R in de maand, geef jij extra vitamines?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MamaMarije, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben er vandaag mee begonnen. Lucas heeft zijn 'eerste verkoudheid van het seizoen' te pakken. Hij eet de laatste tijd ook niet denderend en begint binnenkort op de PSZ. Hij kan daardoor wel wat extra weerstand gebruiken!

En jullie? Of waarom juist niet?
    Geven jullie ze alleen 'als de R in de maand is'? Of het hele jaar door?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik geef geen aanvullende vitamines (alleen vit D, tot ze 4 jaar zijn).
    Ik vind het niet nodig. Ze eten goed en gevarieerd. Nóg meer vitamines neemt een lichaam toch niet op.

Of, zoals Sheldon uit the big bang theory ooit zei: met vitaminepillen geef je geld uit aan dure urine (want je plast het zó weer uit....) :)

3. Dana

Dana Niet meer actief

ik overweeg wel om het te doen, mijn dochtertje eet niet goed, de vraag is dan alleen welke?

wat geef jij dan ts? en kan dat ook voor een 2 jarige? zijn er bijvoorbeeld vitamines in druppelvorm of zo?

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik geef mijn dochter het hele jaar door, omdat ze niet of beter gezegd geen groente binnen krijgt. Ze is een erg slechte eter.
    Ik geef opitmax, zijn in verschillende smaken. 1 per dag.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

nu nog niet zolang hij niet ziek wordt anders wel, normaal gezien begin ik in dec, jan, en febr als de zon meer komt stop ik weer.. hij eet slecht anders zou ik het niet doen. ik geef de jongste net als de oudste 2 vroeger altijd kregen de zonnetjes van davitamon. ben er tevreden over.

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zit te denken om het nu wel te doen omdat ze vorig jaar veel ziek zijn geweest.
    Welke kan ik dan eigenlijk het beste kopen?

7. MamaMarije

Ik heb ook de zonnetjes van Davitamon. Dat zijn kauwvitamines, die kunnen vanaf 1 jaar. Ik zou het persoonlijk alleen wel doen als je kindje al een aantal kiezen heeft, maar meestal is dat wel het geval bij 2 jaar of ouder. Lucas krijgt ze goed weg en vindt ze erg interessant!
    Lucas krijgt er 2 per dag, hoeft hij ook geen aanvullende vitamine D meer.

Volgens mij zijn ze er ook wel in druppelvorm ja!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Nee, denk t niet. Mijn dochter eet ook erg goed en gevarieerd.

Haha, grappige opmerking over de dure urine. Sterker nog, sommige vitamines kunnen zich opstapelen als je er teveel van binnenkrijgt en dat is zelfs schadelijk. Al zal dat natuurlijk niet snel gebeuren met die uitgebalanceerde multivitamines.
    En meestal zitten er ook nog kunstmatige zoetstoffen in die pilletjes, daar ben ik al helemaal geen voorstander van.

Maar ja, als ze echt heel slecht zou eten, kan ik t me wel voorstellen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Hier ook de zonnetjes van Davitamon, ik heb alleen niet het idee dat dat helpt voor extra weerstand oid...J. krijgt daarom enchina force. Sinds ze dat krijgt, is ze duidelijk minder vaak en als ze het al is ook minder lang verkouden/ziek. Wat mij betreft een aanrader dus.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

toen het kauwen nog minder goed ging kneep ik ze fijn tussen 2 lepels in kleinere stukjes en dan door de yohurt.

ik vind inderdaad ook de davitamon erg fijn

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb Davitamon Junior vloeibaar voor m'n dochtertje en die krijgt ze het hele jaar door.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik geef geen extra vitamines, ik ben er geen voorstander van en inderdaad er zit ook vaak zoetstoffen in en die komen er al helemaal niet in.

13. adi

adi Niet meer actief

Ik vind multivitamines niet nodig bij een kind dat goed eet. Dan krijg je alle nodige vitamines binnen, behalve vitamine D.

MAAR, mijn dochter kampt al een jaar meer zeer moeizame ontlasting. Ze eet goed, en we letten goed op de 3 V's. Toch is haar ontlasting enorm hard, en is elke poepbeurt een hele beproeving met een gillend kind.
    Totdat ik haar multivit van Davitamon gaf. Na 3 dagen was haar ontlasting weer normaal! Echt onverklaarbaar, volgens de ha kan het niet aan de vitamines liggen. Wellicht aan de probiotica die er ook bij zit. Toen heb ik pure probiotica van de bio-apotheek geprobeerd, maar dat helpt dan weer niet.

Dus krijgt mijn dochter nu die multi-pilletjes. Ik bn dolblij dat ze weer durft te poepen.

14. Cupido

Cupido Fanatiek lid

Jun 19, 2011
    2,205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog niet over nagedacht.
    Ze krijgt iedere dag vit D druppels.
    Ze eet voldoende fruit. Ik twijfel.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier geen extra vitamines, wij geven zelfs geen vit. D (alhoewel velen dat onverantwoord zullen vinden). Ik let op de voedingsstoffen die ze binnen krijgen. Ze eten hier soms ook slecht hun groenten, maar dit kan nog op vele andere manieren afgevangen worden en zolang dat goed gaat geven we liever geen onnatuurlijke dingen.

16. MamaMarije

@ claartje: wat voor andere oplossingen heb jij om het groente tekort aan te vullen? Ben wel benieuwd... Hier gaat het met vlagen erg goed, maar ook periodes dat het een drama is!
    Rauwkost e.d. tussendoor doen we al.

@ Yolanthe: ben je geen voorstander van überhaupt vitamines geven? waarom niet als ik vragen mag? (oprechte belangstelling ;))

@ adi: wat bijzonder dat je dochter daar zo op reageert! lekker doorgaan dus :)

17. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland

Idem. Hier ook geen super groente eter, maar ik vind altijd wel een manier om het te compenseren. Ik vind het tegenwoordig zo'n "gestress" of je kind wel genoeg dit en genoeg dat binnenkrijgt! Als hij een paar dagen wat minder groente eet, wil dit echt niet zeggen dat hij meteen een tekort heeft van het een of ander. De 3e dag eet hij dan bijv. weer super goed zijn groente. Het hangt er ook heel erg vanaf wat wij eten. Hij vind natuurlijk niet alles lekker wat ik kook, maar ik ga nou eenmaal niet 7 dagen per week pasta eten! ;) Hij is gelukkig gek op rouwe groente, dus vaak een stuk paprika, tomaat of komkommer tussendoor.
    Als je kind niet op koekjes en witbrood leeft en wel gewoon goed fruit eet en af toe hier en daar wat groente, zou ik me persoonlijk echt niet zo druk maken.

18. Dana

Dana Niet meer actief

ik ga dan davitamon druppels eens proberen denk ik ;)

19. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Zit ook aan extra vitamines te denken maar vraag me af of ze dan niet teveel aan bepaalde vitamines krijgen... Dat vind ik dan altijd een beetje eng.

20. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Blender oid en fruit/groeten pureren of sap van maken... Of mandarijnen en sinasappels uitpersen. Worteltje tussendoor.

Share This Page