een maand los maar helaas... Maar als hij lekker buiten is dan heeft hij gelukkig weer een stralend humeur. Kan dus ook niet wachten totdat de lente eindelijk eens begint.
Ik herken dit gedrag niet bij mijn dochter, maar ze heeft nu wel een periode dat ze standaard om 1 uur snachts niet meer wil slapen. Ja alleen bij ons in bed.. Niet echt ideaal dus! Ze heeft eerder zo'n periode gehad, en daarvoor heel slecht willen eten! Op dit moment eet ze juist heel goed.. Moet zeggen dat ze de laatste 2 maanden wel veel heeft geleerd! Zo kent ze al best veel woorden, en kan ze al goed los lopen en zelfs rennen! Misschien kan ze daar door 's nachts niet meer goed slapen?! Hopelijk gaat deze periode weer snel voorbij! Haha