hallo mijn zoontje van 2 jaar heeftde laaste tijd erg veel last van driftbuien, hij slaat knijpt en probeert in de ergste gevallen je zelfs te bijten. ik vind dit, net zoals iedere andere ouder heel erg, hij was altijd een heel lief mannetje, deed goed slapen, was bijna nooit boos en gefrustreerd maar sinds een week of twee is hij afentoe en om het minst of het geringste niet te houden. mijn vriend is twee van de vier weken van huis voor zijn werk en het lijkt wel of het dan het juist het ergste is... of dit met elkaar in verband staat of omdat ik het die twee weken alleen moet doen en het daarom erger lijkt, weet ik niet. graag zou ik in conact komen met ouders van kleine spruiten, die dit gedrag bekend in de oren klinkt en hoe zij daar mee om gaan.. om tips ben ik nooit verlegen. liefs dionne
Hoi Dionne, Mij dochtertje Dionne ( toevallig) van nu 3 heeft deze drftbuien ook plotseling gehad toen ze die leeftijd had. Daarbij benadrukte ze ook nog haar daden in woorden, dus als ze sloeg zei ze heel; gemeen: SLAAN en bij knijpen : KNIJPEN ect. Het is een fase waar ze door heen gaan. Ik vond het ook verschrikkelijk omdat ze ook altijd een lief meisje was en nu nog steeds is. Ik bestrafte het wel altijd, streng zeggen dat het niet mag. En soms was negeren het beste. Het blijft moeilijk, meestal is het idd aandacht. Het komt uiteindelijk wel weer goed, ze is nog steeds een pittige tante maar wel lief. En slaan, bijten en knijpen doet ze allemaal niet meer.
Ja pcies.. Lisa heeft deze fase ook gehad.. er was geen land mee te bezeilen.. (ze is nu 2 jaar en 5 maanden) Ze beet, krabde ook heel erg... idd negeren of streng toespreken dat het niet mag, is het enige wat je kan doen.. de fase gaat voorbij en dan is er weer rust in de tent (voor even dan.. daarna begint de peuterpuberteit)