Is dit kma of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunshine32, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine32

4 mrt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees normaal gesproken alleen mee maar nu zit ik met wat vragen waarover ik graag advies zou willen hebben.

Mijn zoontje is nu 8 weken. Na 10 dagen moeizame bv ben ik overgestapt op fv van Nutrilon. Ivm allergie van mij en man gekozen voor hypoallergene voeding.

Zoontje begon al vrij snel te spugen en dan niet in boogjes maar gaf veel mondjes terug, ik moest hem continu verschonen. Omdat hij steeds honger leek te hebben na de fles zijn we overgestapt op forte op advies van het cb.
    Vanaf dat moment geloof ik kreeg hij veel uitslag in zijn gezicht en rompje, sliep 's nachts heel onrustig waarbij hij vaak gromt en hinnikt en vieze gezichtjes trekt. Ook leek hij continu misselijk en liet hele vieze scheetjes die naar rotte eieren roken. Het enige is dat hij amper huilt en volgens mij hoort dat wel bij kma.

Ik heb toen na veel gelezen te hebben over kma besloten om hem pepti te geven. Cb en huisarts waren het hier mee eens. Na een paar dagen was zijn uitslag verdwenen en liet hij niet meer zulke vieze windjes. Pepti geef ik nu 10 dagen. Maar merk nu toch weer dat ie weer misselijk lijkt en er doorzichtige vloeistof uit zijn mondje komt die heel bitter en vies ruikt. Ook lijkt hij nog honger te hebben na de fles. Krijgt nu nog 7 flesjes van150/5 met pure jbpm. Spugen is iets minder maar nog wel wat maar dan is het vooral dik en slijmerig, denk door jbpm.

Ik vraag me dus nu echt af of hij kma kan hebben of dat bijvoorbeeld nutrilon niet geschikt is voor hem en ik een ander merk moet proberen. Cb dacht eerst aan reflux en niet zo zeer aan kma. Over 10 dagen moet ik de provocatietest doen dus ben benieuwd of we verschil gaan zien.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Heb het gevoel dat het cb ook maar wat zegt en de huisarts zegt er ook vrij weinig over.

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Geen ervaring met kma. Wat je omschrijft over het spugen enzo klinkt voor mij als reflux. Zoontje had dit ook.

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Het zou kma kunnen zijn ook door jullie allergieën en dat de Pepti niet voldoende is maar ik zou haast denken aan reflux?
    voor reflux zijn er ook leefregels zou dat eens uitproberen.
    Wat ik wel vind en bedoel het echt niet aanvallend maar misschien zou ik de flesjes kleiner maken ipv 7x150/5 wat best erg veel is.
    Ook zou ik niet gaan wisselen kwa voeding normaal staat er 2 weken voor om aan voeding te wennen en in die 8 weken zijn er al 4 verschillende soorten aangeboden.
    Ook zou ik een doorverwijzing aan je huisarts vragen voor de kinderarts die weten meestal veel meer.
    Mijn zoontje had KMA en die heeft pas nadat hij 5 maanden was een provocatietest gehad in het ziekenhuis.
    Vind het wel snel dat ze nu al na 20 dagen gebruik van de Pepti een provocatietest willen gaan doen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als het eerst beter ging op pepti en dan weer slechter, zou het kunnen dat je zwaardere dieetvoeding nodig hebt met koemelk eiwitten die nóg meer verknipt zijn dan in pepti. Nutramigen bijvoorbeeld.

Maar eigenlijk klinkt je verhaal grotendeels als reflux. Volg je de leefregels op? Bedje en box en verzorgingskussen flink schuin gezet? Minstens een half uur na een voeding rechtop houden? Bij voorkeur veel dragen? Hoe lang doet hij over een fles? Je zegt dat hij erna nog veel honger had, maar als het te snel gaat kan dat ook zuigbehoefte zijn. Een fles moet minstens twintig minuten duren. Lukt dat niet, kies dan een kleinere speen of een andere fles.

5. Sunshine32

4 mrt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn wiegje is al vanaf geboorte verhoogd en ik gebruik de fles van dr Brown. Hij doet er ca 20 min over. Omdat ik nu jbpm gebruik heb ik speen nr 2 erop. Hij heeft vanochtend bijvoorbeeld om half 10 150/5 gehad en om half 12 had hij duidelijk weer honger. Toen maar 60/2 gegeven. Heeft sinds gister ook weer wat uitslag op zijn gezicht.
    Na de voeding houden we hem nog best lang rechtop. Maar alsnog spuugt ie veel zonder jbpm. Ik ben een beetje radeloos eigenlijk omdat ik nu twijfel aan kma en we misschien de verkeerde voeding geven. Pepti geven we nu sinds 19 april.

6. Sunshine32

4 mrt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL

Hij kreeg eerst 7 flesjes van120/4 maar had nog honger erna. Daarom heb ik de flesjes opgehoogd. Cb vond het een goed plan. Soms laat ie wat staan maar meestal gaat het op. En zoals net bijvoorbeeld gaf ik weer na 2 uur beetje meer. Cb zei dat je na 2 weken kan zeggen of je verschil merkt met de nieuwe voeding.

Oh ja, ook heeft hij een grote zuigbehoefte dus ik geef hem ook vaak zijn speentje. Maar ik merk wel wanneer hij echt honger heeft.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar was er eerst verbetering met pepti?

En let op met het jbpm, want dat veroorzaakt vaak extra krampen en onrust.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O en als je pepti geeft, Is het logisch dat hij snel weer hier heeft. Door de verknipte eiwitten is het lichter verteerbaar.

9. Sunshine32

4 mrt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja in eerste instantie wel omdat zijn uitslag binnen 2 dagen zo goed als weg was en hij 's nachts rustiger sliep. Ook liet hij geen vieze winden meer en werd zijn ontlasting weer gelig, met forte was dat grorn. Maar nu komt de uitslag weer terug en is hij overdag weer onrustig en drinkt ook weer onrustig, niet bij elke fles overigens.

10. Sunshine32

4 mrt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke maar wat zou ik moeten doen dan nu? Hij krijgt dus al 7 flesjes van 150/5.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan is er denk ik veel kans dat het wél kma is, en dat je zwaardere dieetvoeding nodig hebt. Ik zou dan even overleggen met je kinderarts.

Dat hij meer wilt drinken, zal je bij dieetvoeding moeten accepteren. Je kan daar niks aan doen.

12. Sunshine32

4 mrt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal maandag wel om een doorverwijzing vragen, lijkt mij ook een goed plan.

Deel Deze Pagina