Veilig bij zwembad dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brabantse1982, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hoihoi!

Wij gaan dit jaar op vakantie naar een appartement met zwembad. Nu kan ik mijn dochter niet vastbinden, dus ze zal daar ook los rondlopen met toezicht natuurlijk. Als ze in het water valt.....wat we niet hopen...maar die dingen gebeuren soms wil ik dat ze veilig is, ookal zijn we erbij. Wat kan ik haar het beste aan laten trekken? Waterschoenen tegen het uitglijden, maar ook een soort vestje zodat ze meteen omkantelen als ze verkeerd in het water liggen. Ik weet niet hoe die vestjes heten en of jullie dat ook gebruiken. Hoe pakken jullie zon vakantie aan?
    Alle tips zijn welkom!

xxxxxx

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij gaan naar een villa met prive zwembad over 3 weken. En mijn angst is ook dat ze in het water vallen. Bij de bart smit heb je een soort hesjes. Deze hebben wij gekocht. Minder dik dan de officiele zwemvesten maar wel veilig dus

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
  4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Houdt er rekening mee dat een zwemvest niet zorgt voor het omdraaien.
    Daar is alleen een reddingsvest echt geschikt voor.

Verschil:
    Zwemvest zorgt dat je boven water blijft (maar kan dus ook op de buik liggend, met gezicht in water zijn).
    Reddingsvest zorgt dat je rechtop/op je rug boven water blijft.

Een reddingsvest heeft aan de voorkant nl. meer drijfvermogen dan aan de achterkant.

Dit even ter info.

Verder zou ik goed afspreken dat rennen/hardlopen bij het zwembad niet mag.
    Waterschoentjes zijn wel een goed idee. Niet alleen voor bij het zwembad, maar ook voor evt. het strand.

Deel Deze Pagina