Peuter net twee onderbroekjes of rompers?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bunchy, Sep 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,674
    515
    113
    Af en toe zit ze op potje.. Wat zouden jullie aanschaffen? Toch rompers nig een keer of hemdjes en onderbroekjes? Kan onder ompnderbroekje gemKkelijk een luiertje?

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Ik gebruik allebei. Net hoe het uitkomt. Voor beide kinderen heb ik boxershortjes, daar past een luier prima onder.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb eigenlijk altijd rompers gebruikt, tot het moment dat ze echt onderbroekjes ging dragen. Daarvoor heeft ze bijna een jaar regelmatig plasjes op het potje gedaan, maar droeg ze dus nog gewoon een luier en romper. De romper kun je dan makkelijk met de drukkertjes vastzetten op de schouder: achterflap over de rug vouwen, voorflap over de buik vouwen en boven de schouder de drukknoopjes vastdrukken.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter is ook net 2 en ik heb beide. Ze gaat ook regelmatig op het potje maar ik verwacht zeker de komende tijd nog wel rompers nodig te hebben.

Soms draagt ze wel een onderbroekje onder haar kleertjes met een luier er onder, maar dat ligt een beetje aan hoe warm het is.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hier onderbroekjes. Vond het ook makkelijker met zindelijkheid. Meeste ondergoed is pas vanaf maat 86/ 92, in mijn geval paste daar nog makkelijk en luier onder. Had hier ook nog rompers gekocht, maar die liggen nog nieuw in de kast. Moet er welbij zeggen dat mijn zoontje met 25 maanden redelijk zindelijk was.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik gebruik onderbroekjes en hempjes. Zit mooier dan rompertjes vind ik, ben er een tijdje geleden mee begonnen en bevalt veel beter voor deze leeftijd.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou graag ondergoed gaan gebruiken bij Caitlyn, (begint ook zindelijk te worden), maar ze zit nog maar in maat 80.... dus ik doe het hier nog maar even met rompers. Voor de winter ook nog wel even lekker, denk ik dan maar :)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik gebruik geen rompers meer, onderbroekjes kunnen prima over een luier ( Bij mn dochter van bijna 4 doe ik ook 's nachts nog een luier aan en dan de onderbroek eroverheen zodat hij beter blijft zitten ) hemdje eventueel een maatje groter ( Dan zijn ze langer en kan je ze lekker instoppen ) rompers doe ik soms nog aan in de nacht, als het warm was had hij alleen een romper aan, nu een romper en pyjama, lekker zijn rug bedekt. Maar overdag geen rompers meer.

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Zolang ze een luier droeg, gebruikte ik body's. Want ze had zo de gewoonte zelf aan de luier te gaan trekken en die dan uit te doen. Geen lolletje.

Enkel als het heel warm was kreeg ze een onderbroekje. Want een body is toch nog steeds warmer.

Nu is ze een week of 2 zindelijk, dus gewoon onderbroekjes en een hemdje.

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben vanaf ca. 2 jaar voor mijn zoontje boxertjes en hemdjes gaan gebruiken. Ik vind het leuker, mooier en makkelijker. En mijn zoontje vond het ook HEEL stoer :D.

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Vanaf anderhalf ongeveer (vanaf dat ze in klein vallend 86/92 passen iig) hebben ze hier alle 3 hemdje en onderbroekje aangekregen, dat viel hier samen met de eerste echt warme dagen waarop een romper toch te warm is (in de romper laten rondlopen vind ik persoonlijk geen gezicht).
    Ik vind zelf rompers alleen handig bij kleintjes die nog niet lopen, zit dan ook altijd met verbazing te kijken dat er rompers maat 98/104 bestaan, m'n oudste van 5 is net uit die maat!. Luier eronder gaat prima en het is makkelijker met oefenen om zindelijk te worden.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,932
    113
    Ik vind rompers juist makkelijker... Knoopjes los en even omhoog trekken, anders is er nóg iets wat echt uit moet. Uiteraard wanneer de luier helemaal uitgaat krijgt ze een onderbroekje aan want knoopjes in t kruis is weer niet zo comfortabel...
    Daarnaast vind ik het in de winter helemaal handig, geen tocht op de rug ;)
    Dus hier voorlopig nog rompers, al liggen de onderbroekjes al klaar.

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Sorry, maar ik snap niet waarom je een onderbroek OVER een luier aandoet :( Is dat niet een beetje dubbel?

Hier deden wij tot voor kort altijd een luierbroekje aan. Die kan je makkelijk aan en uit doen als hij af en toe op het potje ging. En bij het aankleden vond ik dat ook gemakkelijker omdat hij niet meer op de commode gaat liggen.
    Rompers vond ik eigenlijk alleen handig toen hij nog een baby was en nog niet kon lopen. Dus vanaf 1,5 jaar ongeveer liep hij in een luierbroekje en hemd of T-shirt als zijnde ondergoed.

Ik zou dus geen rompers meer kopen op deze leeftijd.

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Waarom is dat dubbel? Dat is toch precies hetzelfde als een romper over een luier, alleen is het nu dan een onderbroek met een hemd... Bovendien zijn luierbroekjes veel duurder dan gewone luiers.

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Toen zoontje nog op vaste momenten op potje plaste (voor en na bed) en verder nog de luier om had, had hij nog rompers aan. Vanaf het moment dat we de zindelijkheid gingen "trainen" heb ik ondergoed gekocht. Ik heb ondergoed van de AH wat klein valt. Ander ondergoed kon ik niet slagen aangezien zoontje ook nog met zijn billen in maatje 80 viel. Hij was zo rond de 27 maanden toen hij in ondergoed ging.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Inderdaad, hemd blijft ook beter zitten.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je er geen onderbroek overheen doet zakt hij helemaal naar beneden, zeker als hij wat voller is. Geen gezicht, niet comfortabel en lekt ook snel door. Ik doe er altijd een onderbroekje over dus, deed ik ook al toen ze baby waren en het in de zomer te warm was voor rompers: gewoon een onderbroekje erover, jurkje aan en klaar.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik gebruikte pas onderbroekjes toen dochter zindelijk werd. Na de eerste (mislukte) poging kreeg ze ook gewoon weer rompers aan. Zo waren de onderbroekjes een mooie beloning.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Met een maand of 22 ben ik bij beide kinderen overgestapt op ondergoed. Was toen zomer, dus een romper is dan toch te warm. Ze waren ook allebei aardig vroeg zindelijk, dus toen vond ik het ook wel zo makkelijk met naar de w.c. gaan. In het begin nog een oefenbroekje met onderbroek er over. Bleef het beter zitten.

20. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hier nog rompers. Ik zou wel eens onderbroek met hemdje willen proberen maar die beginnen pas bij maat 92 en onze kleine deugniet heeft pas maat 80 :D

Overigens vind ik rompers niet vervelend hoor? Rug/buik is bedekt (kruipt nog dus dat is wel fijn in de winter) alles rond de buik zit mooi straks waardoor het er in mijn ogen mooier uitziet dan een onderbroek met hemd. Je ziet dan namelijk geen naden lopen.

Share This Page