3e keer griep in korte tijd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door megacarls, 16 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Mijn dochter heeft nu sinds eind januari/begin februari voor de 3e keer griep. Laatste keer was zelfs 2 weken geleden pas. En elke keer is ze meerdere dagen ziek met hoge koorts. Verkoudheidsklachten en algehele malaise. Nu heeft ze weer hoofdpijn en keelpijn. Gewoon echt een typische griep.
    Zijn er meer kindjes die nu deze periode op korte tijd zo vaak ziek zijn geweest?
    Ondertussen heeft ze niet veel bij te zetten. Ze was altijd al een slanke dame maar nu heb ik het idee dat het haar niet helpt. (1,12 en 16,5 kilo, bijna 6 jr).
    Ik vraag me nu af of ik haar toch niet eens mee zou nemen naar de huisarts. Maar ondertussen vraag ik me ook af of dat niet een beetje overdreven is. Misschien heerst er gewoon zoveel. (Overigens is onze zoon niet zo vaak ziek geweest, die heeft de griep de 2e keer lichtjes meegepakt maar was er ook vele malen sneller doorheen).

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een beetje hetzelfde gehad, net weer 1,5 week ziek geweest en hopelijk nu klaar met alle virussen ;). Hier ook bijna 6 en 1,14 ongeveer en ik gok zo'n 16 kilo (normaal 17 kilo), dus ze is best mager nu. Eet nog niet helemaal goed (wel veel fruit) maar dat komt wel.
    Ik ben maandag toen het dus 1,5 week duurde naar de huisarts geweest en prompt was ze vanaf die dag niet meer ziek ;). Huisarts kon ook niet veel doen inderdaad behalve even luisteren en als het niet over was geweest hadden we vrijdag bloed moeten laten prikken op pfeiffer en hb (hier vooral heel verkouden en heel erg moe, en af en aan koorts).
    Zelf kwakkel ik ook al een tijd, mijn man is een weekend goed ziek geweest en mijn oudste tot nu toe nog helemaal niet.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hetzelfde met de jongste van 3,5 jaar.
    Medio december 2x onverwacht koorts die maar 1 dag duurde.
    Tweede week januari koorts met gillende oorpijn en vervolgens een loopoor waarvan ik schrok van de hoeveelheid rommel die eruit kwam.
    Behandeld met Sofradex en opgeknapt en 1 week later weer koorts.
    Op dat moment lagen de oudste kinderen ook met griep dus volgens huisarts gewoon pech en alles oppikken.
    2 weken later weer koorts en beroerd.
    Toen 3 weken alles rustig en toen weer koorts met overgeven en diarree.
    Weer opgeknapt en nu twee weken later weer ziek.
    Snotverkouden en ontstoken ogen en koorts en nu weer aan het opknappen.
    Ik weet wel dat ze grote amandelen heeft dus misschien speelt het mee.
    De oudste van 12 jaar is nu ook weer ziek.
    Half januari grieperig en toen 5 weken later weer ziek en nu 3 weken later weer keelpijn en verkouden.
    Dochter van 10 jaar is ook 2x kort achter elkaar ziek geweest maar het lijkt erop dat zij er wel helemaal doorheen is.
    Enerzijds denk ik eraan om naar de huisarts te gaan maar ik verwacht daar niet veel van.
    Het is mogelijk een optelsom van ziek zijn en opknappen en dan een lage weerstand en door alle virussen die er rondzwermen dan direct weer alles oppakken.
    Ik werk zelf in een dokters praktijk en ik hoor het heel vaak dit seizoen.
    Alleen wanneer kinderen buiten de periode van ziek zijn bleek en lusteloos zijn is er reden om bloed te onderzoeken om te zien of er niet iets anders speelt.
    Ijzertekort,Pfeiffer oid.
    Ik vind het ook lastig omdat het toch ook wel een keer klaar moet zijn met die gekkigheid en ook omdat onze kinderen zelden tot nooit ziek zijn.
    Ik ben verder niet bang voor iets anders want buiten het ziek zijn is vooral de jongste enorm energiek en ze ziet er ook heel goed en gezond uit.
    Blijft lastig.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij die van 12 jaar denk ik dan ook dat zijn weerstand nu even wat lager is doordat hij enorm aan het groeien is en dat kost mogelijk ook wat energie.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die van mij was de laatste week vooral heel moe aan het eind van de dag, ging wel gewoon naar school, hoestte veel en elke dag rond 17:30 (avondeten) was ze op en viel ze in slaap. Daarom wilde de huisarts deze week bloed laten prikken omdat pfeiffer ook schijnt te heersen en bijna 3 weken heel moe zijn vooral is toch wel gek bij een griepvirus. Maar goed ze was alweer opgeknapt gelukkig.

