Mijn zoon slaapt al sinds zijn geboorte in een slaapzak met de onderkant ingestopt onder de matras, omdat hij zichzelf wakker hield met zijn gespartel. Winterslaapzakken kun je goed instoppen omdat ze lekker dik zijn, zomerslaapzakken trekt hij zo weer los. Met dit warme weer ligt hij dus nog steeds in een winterslaapzak. Ik heb al diverse pogingen gedaan hem te laten wennen aan een slaapzak die niet meer ingestopt is. Maar hij is een buikslaper en kruipt bovendien in zijn slaap omhoog. Om vervolgens meerdere keren per nacht huilend wakker te worden als hij met zijn hoofd tegen de bovenkant van het bedje ligt. Hebben jullie tips hoe ik Daan kan laten wennen aan een niet meer ingestopte slaapzak? Gewoon zo laten en aankijken of hij na een x aantal - gebroken - nachten beter gaat slapen? Of ... Groetjes, Wendy
Damani ligt in een gewone slaapzak en hij is nog ingestopt, anders gaat hij dus NIET slapen ! Heb hem geprobeerd zonder deken neer te leggen, maar dat vind hij idd. niet lekker ! Ik heb zoiets van, lijkt mij erg warm, maar als zij er geen problemen mee hebben, waarom niet, gewoon alleen een romper aan ! Heb je wel zonder mouwen ? -x-
Mijn zoontje is ongeveer 66 a 67 cm, maar slaapt in een 90 cm slaapzak. Zo kunnen we ongeveer 10 cm instoppen, een stukje onder het matras.
hier youri kruipt ook omhoog en ook n buikslaper sinds n paar weken maar gelukig slaapt hij gewoon door hoe hij ook ligt, succes met t vinden van je antwoord! groetjes krullie Ps ik stop de slaapzak niet in hij trekt en krijgt alles los!
Poeh, dat is vermoeiend Wenniepenny. Jarissa slaapt ook op haar buik en kruipt omhoog maar wordt gelukkig nooit wakker als ze met haar hoofd tegen het hoofdeinde ligt. (Helaas wordt ze wel eens van andere dingen wakker dus af en toe een gebroken nacht is heel herkenbaar). Is een te grote slaapzak wat? Zodat je meer hebt om in te stoppen? Of er misschien een extra strook aannaaien en die instoppen? Veel succes in ieder geval.
en als je m nou geen slaapzak aan doet? youame werd steeds wakker omdat ze in de knoop zat met der slaapzak nu slaapt ze al een week zonder en ze is niet meer wakker geweest
Probeer het eens met een laken en je kindje "fixeren" in zijn bedje.... Het laken doe je dubbel en je zorgt ervoor dat de ene helft onder je kindje komt tot net aan de oksels aan toe. Hierna sla je de andere helft over je kleintje heen, wederom weer tot aan de oksels toe. Hierna trek je het laken strak en ligt je kleintje als het ware in een "matrozenbedje"...... Dit voorkomt het trappelen en omdraaien in bedje, bij ons hielp het prima, en je kan je kleintje lekker in een zomerslaapzak doen Zie hier maar eens dan snap je wat ik bedoel http://www.pacco.nl/tinynanny/matrozenbedje.htm Groetjes, vonneg
Ik heb vorige zomer aan een paar zomerslaapzakken een soort instopstrook gemaakt. Die kon ik dan goed ver onder het matras stoppen. Nu ligt Emme in een gewone zomerslaapzak en zorg ik er altijd voor dat ik een lakentje in de breedte over haar heen leg. Zo kan ik Emme aan de beide zijkanten goed instoppen. Succes! Pim