Driftbui top 3

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Blemma, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Het is een luchtig topic mensen :) Neem het woord 'driftbui' met een korrel zout.
    Het gaat over overdreven reacties op kleine dingetjes. Op een lachwekkende manier!

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Even denken...

- als ze na het warme eten een 'naan' wil en de bananen zijn op.

- als papa haar naar bed helpt, want dan wil ze mama. En vice versa. Dus als mama haar naar bed brengt, want dan wil ze papa.

- als ze niet op het liftknopje mag drukken.

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Als hij niet met een vriendje kan spelen

gister ineens omdat hij moest douchen (nooit een probleem geweest, maar laatste tijd vind hij het niet mee leuk)

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Echte driftbuien heeft ze niet zo veel ook nooit echt gehad.. MAAR haar heftigste driftbui ging om het feit dat ze geen vruchtenhagel in haar yoghurt mocht.. Echt ze ging zoooooo ontzettend uit haar dak dat wij nadat we haar op haar kamer hadden gezet stiekum er ook om moesten lachen..
    En later ook om haar toen het over was: " wat was ik boos hè mama ?"

5. misa

misa Niet meer actief

Ja hier kan ze ook om alles boos worden..... Ze is 2,5 en komt met opmerkingen als niet kijken, niet lachen, niet doen, zelf doen, zelf kiezen (ALLES!).

Discussies om de discussies:
    Ik wil a.
    Oke.
    Nee b.
    Oke.
    Nee a....
    Aaaaaaaaaaaaaaaargh! ;)

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    - step moest per se op de bank. Afgesproken dat niet kan drifbui zegten niet door.

- dan springkoe moest op de bank (dat mag) maar de neus moest links wijzen en niet andere kanten op. Tot ik dat doorhad was het heftig hihi
    Nu dus koe neemt altijd dezelfde positie op de bank want andere veroorzaakt onmiddellijke drama;))

- papa heeft badspeelgoed afgedroogd (dat doet ze zelf maar was al laat dus hij ging helpen) resultaat alles weer nat;))

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat zei ik dus ook en zie de door mij genoemde link.

Er is een verschil inderdaad tussen even boos zijn en driftig. Als Aiden boos is, zegt hij ook altijd:"ik ben boos"! Staat hij daar met zijn armpjes over elkaar heen :p. Er volgt dan niet een hysterische driftbui gelukkig.

Aiden is boos als mama een liedje zingt.
    Aiden is hysterisch driftig als iets hem niet lukt of frustreert.

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Vorige week druk bezig met zindelijkheid, komen uit bed en luier uit, ging kompleet uit der plaat dat ze een luier aan wilde, werkelik 15 min hebben liggen krijsen, uiteindelijk ik dat ze rustiger werd haar een jurkje laten zien, jurkje aan, en ze zelf een pkasje op t potje deed... Ehh waarom was de driftbui, ze was t er niet mee eens..

Deel Deze Pagina