Weer een topic over zindelijkheid..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Prins03, Jan 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Hallo dames,

Misschien herkent iemand dit..

Mijn zoontje is nu al een paar maanden bezig om zindelijk te worden. Het ging de laatste tijd erg goed. Poepen en plassen op de wc, hij voelt het aankomen, kan het zelf etc etc..

De laatste paar dagen lijkt hij een enorme 'terugval' te hebben.. Hij zegt het niet meer als hij moet plassen en plast/poept in zn broek.. Soms wel 2 á 3 keer per dag! :( Ik snap niet waar het opeens vandaan komt.. Het ging zo goed..

's Nachts heeft hij nog wel een luier om btw.. Iemand die dit herkent?

Hoe ga je er als ouder mee om? Wordt je boos? Blijf je verschonen en zeg je dat het niet erg is?.. Wat is de manier? ;)

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zo'n beetje hetzelfde.
    Dochter is ruim 2 maanden zindelijk en ging heel erg goed.
    Nu had ze afgelopen donderdag een ongelukje op de creche doordat ze iets te lang had opgehouden en toen ze de wc zag liet ze het spontaan lopen maar de dagen erna ook regelmatig natte plekken in haar onderbroek.
    Gisteren zelfs meerdere malen spontaan en ze zegt ook weinig uit zichzelf dat ze moet terwijl ze dit voorheen wel deed.
    Nu weet ik bij haar de mogelijke oorzaak wel en dat is dat ze veel last heeft van obstipatie waar ze ook vezeltjes voor krijgt.
    Ik hoop dat wanneer de ontlasting weer goed op gang is dat het ophouden ook beter zal gaan.
    Doordat ze last heeft van obstipatie moet ze ook veel drinken en daardoor ook meer plassen dus soms best lastig.
    Verder besteed ik er niet al te veel aandacht aan en heeft ze een natte onderbroek dan krijgt ze een nieuwe.
    Wel stuur ik haar ieder uur naar de wc om te plassen.
    Ik weet dat vooral mijn oudste zoon heel lang met natte onderbroeken heeft gelopen en dit schijnt bij jongens ook vaker voor te komen.Dat ging ook altijd in fases dat hij droog was en dan weer nat en dit zelfs tot einde groep 2 en ook daarna nog weleens en daar werd ik dan weleens boos over.
    Dochter is nog klein en ik hoop dat het straks weer over zal gaan want ze vind het zelf ook vervelend.
    Ik heb nu wel weer het potje in de woonkamer gezet dat ze iets sneller kan gaan zitten.
    Verder ook niet veel tips en natuurlijk wel een blaasontsteking/obstipatie uitsluiten maar verder niet teveel aandacht aan besteden.
    Ik vind het ook lastig maar anders maak je het alleen maar groter dan dat het is.
    Uiteindelijk worden ze allemaal zindelijk.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier poept ze overigens niet in haar broek en zijn het geen hele plassen maar wel behoorlijk plekken van soms een 2 euro munt maar vaak ook groter.
    Ze plast dus een klein beetje in haar onderbroek en dan houdt ze het op dus ik denk dat ze het dan toch niet goed voelt aankomen.
    Maar ik weet dat bij haar de obstipatie een rol speelt.Ze zit dan zo enorm verstopt dat de darmen op de blaas drukken en haar blaas sneller volloopt.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Verder niemand die dit herkent?

Gisteren is hij een paar uurtjes bij mn nicht geweest. Hier heeft hij telkens aangegeven dat hij moet plassen.. en heeft netjes 2x op de wc geplast en 1x gepoept. Broek een beetje nat geworden van het te snel op staan na plassen maar dus niet in zn broek geplast..

Vervolgens komt hij thuis, zegt hij weer niks en plast gewoon in zn broek..

5. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    het kan zijn dat hij spanningen voelt.
    veel kindjes kunnen daardoor een terugval krijgen.
    er gebeurt best veel zoals dat hij grote broer wordt en misschien wel meer veranderingen?
    er niks van zeggen zou ik persoonlijk niet doen maar boos worden ook niet.
    zelf zou ik een beetje streng toespreken dat hij op de wc moet plassen want dat kan hij al heel goed en dat het niet leuk is om elke keer maar weer te moeten verschonen.

Share This Page