niet stil liggen op aankleedkussen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koekeloerie, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Nu hoeft ze niet doodstil te liggen, maar het is inmiddels een hele strijd aan het worden om mevrouw aan te kleden of haar luier te verschonen. Ze wilt alles pakken wat er om haar heen ligt of alleen maar aanraken en bekijken. Ze draait continu op haar buik.
    Gevolg is dat ik haar half in de houdgreep moet houden om haar te verschonen en heel begrijpelijk vind ze dit niet leuk. Met niet leuk bedoel ik heel hard huilen :(.

Hoe doen jullie dit?
    Ik heb inmiddels alles om het aankleedkussen verwijderd. Ook het geven van een speeltje werkt niet (meer).
    Wordt dit erger of is het een fase?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Misschien iets geven wat ze normaal niet mag hebben?
    Sleutels, mobieltje ofzo?

Misschien niet helemaal 'pedagogisch verantwoord' maar hier werkt het wel. :D

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik verschoon de luier nu maar terwijl hij op zijn buik ligt. vergt wat oefening, en niet echt pedagogisch verantwoord (als in: doe maar wat je leuk vindt), maarja, werkt wel.

4. Koekeloerie

op de buik verschonen? geef je daar ook een cursus in? :D
    ik ga het is proberen.

5. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Het aankleden en verschonen is hier met Robin ook een ramp.
    draait alle kanten op ligt ook om zich heen te grijpen en waar ik ook zo moe van word is zodra die luier los gemaakt word weet ie niet hoe snel ie een handje in zn luier moet steken, normaal niet zo erg maar als ie een poepluier heeft vind ik het wat minder leuk.

Op de buik verschonen heb ik ook geprobeerd maar dat werd een grotere ramp als dat ie op zn rug lag. Uit eindelijk krijg ik m wel verschoond en aangekleed maar je bent bekaf als je klaar bent hahahaha

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier ook zo'n draaikont. Hij heeft nu ook de neiging om pijlsnel naar de rand van de commode te kruipen en dan heel nieuwsgierig over de rand te gaan hangen, om te zien wat er 'daar beneden' is. Levensgevaarlijk. Het enige dat hier redelijk helpt, is om hem iets in handen te geven dat juist geen speeltje is, want dat kent hij al en is dus niet meer interessant. Ik geef 'm een tube gel, een flesje badolie, het hulsje van zijn thermometer...als het maar iets anders is dan speelgoed.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    En je moet gewoon op topsnelheid te werk gaan...hoe langer je erover doet, hoe vervelender ze worden ;)

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt van die poppetjes aan zo'n spiraal die je op kunt hangen boven het commode.(weet niet hoe dat heet haha, heb er ooit 1 bij dirx drogist gekocht)
    Werkte hier een hele lange tijd.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Afleiden is de beste oplossing, iets in de handen geven wat nieuw is. Sleutels, mobieltje e.d. Enne het is helaas geen fase mijn zoon ligt niet meer stil vanaf het moment dat hij zich kon omdraaien haha enne het wordt nog erger want strax gaan ze staan en lopen doodleuk weg ;) maar oefening baart kunst hoor, ik kan in alle houdingen inm. een schone luier geven haha.

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier werkt gewoon niets. Alles al geprobeerd. Dus ook ik ben kampioen geworden in luiers verschonen in onmogelijke posities :)

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vast tapen hahahaha.
    Denk dat ik dit ook ga krijgen op den duur want ze gaat nu al heen en weer.
    Het gaat ook weer over dat is het voordeel er wel van

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hier ook tegenwoordig een draaikont, alles wat ie ziet moet ie pakken of op zn buik rollen.
    Ik probeer hem zo snel mogelijk te verschonen of aan te kleden, dat werkt hier tot nog toe het beste..

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Liesje ligt ook zodra ik hara heb neergelegd weer andersom:D Tja, afleiden met telkens iets nieuws werkt het beste en een flinke portie geduld van mijn kant.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dat probleem hebben wij ook al een aantal maanden.Wat hier goed helpt is :

We hebben een bakje staan met daarin zijn cremetjes, temp.meter, snotzuiger ect.. Daar mag hij dan zittend iets van uitzoeken. Daar is hij dan zo van onder de indruk dat ik hem 9 van de 10x zonder problemen kan neerleggen en hem kan verschonen of omkleden

15. Koekeloerie

Dat van dat tapen is ook al door mijn gedachte gegaan :D

Ik zal mijn portie geduld aanvullen en het geven van iets "bijzonders" is ook een optie. Alleen nog even verzinnen wat het bijzondere gaat worden. Misschien een oud mobieltje dat ik niet meer gebruik. Als het dan valt is het niet erg.

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Op vakantie had ik een aankleedtafel in het huisje met een band om je kindje mee vast te leggen op die aankleedtafel. ik zei al Hey zoiets moet ik thuis hebben haha ;)

17. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Bij mijn neefje ook al eens geprobeerd. HAd hem het flesje babyolie gegeven. Neefje dacht: laat ik mijn net gekregen ondertandjes eens proberen. En ja hoor: met zijn 2 onderste tandjes wipte hij het flesje open. Het resultaat kun je zelf wel bedenken. Was in ieder geval nog langer bezig....

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hahaha! Ik heb daar ook last van :D

Ik houd hem inderdaad half in de houdgreep en zorg gewoon dat ik niks in het zicht heb liggen :). En roep een keer boos 'nee' waardoor hij beteuterd naar me kijkt en ik snel die luier kan verschonen :p

19. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Jaaaa die zag ik op schiphol :D Is reuze handig ;)

Hier geef ik mijn zoontje de electrische tandenborstel, daar is ie echt heel lang mee zoet :D

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook ieder luier een rodeo.niets helpt

Deel Deze Pagina