Ik heb al eerder een topic geopend over dat ik vermoed, of eigenlijk zeker weet dat mijn kindje (verborgen) reflux heeft. Nu ging het 4 a 5 weken super met comfort voeding en bij bv papjes jbpm. Helaas sinds een paar dagen heeft hij weer flink de hik ( hierbij hoor je voeding omhoog komen en zakken) en het spugen wordt ook weer steeds meer. Omdat er nog niet echt bij gehuild werd dacht ik vanmiddag we kijken het nog tot maandag aan en dan bel ik als er geen verbetering is de ha. Echter was het vanavond goed raak. Niet spugen maar veel herkauwen en krijsen van de pijn. Nu ben ik bang dat maandag tever weg is. Wil mijn kindje de pijn besparen. En nu? Wat zouden jullie doen?
Ikzelf bel dan gerust de huisartsenpost. Je kan een baby niet met een (beginnende) verbrande slokdarm laten wachten tot maandag is mijn redenatie.
Maar is dat niet raar om daarvoor naar de hap te gaan? Ik ben altijd zo bang dat als je daar komt het over/minder is.
gewoon flink overdrijven ,mijn ervaringen zijn dat dat wel moet mijn jongste had er een onstoken strottehoofd aan overgehouden
Als je goed de klachten en het bijbehorende gedrag omschrijft zal een goede arts actie ondernemen..Ook als jouw kindje wat rustiger is op dat moment.
Goede dag gehad vandaag, vanavond erg last. Nu alsnog op de hap. Kinderartsen zijn in overleg.afwachten maar.
Mijn dochter krijgt nexium, misschien heb je wat aan de info? Zakje opgelost in 10 ml water, en daarvan 3 ml in een spuitje toegediend. Hielp vanaf dag 1! Bij ons door HA voorgeschreven io met kinderarts. Met de afspraak: proberen, als het niet werkt, niet doorgaan dan is niet iets anders. Dus proefondervindelijk vaststellen of het idd verborgen reflux is zoals mijn vermoeden was ( en een moeder die mijn dochter een 3 uur meemaakte kon vaststellen! Ze zag en hoorde nar 3 uur en zat er bij te huilen, ze herkende haar eigen zoon van zijn eerste 5 maanden en het aankloten) mijn dochter was 5 weken toen wij begonnen met nexium.
@nenanena bedankt voor de info zal het onthouden. Maandag wordt ik gebeld voor afspraak bij de huilbabypolie. Ze durfden nog geen medicatie voor te schrijven ivm leeftijd, weekend en het feit dat het kan dat de kinderarts dan een vertekend beeld krijgt. Kan ik me wel in vinden. Hopen dat we snel terecht kunnen.
Persoonlijk vind ik het raar. Huilbabypoli? Krijg ik altijd n beetje de kriebels van het woord. En mijn dochter kreeg met 7 wkn al medicatie. Ben er gewoon met mijn dikke kont novenop gaan zitten Maar goed, als jij je erin kan vinden, is het goed. Het lijkt wel of de artsen denken dat verborgen reflux een trend is en dat het onderschat wordt
Volgens de arts was de huilbabypolie voor meerdere aandoeningen waaronder reflux. Want ik had inderdaad zelf ook zo iets van hij huilt alleen bij pijn hoor. Ik denk inderdaad dat hij nu wel medicatie nodig heeft. Wacht morgen even af. Als ze morgen bellen dat hij over een maand terecht kan ga ik naar een ander ziekenhuis. Wil toch wel dat de kleine binnen een week gezien wordt. Ik vind het een marteling voor hem.
Probeer zo snel mogelijk je afspraak te krijgen en geef aan wat je al doet om het huilen/pijn te voorkomen. Er zijn medicijnen die je kindje mag, zodat hij geen pijn meer heeft. En zo'n huilbaby-poli is 'eng' of 'vreemd', ze zijn dan gewoon wat meer gericht op kindjes die overmatig huilen. Bij mijn oudste was het gewoon een afspraak bij ka en ging weg met recept voor nexium, 2 weken later kreeg ik nog een recept voor nutramigen (puur alleen omdat ik aangaf dat ik dat wou proberen na de pepti). Bij mij werd er goed geluisterd en mijn zoon mocht opgenomen worden, maar ze drongen niet aan. Hij huilde 6-8 uur pd, dagelijks.
Hij huilt gelukkig niet extreem veel. Alleen als hij pijn heeft. Overdag komen we ook steeds in een visuele cirkel. Hij slaapt niet van de pijn en maakt zich boos van de pijn. Dan komt er meer omhoog. Wordt hij nog bozer..... En het tekort aan slaap doet zijn humeur ook geen goed. Mama zit met der handen in der haar. Hij heeft pijn en ik kan niets doen
Morgen een afspraak eisen, zelfde dag nog. Ze hebben altijd spoedplekjes die ze vrij houden. Als het inderdaad verborgen reflux is kan Nexium zo snel helpen! We hadden in no time een blijer meisje. Losec, Zantac/ranitidine hielpen hier niet.
Morgen naar de kinderarts, kinderpedagoog en misschien ook kinderfysio. Heel stom maar ik kijk er serieus naar uit.
Wat lief dat je er naar vraagt. De ka zei dat reflux niet de oorzaak is maar dat hij zich niet kan afsluiten voor prikkels. Morgenochtend komt de fysio langs en verder Tjah zit ik nog steeds met een huilend kind met pijn. ik heb met de pedagogisch medewerker afgesproken dat ik donderdag bel hoe het gaat.