Wie ook een kindje....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    die traag is met vooral de motorische ontwikkeling?

Roos is nu 10,5 maand en doet eigenlijk niet veel meer dan zitten,ze speelt wel,pakt alles goed over en reikt ook naar haar speelgoed maar kan ze er niet bij dan vind ze dat ook prima.
    Met 7,5 maand is ze van rug naar buik gedraait,maar terug draaien nog echt veel gedaan.Op de buik vond ze nooit echt erg maar nu ze kan zitten doet ze het liever niet.
    Als ze op de buik ligt doet ze wel een rondje draaien maar je moet haar wel stimuleren met een speeltje anders vind ze het wel best.
    Ze zit nu al vanaf 8 maanden en daar blijft het ook bij.
    Op het cb vinden ze haar kwa ontwikkeling goed en ik heb ook al een tijdje kinderfysio maar die vrouw zegt dat het echt in het karakterje zit,ze is ontzettend rustig ( ben ik helemaal niet gewend want Sophie is/was super bewegelijk ) je moet haar echt prikkelen.
    Dan kan ze sinds kort op schoot heel even staan maar dan wel met een krom kontje...
    Ook hebben we sinds een maand een loopstoeltje maar ze zit erin en ze springt wel een beetje erin maar vooruit komen ho maar....
    Ondanks cb en kinderfysio en vriendinnen waar ik het er mee over heb maak ik me toch wel een beetje zorgen en vraag me af of het normaal is en wie heeft dat ook en eventueel tips om haar te prikkelen ( ik doe elke dag al oefeningen en dat vind ze prima maar daarna doet ze het niet uitzich zelf...)

Liefs.

2. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Meid, zooooo herkenbaar. Ik kan hetzelfde verhaal hebben geschreven :( Lisa rollt sinds een maandje de hele kamer door, en sinds ze haar manier gevonden om haar te verplaatsen, vindt ze het prima zo. Ik merk wel dat sinds een weekje is ze aan het proberen om te tijgeren maar het wilt niet lukken, ze valt gewoon op een zij. We hebben ook een laminaatvloer wat beslist niet helt... zucht...
    Ze zit ook al een paar maanden goed stevig en draait alle kanten op om iets te pakken en valt bijna nooit om.

We lopen al zo'n 3 maanden bij de kinderfysio en het is geen f**k van gekomen - de man zegt dat ze lichamelijk prima in orde is maar wilt gewoon niet vooruit! :(

Ik ben net gisteren bij de cb geweest en bleek dat ze nu echt achterloopt: ze tijgert niet, en ook waren ze haar fijne motoriek aan het testen door haar iets met een duim en wijsvinger te laten pakken maar ze rolde gewoon dat ding met haar wijsvingertje en wilde niks pakken! Ik heb toevallig ook een evaluatieformulier meegebracht waar ik had aangegeven dat het riddeltje "Alles prima, ieder kind is anders" me al behoorlijk dwaarszit en ik spijt heb dat ze me nooit inhoudelijk hielpen met het stimuleren van het ontwikkeling. Nou, dan wilde de wijkvk meteen een afspraak bij ons thuis maken om Lisa te zien... Komt ze morgen langs.

Ik ben dus al ook een beetje wanhopig geworden. Ik lees mee

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje is ietsje jonger (2 weken) en er zit inderdaad wel verschil in qua ontwikkeling.
    Ik herken je onzekerheid wel hoor. Meiden van de zwangerschapsgym (met kindjes dus van dezelfde leeftijd) kropen veel eerder, hadden eerder tandjes etc etc.. je gaat toch vergelijken ook al weet je dat je dat NIET moet doen...
    Maar je doet t toch....
    Kindjes ontwikkelen zich allemaal in hun eiegn tempo en toevallig is die motorische ontwikkeling hetgeen je goed kunt zien (en vergelijken). In dat koppie van haar ontwikkelt zich echter ook van alles en wrs is ze op dit moment daar meer mee bezig dan het kruipen, optrekken enz. Of misschien maakt ze op het moment wel een groeispurt door? Een kind staat nooit stil.
    Hoe lastig het soms is, probeer je dan toch vast te houden aan de professionals van het CB en kinderarts etc die zeggen dat t gewoon goed is. Een maand later kan de situatie wel weer heel anders zijn! Mijn zoontje kroop en trok zich ook op in een periode van 2/3 weken!

