Hoi Meiden, Mijn zoon van 7 weken wil overdag niet in zijn kamer slapen. Hij slaapt wel in mijn armen of in de box. Vanaf zijn eerste avond fles rond 19.00 uur tot de volgende ochtend 09.00 uur slaapt hij wel goed in zijn kamer. Ik heb het al zo vaak geprobeerd, maar hij blijft of wakker met speen of wakker en huilen. Heb vaker gelezen en ook de kraamverzorgster zei het dat ik de box niet moet gebruiken om te slapen, maar als hij niet anders wil! Is het heel erg dat ik hem toch of in mijn armen laat slapen of in zijn box overdag? En hoeveel slapen jullie kindjes overdag? Mijn zoon slaap dus vanaf zijn eerste avond fles 19.00 uur tot 00.00 (maak hem dan wakker) vervolgens slaapt hij sinds 2 dagen tot 06.00 uur en dan weer na de fles tot 09.00 uur. Dus dan zit hij ongeveer op 12 á 13 uur en overdag ongeveer 2 á 3 uurtjes.... is dat te weinig? Wordt soms zo onzeker of hij wel genoeg rust krijgt! Alvast bedankt! Groetjes van een af en toe onzekere mama..
niet te druk om maken, onze zoon wil dat ook nog steeds niet. hij slaapt overdag soms heel weinig en soms ook weer heel veel, maar dan wel in de box of lekker op schoot. ik vond dit ook vreselijk maar heb me erbij neer gelegd en nu gaat het prima. door hem overdag op bed te leggen kregen wij veel stress in huis en nu hij gewoon beneden is gaat het beter. plus dat hij tenminste slaapt ipv veel huilt boven in bed oja hij slaapt daarnaast wel weer van 20.45 tot 9.30/10.00 in zij eigen bed door(hij krijgt wel nog voedingen per sonde hoor)
Het is heel lastig want wat doe je als de kleine blijft huilen... Ik heb redelijk snel heel duidelijk het onderscheid gemaakt tussen box en bed inderdaad. Als de kleine moe was legde ik hem in bed of in de wieg van de kinderwagen. In de box was hi inderdaad altijd wakker. Zodra er in de oogjes gewreven werd, hup naar bedje. Dus als we thuis waren en moe, naar bed. Als we ergens anders waren en moe, in de wieg. Het is heel moeilijk maar ik geloof wel dat consequent zijn helpt. Hier gaat de kleine dus meestal meteen slapen als ie in bed wordt gelegd, tenzij hij ziekjes is of zo. Succes ermee, het is 1 grote leerschool, maar wel erg leuk.
Dus je hebt de keuze tussen hem lekker laten slapen in je armen of de box (dus: hij krijgt zijn rust) OF hem laten huilen en ontevreden zijn in zijn eigen bedje (dus: hij krijgt geen rust)... Niet zo moeilijk, toch?
hier heeft de kleine tot haar 4 maanden altijd in de box geslapen overdag (werd ook aangeraden door K&G, in Nederland CB, ik woon in Belgie)
Hier tot 12/13 weken overdag altijd in de box of de draagzak/doek. Vond ik zelf ook veel fijner. op een keer ging hij minder goed slapen in de box (kreeg steeds meer mee van alles om hem heen) en toen steeds een slaapje meer boven in zijn bedje. Niet moeilijk over doen, gewoon je kindje volgen. Toch logisch dat die dicht bij je wil zijn