Koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mibow, Oct 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mibow

Mibow Niet meer actief

Even snel een vraagje
    Afgelopen week heb ik een koortslip gehad en ben heel erg voorzichtig geweest zodat ik mijn zoontje (10 mnd)) niet aan zou steken.
    Nu heeft hij sinds gisteravond 39.5 graden koorts. Verder geen rare symptomen kunnen ontdekken, ook geen koortslip. Paracetamol gegeven omdathij zich echt niet lekker leek te voelen en vannacht om 3 uur nog een keer paracetamol omdat de koorts weer 39.5 was. Ondertussen was het wel gezakt hoor, maar dus weer terug gestegen naar 39.5.
    Hij slaapt slecht, alleen tegen mij aan dan gaat het goed maar zodra ik m in bed leg is het 10 min stil en daarna huilt hij weer

Moet ik me zorgen maken? Kan ik hem besmet hebben en is dit nog gevaarlijk bij 10 maand? Moet ik nu iets doen?
    Hij is ook behoorlijk verkouden dus ik zat ook te denken dat het misschien wel weer een oorontsteking is. Dacht hier met name aan omdat het liggen zo vervelend voor hem lijkt te zijn. Maar is dit met hersenvliesontsteking ook niet het geval?

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Stel dat je hem besmet zou hebben, is dat denk ik wel iets wat je wil laten controleren. Dus als je je zorgen maakt, zou ik gewoon even de HAP bellen. Kun je overleggen en kunnen zij uitleggen waar je op moet letten om zo'n besmetting te ontdekken. Liever een keer teveel als te weinig!

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik snap dat je je zorgen maakt. De kans is veel groter dat het gewoon verkoudheid/ griep is hoor. Koortslip is vooral voor pasgeborene gevaarlijk. Neem aan dat je goed op hygiene hebt gelet. Bel anders straks even je huisarts met de vraag op welke symptomen je kunt letten mocht het toch door de koortslip/herpes virus komen.
    Sterkte en hopelijk is je kindje snel weer beter.

4. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Dit. Bij pasgeborenen is het gevaarlijk. Daarna zullen ze niet snel symptomen krijgen als koorts maar gewoon een koortslip. Niet leuk (ik wert er alles van heb het al sinds ik 2 ben schijnt)

Je hebt ook goed gehandeld meer dan hygiene in acht nemen kan je niet doen. Je kan moeilijk in quarantaine. Ik denk dat hij eerder griep heeft. Ik zou nabellen voor overleg. Bij sufheid of langer dan 3 dagen koorts zeker gaan!

5. Mibow

Mibow Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb idd heel goed gelet op hygiene en geen kusjes etc. Ik heb de hap toch even gebeld omdat ik het echt niet vertrouwde, heb hem nog nooit zo gezien als hij nu is. Ze heeft wat dingen met me doorgenomen en daarna overlegd met de arts en die zag geen reden tot paniek nu. Ze heeft me verteld waar ik op moet letten en ga het gewoon goed in de gaten houden. Koorts is er wel nog steeds :( we zitten nu maar gezellig samen tv te kijken. Doen we normaal eigenlijk nooit maar hij lijkt het nu wel fijn te vinden dus voor een nu maken we dan maar even een uitzondering :)

6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,739
    113
    Jonge kinderen kunnen al snel hoge koorts krijgen. Is vaak wel even schrikken voor de ouders.
    Ik maak voor mijn kinderen als ze ziek zijn ook vaak uitzonderingen. Lekker een beetje verwennen en vertroetelen, met een dekentje en hun hoofdkussen op de bank (dekentje misschien niet als de koorts te hoog is) en dan lekker tv kijken.
    Beterschap voor je kleintje!

7. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Goed dat je gebeld hebt. Ik hoop dat de koorts snel zakt. Beterschap!

8. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    die angst heb ik ook gehad..
    ik had een koortslip en dochter sloeg haar handje er tegenaan.
    ik heb toen meteen haar handje afgedaan met alcohol en de volgende ochtend de huisarts gebeld.
    ik moest haar temperatuur in de gaten houden en opletten of ze vlekjes kreeg.
    als dat gebeurde meteen weer bellen.
    ze was toen nog zo jong dat het wel echt gevaarlijk kon zijn maar er is gelukkig niks gebeurd.
    beterschap met je kleintje!

Share This Page