6. megacarls

Je hoort het dus meer. Nou normaal is onze dochter ook echt niet zo vaak ziek. Maar ik heb vanmorgen even de huisarts gebeld en het kwam erop neer dat we gewoon pech hebben. Nou ja, dan weet ik dat. Gelukkig is ze vandaag alweer een stuk beter als gisteren. Maar ja, werk trekt aan je (wanneer kom ik weer werken), oma's hebben de vorige keer opgepast waardoor we met een ziek kind moesten slepen want die wonen allebei een uur rijden van ons vandaan en van elkaar vandaan, en omdat ik om 6:30 weg moet 's morgens is het voor hen niet te doen om zo vroeg op te staan dus dan brengen we ze de avond van te voren daarheen, maar op dag 1 was het dus oma 1 en op dag 2 oma 2. Echt superfijn dat dat toen kon maar dat slepen ermee is ook niet fijn. Beide oma's zijn nu niet in de gelegenheid om op te passen (1 is op vakantie en de ander moet een sterfgeval regelen) dus ben ik thuis van mijn werk, waar al zieken zijn en iedereen al extra werkt de hele tijd. Dus morgen zal ze toch weer naar de BSO moeten. (Op vrijdag is mijn dochter altijd vrij). En echt goed opknappen zit er dan toch weer niet in. Mijn man is trouwens deze week voor zijn werk weg. Komt vrijdagavond pas weer terug dus die kan ook niks betekenen. Zo naar dan hé, dat je er echt helemaal alleen voor staat.

7. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Ik heb net gelezen van hier forum. Omdat mijn zoontje (2,5jr) is ook elke x opnieuw ziek. 1 maand geleden was hij ziek van eerst 3 dagen koorts daarna griep. En nu weer opnieuw ziek, sinds afgelopen dinsdagavond.
    Maar ik was ook elke x opnieuw ziek als mijn zoontje.. het is wel vervelend!

8. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik zou als ik jou was toch wel even langs de huisarts gaan. Ze kan last van oorontsteking hebben. Dat kan lang sluimeren en koorts kan weer zakken en weer terug komen. Onze dochter had dit vorige jaar ook. Bleek dus middenoor ontsteking.

9. megacarls

Mijn dochter geeft dan doorgaans wel heel duidelijk oorpijn aan. Dat heeft ze nu niet. Ze is steeds haar keel aan het schrapen en heeft last van hoofdpijn, keelpijn en haar voeten (?).
    Vandaag is ze naar het KDV geweest. (Ik had echt geen andere keuze). Vanmorgen leek het ook best goed te gaan. Maar om 11:00 kakte ze helemaal in, hebben ze haar getemperatuurd en bleek ze toch weer 39,8 te hebben. Dag 4 alweer. Maar ja als ik de huisartsassistente mag geloven kan een goede griep 5 tot 7 dagen duren. Als ze maandag nog ziek is ga ik wel terug met haar. Of eerder als ze zieker wordt. Maar voor nu lijkt het me geen spoed.

10. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier mogen ze zelfs 7-10 dagen koorts hebben maar wel na 3 dagen even laten checken. Mijn zoontje is 2 weken geleden wel na 7 dagen hoge koorts (40-41) en uiteindelijk zuurstoftekort opgenomen... hij was als zijn saturatie normaal was gewoon weer naar huis gestuurd (hij was immers nog niet compleet uitgedroogd) Bleek wel dat door langdurig ziek en koorts van het griepvirus hij er een amandel en longontsteking boven op kreeg, dat zou ik dus wel in de gaten houden.. word ze steeds zieker of veeel meer hoesten dan toch ff laten checken....

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat heel belangrijk is voor je weerstand en om op te knappen is vitamine C. Ik zou dat bij zo'n zwakke weerstand wat extra bijgeven.

Deel Deze Pagina