als onze zoon geboren wordt is het de bedoeling dat dochterlief haar ledikantje afstaat en in een gewoon bed gaat slapen. vanaf welke leeftijd is dit ongeveer mogelijk? het bed staat nu op de logeerkamer, ze vindt het al reuze interessant, klimt er voortdurend in en uit, dus dat is geen probleem. Hoe deden jullie dat?
Hoi, Mijn dochter is toen ze 1,5 jaar was naar een peuterbedje gegaan omdat mijn jongste dochter toen echt uit het wiegje groeide. ( ze schelen 14 maanden) En ze ligt nu sinds haar tweede verjaardag in een supergroot kajuitbed. Ze vind het geweldig! iedereen moet haar bed komen bekijken. Ik heb wel de eerste nachten een matras ernaast gelegd voor als ze eruit zou vallen maar dit is niet gebeurd. Succes.
Wij gaan dit weekend proberen hoe het gaat in zijn nieuwe bed. Hij is nu 1,5 jaar. Zijn nieuwe kamer is zo goed als af dus nu kan hij in zijn nieuwe bed gaan slapen. We hebben een junior bedje voor hem. ' Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan!
Wij hebben geen juniorbedje maar een echt 1 persoonsbed. die hadden we namelijk nog en ziet er netjes uit, vandaar. wat is handig, een 1 persoons dekbed of zo'n peuterdekbed?
Hoi, Een slaapzak kan zeker wel in een groot bed hoor. Als ze er maar goed in kan bewegen. Misschien is een slaapzak wel lekker omdat het anders helemaal zo'n verandering is. Als je er een dekbed inlegd zou ik gelijk een groot dekbed doen. Vinden ze vaak wel stoer. Groetjes
Hier heeft mijn stiefzoon vanaf 'z'n tweede in een gewoon bed geslapen, met een gewoon dekbed: hardstikke stoer! Hij is er ooit 1 keer uitgevallen in zijn slaap, maar toen was ie alweer wat groter en was ie met dekbed en al uit het bed gegleden, dus zacht geland en zo op de vloer verder geslapen, LOL Ze kunnen dus prima vanuit het ledikantje een groot bed in...
Oef, ik zou het nog niet prettig vinden. Dit gaat ook betekenen dat ze in hun eentje op pad gaan als ze wakker zijn. Die van ons moet echt minimaal drie jaar zijn. Ik wil niet het risico lopen dat ze m'n hulp nodig zou hebben en ik lekker lig te slapen (wij wonen gelijkvloers, dus ze komt dan overal)
Daarvoor zou je toch een traphekje kunnen plaatsen bij de deur? Zodat ze haar kamer niet uit kan? Ik denk dat wij ook direct naar een groot bed gaan en geen peuterbedje. Maar weet niet met welke leeftijd als er een brusje zou komen denk ik ook met 1,5 a 2 jaar komt het brusje later dan met 2, 2,5 jaar denk ik.
Mijn dochter is nu dus 2 maar die komt haar kamer niet af hoor. Ik heb de deurklink rechtop staan dus die krijgt ze niet open.
jeetje wat jong zeg! Ik zou een junior bed ook superstoer vinden, maar ook eng! Op haar kamer kan ze ook klimmen en vallen, ik ben er toch wel graag bij. Het ledikant is voorlopig echt wel groot genoeg, dus ik denk dat onze dochter pas uit haar ledikant gaat als nr 2 zich aandient en das nog even nie Een dekbed "mag" toch pas met 2 jaar?
Wat dat dekbed betreft.... ik heb geen idee. Ik heb mijn kindjes beide onder een dekbed liggen. Als ze het warm krijgen gooien ze hem wel aan de kant. Mijn meiden zijn beide beter gaan slapen sinds ze onder een dekbed liggen.
