Mijn dochter kan nog net niet buiten de inbakerdoek. Ze heeft nog ongecontroleerde bewegingen (gaat wel een stuk beter) Nu ze rustiger wordt zie ik het verschil niet meer tussen moe zijn of niet. Voorheen was ze de hele dag aan het maaien en was ze stil als ze moe werd. Nu ze rustiger is en duidelijk minder slaap nodig heb weet ik niet meer wanneer ik haar op bed moet leggen. Inbakeren werkt ook tegen hazeslaapjes ed maar mijn dochter is nu ineens ruim 2uur wakker, doet een hazeslaapje van 45-60 min en klaarwakker! Ik weet nu ook het verschil niet meer tussen moe zijn,oververmoeid en echt niet willen slapen! Gisteren geslapen van 10.30-11.30 en 18.00-18.45 en daarna van 20.30 tm 05.45 (die was heerlijk ) Weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet.... ben bang dat ze n keer totaal uitgeput isomdat de signalen niet zo herkenbaar meer zijn!
Ze gaat niet jengelen of iets dergelijks? Bleker zien, in de oogjes wrijven, in haar haar 'woelen'? Of juist extreem kalm worden? Dit doet mijn dochter al vanaf het begin. Ook voed ik op verzoek en als ik haar dan aanlegde en ze begon weg te dromen wist ik hoe laat het was Hier ook veel hazeslaapjes tot een maand of 8. Toen was er opeens een vast slaappatroon met 2 goede slaapjes op een dag. Het is goed dat inbakeren gewerkt heeft, maar ooit moet ze zonder en ik denk dat je nu heel goed op haar signalen moet letten zodat je haar opnieuw kan leren 'lezen'. Je zou ook kunnen proberen om, als je denkt dat het bedtijd is, met haar te gaan spelen. Reageert ze niet en verbreekt ze het oogcontact vaak, zal ze moe zijn.
Ze heeft rode ogen, ziet bleek en begint te jengelen. Dan gaat ze in de doek en probeert ze zich eruit te wurmen. Vaak sabbelt ze dan op haar doek omdat ze haar hand net niet te pakken krijgt. Ze is behoorlijk sterk dus. En dan loop ik een stuk of 20x heen en weer voor de speen. Als ze 1 hand eruit is gaat ze er mee zwaaien en mept ze haar speen eruit. Ook huilen dus. Vaak duurt het 30 min voordat ze stil is en slaapt ze nog zo'n 15-20 minuten. Niet echt ideaal! Ze zit er net tussenin en weet ff niet meer wat ik moet doen. Ze heeft 1x per toeval 1,5u met 2 armen 'los' geslapen. Daarna was het mis, 15min, 20min... Ik wil echt afbouwen maar niet als het ten koste gaat van haar nachtrust.
Als ze zich eruit wil wurmen lijkt het me dat het tijd wordt af te bouwen. Je zou een tussenstap kunnen bedenken door bijv. een puckababy of slaapzak met lange mouwen aan te doen. Ongecontroleerde bewegingen horen erbij. En speen eruit laten vallen is ook normaal. Je zou ook een tutdoekje kunnen gebruiken zodat ze zelf de speen weer kan pakken als hij eruit valt. Maar daar heeft ze wel haar handjes voor nodig Hoe gaat het 's nachts? Als ze dan goed slaapt zou ik me niet te druk maken om haar slapen overdag. Hier ook een meisje dat tijden alleen hazeslaapjes heeft gedaan. Ze was gewoon heel wakker overdag
Puckababy geprobeerd, helaas geen succes. Ze kan haar speen nog niet pakken dus denk dat zo'n tutdoekje dan ook niet werkt? Ze krijgt 's avonds om 19.30 haar fles, daarvoor douchen en om20.30 naar bed. Meestal slaapt ze tot 5u / 5.30 (de laatste week dan, voorheen was het 4u)
Ze slaapt dus 's nachts vrij goed. Het afbouwen zal niet makkelijk zijn, maar ik denk aan de omschrijving die je geeft dat ze er echt aan toe is en je kan het moment niet eeuwig blijven uitstellen. Het slapen overdag gaat nu ook niet zo, dus ik zou het een kans geven. Misschien moet je haar eerste tijd helpen om in slaap te komen, dit is normaal en zal niet eeuwig duren. Het duurt ook even voor ze de speen zelf kan pakken, natuurlijk. Hier hadden we altijd een tutdoekje en vanaf 4 maanden kon mijn dochter die zelf vinden in bed. Dan legde ze die over haar ogen en sliep weer verder. Het tutdoekje zelf was dan al rustgevend. Sinds 5 a 6 maanden kan ze ook zelf de speen weer in haar mond stoppen.
Ik weet dat ik t niet eeuwig uit kan stellen maar ik had een arm er uit vanmiddag, nou ze heeft nog geen 20 minuten geslapen
Misschien buikliging ? Dan kan ze niet zwaaien met dr armen. Voelt ze toch nog een beetje geborgenheid. Hier ook een baby wat maaide met dr armen en zichzelfwakker sloeg. Inbakeren mocht niet zei t cb wegens het vele spugen (en ik wilde het ook niet). Toen deed ik dr op haar buik slapen, ze sliep opeens stukke langer.
