Ik zit ergens mee als er iemand even advies wil geven graag! Als ik Tygo in bed leg voor zijn middagsslaap (rond 1 uur) gaat hij tegenwoordig eerst een uur spelen om vervolgens toch maar even te gaan slapen. Als ik hem laat liggen slaapt hij zo 3 uur door. Tegen die tijd is het dus 5 uur als hij wakker wordt en kunnen jullie voorstellen dat hij 's avonds dus echt niet moe is. Maar als ik hem wakker maak tussen 3 en half 4 wordt hij zoooo boos wil er niet uit enz. een heel gevecht dus, wat ik eigenlijk heel zielig vind. Eerder naar bed heeft geen zin, heb ik al geprobeerd. Geen middagslaap meer dan? Hij stort dan wel in om 5 uur. Heeft iemand dit ook gehad, ik vind het even lastig. Groetjes
Mijn dochter wil absoluut niet meer slapen 's middags en is om 1700 uur ook erg moe. Ik eet heel vroeg en doe haar desnoods om 18.00 uur in bed. Als ik 's avonds honger krijg dan eet ik wel een broodje. Misschien kan je op een andere manier een rustmoment inbouwen? ik moet eerlijk zeggen dat mijn dochter nu wat meer tv kijkt. Ze valt niet in slaap maar gaat wel even liggen.
pfff heel vervelend he?ik weet niet wat je knt doen. we zijn al half jaar mee bezig hier.hij hft wel tegenwoordig veel minder last van en zonder middagsslaap door nr bedtijd om 19uur.2 dagen per week is hij dan lastig. ik breng hem niet meer naar bed. want ik vind het gedoe erger in de avond dan wakker houden in de middag.
Mijn dochter slaapt in dat geval pas om 23.00 uur. Dan mist ze 4 uur slaap. 's middags slaapt ze natuurlijk minder dan 4 uur. Op den duur wordt het kind alleen maar vermoeider, is uit een normaal ritme en je hebt geen avond voor jezelf! Maar misschien loopt dit bij iedereen een beetje anders?
Mijn beide kinderen sliepen niet meer 's middags toen ze 2,5 jaar oud waren. Mijn zoon (bijna 3) stort nog wel eens in op de bank of in de auto maar redt het ook dagen zonder slaapje. Jou zoon zit in een overgangsfase. Ik zou hem lekker wakker houden en als hij instort dan op de bank en hem eventjes laten slapen. Je zal zien dat hij het heel snel langer gaat volhouden.
Je kindje is al bijna 3, wie weet heeft hij er niet meer zoveel behoefte aan Ik zou hem s middags gewoon niet meer in bed leggen en een ander rustmoment inbouwen zoals eventjes tv kijken of iets rustigs met weinig prikkels doen. Zoontje is net zo oud en slaapt s middags niet meer, maar valt om 18.00/18.30 om van de moeheid en slaapt dan tot 7.30/8.00
ik denk dat dit het moment is om te stoppen met het middagslaapje. Hier was het precies zo! Liet ik hem slapen, sliep hij 's avonds pas om 22.00uur. Liet ik hem op, was hij om 17.00 zoooo moe dat hij gewoon omviel Ik deed dan, zoals iemand al zei, om 17.00uur eten, dan lekker in bad, nog even in de pyama naar beneden een boekje lezen en dan probeerde ik hem ongeveer om 18.30 naar bed te doen. Eerst ging dat moeizaam, maar nu(doe het een maandje ongeveer) kan hij het al prima volhouden en leg ik hem er om 19.00uur in en dan is hij ook gewoon zo moe dat hij direct in slaap valt
Ja ik heb idd het gevoel dat ik nu beter het slaapje kan gaan schrappen, hij is vanmiddag een uur overstuur geweest omdat ik hem wilde wekken. Dat kan niet natuurlijk, veel te zielig. Idd tot 5 uur slapen zou betekenen dat hij om 22.00 pas moe is en als hij de volgende dag naar het KDV moet gaat dat zeker niet werken. Plus dat ik vind dat een kind gewoon in bed hoort te liggen na 20.00. Tis ff lastig nu de overgang. Maar jullie bevestigen wat ik al dacht.
We gaan idd een rustmomentje inplannen na de lunch nu, morgen maar even shoppen voor wat leuke dvdtjes.
Mijn dochter is nu 2 jaar en 10 maanden en slaapt sinds deze week niet meer s middags. Heb t lang vol proberen te houden maar dan ging ze s avonds wel erg laat naar bed. Na de lunch kruipen we nu samen met de ipad en veel boekjes in mijn bed. Lekker een uur of anderhalf tutten, filmpjes kijken, spelletjes doen en lezen. Fijn voor mij en haar, daarna kan ze er weer helemaal tegen. Ze ligt er nu voor zeven uur in s avonds. Ook heerlijk.
Goh dat klinkt heerlijk zeg!! Maar mijn zoontje heeft weinig rust in zijn kont, moet dan weer even dit pakken en dan weer even naar beneden enz..
Hier slaapt onze dame van bijna 3 jaar soms wel en soms niet. Ligt ook een beetje aan de nachten, ze slaapt vrij onrustig. Vaak is het om en om of 2 dagen niet slapen en dan 1 dag weer wel. Gewoon kijken naar de behoeften van haar als ze heel erg moe is. Hier werkt dat perfect want op de dagen dat ze wel slaapt ligt ze er meestal toch wel rond 20.00 uur in en anders iets eerder.
Mijn zoontje slaapt al een tijd niet meer 's middags, maar vanmiddag wel: van 15.00 tot 17.30. Hij was moe, dus mag hij slapen. Hij sliep trouwens om 20.45 gewoon weer lekker. Hier mag altijd geslapen worden.
Mijn dochter Femke is nu 2 jr en 3 maanden maar ze slaapt al maanden niet meer op het kdv, heel soms nog. Thuis leggen we haar er nog wel in maar we kunnen haar na een uurtje wel weer wakker maken. Zij is savonds ook echt de dag nog aan het verwerken, kletsen terwijl ze rustig in bed ligt. Mijn oudste dochter was ook amper 2 toen zij klaar was met een middagdutje. We lieten haar dan even rustig een uurtje op haar kamertje spelen, boekje lezen enz. Ze hoefde dus niet te slapen maar wel even prikkelarm, de tv is dat niet (had zij ook geen interesse in trouwens) . Mijn 3e slaapt nog steeds regelmatig, zij is bijna 4. Mijn oudste sliep eigenlijk ook nog regelmatig tot ie naar school ging. Hij heeft Add en had het echt nodig om even weer tot rust te komen in zn hoofd. We verdenken de 3e daar ook van.