hallo allemaal, Krijgen ze rond 7 maand ook sterk een eigen wil en drift aanvallen? Wanneer mijn zoon iets niet mag, gaat hij heel hard huilen en soms ook gillen! Oook heeft hij snel genoeg van spelletjes, box, speelkleed etc... groeten!
Yep, hij krijgt door dat dingen niet altijd gaan zoals hij ze bedacht heeft... Jeetje, hoe ga je nu om met teleurstelling, frustratie etc. Alle kindjes moeten nog leren om hier mee om te gaan. Sommige kindjes laten zich niet zo snel van de wijs brengen en gaan net zo lang door tot iets wel mag, wel lukt of tot ze het uiteindelijk opgeven (ik heb er zo een). Je hebt ook kindjes die zo iets hebben van "Okay joh, dan ga ik toch wat anders doen..." en die laten zich makkelijk afleiden. En natuurlijk heb je kindjes die hier gewoon tussen in zitten.. Uiteindelijk moeten alle kindjes leren om te gaan met dingen die niet lukken / mogen etc en dat gaan huilen / gillen dan niet de manier is. Probeer het dus vaak te negeren (zeker dat gillen) dan gaan ze snel andere manieren proberen te vinden (zoals het gewoon doen, wijzen, iets anders doen etc). Wij hebben met dik 7 maanden zo'n gilfase gehad en nu ook weer (11 maanden). De vorige keer duurde het ongeveer een week en hopelijk nu ook weer... want het doet gewoon pijn aan je oren! Mijn tip: laat 'm vooral ook even boos worden, dat is zijn frustratie. Moedig 'm flink aan en wees duidelijk als dingen niet mogen. Hij kan zich nog niet zo goed op andere manieren uiten.
Ik merk het sinds een paar weken ook, het eerste was dat hij de afstandsbediening had gevonden, dus die pakte ik af en ik zei: die is van papa daar mag jij niet aanzitten. En toen legde ik de afstandsbediening weg, toen begon hij toch te schreeuwen. Nu heeft hij het steeds vaker als iets niet mag/wil. Hoort er bij denk ik Hij kan het moeilijk vertellen dus dan maar zo. Hij verveelt zich trouwens ook erg snel, wordt er soms een klein beetje wanhopig van, dus dan gaan we maar weer wandelen (soms wel 3 keer op een dag)