Op de gebruiksaanwijzing van die hekjes staat dat het voor kinderen is tot ongeveer 2 jaar. Dat is ze bijna. De deurklink omhoog zetten zouden we nog kunnen proberen. Maar dan nog, ze heeft een megagrote kledingkast met schuifdeuren met niet alleen haar spulletjes erin. Die kan ik niet beveiligen. Al met al denk ik dat onze dochter gewoon nog even moet wachten
mijn dochter was 13 maanden toen we overstapte naar een peuterbedje. we waren net verhuist en wist ok net dat ik weer zwanger was dus hebben meteen met het inrichten van het kamertje de lediaknt er uit gehouden zodat het niet 2x wenne was aan der nieuwe omgeving. der bedje staat nu samen met de commode in de babykamer en ze heeft er vrede mee dat het niet meer van haar is tenminste tot nu toe haha. ben benieuwt hoe ze gaat reageren als der broertje er in gaat slapen het is hier vanaf dag een goed gegaan. alicia kon al erg goed lopen toen en zelf der bed in en uit mocht dit nodig zijn maar ze bleef lekker heel de nacht liggen. we hebben geen val hekje en de eerste dagen hebben we der matrasje van de ledkant langs gelegt maar gelukkig is ze der nooit uitgevallen dus al snel ging het zonder en slaapt der heerlijk in en zelfs beter dan in der ledikantje. de deukklinken zijn dit weekend omhoog gegaan omdat e beneden ineens zelf de deur open deed. we hebben wel traphekjes maar alicia is dol op klimmen en snapt wel dat als ze er een stoeltje tegen aan zet ze der over kan. dus klinken omhoog voor het te laat is en je je kind onder aan de trap vind
e heeft trouwene gewoon een 1 persoons dekbed erbij en ook een kussen. de kussen gooit ze zelf opzij want slaapt liever zonder en de dekens daar kruipt ze heerlijk onder. tot der 1e jaar heeft ze een deken gehad maar ze is nu wel sterk genoeg om een dekbed opzij te gooien
Ik ben echt verbaasd over je laatste zin! Mijn dochter is allang 13 maanden geweest, maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt haar in een gewoon bed te laten slapen! Das altijd nog veiliger dan klinken omhoog! En een kussen? Dat krijgt ze als ze een jaar of 10 is!
Mijn zoontje slaapt nog steeds in een ledikantje en dat blijft ook nog wel even zo. Ik snap niet zo de noodzaak van een vroege overstap naar een gewoon bed. Deuren maakt hij al heel lang open en ik denk ook niet dat de klink omhoog hem lang zal tegenhouden, hij blijft dus nog even veilig in zijn ledikantje. Kan hij in elk geval niet uitkomen. Als hij 2 jaar is komt de 2e als het goed is. Die slaapt eerst in een wiegje en als ze daar uit is gegroeid denk ik dat mijn zoontje een nieuw bed krijgt en zij het ledikantje. Dus hij zal minstens 2 jaar en 3 maanden zijn en liever nog 2,5 jaar.
moet er niet aan denken nu al in een gewoon bed. Esmee ligt voor geen meter stil in bed, ligt meer over dwars in bed dan normaal, ze zou er zo uit donderen. als het even kan dan wachten we nog een jaartje, of ze moet als ze rond de 2 jaar is gaan denken van ik klim er wel uit, maar zolang dat nog niet is blijft ze mooi in de ledikantje liggen
Ik denk dat het gewoon een feit is dat ieder kind anders is. Het ene kindje loopt en klimt al hel vroeg en is misschien eerder toe aan een groot bed ( je moet er ook niet aan denken dat ze uit het ledikant willen klimmen en dan vallen) Andere kindjes lopen als een een maand of 18 zijn pas, an is het logisch dat die kindjes nog niet in een groot bed gaan ( waarom zou je) Maar als een volgend kindje zich aandiend en het kindje is er aan toe om over te gaan in een groot bed... waarom niet.
ieder zijn eigen mening toch. mijn dochter liep al goed en stevig en klom elke keer uit der ledikant en is er zelfs al is heel hard uitgevallen wat ik op zich gevaarlijk vind maar goed weet niet hoe jij er over denkt en of jou kind er al uit kan klimmen. ze zullen hun nek maar breken dan zou ik me pas een slechte moeder voelen omdat ik geweten heb dat ze eruit kon klimmen. dit was dus ook een rede om dan maar een peuterbed te kopen en te gebruiken. ze is hier nooit uitgevallen en blijft er netjes heel de nacht in liggen. de kussen legt ze zelf opzij hier wil ze niet op slapen maar dat is ook niet nodig het staat gewoon leuk op bed. de klinken omhoog is trouwens geen luxe hoor want boven spelen doet ze ook regelmatig en tuurlijk ben ik er dan wel bij maar over een paar weekjes heeft ze een broertje en dan heb ik ook maar 1 paar ogen en 1 paar handen dus dan is de klinken omhoog ook erg handig. ze deur is zo open en traphekje zijn ze zo overheen. het peuterbedje is trouwens niet zo hoog als een gewoon 1 persoons bed en als ouder zie je wel of je kind er aan te is of niet, met 12 maanden liep me dochter al ver voor op der ontwikkeling en ook het consulatie bureau keek er niet van op dat ze dit al deed. elk kind is anders dus zomaar oordelen kan niemand. de vraag was " vanaf welke leeftijd in echt bed" nou dat was hier 13 maanden en ook alwacht jij tot ze 4 is nou dan is dat jou beslissing en zou nooit oordelen van o dan pas. jij weet hou jou kind is, wanneer het ergens aan toe is. neefje van alicia liep pas met 17 maanden en dan laat je je kind natuulijk niet eerder in een groot bed liggen dan laat zeggen 19 maanden.