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin der dochter van 6 weken ouder dan mijn dochter dus nu bijna 17 maanden kan pas sinds kort kruipen, ze zat altijd alleen maar en vond alles wel best.
    Ze kan sinds kort ook staan en zich ook optrekken en aan de handen mee lopen maar zelf lopen kan ze nog niet.
    Maar er gaat wat om in der koppie haha.
    Maak je niet druk, ieder kindje doet het op eigen tempo en voor je het weet sjeest je kindje je voorbij hihi

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hoi,

voor zover het hier al opgaat, mijn meisje kruipt niet, zit niet, en draait zich nog niet om, het CB zegt dat ze wat achterloopt maar ik maak me nog niet zoveel zorgen.

wel heb ik af en toe zoiets van, ga toch eens lekker op onderzoek uit, want als ik haar op haar speelkleed leg dan blijft ze op haar rug liggen brabbelen, voor speeltjes draait ze op haar zij maar moeilijker moet het niet worden, als ze er niet bij kan dan laat ze het zitten, niet nieuwsgierig genoeg dus.

ze is nog geen 10 maand maar ik herken het zeker!

6. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zou me er niet te druk om maken.
    Mijn zoontje gaat sinds 2 weken pas zelf zitten, maar in diezelfde week is hij ook begonnen met lopen.
    Hij rolt zich om van rug naar buik, maar terug rollen doet hij niet.
    Hij heeft nooit gekropen en heeft dus tot 14 maand alleen maar gezeten.

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Mijn dochter is pienter zat (dingen benoemen, verbanden zien enzo) maar motorisch is ze niet de snelste. Twee weken voor d'r eerste verjaardag ging ze kruipen en één week voor d'r verjaardag trok ze zich voor het eerst op in de box. Inmiddels is ze 1,5 en loopt nog niet los. Waar alle andere kindjes (idd, van zwangerschapsgym ofzo) al los lopen doet ze 't gewoon niet. Sinds twee weken loopt ze aan één hand en nu ook achter d'r loopwagentje.

Ik kan verder niet zeggen dat ze achterloopt, maar ze is gewoon niet erg snel met d'r grove motoriek. Kleine pluisjes vasthouden en kleuren met kleurpotloden kan ze daarentegen weer heel erg goed. Ze is inmiddels wel op weg, dus 't gaat wel goedkomen (zonder dat er fysio nodig is denk ik) maar soms is het een beetje frustrerend ('oooow, loopt ze nóg niet?'). Volgende week moet ik voor het 1,5 jaar bezoek naar het CB, ben benieuwd wat ze daar zeggen (ze kruipt wel erg goed en snel en daar zijn ze bij het CB ook altijd wel van gecharmeerd, dat scheelt ;) )

8. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hier een kleintje die sinds deze week al achter zn baby walker loopt.. terwijl ik in het begin zoiets had van mwoaa hij heeft het volgens mij wel aan tijd en in een paar weken tijd gaat hij van alleen liggen naar tijgeren zitten kruipen staan en lopen.. echt gaat mij soms te snel hoor... Bij ieder kindje is het natuurlijk anders en als ik jou was zou ik me er eerst niet te druk om maken... het komt echt allemaal wel!

9. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Mijn zoontje was ook vrij laat met een hoop dingen. Hij ging pas zelf zitten en staan met 1 jaar en hij liep 'pas' met 16 mnd los, dus hier ook een latertje. Heb me er nooit zo'n zorgen om gemaakt, alles komt op z'n tijd en ieder kindje is anders en doet alles op zijn/haar manier/tempo.

10. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hoi,
    Ons zoontje ging met tien maanden een beetje kruipen en na een paar weekjes kroop hij al ontzettend snel. Nu is hij bijna 14 maanden en loopt hij langs alle randjes, maar nog niet alleen.hij staat soms een paar seconden los,maar zodra hij dat doorheeft pakt hij meteen weer iets vast. Hij loopt bijna ook niet achter zijn babywalker.
    Ik heb me nooit zorgen gemaakt hoor,ieder kindje ontwikkelt zich inderdaad op zijn/haar eigen manier. De een is ook meer nieuwsgierig,de ander leergierig,de ander heel snel tevreden etc.

11. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Herkenbaar!
    En niet druk maken zou ik zeggen!!!!
    Het komt vanzelf, met 6 mnd zeiden vrienden al je moet de box omlaag doen...nou die staat nog steeds hoog.
    En ik denk maar zo, hij is vast omlaag voordat ze 5 is ;)
    Sinds 1 week rolt ze van buik naar rug, dus het komt in stappen :)
    Ik liep zelf pas toen ik 17 mnd was, dus ze heeft nof ff de tijd...
    Hier ook geen fysio.

Groetjes

Deel Deze Pagina