Super trots en direct wat vraagjes >> zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debq, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik ben super trots op onze kleine grote meid. Ze is 11 mei 2 geworden en vanaf die dag heeft ze niet meer in haar broek geplast, alleen op de wc. Een paar dagen later, 14 mei, heeft ze nog 1 keer in haar broek gepoept, maar sinds toen is ze alleen nog maar op de wc geweest. Het potje heeft ze maar 1 of 2 keer gebruikt, echt alleen de wc.

Als ze aan het spelen is en ze is een paar uur niet naar de wc geweest vraag ik haar of ze moet plassen en wacht ik niet tot ze het zelf zegt. Is dat wel slim of moet ik het haar ook dan zelf laten aangeven.
    Maar nu heb ik direct ook wat vraagjes. Hoe doen jullie het als ze ergens anders op de wc gaan, laten jullie de bril vasthouden of toch niet.
    Hoe doen jullie het met onderbroekjes, Quincy is best klein (81 cm) en er is niet echt ondergoed in haar maat. Ik koop nu de kleinste onderbroekjes en was die te heet en doe ze in de droger, dan krimpen ze wel wat, maar het is niet ideaal.
    En hoe doen jullie het met rokjes, een boxershortje aan?

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Fijn he:) daniel is nu ook al 2weken luierloos (al had hij gister wel 5x achter elkaar in zn broek geplast na dagen droog te zijn geweest:()
    mijn meisje is nog niet zo ver, maar om je laatste vraag eerste te beantwoorden: zou onder een rokje wel een boxershortje doen. Vind het zo'n raar gezicht als ze dan gewoon onderbroekje aan hebben wat niet goed sluit en je dus alles ziet zodra ze met de benen wijdt gaan.
    -tijdens spelen vragen: is denk nog wel ff slim, doe ik ook bij daniel als hij al paar uur niet is geweest.
    -ergens anders op de wc: tja, als hij de rand niet vasthoudt zit hij IN de wc ipv erop. En ze kunnen echt wel wat hebben. Evt laat je dr handjes op wcpapier zetten? Naar schoonzusje hadden we de verkleiner gewoon meegenomen (en die zal waarschijnlijk wel vaker meegaan als we lang naar familie gaan)
    -Daniel heeft nu maat 86/92 aan, heb onderbroekjes in maat 86 en dat gaat goed.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ze wil thuis ook vaak graag op de 'grote' wc, dan haalt ze de verkleiner er af als ik die heb klaargelegd, dus die neem ik niet mee. En soms blijft ze zelf zitten zonder de rand vast te houden maar meestal houd ik haar dan vast als we ergens anders zijn. Vorige week hadden we vrij en zijn we veel weg geweest, heeft ze bijna overal zonder verkleiner moeten doen..

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Zelf vergeten ze nog wel eens naar de wc te gaan, dus het tegen haar zeggen is prima. En wat betreft het ondergoed, mijn meisje is iets langer dan de jouwe en bij haar zit het ondergoed van de zeeman maatje 92 prima. Dat valt klein uit, want het zit bij mijn dochter perfect. Ik heb hemdjes en boxertjes en als je het kleinste eruit zoekt, moet het passen. Dat was namelijk laatst ook een onderwerp in een ander topic en bij de zeeman bleek het het kleinst, ook kleiner dan sommige andere merken maat 86.

Succes!

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vraag het ook vaak even hoor. Niet elk uur, maar als ze een poos gespeeld heeft, voor en na dat we even weg zijn geweest, soms in de auto even extra. Helemaal niet erg! Hier wilde ze meestal juist te vaak, en hoef ik het maar weinig te vragen.

Ik laat haar ergens anders gewoon de bril vasthouden. Nu hoeft ze ook niet meteen op de meest vieze wc's te plassen (bij een benzinepomp ofzo, bah!), maar gewoon bij andere mensen thuis, of een keer bij de hema... Nou, dat vind ik niet zo erg! We wassen daarna de handjes en ik ga er vanuit dat die wc's ook schoongemaakt worden.

