driftbuien 14 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manon F, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons zoontje was altijd heel makkelijk, maar nu hij bijna 14 maanden is, verandert het ineens. Hij kan heel driftig worden als ik hem iets afpak (bijv. nadat ik hem een paar keer heb verboden om wascokrijtjes in zijn mond te stoppen en hij blijft het doen). Of heel erg hangerig en jengelig, als ik hem dan bij me neem is het niet goed, wil hij weer op de grond, maar dat is dan ook weer niet goed en dan gaat hij krijsen, huilen, kan dan echt heel boos zijn. Soms moet ik er om lachen (tja kan ik niks aan doen), nou dan wordt hij nog bozer! Ik snap dat kindjes na 1 jaar opstandig kunnen worden, dat dat hoort bij hun ontwikkeling, maar hoe ga je ermee om? Ik weet soms niet wat ik moet doen, of negeren, of streng toespreken. Hij begrijpt ook nog niet wat je zegt. Een kind van 3 jaar kun je op de gang zetten, maar dat kan nu bij hem nog niet. Wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om? Hij doet het minder bij zijn vader, maar ik ben ook meer thuis, misschien dat het daaraan ligt?

2. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
  3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn heeft heel af en toe ook wel dat ze boos wordt als ze iets niet mag, of als we iets afpakken. Ik kijk haar dan aan, zeg dat ze niet zo raar moet doen (wel op normale toon), leg haar uit waarom ze iets niet mag en dan negeer ik haar. Dan is het ook zo weer over.

4. Fijn dat het herkenbaar is! Ik word er soms zo zenuwachtig van en zeker als ik niet weet hoe het te stoppen. Rustig blijven, ik weet het... moeilijk hoor. Ik zal het eens gaan proberen, eerst "toespreken" en daarna negeren. Bedankt

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier ook herkenbaar....ene dag is hij sneller 'boos' dan de andere dag, maar hier ook enorm driftig wanneer hij iets niet mag....
    Ach, het is een fase....denk ik dan maar....Ik hoop wel dat die fase niet al te lang duurt :D

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Consequent blijven!
    Dus niet de ene keer negeren en de andere keer straffen want dat is verwarrend en daarmee heeft ie eigenlijk wat ie wil mama door de war.
    Het is puur testen wat ze nu gaan doen, kijken hoe ver ze kunnen gaan.
    En aan mama om de grens aan te geven.

7. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Ja, wij zeggen dan ook als iets niet mag en dan wordt hij ook wel eens driftig op die manier. Wat wij dan meestal doen is hem oppakken en aandacht afleiden met iets dat wel mag, dat werkt over het algemeen wel snel of na enige tijd. In elk geval nooit toegeven!

Het is een fase, zoals ze zeggen, en als je er niet teveel aandacht aan besteedt valt het minder zwaar, vind ik. Het helpt vaak vooral als je even een ander spelletje voordoet (bv. de stapelbekers even stapelt of de ringentoren pakt). Als hij echt boos is, werkt soms ook een liedje zingen op schoot, of even de TV aan, dat vindt hij ook interessant.

8. Blue Ice

Blue Ice Lid

28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    Hier nog zo'n driftkikkertje, ongelooflijk hoe 'n karaktertje ze kunnen hebben hé op die leeftijd...
    Rune test ons ook regelmatig... hij kent het woordje NEE al heel goed, als we dat zeggen.. hij kijkt dan zo, en daagt ons uit... niet te doen...
    Het zal idd wel een fase zijn waar we door moeten zeker, maar toch is het een schatje

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca is ook een driftkop en eet ook graag wasco krijtjes! Als hij het etuitje met de krijtjes vindt loopt hij de hele tijd achter me aan, of ik het open wil maken, want krijtjes zijn leuk! Ik wil dat niet, omdat hij ze dus op eet, nou dan wordt hij boos! Op zijn kont zitten en brullen, helemaal roodaangelopen! pfff. Ik negeer het maar en pak wat niet mag af en op een gegeven moment ga ik maar met de lego spelen of zo met hem, even afleiden en dan gaat het weer, tot hij de volgende frustratie tegenkomt.

Soms denk ik ook dat hij weer meer wil dan hij kan en ook mag. Hij weet nu dat sommige dingen niet mogen en daarom wil hij ze zo graag doen. Daar wordt hij dan boos om als blijkt dat hij het weer niet mag, want die dingen zijn juist zo leuk! En af en toe lijkt het ook wel of we echt ruzie maken! Dat is zo vervelend, dan gaan we maar even een blokje om om af te koelen!!
    En ja hier doet hij ook meer dat soort dingen bij mij dan bij zijn papa. Maar ja, ik ben de veilige mama, waar je alles uit kunt testen denk ik dan maar.

10. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hier hebben wij ook zo'n plaatboef die behoorlijk ondeugend is en van alles uitprobeert. Voel me soms zo'n politieagentje die de hele tijd NEE, AFBLIJVEN, MAG NIET roept..;). Het zal inderdaad een fase zijn, maar soms doodvermoeiend en dan ben ik blij als het 7 uur is en meneertje heerlijk naar bed gaat haha.
    Hoelang duren deze fases eigenlijk gemiddeld?

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zet jamie in een hoek :D en dan ga ik er op mijn knieën bij zitten en zeg ik: ga jij maar eens even in de hoek zitten als jij niet luisterd... je mag "dit" niet. en dan kijkt en luisterd hij heel aandachtig. en dan zeg ik, ga jij luisteren (knikt hij ja) zeg ik goedzo, kom er dan maar uit. en dan kruipt hij eruit en gaat wat anders doen.

ik denk niet dat hij het hoekzitten nu al snapt maar voor mij werkt het wel omdat ik hem weghaal uit de situatie en hem gewoon afleid op een strenge manier. ook gaat hij achteraf niet meer terug. als hij dat wel doet dan gaat hij maar weer even in de hoek :D

Deel Deze Pagina