Door haar onrustige gedrag probeert ze onbewust te tijgeren (zo af en toe) maar ik kan het altijd proberen ja het valt niet mee. Ze protesteert tegen de doek (of is ze gewoon niet moe genoeg ???) en als ze dan eenmaal "los" ligt in een slaapzak dan maait ze alles los. Ik weet gewoon niet meer wat nu juist is
In een slaapzak maait ze de dekens weg bedoel je? Gewoon een dikke slaapzak aan doen en zonder dekens of iets dergelijks in bed leggen. Begint ze te huilen, dan even oppakken, wiegen tot ze weer rustig is (evt met speentje) en in weer in bed leggen. Ze wordt ook te oud voor inbakeren denk ik zo.
Sommige kinderen liggen er langer in Ik hoop dat het lukt met buikligging, zou mooi zijn. Ik denk dat ze dan minder kan maaien. En ja ze maait dus de dekens weg. En nu ze alles vastpakt wat ze tegenkomt (wat in haar handen terecht komt) trekt ze er aan. Lastig zeg....
Mijn dochter deed/doet dit ook. Hier overigens nooit ingebakerd, maar altijd zonder dekens in bed omdat ze ze toch niet op zich houdt. Ik zou buikligging inderdaad eens proberen.
Volgens mij had ik dit al s eerder gezegd, inbakeren kan tot 6 maanden, of totdat het kindje begint te rollen, afbouwen wordt geadviseerd vanaf 4 maanden. Zou nog even twee weekjes wachten, dan opnieuw kijken. Zoonlief van inmiddels 4 maanden ligt hier ook nog ingebakerd. Maak het jezelf aub niet moeilijker dan noodzakelijk
Oh, en dat protesteren klinkt mij meer als dat ze inmiddels té moe is... ook al gaan de nachten goed, dit zegt jammer genoeg helemaal niets omdat ze te jong zijn nog om zichzelf 24 uur per dag wakker te houden, daar hebben ze simpelweg de kracht niet voor. Als ze zo jong 2x op een dag een half uurtje slaapt, alle signalen afgeeft, in bed eerst een kwartier gaat huilen om vervolgens na 20 min weer wakker te worden, en niets anders doet dan hazeslaapjes, is ze volgens mij aardig oververmoeid en overprikkeld aan het raken en zou ik je toch adviseren snel die bakerdoeken weer te pakken..
Het dochtertje van TS slaapt ook zo slecht overdag met inbakeren heb ik begrepen, vandaar mijn suggestie misschien rustig af te bouwen. Hazeslaapjes heeft ze hier ook een periode heel sterk gehad, af en toe had ze dan een 'inhaaldag' waarin ze wel goed sliep. Maar het echt goede en regelmatige slapen is hier pas vanaf 8 maanden. En nu wordt het al minder (vanmiddag niet meer willen slapen) vanwege tandjes.
Ze ligt idd nog ingebakert om misverstanden te voorkomen. Het kan mss ook een sprong zijn? Ik ga vanmorgen ns buikligging proberen.
Onze dochters zijn bijna even oud. Ik merk ook dat ze sinds een week langer wakker is. Voorheen echt niet langer dan 1,5 uur, maar nu soms wel 2 uur. Alleen kunnen wij aan haar oogjes zien wanneer ze moe is, ze gaan dan een beetje zielig kijken. En ze gaat geeuwen en in ogen wrijven daarna. De laatste tijd gaat ze overdag ook vaak na een uurtje huilen, maar meestal slaapt zedan toch weerverder. Kan helaas geen tips geven, wilde alleen even vertellen dat deze kleine ook langer wakker is
Nou feest op de buik! Ze blijft haar hoofd optillen (onbewust of nieuwsgierigheid?) Eerste kwartier erg rustig en sabbelen op handje. Daarna onrustig met hoofd heen en weer bewegen, optillen en laten vallen. Handje kan ze alleen onbewust bewegen dus die vindt ze niet altijd. Speen trekt ze dus ook onbewust weg en als ze blijft draaien komt haar speen onder haar hoofd terecht ik weet dat ik moet volhouden maar pff alles, echt alles is onbewust !!
Ik heb de afgelopen dagen buikligging geprobeerd, 1 arm eruit en in een slaapzak maar ze doet het niet. Speen uit de mond pakken en dan wordt ze wakker, ze maait de dekens weg of pakt ze vast en gaat ermee spelen en slaapt ze dus ook niet. Voor het geval dat mensen zeggen: volhouden. Tsja maar ze slaapt dus niet!!! En dan is ze weer oververmoeid en slaapt ze dus nog steeds niet. Wanneer gaan de bewegingen vloeiender of bewuster zodat ze ook bewust stil kan liggen?
Hier is t ook een wiebelkont als ze op dr buikligt en pakt tijdens t slapen ook haar speen en gaat dan brabbelen in dr slaap haha. Schattig wel maar ach. Mn dochter houdt graag iets vast vooral als ze op haar buik ligt. Misschien iets in dr handjes geven een tuttellap. Vervelend hoor je moet een patroon door breken.