HELP! last van doorkomende kiezen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by silvana81, May 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje krijgt haar eerste 2 bovenste kiezen, maar ach wat heeft ze daar last van zeg, bij haar gewone tandjes had ze nooit z´n last alleen 2 dagen vieze luier en er zat weer een tandje.

Zodra ze wakker is is het huilen en gillen, niks drinken, geen eten.

Maar wat geven jullie bij het doorkomen van kiezen? merk wel dat het veel heftiger is.
    hoeveel dagen hadden jullie kindjes er last van?

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mijn zoontje heeft wel behoorlijk last van z'n doorkomende tandjes af en toe en ook zijn er kiezen in aankomst nu volgens mij. Wij gebruiken sinds een week of 2 Gengigel, verkrijgbaar bij de drogist. Ik heb de indruk dat dit echt werkt tegen de pijn, Chamodent en Dentinox hielpen minder.
    Het is wel een gedoe om het op z'n kaakjes gesmeerd te krijgen want Dennis vindt 't niet echt lekker en hapt dan maar weer 's in m'n vinger.... maar goed, het helpt iets in elk geval!

3. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik gebruik nu dentinox maar dat werkt echt niet,
    ze heeft er echt last van zit continu met haar vinger in haar mond en wordt dan boos.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Geef je ook paracetamol?

Bij onze oudste kwamen er opeens veel tanden en kiezen tegelijk. Heeft er wel een maand last van gehad... Gaven dentinox en paracetamol dus.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De laatste keer kwamen er drie kiezen tegelijk, toen gewoon paracetamol gegeven voor de nacht en indien nodig ook overdag..

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ze heeft hier al met al toch zeker wel 3 weken last gehad (2 kiezen en 1 tand). Voor de nacht gaf ik dan een paracetamol, overdag gaf ik haar een koud worteltje om op te "knagen" (bijtringen wil ze niet).

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier kwamen ze alle 4 tegelijk door...
    Oppervlakte van zo'n kies is natuurlijk stuk groter dan van een gewoon tandje en hier dus ook veel last. Hele tandvlees was opgezet en ze kon ook niet meer eten/ drinken.
    Ik smeerde ook Dentinox (bij opstaan,voor middagdutje en voor de nachts), deed wat druppels op wattenstaafje en die wreef ik over het tandvlees. Ze ging er dan zelfs wat op kauwen...
    En daarbij gaf ik ook paracetamol.

Inmiddels heeft ze ook al 2 van haar achterste kiezen en die zaten er in een keer! Niks van gemerkt... (was al bang voor de periode dat die zouden komen, nergens voor nodig dus!)

Sterkte!

Share This Page