zoontje 2 opeens hart ruisje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door flowertje, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    was net bij het cb dus die man naar aiden zijn hart luisteren hij was al lang bezig dus ik dacht hmmm waarom duurt het zolang.

zegt die man hij heeft een ruisje bij zijn hart.

huh dit is nog nooit bij hem gehoord nu pas uit het niets hoe kan dat?

iemand ervaring hiermee

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ook gehad idd! huisarts in opleiding hoorde het, toen doorgestuurd naar de kinderarts daar wat onderzoeken gehad maar kwam verder niks uit. alles was gewoon goed.

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Wat zei die man er zelf verder nog over dan?

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik moet vanmiddag zelf naar de dokter dus moet de dokter laten luisteren

5. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Heeft hij je dan niet doorverwezen? Hier bij mijn zoontje is nog steeds een hartruisje te horen wij zijn alleen wel doorverwezen toen hij 3 was ongeveer en heeft een algehele onderzoek gehad waar niets uit is gekomen.

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik moet het aan mijn huisarts laten horen

7. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Aha bij ons was het in Duitsland dus kregen meteen doorverwijzing van de kinderarts, gaat even anders dan hier in Nederland vandaar;) Niet te veel zorgen om maken een hartruisje is veelal onschuldig.

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Hier ook, in december niets en in februari wel. Nu moeten we volgende week vrijdag naar de kindercardioloog in het erasmus, ik ben benieuwd. Ze heeft nergens last van verder dus ik maak me geen zorgen.

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb het zelf als baby ook gehad. Ben er overheen gegroeid. Hopelijk is dat bij jouw kleine ook het geval :)

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

11. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was dat ook bij de oudste. Daarna ermee naar de huisarts gegaan en die hoorde niets bijzonders.
    Als er echt iets zou zijn had ik ook wel iets moeten merken. Snel moe zijn enzo of maar kort een flinke inspanning kunnen doen.

12. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier ook gehad, voor het eerst bij de controle toen ze 2 was geworden.
    Wij moesten ook eerst naar onze eigen huisarts om die ook te laten luisteren en dan sturen ze je door naar het ziekenhuis voor een echo en een hartfilmpje. Hier kwam er niets uit en is het een functioneel hartruisje (Dus dat er geen hartafwijking is). (Een paar weken geleden was ze ze ziek en werd er door de arts bij de HAP ook geluisterd naar haar hart en hij hoorde het hartruisje nog steeds. Ze is nu bijna 3,5)

13. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Hier hebben 3 van de 4 kinderen een ruisje bij het hart.
    Door gestuurd naar de kinderarts.
    1 van de 3 nog door gestuurd naar een academisch ziekenhuis.
    En alle 3 onschuldig.
    Onze zoon van 4 maanden heeft het nog niet.
    Dit kan nog veranderen.
    Bij de anderen ook steeds pas later ontdekt.
    En bij ziekte is het duidelijker te horen dan als ze niet ziek zijn is ons verteld.

Sterkte ermee

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier ook bij de oudste toen hij net 4 was kwamen ze ermee dat ze hartruis hoorden na 4 jaar! Half jaar later weer op control en inderdaad weer ruis maar wel minder. Klepje sluit weleens niet goed aan op die leeftijd maar daar groeien ze vaak overheen.

Deel Deze Pagina