Dag dames, Ik zit even te dubben over hoe mijn 5 maanden oude baby te laten slapen de komende dagen. Alleen een zomer slaapzakje zonder romper? Gister was zijn slaapzakje al vochtig van t zweet, toen had hij een romper en luier aan. Ik woon in een oud huis wat verschrikkelijk warm wordt, dus overige tips om hem koel te houden zijn welkom. Wel heb ik in alle haast een wipstoel besteld om hem in de schaduw op balkon te kunnen zetten. (man, ik wou dat ik een tuin had ) Daarbij vroeg ik me af hoeveel water ik hem eventueel naast zijn fles (5x 180) en fruithap mag geven. Ik heb zn paal ventilator, maar vraag me erg af of t nou gezond is dat ding dicht bij hem in de buurt te zetten.
Als het zo heet is bij jullie, dan zou ik lekker alleen een luier doen. Eventueel een dun lakentje eroverheen. En goed ventileren, zon buitenhouden, ventilator zou ik gewoon niet pal op hem richten.
Ik heb een klein baby badje gekocht waar Graziano zijn voetjes af en toe in kan dompelen en als t errug heet wordt mag ie er effies in. Heb alleen een rompertje (soms alleen luier. Je kan op hete momenten 30ml geven (ik ben geen voorstander van alleen water) bij ons binnen loopt het wel eens tot 26 graden op. Wij hebben ook zo'n draaiende ventilator die ik naar de muur richt en alles potdicht. Ellende vind ik het die bloedhete dagen met een baby..
Alleen een laken heb ik geprobeerd ja, vergeet erbij te zetten dat meneer die lostrekt. Zelfde met zijn hydrofiel "kussen". Ik heb lakens enz dus maar verbannen omdat hij alles op z'n gezichtje legt, ben als de dood dat t een keer om zijn nek draaid en hij stikt. Vandaar de slaapzak
Idd.. Hier vorig jaar ook.. Tot nu toe sinds de kleine er is gelukkig nog niet. Zwart plat dak.. Ellendig En als je het lakentje er echt helemaal onderdoor doortrekt?
Ow ja geen probleem voor hem. Hij is nogal (heel erg) beweeglijk en onrustig, ligt geen seconde stil. Trapt t laken met z'n voetjes omhoog en dan is t een kwestie van trekken haha.
Als hij nu al zo zweet met een romper en luier zou ik komende warme nachten gewoon alleen luier aan in een katoenen zomerslaapzak. Hoe dat zit met extra vocht weet ik niet precies. Toevoegen aan de fles of extra geven tussendoor? Ik ga morgen even informeren bij mijn kinderarts..
hm, nou dan overdag niks , en 's nachts (als het dan afkoelt) in luier en evt. romper in zn slaapzak?
Niks inderdaad misschien maar t best inderdaad. Ben benieuwd of zn luier goed blijft zitten zonder romper . Tja, alleen water, weet niet of dat nou per definitie slecht is. Als hij slechter eet met warm weer (ik zelf heb tenminste altijd veel minder trek, weet niet of dat bij baby's ook zo werkt) dan lijkt het me beter water te geven dan te weinig vocht binnenkrijgen misschien?
Beter 10/20cc water aan een gewone fles toevoegen voor extra vocht en evt een klein flesje extra geven evt ook 10 cc extra water. Voeding is belangrijk. Babys hoeven niet per definitie minder te gaan drinken met wat weer. Ik deed zelf wel de fles rustig iets kouder laten worden. Kamertemp is dan ook prima zeg maar bij 30 graden.
Extra vocht kan je gewoon proberen hoor, je kindje is al 5 maanden. Je moet er alleen even op letten dat hij niet minder van z'n flessen gaat drinken. Dan kan je beter het water tussen door laten, zodat hij gewoon z'n flessen leeg drinkt.