Julia is ook nog een smalletje, maar de onderbroekjes van de Zeeman vallen vrij klein. Ik heb boxertjes van de Prenatal (maat 92) dat valt ook lekker aansluitend. Ook heb ik ze van de Hema (86/92), van die mooie elastische en die blijven ook net hangen. Ik moet zeggen dat ik nu met het mooie weer pas opeens dacht: hmm, nu heeft ze dus onder haar jurkje alleen een onderbroekje aan... Dan zijn boxertjes inderdaad netter! Die hebben ze bij de Zeeman volgens mij ook.

Super tip die ik hier van iemand kreeg: Zet het potje achter in de auto! Zo kunnen wij elke week gewoon een uur in de auto, en kan ze plassen op elke parkeerplaats die we tegenkomen! De eerste week durfde ik haar nog niet zo goed zonder luier in de auto te doen, maar met het potje achterin gaat het nu heel goed. Ze is nu 2 weken zindelijk ongeveer en toevallig vanmorgen het eerste ongelukje sinds een week! Dus hier gaat het meteen super goed!

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Is op zich wel makkelijk het potje mee in de auto, maar Quincy vind het potje voor de poppen (ze heeft een baby born met potje) en wil er zelf niet op ;). Op zich makkelijk, maar in zo'n geval was t fijn als ze wel op t potje zou willen. We zijn wel een keer met haar bij de benzinepomp moeten stoppen en hebben haar vastgehouden. Ze kan het op zich ook goed ophouden, als we vragen, kun je wachten tot we bij oma zijn, zecht ze ja, bij oma plassen. Ze moest toen nog een half uur wachten en heeft het echt opgehouden. :)

En de onderbroekjes bij de zeeman ga ik zeker eens bij kijken!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    J. vindt het potje ook om mee te spelen. :D Maar bij een benzinepomp of wegrestaurant (ietsje schoner vaak ;)) kunnen ze ook prima naar de wc. Eventueel kun je van die doekjes ed meenemen om het toilet schoon te maken. Ik laat haar ook gewoon de bril vasthouden, ze laat over het algemeen echt niet toe dat ik haar vasthoud en anders zakt ze in de wc-pot, dus ja...

Baby-walz heeft ondergoed vanaf maat 62/68. Heb er zelf geen ervaring mee, dus kan je niet vertellen hoe het valt. Misschien kunnen de luierbroekjes van de Zeeman ook wel onder een jurkje? De boxertjes van de Zeeman die ik heb vind ik erg groot en wijd vallen...maar misschien hebben ze ook nog een ander model.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is wel wat ouder en al een tijdje zindelijk, maar ik vraag nog steeds wel eens aan haar of ze niet moet plassen. Ze plast meestal maar 3-4x per dag (net als mama), Dus als ze een uurtje of 6 niet geplast heeft, vraag ik het toch maar voor de zekerheid.

Ergens anders laat ik haar altjd de bril vasthouden. Ik moest er in het begin wel even doorheen, maar je moet iets. Ze kan inmiddels ook wel zelf haar evenwicht houden, zonder de bril vast te houden. Sowieso moet ze van ons altijd haar handen wassen.

Wij hebben ook een smalle meid, met billetjes maat 74-80. De kleinste onderbroekjes gaan vanaf maat 86. Maar daar bestaat natuurlijk ook verschil in. Bij de Albert Heijn XL heb ik de kleinste onderbroekjes gevonden, die past onze dochter prima. Ze draagt onder een jurkje meestal nog een (korte) legging.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    @Bubbel: Baby-walz heeft wel kleinere maatjes. :)

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ja, ik heb ze gevonden. Helaas alleen icm een hempje (de normale onderbroekjes dan, die 'baby-onderbroekjes' zijn wel los, maar das niks voor onze dochter). Hempjes heeft ze minimaal maat 92-98 nodig. Maar wij hebben er sowieso voorlopig genoeg!

Deel Deze Pagina